23 octobre 2024 | International, Terrestre
1 janvier 2024 | International, Aérospatial
December 26, 2023 Defense and Security Thailand 2023 – IAI will supply 6 of its advanced Sea Mini-POP sensor payloads to the Royal Thai Navy. These payload upgrades will enhance...
23 octobre 2024 | International, Terrestre
1 juin 2020 | International, Aérospatial
Les coûts d'achat et d'entretien des nouveaux avions de combat ont été révélés dans la presse dominicale. Les nouveaux avions de combat coûteraient 18 milliards de francs au total, selon une estimation du Département fédéral de la défense (DDPS). En plus des coûts d'acquisition de 6 milliards de francs, près de 12 milliards viennent s'ajouter pour la maintenance des jets pendant toute la durée de leur utilisation. Ces chiffres publiés par la «SonntagsZeitung» ont été confirmés par l'Office fédéral des armements (ArmaSuisse). Pour les articuler, Berne s'est appuyée sur vingt ans d'exploitation de la flotte d'avions de chasse F/A-18 actuellement en service. «En règle générale, les coûts d'exploitation calculés sur trente ans devraient être environ deux fois plus élevés que le coût d'achat», a déclaré le porte-parole d'ArmaSuisse. Comme ni le type d'avions ni leur nombre ne sont encore déterminés, des calculs plus précis ne sont pas encore possibles. Le Conseil fédéral devrait faire son choix début 2021. Cette estimation de Berne a été précédée de discussions politiques sur les coûts des jets pendant tout leur cycle de vie. Dans certains cas, des montants beaucoup plus élevés que les 18 milliards de francs ont été articulés. Les opposants à l'achat de nouveaux avions de combat ont parfois estimé les dépenses à environ 24 milliards de francs. Ils se sont appuyés en partie sur des calculs effectués par les autorités allemandes et canadiennes. Votation fin septembre Le Conseil fédéral et le parlement prévoient d'acheter de nouveaux avions de chasse pour 6 milliards de francs à partir de 2025. Il s'agit de remplacer la flotte actuelle d'avions F/A-18 et Tiger. Les Suisses voteront le 27 septembre prochain après que le Groupe pour une Suisse sans armée (GSsA), le PS et les Verts ont lancé un référendum. Les Helvètes ne se prononceront pas sur le type d'avion, ni sur le nombre de jets, entre 36 et 40, qui seront achetés. Actuellement, une deuxième série d'offres est en cours. Au printemps dernier, quatre fabricants ont fait voler leurs engins dans le ciel suisse lors d'une démonstration. Quatre jets restent dans la course: le Rafale français (Dassault), l'Eurofighter allemand (Airbus) et, côté américain, le successeur du F/A-18, le Super Hornet de Boeing, et le F-35A de Lockheed-Martin. https://www.tdg.ch/les-nouveaux-jets-couteraient-18-milliards-574000585177
4 septembre 2018 | International, C4ISR
Kathleen Harris · CBC News Canada and security allies say illicit material is flourishing and easily accessible on the web Canada and its "Five Eyes" intelligence allies are calling on the digital online industry to take urgent action to stop child pornographers, terrorists and violent extremists from finding a platform on the internet. After meetings in Australia, ministers from that country, Canada, New Zealand, the U.S. and U.K., issued a statement claiming the group is as determined to counter the "grave threats" online as they are to dealing with them in the physical world. "Our citizens expect online spaces to be safe, and are gravely concerned about illegal and illicit online content, particularly the online sexual exploitation of children. We stand united in affirming that the rule of law can and must prevail online," reads the joint communique issued Wednesday. Public Safety Minister Ralph Goodale, Immigration Minister Ahmed Hussen and Justice Minister Jody Wilson-Raybould attended the meetings. 'New vectors for harm' The joint statement says the anonymous, instantaneous and networked nature of the web has magnified threats and "opened up new vectors for harm." It also notes that the evolution of digital technology has created new opportunities for transmitting child exploitation material and perpetrating the most abhorrent acts, such as live streaming abuse. The statement says illicit material is not relegated to the recesses of the dark web, but is accessible through most common top‑level domains. Mobile technology has enabled offenders to target children using apps to recruit and coerce children. "The low financial cost, and the anonymized nature of this criminal enterprise, is contributing to a growth in the sexual exploitation of children. We must escalate government and industry efforts to stop this," it reads. Lianna McDonald, executive director of the Canadian Centre for Child Protection welcomed the joint statement. "Our organization has been engaging directly with survivors of child sexual abuse who endure lifelong impacts from the recording and sharing of their abuse on the internet," she said in an emailed statement "Collaboration across borders and with all sectors, including industry, is essential if we are to make meaningful progress in this space and address this heinous crime." Tackling terrorist fundraising The communique also pledges to do more to prevent terrorists and violent extremists from spreading materials designed to radicalize, recruit, fundraise and mobilize. Actions urged by the Five Eyes group include: Developing and implementing capabilities to prevent illegal and illicit content from being uploaded, and to execute urgent and immediate takedown measures when there is an upload. Deploying human and automated capabilities to find and remove legacy content. Investing more on automated capabilities and techniques, including photo DNA tools, to detect, remove and prevent reupload of illegal and illicit content. Building user safety into the design of all online platforms and services. Allen Mendelsohn, an internet law specialist and lecturer at McGill's law faculty, said because child porn is universally deemed reprehensible, he expects mounting governmental and public pressure could prompt tech companies to act. But, he said in past, they have resisted any steps to remove content, citing the "slippery slope" argument. "They are loathe to take any sort of action that would be seen as removing or not displaying any particular content that has been uploaded by users," he said. "They have taken the longstanding position that user content is the user's responsibility, not the platform's responsibility." Mendelsohn said the issue is complicated because there are differing laws and views internationally on what constitutes crossing the line for the internet. https://www.cbc.ca/news/politics/SOMNIA-1.4803122