26 janvier 2023 | Local, Aérospatial

Canada moves to rebuild search-and-rescue helicopter fleet

Canada is moving forward with a modernization program for its CH-149 Cormorant helicopters to allow them to keep flying until at least 2042.

https://www.defensenews.com/air/2023/01/26/canada-moves-to-rebuild-search-and-rescue-helicopter-fleet/

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  • Leonardo & CAE collaborate on helicopter training solutions for U.S. government

    9 septembre 2019 | Local, Aérospatial

    Leonardo & CAE collaborate on helicopter training solutions for U.S. government

    Leonardo and CAE USA have joined forces to collaborate in the United States to offer integrated solutions for helicopter training requirements for the government market. A memorandum of agreement (MoA) was signed recently between the companies that expands on the long-established relationship between Leonardo and CAE in helicopter training. The MoA is focused on delivering tailored helicopter-and-training packages to U.S. government operators and Foreign Military Sales (FMS) customers. The companies will provide low risk and best value by offering a comprehensive and integrated training solution that includes aircraft, simulators and courseware. Working together to create a cohesive flight training package, Leonardo and CAE will be at the forefront of integrated, live, and virtual training developed for specific aircraft missions. The integrated offerings from Leonardo and CAE could include advanced helicopters, simulators and training devices, courseware, training services, and training centers. Each arrangement will be specific to the customer and determined on a case-by-case basis. William Hunt, CEO AgustaWestland Philadelphia Corporation, said: “Leonardo has a long history of collaborating with CAE for helicopter training. By creating integrated training systems for the U.S. government together, we are able to offer forward-looking, cost effective solutions that ensure mission success.” “We look forward to collaborating with Leonardo on training opportunities in the U.S. military market related to Leonardo's range of helicopter platforms,” said Ray Duquette, president and general manager, CAE USA. “Our extensive experience in helicopter simulation and training and specifically on Leonardo helicopters means we will be able to offer timely, cost-effective and integrated training solutions to our U.S. customers.” https://www.verticalmag.com/press-releases/leonardo-cae-collaborate-on-helicopter-training-solutions-for-u-s-government/

  • Attribution d’un contrat de prolongation de la durée de vie du navire de la Garde côtière canadienne Terry Fox

    2 novembre 2022 | Local, Naval

    Attribution d’un contrat de prolongation de la durée de vie du navire de la Garde côtière canadienne Terry Fox

    Ottawa (Ontario) - Veiller à ce que le personnel de la Garde côtière canadienne dispose de l'équipement dont il a besoin pour maintenir les voies navigables du Canada ouvertes et sécuritaires est une priorité essentielle du gouvernement du Canada. Aujourd'hui, la Garde côtière canadienne (GCC) annonce l'attribution d'un contrat de prolongation de la durée de vie du navire de la Garde côtière canadienne (NGCC) Terry Fox à hauteur de 135,56 millions de dollars. Le navire sera placé en cale sèche et entamera une période d'entretien prolongée destinée à augmenter sa durée de vie opérationnelle. À la suite d'un processus concurrentiel ouvert, Services publics et Approvisionnement Canada, au nom de la GCC, a attribué le contrat à Heddle Shipyards, de St. Catharines, en Ontario, pour effectuer les travaux de prolongation de la durée de vie du NGCC Terry Fox. Le contrat de prolongation de la durée de vie du navire comprend deux phases : une phase d'ingénierie et d'approvisionnement de 14 mois qui préparera le chantier naval pour la deuxième phase, et une période de travail de 18 mois, où le navire sera placé en cale sèche pour le projet de prolongation de sa durée de vie. Grand brise-glace polyvalent, le navire est capable de mener des opérations soutenues dans l'archipel arctique pendant les mois d'été, et des opérations d'escorte de déglaçage dans le golfe du Saint-Laurent et sur la côte est de Terre-Neuve en hiver. Le navire participe également à divers programmes de la GCC, notamment à des missions scientifiques dans l'Arctique. Pendant que le navire fait l'objet de travaux de prolongation de sa durée de vie de la fin de 2023 au printemps 2025, la Garde côtière canadienne réaffectera ses autres ressources maritimes, afin de s'assurer que les voies navigables du Canada continuent d'être sécuritaires pour tous les gens de la mer. Ce contrat s'inscrit dans le cadre du volet des projets de réparation, de radoub et d'entretien de la Stratégie nationale de construction navale, qui contribue à faire en sorte que le Canada dispose d'une flotte de navires sécuritaire et efficace pour servir et protéger les Canadiens dans les années à venir, tout en offrant des possibilités continues aux chantiers navals et aux fournisseurs dans l'ensemble du Canada. https://www.canada.ca/fr/garde-cotiere-canadienne/nouvelles/2022/11/attribution-dun-contrat-de-prolongation-de-la-duree-de-vie-du-navire-de-la-garde-cotiere-canadienne-terry-fox.html

  • Military was warned some Cyclone helicopter blades are defective, could rip apart in flight | CBC News

    4 février 2024 | Local, Naval

    Military was warned some Cyclone helicopter blades are defective, could rip apart in flight | CBC News

    Air force technicians are being forced to perform more frequent inspections of Canada's trouble-prone CH-148 Cyclone helicopters after the U.S. manufacturer found a defect related to the main rotor blades, says an internal report.

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