3 janvier 2023 | Local, Aérospatial, Naval, Terrestre, C4ISR, Sécurité, Autre défense

ANALYSIS | We are witnessing a turning point in the global order, says Canada's top soldier | CBC News

It might be a stretch to describe Gen. Wayne Eyre as a modern Cassandra. Still, over the latter half of 2022, Canada's top military commander delivered — in public and before House of Commons committees — increasingly stark warnings about the future geopolitical landscape, where the war between Russia and Ukraine could go and the intentions of other disruptive international actors, such as China.

https://www.cbc.ca/news/politics/wayne-eyre-year-end-interview-1.6695469

Sur le même sujet

  • Troy Crosby named new Assistant Deputy Minister of Materiel at DND

    5 novembre 2019 | Local, Aérospatial, Naval, Terrestre, C4ISR, Sécurité

    Troy Crosby named new Assistant Deputy Minister of Materiel at DND

    DAVID PUGLIESE, OTTAWA CITIZEN Troy Crosby has been appointed Assistant Deputy Minister of Materiel at the Department of National Defence. His appointment is effective Nov. 11. The ADM Materiel position opened up in August when Pat Finn decided to retire. At that time, Crosby (pictured above) assumed the role of Acting ADM(Materiel). In addition, Rear Admiral Simon Page will retire from the Royal Canadian Navy and will be appointed Chief of Staff Materiel. Page will start in that position starting Dec. 16th. https://ottawacitizen.com/news/national/defence-watch/troy-crosby-named-new-assistant-deputy-minister-of-materiel-at-dnd

  • Le Canada fera l’acquisition de trois brise-glaces provisoires

    26 juin 2018 | Local, Naval

    Le Canada fera l’acquisition de trois brise-glaces provisoires

    De : Services publics et Approvisionnement Canada Communiqué de presse Contribuer à protéger les eaux canadiennes 22 juin 2018 – Gatineau (Québec) – Services publics et Approvisionnement Canada Le gouvernement du Canada s'est engagé à munir les membres de la Garde côtière canadienne de l'équipement dont ils ont besoin pour protéger la population et les eaux canadiennes. Au nom de la Garde côtière canadienne, Services publics et Approvisionnement Canada a publié un préavis d'adjudication de contrat (PAC) indiquant son intention de retenir les services de Chantier Davie, de Lévis (Québec), pour l'acquisition et la conversion de trois brise-glaces commerciaux de taille moyenne. Ce PAC s'inscrit dans un processus concurrentiel équitable, car il permet aux fournisseurs ayant une solution comparable de soumettre une proposition avant l'attribution du contrat. Le PAC confirme que le Canada a l'intention de passer un contrat avec Chantier Davie. Les autres fournisseurs intéressés à soumissionner les travaux disposent de 15 jours calendaires pour déclarer leur intérêt en soumettant un « énoncé des capacités » qui satisfait aux exigences définies dans le PAC. Avec ces navires, la Garde côtière canadienne disposera d'une capacité provisoire pendant que les prochains brise-glaces permanents sont construits dans le cadre de la Stratégie nationale de construction navale. Les brise glaces sont essentiels au maintien de l'activité économique maritime du Canada tout au long de l'année. Citations « Notre gouvernement s'est engagé à soutenir la Garde côtière canadienne dans la conduite de ses activités importantes pour le compte de toute la population canadienne. Nous faisons un pas de plus vers l'acquisition de la capacité de déglaçage provisoire requise, à temps pour la prochaine saison de déglaçage. » L'honorable Carla Qualtrough Ministre des Services publics et de l'Approvisionnement « La Garde côtière canadienne a des besoins uniques en raison des diverses conditions de glace difficiles qu'elle rencontre dans les eaux du sud du Canada et l'Arctique. Nous nous assurons de la munir de l'équipement et des outils dont elle a besoin pour protéger les eaux canadiennes et faire en sorte que les voies commerciales demeurent ouvertes pendant la saison des glaces du Canada. » L'honorable Lawrence MacAulay Ministre de l'Agriculture Faits en bref Cette acquisition consistera en l'achat d'une série de trois brise-glaces ravitailleurs-remorqueurs-manipulateurs d'ancres existants. Ces navires remplaceront les navires de la Garde côtière canadienne lorsque ceux-ci font l'objet de travaux d'entretien, de remise en état et de prolongation de la durée utile. Ils seront affectés aux t'ches de déglaçage critiques dans les eaux du sud durant l'hiver, et ils seront déployés dans les eaux de l'Arctique durant l'été, au besoin. Le premier navire est requis rapidement en vue de la prochaine saison de déglaçage (2018-2019). https://www.canada.ca/fr/services-publics-approvisionnement/nouvelles/2018/06/le-canada-fera-lacquisition-de-trois-brise-glaces-provisoires.html

  • Cormorant mid-life upgrade project: less search, more rescue

    3 novembre 2020 | Local, Aérospatial, Sécurité

    Cormorant mid-life upgrade project: less search, more rescue

    Posted on November 3, 2020; Leonardo Press Release The Royal Canadian Air Force (RCAF) has been operating the AW101/CH-149 Cormorant since 2001 undertaking thousands of lifesaving search and rescue (SAR) missions in the most extreme and harsh environmental conditions, from coast-to-coast. The Cormorant Mid-Life Upgrade (CMLU) Project is included in Canada's Strong, Secure and Engaged (SSE) Defence Policy as a key defence procurement program, and is currently in the “Definition Phase.” The CMLU Project will: Extend the life of the Cormorant helicopter until 2040 and beyond; Return the Cormorant fleet to Canadian Forces Base Trenton as the primary SAR helicopter; Provide enhanced aircraft flight management, communication and navigation systems, complying with latest regulations; Address existing and projected obsolescence while incorporating maintainability and reliability enhancements; Introduce modern SAR mission sensors; Ensure there is no disruption to Cormorant Rotary-Wing SAR capability during the Project; Deliver Industrial Technological Benefits to Canadian companies. The CMLU solution will leverage the existing design and development work undertaken by Leonardo on the latest generation of the AW101 – the Norwegian All Weather Search and Rescue Helicopter (NAWSARH) – which is currently being delivered to Norway. Dominic Howe, Head of International Campaigns – America and Canada at Leonardo Helicopters, said, “From the outset we have proposed a low risk upgrade solution utilizing an existing design which will provide the RCAF with much greater SAR capability and provide greater peace of mind to all Canadians across Canada.” The CMLU Project includes augmentation of the fleet with a minimum of two additional helicopters enabling the return of the Cormorant helicopter to the Trenton Main Operating Base which covers the Great Lakes region. The CMLU Project will include state-of-the-art avionics, a new glass cockpit, the addition of the latest SAR sensors including a surveillance radar, Electro Optical Infra-Red device, more powerful digitally-controlled engines, wireless in-cabin communications, LED lighting, rescue hoist upgrades, synthetic training solutions from CAE which include: a training centre, Full Mission Simulator and Rear Crew Trainer, among others. This isn't a development program – it's using Commercial Off-The-Shelf technology,” said Howe. “This is utilizing the design and development undertaken for the NAWSARH project which will provide Canada with a low risk, and value for money solution; it also provides long-term benefits with a drive towards a standardized common configuration across multiple AW101 operators.” Leonardo and its Team Cormorant partners: IMP Aerospace, CAE, GE Canada and Collins Aerospace will provide significant Industrial Technological Benefits with a strong Value Proposition and the provision of long-term Canadian employment – with Leonardo transferring knowledge and technology enabling the vast majority of the CMLU work to be performed in Canada by Canadians. Howe commented, “The significant capability the CMLU Project will deliver, through the introduction of the surveillance radar, EO/IR device, the Mobile Phone Detection and Localization System and other updated systems, will ensure less search and more rescue.” https://www.skiesmag.com/press-releases/cormorant-mid-life-upgrade-project-less-search-more-rescue

Toutes les nouvelles