15 juillet 2020 | International, Terrestre, C4ISR

US and British armies eye technology collaboration

By:

LONDON — Government officials have signed an agreement that could lead to the joint modernization of the British and U.S. armies in key technology areas.

British Armed Forces Minister James Heappey and U.S. Army Secretary Ryan McCarthy signed a memorandum of agreement on joint modernization for a number of technologies during a meeting in London, the British Ministry of Defence announced July 14.

In a statement, the British government said the agreement is a sign of “intent to formalise a number of ongoing initiatives between the two Armies, boosting opportunities to co-operate effectively as modern warfare continues to evolve.”

The agreement initially aims to cover developing, complementary capabilities from 2023 to 2027, specifically:

  • Networks: the shared development of digital infrastructure to support U.K.-U.S. operations.
  • Long-range precision fires: improving the bilateral capability development.
  • Future vertical lift: creating closer affiliation in the development of helicopter capabilities.
  • Soldier and ground lethality: building on the existing collaboration to improve the effectiveness of land forces.
  • Assured positioning, navigation and timing: providing greater coherence in the development of multidomain technologies.

The goal is to narrow the gap between British and American forces during joint operations, according to the announcement.

Heappey said the agreement “signals our shared determination to develop the novel capabilities that will give us that battle-winning edge and opportunity for the defense industry on both sides of the Atlantic.”

The MoD said the officials discussed in detail plans to work together to modernize programs and capabilities of shared importance.

McCarthy said the partnership “allows costly and complex problems to be distributed and helps protect the industrial base through enabling faster innovation and cost-sharing towards achieving our modernization priorities.”

https://www.defensenews.com/global/the-americas/2020/07/14/us-and-british-armies-eye-technology-collaboration/

Sur le même sujet

  • La Marine recevra ses trois premiers Airbus Dauphin N3 le 1er décembre

    23 novembre 2020 | International, Aérospatial, Naval

    La Marine recevra ses trois premiers Airbus Dauphin N3 le 1er décembre

    20/11/2020 08:45 | Jean-Marc Tanguy Reconditionnés par Héli-Union, les trois premiers Airbus Dauphin N3 rejoindront la base d'aéronautique navale de Hyères, première équipée. Reconditionnés par Héli-Union Ces Airbus Dauphin N3 sont reconditionnés par Héli-Union en France, en Norvège (deux appareils actuellement) et chez Hélidax dans les Landes. Le reste sera ensuite livré à la cadence de trois appareils par an en métropole (Lanvéoc) et outremer (Antilles, Réunion, Nouvelle-Calédonie, Polynésie). Le contrat de location FLIHPER (pour FLotte Intérimaire HélicoPtères EmbaRqués), couvrant dix ans d'exploitation, inclut un objectif de disponibilité extrêmement élevé (supérieur à 90%) que l'industriel dit pouvoir tenir gr'ce à sa connaissance de l'exploitation de l'offshore. Pas forcément simple avec des configurations différentes, dont certaines très complètes (pilote automatique 4 axes, boule optronique Euroflir 410). MCO partagée Des lots de déploiement sont prévus en ce sens, et Héli-Union interviendra dans le Pacifique pour assurer les visites périodiques de maintenance. Ailleurs, et notamment sur les navires d'emploi de ces appareils, la Marine assurera la maintenance en ligne. Environ 300 heures de vol seront générées par chaque appareil par an. Le contrat couvre aussi la formation initiale des pilotes et mécaniciens. Des QT de navigants ont aussi été assurées par la société dans son centre d'Angoulême. Ce sont des navigants de la Marine qui se chargeront du convoyage. En attendant l'Airbus Guépard A l'issue des dix ans, la Marine disposera de suffisamment d'Airbus Guépard pour pouvoir se passer de ces appareils. Une prolongation sera toujours possible si ce n'est pas le cas. Avec cette location, Héli-Union reconvertit ainsi son parc de Dauphin auparavant utilisés dans l'offshore (à l'exclusion d'un unique appareil), une belle martingale d'avoir réussi à faire d'un passif inutilisé par la crise de l'exploitation pétrolière une flotte de location au profit des Armées. Un exploit également réussi pour les trois H225 destinés à DGA EV. https://www.air-cosmos.com/article/la-marine-recevra-ses-trois-premiers-airbus-dauphin-n3-le-1er-dcembre-23880

  • US Army consolidates network modernization efforts into single office

    17 mars 2023 | International, C4ISR

    US Army consolidates network modernization efforts into single office

    The shift in responsibility coincides with the U.S. Army’s pursuit of a unified network, linking in-the-field with back-at-home.

  • Robotics companies don't want robots weaponized '€” will anyone listen?

    11 octobre 2022 | International, Terrestre

    Robotics companies don't want robots weaponized '€” will anyone listen?

    Whether anyone will adhere to the contents of letter is another story.

Toutes les nouvelles