4 mai 2020 | Local, Terrestre

The List: Here are the weapons identified as prohibited in Canada

SaltWire Network

Published: May 01 at 2:43 p.m.

Updated: May 01 at 3:18 p.m

Prime Minister Justin Trudeau announced Friday the addition of "assault-style" weapons to the list of prohibited Firearms in Canada. Here are the updated sections of federal firearms regulations.

83 The firearms of the designs commonly known as the SG-550 rifle and SG-551 carbine, and any variants or modified versions of them, including the SAN Swiss Arms

  • (a) Aestas;
  • (b) Autumnus;
  • (c) Black Special;
  • (d) Black Special Carbine;
  • (e) Black Special CQB;
  • (f) Black Special Target;
  • (g) Blue Star;
  • (h) Classic Green;
  • (i) Classic Green Carbine;
  • (j) Classic Green CQB;
  • (k) Classic Green Sniper;
  • (l) Heavy Metal;
  • (m) Hiemis;
  • (n) Red Devil;
  • (o) Swiss Arms Edition; and
  • (p) Ver.

The entire list : https://www.thechronicleherald.ca/news/canada/the-list-here-are-the-weapons-identified-as-prohibited-in-canada-444750/

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    28 janvier 2019 | Local, Aérospatial

    Plus question pour le Canada de se retirer du très coûteux programme des F-35 américains

    Par Stéphane Parent | francais@rcinet.ca Le responsable de l'approvisionnement militaire au ministère de la Défense révèle que le Canada, l'un des neuf pays partenaires du programme de mise au point des F-35, n'a pas planifié de s'en retirer. Il semble qu'Ottawa ira de l'avant avec le versement de dizaines de millions de dollars pour le développement de cet avion de chasse F-35, même si le gouvernement fédéral continue d'étudier la pertinence ou non d'acheter ces appareils pour remplacer près d'une centaine de CF-18 qui ont plus de 40 ans d'usure. Le F-35 figure parmi les quatre modèles qui seront évalués à partir du printemps prochain dans un appel d'offres de 19 milliards, qui résultera dans l'acquisition de 88 nouveaux avions de combat. Le Canada a investi plus de 500 millions dans le programme des F-35 au cours des 20 dernières années, dont 54 millions l'an dernier. Son prochain paiement annuel doit être fait ce printemps, et il y en aura sans doute d'autres, étant donné que l'appel d'offres n'est pas censé se conclure avant 2021 ou 2022. Ce versement annuel permet au Canada de demeurer pendant encore un an membre du club des neuf partenaires dans le projet du futur avion de chasse F-35, dont la mise au point connaît des déboires majeurs. La stratégie de rester dans le camp du F-35 Le Canada demeure donc résolument dans le camp de l'aviation militaire américaine avec l'Australie, le Danemark, l'Italie, la Norvège, les Pays-Bas, le Royaume-Uni et la Turquie. Ces pays pourront soumettre des offres pour les contrats de milliards de dollars liés à la fabrication et à l'entretien des avions de chasse, mais aussi bénéficier de rabais s'ils décident d'en acheter. D'autres modèles de rechange proposés sont de conception européenne – le Gripen de Saab, le Typhoon du consortium Eurofighter et le Rafale de Dassault – et Ottawa privilégie une conception http://www.rcinet.ca/fr/2019/01/24/plus-question-pour-le-canada-de-se-retirer-du-tres-couteux-programme-des-f-35-americains/

  • Le gouvernement du Canada annonce un investissement dans la technologie de l'information pour l'Armée canadienne

    30 janvier 2019 | Local, C4ISR

    Le gouvernement du Canada annonce un investissement dans la technologie de l'information pour l'Armée canadienne

    Trois contrats pour renforcer les systèmes intégrés de technologie de l'information des Forces armées canadiennes OTTAWA, le 30 janv. 2019 /CNW/ - Le gouvernement du Canada fournit à ses militaires l'équipement dont ils ont besoin pour s'acquitter de leur travail et protéger la population canadienne, tout en générant des retombées économiques optimales pour celle-ci. Services publics et Approvisionnement Canada a attribué, au nom de la Défense nationale, trois contrats, dont la valeur totalise 621,5 millions de dollars, à l'entreprise General Dynamics Mission Systems-Canada. Ces contrats permettront d'assurer le soutien du système de commandement, contrôle, communication, informatique, renseignement, surveillance et reconnaissance (C4ISR) terrestres pendant plus de cinq ans. L'Armée canadienne dépend de ces systèmes de communication et d'information pour diriger les opérations terrestres et obtenir l'information requise à cette fin. Le soutien en question comprend ce qui suit : Soutien en ingénierie de cybersécurité : contrat d'une valeur d'au plus 56,5 millions de dollars pour le soutien de la protection des systèmes d'information et de données contre le vol et les dommages à l'information qu'ils contiennent. Soutien en génie et intégration : contrat d'une valeur d'au plus 367,25 millions de dollars pour assurer la pleine intégration du système de C4ISR terrestres. Soutien du logiciel de transition : contrat d'une valeur d'au plus 197,75 millions de dollars pour assurer un soutien logiciel servant à intégrer différents points de données, tels que les relevés de positions GPS, en un seul système qui favorisera la prise de décisions éclairées en temps opportun. Ensemble, les trois contrats permettront de maintenir plus ou moins 494 emplois hautement spécialisés à Ottawa(Ontario) et à Calgary (Alberta). Citations « Ces contrats sont un autre bel exemple de l'engagement de notre gouvernement à b'tir une force militaire plus souple et mieux équipée, tout en offrant des débouchés intéressants aux entreprises canadiennes. Les Forces armées canadiennes effectuent d'importantes missions au service de toute la population canadienne, elles ont besoin des plus récentes technologies pour mieux comprendre leur environnement d'opérations et détecter les menaces. » L'honorable Carla Qualtrough Ministre des Services publics et de l'Approvisionnement et de l'Accessibilité « Dans le cadre de notre politique de défense, Protection, Sécurité, Engagement, nous veillons à ce que nos femmes et nos hommes en uniforme soient bien équipés afin d'accomplir le travail important qu'on leur demande. Le système C4ISR terrestres est un élément fondamental utilisé par les troupes de l'Armée canadienne pour rester en contact les unes avec les autres, avec nos alliés et avec le quartier général. Ces contrats visent à s'assurer que l'Armée dispose de ce dont elle a besoin pour mener à bien ses opérations, maintenant et à l'avenir. » L'honorable Harjit S. Sajjan Ministre de la Défense nationale « Ces contrats de défense permettront de créer des emplois hautement spécialisés et de générer des retombées économiques pour la population canadienne, tout en appuyant les opérations de l'Armée canadienne. Ces investissements témoignent de notre engagement visant à réaliser les objectifs importants énoncés dans la politique Protection, Sécurité, Engagement. » Chandra Arya Député de Nepean « Notre gouvernement veille à ce que les Canadiens et les Canadiennes bénéficient du soutien nécessaire pour accéder à des emplois hautement spécialisés et profiter d'une économie prospère. Ces contrats vont permettre d'améliorer l'équipement des Forces armées canadiennes, d'accroître le perfectionnement des compétences et de développer les capacités industrielles clés dans le domaine de la cyberrésilience. » L'honorable Navdeep Bains Ministre de l'Innovation, des Sciences et du Développement économique Les faits en bref La capacité de C4ISR terrestres de l'Armée canadienne est un ensemble de systèmes tactiques hautement intégrés qui est composé de réseaux interconnectés de systèmes d'information et de communication numériques servant d'abord à soutenir les forces terrestres dans la conduite de leurs opérations. Ces contrats ont été attribués dans le cadre de processus d'approvisionnement justes, ouverts et transparents. La politique des retombées industrielles et technologiques s'applique à ces projets, ce qui créera des emplois et stimulera les capacités industrielles clés du Canada. Produits connexes Site Web du Programme des capacités de la Défense de la Défense nationale Avis d'appel d'offres - C4ISR terrestres - Soutien en ingénierie de cybersécurité Avis d'appel d'offres - C4ISR terrestres - Soutien en génie et intégration Avis d'appel d'offres - C4ISR terrestres - Soutien du logiciel de transition Stratégie d'approvisionnement en matière de défense Investir dans les Forces armées canadiennes Suivez-nous sur Twitter Suivez-nous sur Facebook SOURCE Services publics et Approvisionnement Canada https://www.newswire.ca/fr/news-releases/le-gouvernement-du-canada-annonce-un-investissement-dans-la-technologie-de-l-information-pour-l-armee-canadienne-817105473.html

  • China’s advances in Arctic may pose security threat to Canada

    2 janvier 2019 | Local, Naval

    China’s advances in Arctic may pose security threat to Canada

    By EMANUELE SCIMIA Calgary academic believes Beijing will conduct naval operations in the Arctic soon and that China's next-generation nuclear subs will have 'under-ice' capabilities China's growing focus on the Arctic Ocean has drawn the eye of circumpolar nations, including Canada, which lays claim to the waters of the Northwest Passage. The Canadian government tends to downplay the military threat posed by Beijing, but at the same time has voiced concern about its disrespect for international rules in dealing with territorial disputes in the China seas, and the possibility that it could replicate its intimidatory tactics in the High North. The Chinese rolled out their Arctic policy last January. The Asian giant considers itself a “near-Arctic” state, and wants a stake in the region's development as ice melting is creating new business opportunities – a concept reiterated by Gao Feng, China's special representative for Arctic Affairs, at the Arctic Circle Conference in Seoul on December 8. Beijing aims to set up the polar leg of its Belt and Road Initiative for better connectivity across Eurasia and beyond. The Chinese are keen to utilize new Arctic sea routes to narrow the distance and cut transport time with Europe for their cargo ships, besides exploiting the region's natural resources and investing in infrastructure projects. Canada's Department of National Defense spokesperson Jessica Lamirande told Asia Times that her country was committed to cooperation with other states in the Arctic, provided they abide by international law, including environmental, navigation and other standards. Against this backdrop, “Canada welcomes continued discussions with China on Arctic issues,” she said. Arctic militarization Militarization of the Arctic is becoming reality. Russia is busy reinforcing military positions in its polar territory and will require foreign warships that want to sail through its Arctic waters to give prior notification to the Defense Ministry starting from next year. The USS Harry S Truman sailed beyond the Arctic Circle in October, the first time a US aircraft carrier has operated in these latitudes since the early 1990s. The warship then joined the Northern Atlantic Treaty Organization in Norway for its largest military exercises after the fall of the Soviet Union. Still, it is worth noting that the British-led Joint Expeditionary Force also includes circumpolar states such as Norway, Denmark, Sweden and Finland, which are all concerned with Russia's military build-up in the High North. But Lamirande said the Canadian armed forces had not seen an increase in Chinese military presence in the country's Arctic region. “While there is no immediate military threat in Canada's Arctic, our military carefully monitors the changing security environment in the polar areas and is focused on exercising surveillance and control there,” she insisted. “All of the waterways that are commonly referred to as the Northwest Passage are internal waters of Canada and we have an unfettered right to regulate them.” Underestimating China's challenge Not everyone shares Canada's optimistic view of the Chinese commitment to the Arctic. Robert Huebert, a senior fellow at the University of Calgary's Center for Military and Strategic Studies, thinks it is naive on the Canadian government's part to believe that China will not conduct naval operations in the Arctic in the future. “The Chinese have expanded their overall naval capability from 1994 on to the point of becoming the real world's second-largest navy,” he said. “Not to mention that China's naval shipbuilding currently surpasses that of any other country, including the United States.” Huebert noted that Beijing had shown its interest in having Arctic and near-Arctic operations in 2016 when it sent a five-vessel taskforce to the Bering Sea, and later deployed naval units to visit some Nordic countries and hold drills with the Russian navy in the Baltic Sea. “All of this points to a Chinese desire to have vessels that will be able to operate globally,” the Canadian scholar said. “Given the activities of both American and Russian submarines in the Arctic, and given the Chinese intention to become a challenger to both of these navies, it is inevitable that China will soon have an Arctic capability for its naval forces.” Cooperation with the US Canada is trying to beef up its military potential in the High North, but it may not be up to the task of coping with a serious external threat in the region. The Royal Canadian Navy will have six new Arctic and offshore patrol ships down the line. Lamirande explained that jetty infrastructure was being upgraded at Esquimalt and Halifax dockyards to berth these vessels. She said that a new jetty was under construction at Halifax, Canada's naval base on the Atlantic coast, and would be ready for use in the spring of 2019. Similar work is also underway for two new jetties at the naval facility in Esquimalt, which hosts the country's Pacific fleet, with this project expected to be completed in the late 2020s. “Work to establish a docking, replenishing and refueling facility in Nanisivik [in Canada's northern Nunavut territory] is well advanced and expected to be operational in 2019,” she added. According to Huebert, the new Arctic and offshore patrol ships are not designed to respond to an expanding Chinese (and Russian) submarine threat in the Arctic. “The vessels are important in providing Canada's navy with the opportunity to learn how to operate in the Arctic region,” he pointed out. However, to be able to counter the Chinese and the Russians in the Arctic waters, he said Canada would have to work closely with the United States to improve the underwater mission of NORAD (North American Aerospace Defense Command). “It was agreed in 2005 that NORAD would have a maritime detection mission, but there have been limited efforts to actually operationalize this requirement,” Huebert admitted, adding that prospects of any improvement in the immediate future were not that great, given the strained relations between US President Donald Trump's administration and the Canadian government. To complicate the issue, Washington asserts that the Northwest Passage is an international strait, and not Canadian territorial waters. “Nevertheless there will be a requirement to improve underwater detection systems, and those that can in fact operate at a distance from the northern section of North America,” Huebert said. “Given the range of new weapon systems that are now coming online, this will be an increasingly complicated challenge for the two North American countries.” Submarine deployment China launched its first home-built polar icebreaking vessel in September and is said to be working on a nuclear-powered icebreaking cargo vessel. A Chinese icebreaker made its way into the Canadian Arctic in August 2017. Professor Huebert noted that the Chinese navy actually has more icebreakers operational today than either the American or Canadian naval forces. More importantly, it has been reported that the Chinese are studying submarine technology for deployment in the Arctic waters. For Huebert, an increase in China's submarine activities in the polar region is a plausible scenario, and Ottawa should not underestimate it. “As the emerging naval challenger to the United States, China will inevitably develop a submarine capability to enter the Arctic,” he warned. In his view, China's new Type 094 and next-generation Type 096 nuclear-powered missile submarines will likely have “under-ice” capacities, posing a great threat to both Canada and the US. http://www.atimes.com/article/chinas-advances-in-arctic-may-pose-security-threat-to-canada/amp/

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