21 juin 2021 | International, Aérospatial
French, German, Spanish Air Force Chiefs Review Future Combat Air Systems Project
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22 mai 2024 | International, Terrestre
21 juin 2021 | International, Aérospatial
French, German, Spanish Air Force Chiefs Review Future Combat Air Systems Project
10 octobre 2023 | International, Sécurité
WEBINAIRE SUR LA CYBERSÉCURITÉ Bien se renseigner sur les certifications en cybersécurité : Un guide pour les professionnels en aérospatiale et en défense La certification CMMC est déjà une obligation pour agir comme fournisseur du DOD américain. Le gouvernement du Canada a récemment annoncé que les entreprises en défense devront obtenir une certification équivalente pour livrer leurs produits au ministère de la Défense nationale. Cette formation vous permettra de répondre à toutes vos questions sur la certification CMMC, ainsi que sur la nouvelle certification canadienne en cybersécurité. Pourquoi participer? Que vous soyez au début de votre parcours vers la conformité CMMC ou que vous cherchiez à approfondir votre compréhension, ce webinaire offre des informations essentielles pour guider votre entreprise vers la réussite. Nos experts en cybersécurité vous fourniront des connaissances pratiques et des conseils concrets pour aborder la certification CMMC de manière proactive. PREMIÈRE PARTIE — 9h00 à 10h45 La cybersécurité en évolution : l’importance du CMMC La Certification CMMC (Cybersecurity Maturity Model Certification) est en train de remodeler le paysage de la cybersécurité pour les entreprises travaillant avec le Département de la défense (DoD) des États-Unis. Que vous soyez un sous-traitant, un fournisseur ou un contractant direct, cette certification est désormais cruciale pour continuer à accéder aux opportunités lucratives dans le domaine de la défense. » PRÉSENTÉ EN FRANÇAIS PAR DEUX EXPERTS EN CYBERSÉCURITÉ Karim Ganame, PhD, GCIH, GCIA, CISSP, Fondateur et Chef de la cybersécurité, StreamScan AI inc. Avec plus de 20 ans d'expérience dans le domaine de la cybersécurité, M. Ganame est un chercheur, un enseignant, un conférencier renommé et un leader expérimenté dans le domaine de la cybersécurité et de l'IA. Expert reconnu en matière de cybersécurité au Québec, il est l'un des rares RP (Registered Practitioners) au Canada en matière de CMMC (Cybersecurity Maturity Model Certification). Après avoir occupé des postes d’expert en cybersécurité chez Rona et Bell, M. Ganame a fondé StreamScan, une firme de consultation en cybersécurité, dans le but de fournir aux entreprises la protection et la surveillance informatique dont elles ont réellement besoin. Au cours de la dernière décennie, il a dirigé le développement de la technologie de surveillance réseau exclusive, le CDS, ainsi que le service de détection et de réponse gérées de StreamScan. Karine Brisson, Directrice de la stratégie de croissance et des ventes : Aérospatiale, Défense, Infrastructures Critiques et CMMC 2.0, StreamScan AI inc. Passionnée et dynamique, Karine possède une solide expérience dans le secteur industriel, qui l'a conduite à se spécialiser auprès des fabricants et des infrastructures critiques, afin de les sensibiliser à l'importance de la cybersécurité. Elle demeure constamment à l'affût des dernières avancées technologiques et nourrit une passion inextinguible pour la conception de circuits imprimés (PCB), la microélectronique et la programmation. Dotée de compétences remarquables en cybersécurité, en entrepreneuriat et en marketing numérique, Karine contribue à la stratégie de croissance et de vente de StreamScan dans les domaines de l'aérospatiale, de la défense, des infrastructures critiques et du CMMC 2.0. » APERÇU DE QUE VOUS APPRENDREZ : L’importance actuelle de la cybersécurité ; Les distinctions entre les différentes normes et certifications en cybersécurité ; Les fondements du CMMC et son impact sur votre entreprise ; Les différents niveaux de certification et leurs implications ; La distinction entre les données FCI (Federal Contract Information) et CUI (Controlled Unclassified Information) ; Les domaines clés de la cybersécurité couverts par CMMC ; Les étapes cruciales pour atteindre la conformité ; Les parties prenantes à impliquer dans le processus ; Le déroulement de l’audit ; Les coûts à prendre en compte ; Les avantages stratégiques et les opportunités commerciales liées à la certification. DEUXIÈME PARTIE — 11h00 à 12h30 Ce webinaire informatif de 90 minutes est conçu pour en apprendre davantage sur le Programme Canadien pour la Certification en Cybersécurité qui sera mis en œuvre par le ministère des Services publics et approvisionnements Canada, et sur l'exigence imminente de certification en cybersécurité obligatoire du gouvernement du Canada pour les contrats de défense. » APERÇU DE QUE VOUS APPRENDREZ : Les objectifs du gouvernement du Canada pour le PC-CCS ; Les caractéristiques du programme ; Le processus d'accréditation pour les évaluateurs potentiels ; Le processus d'évaluation de la conformité et à quoi s'attendre ; La norme de Cybersécurité Industrielle Canadienne du programme. » FORMATION DONNÉE PAR DES CONFÉRENCIERS DU GOUVERNEMENT CANADIEN INCLUANT : Joanne Lostracco Ministre à l'Ambassade du Canada aux États-Unis et Directrice Générale de l'Approvisionnement en Défense pour les Services publics et l'Approvisionnement Canada (SPAC) à Washington. Joanne Lostracco a récemment été nommée Ministre à l'Ambassade du Canada aux États-Unis et Directrice Générale de l'Approvisionnement en Défense pour les Services publics et l'Approvisionnement Canada (SPAC) à Washington, D.C. Elle est spécialiste du commerce et des relations Canada-États-Unis, avec une vaste expérience dans les matières de matériel de défense et de gouvernance. Dans son nouveau rôle, Mme Lostracco supervise la gestion de toutes les acquisitions de Ventes Militaires Étrangères (FMS) pour le Canada, travaillant en étroite collaboration avec les départements de la Défense, de l'État et du Commerce des États-Unis, afin d'exécuter un programme actuellement évalué à 7,8 milliards de dollars américains, fournissant des biens et des services en soutien aux Forces armées canadiennes pour la mise en œuvre de [Strong, Secure, Engaged] et de la Stratégie nationale de construction navale. INFORMATIONS CLÉS » QUAND : mardi le 24 octobre 2023 » HORAIRE : 9h00 à 12h30 » MODALITÉS : Formation gratuite donnée en français » PARTICIPATION : Virtuelle » À QUI S’ADRESSE CE WEBINAIRE : Entreprises actuelles ou potentielles travaillant avec le DoD Responsables de la sécurité de l'information Cadres supérieurs et décideurs » DES QUESTIONS? Contactez Sylvain Lefrançois, Directeur Défense et sécurité d'Aéro Montréal en répondant directement à ce message ou en écrivant à l'adresse sylvain.lefrançois@aeromontreal.ca PLACES LIMITÉES (25 places encore disponibles) + INSCRIVEZ-VOUS 380, rue Saint-Antoine Ouest Bureau 3120 Montréal QC H2Y 3X7 T : 514 987-9330 www.aeromontreal.ca ENVOYER À UN AMI SITE WEB
19 août 2020 | International, Aérospatial, Naval, Terrestre, C4ISR, Sécurité
By: Doug Berenson and Chris Higgins This year's Defense News Top 100 list of global defense companies coincides with a steep economic downturn created by COVID-19. Although the defense sector has faced pandemic-related business disruptions, it remains a safe haven, with most defense-oriented firms reporting only modest impact on revenues and profits. Seeing how diversified players rely on their defense units is of particular interest at a time when the commercial aviation market has all but collapsed. While many defense firms are bracing for stagnation in defense-spending growth, other markets could experience an extended downturn. Avascent drew on the Top 100 list to examine the broader mix of market exposure among firms comprising the global defense industrial base. We segmented company revenues across more than two dozen defense and commercial end markets. This analysis provides insight into how companies with defense business leverage exposure to other markets, either as a complement or as a hedge to their defense activities. One can think of defense companies in three categories: Defense/government pure-plays: Companies that focus overwhelmingly on military markets generate about 23 percent of the defense-oriented revenue on this year's list. To the extent these companies have revenue outside defense, it comes from close adjacencies in intelligence, civil space or others. Indeed, the top ranks of the Defense News Top 100 list includes numerous firms for whom defense and government comprise 85 percent or more of total revenue. Lockheed Martin, Northrop Grumman, BAE Systems, LIG Nex1, and Huntington Ingalls Industries and many others fall in this category. BAE Systems and L3Harris maintain significant positions in the commercial aviation supply chain, but these activities represent a small portion of their total revenues. The unique demands of military and government markets — complex acquisition processes, challenging sales channels, burdensome regulatory compliance — has led many leading defense players to maximize their position across the defense product range. These frustratingly unique features of government customers have deterred many commercial technology firms from pursuing this space, a fact that the U.S. Department of Defense is struggling to reverse. Firms in this category have optimized their financial management, business development and other processes to the particular demands of government customers. Within government markets, the different economics that characterize the sale of products and services has increasingly led to the separation between these two distinct segments. Many of the market leaders in U.S. government services, including Leidos, Booz Allen Hamilton, CACI International, SAIC and others, feature a near-exclusive focus on government customers. A range of firms providing such services continue to find business with both the government and commercial clients, to be sure, including Bechtel, Jacobs, Babcock International and KBR, to list just a few on this year's Top 100 list. But companies with a significant focus on mission-oriented requirements have increasingly focused solely on government customers. Commercial and defense sectors: Nearly 60 percent of the defense revenue tracked in the Top 100 list comes from firms that compete in sectors that cross the defense-commercial divide. These include shipbuilders and automotive manufacturers, but the vast majority of firms serving both defense and commercial customers are focused on commercial aerospace. A range of firms recognize the unique complementarity between military and commercial aerospace technology in their business mix. Airframe primes like Boeing and Airbus are chief among these, sitting atop vast aerospace supply chains. But many other household names have sought opportunity in commercial aviation, either as airframe primes (General Dynamics via Gulfstream, Textron via Cessna) or as suppliers of avionics, structures, and other content. Because it calculates 2019 revenue, this year's Defense News list does not count Raytheon Technologies, which was created with the merger of Raytheon Company and United Technologies Corp. in April 2020. The new “RTX” would have pro forma 2019 revenue of about $43.4 billion in defense and $33.7 billion in commercial markets; this excludes Otis (elevators) and Carrier (air conditioners), which were spun off concomitant with the Raytheon-UTC merger. Many firms with heavy commercial market exposure now face unprecedented economic headwinds. Between March 1 and Aug. 1, 2020, stock prices for firms spanning defense and commercial aerospace declined by 33 percent, as global air travel nearly ground to a halt amid the coronavirus pandemic. By contrast, an index representing defense/government pure-plays has dropped by just 5 percent over the same period. Conglomerates were in the middle, declining about 16 percent. The silver lining, however, may be the ability of some companies to draw on defense-related cash flows to sustain commercial aerospace investment in preparation for an eventual upturn. Industrial conglomerates: Finally, there are firms with a foot squarely in defense but which also pursue markets far afield, in terms of customer types and market economics. About 18 percent of the defense revenue tracked in the Top 100 list is earned by firms with interests that have almost no technical or customer link with defense. Large Asian conglomerates — including China North Industries Group Corporation Limited, also known as NORINCO; Japan's Mitsubishi Heavy Industries; and South Korea's Hanwha — top this category in total revenue. But several Western firms also follow this approach to varying degrees: Textron, Ball Corporation, Diehl Group and others combine widely disparate product lines in a holding company structure. With defense versus commercial valuations relatively high, there may be competing instincts in the boardrooms of these giants. On one hand, these companies may decide to reorient their portfolio more toward defense activities by exiting underperforming industrial businesses. On the other hand, firms could elect to use defense cashflows to support the broader corporation and position the company for an economic rebound. Trends to monitor While defense budgets could face downward pressure in much of the world, many U.S. contractors have good predictability through 2021 because of DoD outlays already in process. It is the wider commercial economy where the real uncertainty lies. This makes it hard to predict how many firms active in defense markets will fare over the next year, given the variety of other markets they serve. Over half the revenue earned by the Defense News Top 100 is generated from commercial sectors. Commercial aviation markets are likely to languish at pre-2019 levels through 2022 or later. The outlook for other commercial markets is more heterogeneous, but challenges exist across areas like shipbuilding, automotive, industrial equipment and energy. To the extent that countries pursue infrastructure-led stimulus, some of the more diversified companies may find pockets of sunshine amid the gloom. Doug Berenson is a managing director at Avascent, where Chris Higgins is a principal. https://www.defensenews.com/opinion/commentary/2020/08/17/market-exposure-in-the-top-100-defense-commercial-aviation-and-much-more/