20 avril 2018 | International, Aérospatial

Defense Department halts F-35 deliveries amid repair bill disagreement with Lockheed

By:

WASHINGTON — The Pentagon has suspended acceptance of most F-35 deliveries as manufacturer Lockheed Martin and the F-35 program office debate who should be responsible for fixing jets after a production issue last year.

“While all work in our factories remains active, the F-35 Joint Program Office has temporarily suspended accepting aircraft until we reach an agreement on a contractual issue and we expect this to be resolved soon,” a Lockheed spokeswoman confirmed in a statement, adding that the company remains confident that it can meet its delivery target of 91 aircraft for 2018.

News of the delivery pause was first reported by Reuters.

The dispute is rooted in a quality control issue that caused F-35 deliveries to stop from Sept. 21 to Oct. 20. At the time, corrosion was found in fastener holes of F-35As being repaired at Hill Air Force Base in Utah.

Lockheed and the JPO were able to agree on a corrective action plan, one source said, and Lockheed was able to complete planned deliveries of the F-35 for 2017.

But sometime after that, a dispute over who should pay for the fix resurfaced and the Defense Department opted to take another production pause, a source said, declining to comment on how long deliveries have been suspended.

“Per the direction of the program executive officer, F-35 deliveries have been temporarily paused while the government and Lockheed Martin reach an agreement on a contractual issue regarding repair work to remediate the known aircraft fastener hole primer quality escape,” said a statement from the F-35 joint program office.

“This is not a safety of flight issue but rather a contractual resourcing issue that needs to be resolved. The government has implemented this pause to ensure the warfighter receives a quality product from industry. We look forward to a swift resolution of this issue.”

Production of the aircraft is ongoing at Lockheed's line in Fort Worth, Texas, and at final assembly and check out facilities in Nagoya, Japan, and Cameri, Italy. A source noted that some customers have accepted planes due to warfighter demands.

According to Reuters, two aircraft have been delivered to the Defense Department since it imposed the suspension. Meanwhile, a repair bill for more than 200 jets is on the line.

The corrosion issue is just one of several production problems that has plagued the F-35 over the last couple years.

Vice Adm. Mat Winter, the F-35 joint program executive officer, spoke Wednesday at the Navy League's Sea Air Space conference but did not disclose the fact that deliveries had stopped.

A statement from the F-35 joint program office was added at 9:05EST on April 12.

https://www.defensenews.com/breaking-news/2018/04/11/defense-department-halts-f-35-deliveries-amid-repair-bill-disagreement-with-lockheed/

Sur le même sujet

  • L’Espagne concrétise son entrée dans le système de combat aérien du futur (Scaf)

    10 décembre 2020 | International, Aérospatial

    L’Espagne concrétise son entrée dans le système de combat aérien du futur (Scaf)

    SIMON CHODORGE PUBLIÉ LE 09/12/2020 À 14H00 Après plusieurs mois de négociations, l'Espagne grimpe à bord du système de combat aérien du futur (Scaf). Airbus a annoncé le 9 décembre la signature d'un contrat-cadre faisant de lui le maître d'oeuvre du projet en Espagne. Il ne faut plus parler d'un avion de combat franco-allemand. Mercredi 9 décembre, l'Espagne a concrétisé son entrée dans le système de combat aérien du futur (Scaf). La nouvelle a été annoncée par Airbus, l'un des principaux acteurs du projet. Pour rappel, le programme Scaf doit remplacer le Rafale de Dassault Aviation et l'Eurofighter à l'horizon 2040. Dix mois de négociations En février, l'Espagne avait déjà signé une lettre d'intention avec la France et l'Allemagne sur son intégration dans le projet. Désormais, les entreprises espagnoles vont pouvoir rentrer dans le vif du sujet. “L'industrie espagnole a signé un premier contrat-cadre portant sur la phase de démonstration du Scaf”, écrit Airbus dans un communiqué. “Cette signature clôt dix mois de négociations destinées à intégrer l'Espagne en tant que troisième pilier national de ce programme”, ajoute l'avionneur européen. Dans le cadre de cet accord, Airbus va diriger les projets Low Observability et New Generation Fighter (NGF) du Scaf en Espagne. Plus précisément, le contrat porte sur des travaux de développement pour les premiers démonstrateurs du Scaf. Airbus Espagne va donc plancher sur des technologie de furtivité (Low Observability) et sur le New Generation Fighter (NGF), l'élément principal du futur système de combat aérien. 300 millions d'euros investis En France, Dassault Aviation assure la maîtrise d'oeuvre du NGF tandis qu'Airbus a été sélectionné comme partenaire principal. Si chaque pays a désigné son champion, une équipe tri-nationale travaille également sur le projet à Arcueil (Val-de-Marne). Les trois pays espèrent ainsi faire voler un prototype de NGF au second semestre 2026. Contacté par L'Usine Nouvelle, Airbus n'a pas précisé le montant du contrat-cadre. Le groupe européen précise tout de même que 300 millions d'euros ont été investis par les États depuis le début du programme. https://www.usinenouvelle.com/article/l-espagne-concretise-son-entree-dans-le-systeme-de-combat-aerien-du-futur-scaf.N1038274

  • Les parlementaires français étudient la stratégie spatiale de défense

    28 septembre 2020 | International, Terrestre, C4ISR

    Les parlementaires français étudient la stratégie spatiale de défense

    Une délégation de la Commission de la défense nationale et des forces armées de l'Assemblée nationale, conduite par Françoise Dumas, présidente de la Commission, s'est rendue au Centre Spatial de Toulouse (CST) pour y constater comment la stratégie spatiale de défense est concrètement déclinée sur le terrain. Sous l'impulsion de la ministre des Armées, Florence Parly, le CST accueille en effet le Commandement de l'Espace (CDE) « pour profiter de toutes les synergies possibles avec le CNES ». Une trentaine de militaires du CDE sont d'ores et déjà déployés au CST « dans le cadre d'une montée en puissance qui devrait atteindre un effectif d'environ 400 personnes à l'horizon 2025 ». Air & Cosmos du 25 septembre 2020

  • ANALYSIS | The Liberals' defence policy hits a fiscal wall | CBC News

    21 novembre 2023 | International, Sécurité

    ANALYSIS | The Liberals' defence policy hits a fiscal wall | CBC News

    There was a revelatory moment on the weekend as Defence Minister Bill Blair attempted to bridge the gap between rhetoric and reality over the Liberal government’s spending plans for his department and the Canadian military.

Toutes les nouvelles