13 avril 2021 | Local, Aérospatial, Naval, Terrestre, C4ISR, Sécurité

Canada scraps export permits for drone technology to Turkey, complains to Ankara

Canada on Monday scrapped export permits for drone technology to Turkey after concluding that the equipment had been used by Azeri forces fighting Armenia in the enclave of Nagorno-Karabakh, Foreign Minister Marc Garneau said.

https://www.reuters.com/article/us-turkey-canada/turkey-calls-on-canada-to-review-defence-industry-restrictions-idUSKBN2BZ1XB

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    Après les USA qui vont fournir 90 pièces de 155 mm et le Canada qui en enverra six, c'est au tour des Australiens de contribuer au renforcement de...

  • Appel au secteur manufacturier pour contribuer à la production d’équipements médicaux

    27 mars 2020 | Local, Aérospatial, Naval, Terrestre, C4ISR, Sécurité

    Appel au secteur manufacturier pour contribuer à la production d’équipements médicaux

    Si vous êtes un manufacturier canadien ou une entreprise canadienne qui peut aider le Canada à répondre aux besoins en fournitures médicales, votre aide est nécessaire Si vous pouvez répondre oui aux affirmations suivantes, contactez-nous. Vos activités manufacturières sont basées au Canada ou vous avez facilement accès aux intrants nécessaires par le biais de votre chaîne d'approvisionnement. Vous disposez d'équipements pouvant être modifiés ou d'installations qui pourraient être réorganisées rapidement pour répondre aux besoins médicaux, notamment pour fabriquer de l'équipement de protection individuelle comme des gants, des masques et des blouses chirurgicales; des désinfectants; des lingettes; des ventilateurs; et d'autres équipements et fournitures médicaux. Vous avez des travailleurs qualifiés capables de réagir et qui seraient disponibles pour travailler dans les circonstances actuelles. Le Plan canadien de mobilisation du secteur industriel pour lutter contre la COVID-19 soutient directement les entreprises afin d'augmenter rapidement leur capacité de production et en leur donnant les outils nécessaires aux chaînes de production pour concevoir des produits faits au Canada qui aideront à lutter contre la COVID-19. Pour plus d'informations, cliquez ici. Ressources pour les entreprises canadiennes Les petites et moyennes entreprises sont la pierre angulaire de l'économie canadienne. C'est la raison pour laquelle le gouvernement du Canada adopte des mesures strictes pour aider les entreprises canadiennes à faire face à la pandémie de COVID-19, qui les touche ainsi que leurs employés et les membres de leur famille. Le gouvernement du Canada et les responsables de la santé publique invitent tous les Canadiens à prendre les mesures suivantes : demeurer à domicile sauf s'il est essentiel de sortir faire preuve de distanciation sociale et d'hygiène adéquate Pour les entreprises, cela peut vouloir dire : de permettre autant que possible des modalités de télétravail souples de préparer votre milieu de travail pour éviter la COVID-19 (en anglais seulement) d'assurer la sécurité de vos employés (en anglais seulement) Pour plus d'informations, cliquez ici. Ontario ensemble : aidez à combattre le coronavirus Si votre entreprise ou organisation peut fournir des produits médicaux tels que des ventilateurs, des tampons, des masques et des lunettes de protection. Remplissez ce sondage : ici. Le gouvernement du Canada a également besoin de produits et de services : découvrez ce dont ils ont besoin Si votre entreprise ou organisation peut aider les communautés à résister à la pandémie et que vous avez une solution pour: des services de santé mentale virtuels pour les personnes vulnérables ou vivant dans des communautés éloignées surveillance de la résilience de la chaîne d'approvisionnement planification financière et conseils aux petites entreprises qui peuvent être fournis en ligne à faible coût, y compris des conseils sur les programmes de secours et la façon de postuler Remplissez le formulaire : ici. Si votre entreprise ou organisation a des idées, d'autres produits ou services qui pourraient aider les Ontariens : communiquez votre idée. Pour plus d'informations, cliquez ici.

  • Innovation requires experience: AIAC panel

    23 novembre 2017 | Local, Aérospatial, Naval, Terrestre, C4ISR, Sécurité

    Innovation requires experience: AIAC panel

    Posted on November 23, 2017 by Chris Thatcher When the federal government delivered its 2017 budget last spring, innovation was mentioned 262 times and served as the focal point for numerous new initiatives. The centrepiece was the Innovation and Skills Plan, a series of proposals that included additional venture capital funding, new support for innovation in key growth areas and superclusters, and Innovation Canada, an initiative to bring siloed projects and funding programs for innovators under one roof. More recently, the government in its 2017 defence policy introduced IDEaS (Innovation for Defence Excellence and Security), a program currently seeking Treasury Board approval that will invest $1.6 billion over the next 20 years to generate solutions to complex challenges across the Canadian Armed Forces. It will also speed up the development of new technologies through contests, sandbox trials, research networks and other programs. The devil is always in the details of such initiatives, and all are in the early stages. Still, they have been widely welcomed by the aerospace sector. However, innovation is not for the inexperienced, four seasoned small business executives cautioned during the annual Canadian Aerospace Summit on Nov. 7. While government programs often appear to be tailored to recent graduates with youthful enthusiasm, true innovation doesn't succeed without business acumen. “It takes experience; it takes patience,” said Gabe Batstone, a self-described serial entrepreneur with over two decades in the tech sector, who recently launched Ottawa-based Contextere, an artificial intelligence firm focused on applications for blue collar workers that has secured funding from BMW, Lockheed Martin and Samsung. Aerospace and defence programs can take years to mature and regulations invariably play a big part in the introduction of any new technology, he said. “To bring emergent technology into complex organizations, it's about procurement [expertise], about sales, about relationships, about [understanding] regulations. The technology is the least difficult part.” In fact, tried and true business practices focused on customer relations are essential to entrepreneurial success. “I was never worried about the technology,” said John Mannarino, president of Montreal-based Mannarino Systems and Software, a company that has grown from a one-man consultancy to over 60 employees specializing in engineering services and airborne software. Rather, innovation has come from listening to customers and suppliers, and that takes time. “I had to learn.” In an address to the Summit, hosted by the Aerospace Industries Association of Canada, Michael Anderson, president of Saab North America, observed that innovation does not happen without an element of risk. “The organization that has the best ability to effectively mitigate risk while providing an environment that promotes risk-taking will eventually be a successful innovator and, of course, a successful business.” But there is a point at which small companies cannot take on more risk, said Dave Muir, president and CEO of Ottawa-based Gastops, a health monitoring firm that has developed sensor and analysis tools for complex aircraft and engines. “The larger companies are pushing risk way more down into the supply chain than they were. As a small fish there is only so far out from the shore you can swim before bad things happen.” The pace of change is also creating challenges for small business, and it's not limited to technology. Development cycles, production schedules, and time to market have all been compressed in recent years. For Patrick Thera, president of SED, a division of Calian that has been developing commercial satellite and ground systems solutions for over 50 years, that means being shrewd about where and with whom to invest. “Key collaborations are very important,” he said, noting that “coopetition” has sometimes made for unexpected partners. “One day you're competing against a fellow company and the next you're partnering with that company.” Gastops, too, has invested far more than previously in establishing collaborative networks to further its innovation. “I strongly believe, especially for a small company, that you cannot do innovation in the aerospace industry by yourself alone in the back room,” said Muir. Adapting to the pace of change can be especially difficult if you don't have the necessary specialized skills in your company. All four executives acknowledged the challenge of finding top software and engineering talent when much larger companies in every sector are pursuing the same people. But they also argued that as products become more sophisticated, expertise in procurement, project management, intellectual property and marketing is critical to innovation and a company's growth. When you are competing against cool start-ups with world-changing visions, “you have to go a long way to show people that you do offer a lot of things that they can take pride in, that you save lives every day with the technologies you create,” said Thera. https://www.skiesmag.com/news/innovation-requires-experience-aiac-panel

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