23 septembre 2024 | International, Terrestre, C4ISR

BAE Systems pitches ground robot to drone-hungry Australian Army

The defense contractor has unveiled a large unmanned ground vehicle, named ATLAS, that is available in a "collaborative combat" variant.

https://www.c4isrnet.com/global/asia-pacific/2024/09/23/bae-systems-pitches-ground-robot-to-drone-hungry-australian-army/

Sur le même sujet

  • India ministry gives initial nod to buy 26 Rafales, 3 submarines from France, ANI reports

    11 juillet 2023 | International, Aérospatial, Naval

    India ministry gives initial nod to buy 26 Rafales, 3 submarines from France, ANI reports

    India's defence ministry on Monday gave its initial approval to buy 26 Rafale fighter aircraft and three Scorpene submarines from France, news agency ANI reported citing sources.

  • L’Europe se dote d’un hub d’innovation de Défense

    20 mai 2022 | International, Aérospatial, Naval, Terrestre, C4ISR, Sécurité

    L’Europe se dote d’un hub d’innovation de Défense

    DÉFENSE L'Europe se dote d'un hub d'innovation de Défense Les ministres de la Défense des pays membres de l'Agence européenne de Défense (AED) ont approuvé la création d'un pôle d'innovation de Défense de l'UE, « Hub for EU Defence Innovation » (HEDI), en son sein, mardi 17 mai 2022, lors du comité directeur de l'agence. Approuvée par le Conseil européen, la « Boussole stratégique » préconisait, parmi 12 priorités, la création d'un tel pôle en 2022, dont les travaux préparatoires ont commencé en mai 2021. À la fois « catalyseur et amplificateur », HEDI opérera à la croisée des initiatives déjà lancées par l'AED et en cohérence avec le fond pour l'innovation de l'OTAN (DIANA). Ce hub se concentrera sur les priorités établies par l'Europe en matière de développement capacitaires, de recherche et développement et de compétences, de technologies et de production. Ce hub d'innovation de Défense est supposé monter en puissance afin de mettre en place un « HEDI 2.0 ». Une des premières étapes consiste à faire partager les bonnes pratiques en termes d'innovation et à organiser un 1er « European Defence Innovation Day » le 31 mai prochain. La mise en place d'ateliers, de groupes d'études et de rencontres annuelles ou semestrielles entre chercheurs et organisations doit contribuer à établir une image commune de l'innovation de défense européenne. A terme, HEDI pourrait piloter plusieurs actions comme une version améliorée de l'actuel Prix de l'innovation de défense de l'AED, le financement de preuves de concept et de démonstrateurs, ou encore l'organisation de conférences et de salons thématiques. Agence Europe et Forces Operations Blog du 18 mai

  • New USAF Materials Hint At High-Altitude Role For B-21

    30 mars 2020 | International, Aérospatial

    New USAF Materials Hint At High-Altitude Role For B-21

    Steve Trimble The design of the Northrop Grumman B-21's trailing edge has led to speculation about a high-altitude role for the secretive stealth bomber, and new U.S. Air Force statements appear to confirm that analysis. As the U.S. Air Force enters a legally required environmental impact review process for basing the new bomber, service officials disclosed a few new details about the design on large poster boards displayed at public meetings since February. The posters are now available on B21EIS.com, a clearinghouse web site set up by the Air Force to share data during the year-long process to complete the final environmental impact statement. “The B-21 is not expected to use low altitude training routes,” the Air Force poster says. The B-2 was originally conceived as a high-altitude bomber, but a last-minute requirements change during the development phase forced Northrop Grumman to redesign the bomber for a low-altitude mission. As a result, the trailing edge was transformed from a simple W-shape to the sawtooth design seen today. The B-2, like the preceding B-52 and B-1B fleets, need low-altitude training routes. The renderings of the B-21 released by the Air Force so far reveal a trailing edge that resembles the original, high-altitude design for the B-2. The Air Force has never confirmed operational details about the future stealth bomber. Another comment on the Air Force's poster provides the first official description of the B-21's acoustic signature, as well as the performance of the engines. “The B-21 engine noise is expected to be quieter than the B-1B and about the same or quieter than the B-2,” the poster says. Previously, the only detail released by the Air Force about the B-21's engines is that Pratt & Whitney is named as one of seven of Northrop's suppliers. The poster data appears to confirm expectations that the B-21 would use a non-afterburning engine, like the similarly subsonic, flying wing-shaped, B-2. The supersonic B-1B is powered by afterburning engines. The Air Force has selected Ellsworth Air Force Base in South Dakora as the site for the first B-21 operational squadron, followed by Dyess AFB in Texas and Whiteman AFB, Missouri. The environmental impact review is evaluating Ellsworth and Dyess for the main operating beddown 1 location. https://aviationweek.com/defense-space/aircraft-propulsion/new-usaf-materials-hint-high-altitude-role-b-21

Toutes les nouvelles