February 26, 2021 | International, Aerospace
Yes, There Will Be Two European Sixth-Generation Stealth Fighters
The United Kingdom is working on its own lower cost version, while France and Germany want a high-end fighter.
October 3, 2023 | International, Aerospace
"We've tried to be patient" on the JPO's F-35 sustainment plan, Rep. Rob Wittman said, but he's now planning a hearing — and wants to hear details.
February 26, 2021 | International, Aerospace
The United Kingdom is working on its own lower cost version, while France and Germany want a high-end fighter.
June 15, 2020 | International, Naval
Par Michel Cabirol | 13/06/2020, 8:00 | L'Italie va vendre deux frégates FREMM à l'Égypte, autrefois cliente de l'industrie d'armement française. Rome souhaite également vendre de 12 à 24 Typhoon au Caire. L'erreur majeure de la France en Égypte continue d'exploser à la figure de Paris. Comme prévu, l'Italie va réussir à vendre au Caire deux frégates FREMM, qui était initialement destinées à la marine italienne, pour un montant de 1,2 milliard d'euros. Depuis la visite du 28 janvier 2019 d'Emmanuel Macron en Égypte où il s'était autorisé à donner la leçon sur les droits de l'homme au maréchal Abdel Fattah Sissi chez lui, la France s'est fait complètement sortir du marché de l'armement égyptien au profit notamment de l'Italie et de l'Allemagne. Les nouvelles ventes de Rafale et de corvettes Gowind semblent définitivement enterrées. La vente de deux FREMM italiennes va se concrétiser alors que l'affaire entre Le Caire et Rome portant sur l'étudiant italien Giulio Regeni, retrouvé mort et atrocement mutilé et torturé, n'a jamais été résolue en dépit des demandes de l'Italie. Quelle ironie du sort pour la France, qui a joué la carte des droits de l'homme début 2019 alors que l'Italie a quant à elle préféré la realpolitik même si elle tente de ménager son opinion publique : "Le gouvernement et les institutions italiennes continuent d'exiger la vérité des autorités égyptiennes par le biais d'une coopération réelle, efficace et effective", a assuré mercredi aux députés le ministre des Affaires étrangères Luigi di Maio. "La vente des frégates est une opération commerciale qui n'a rien à voir avec la recherche de la vérité sur la mort de Giulio Regeni. Au contraire, c'est seulement en maintenant les canaux ouverts que nous pouvons penser obtenir quelque chose de l'Egypte", ont pourtant expliqué des sources gouvernementales relayées par le quotidien La Repubblica. Un feu vert imminent Le gouvernement italien a donné jeudi soir son feu vert à la vente des deux frégates à l'Égypte. Ces deux frégates seront prélevées sur le programme de la Marina militare (9e et 10e) : Spartaco Schergat et Emilio Bianchi. Fincantieri s'est notamment appuyé pour cette vente sur un intermédiaire proche de Sissi, l'homme d'affaires Ahmed Elsewedy. Il ne reste plus que l'accord formel d'une administration en charge des exportations d'armements pour rendre définitive cette vente. Le feu vert pourrait être donné ce dimanche, selon nos informations. Le projet est financé à 100% par un crédit comme le souhaitait Le Caire. Il est piloté par Cassa Depositi e Prestiti (CDP) associé à la banque... https://www.latribune.fr/entreprises-finance/industrie/aeronautique-defense/armement-l-italie-au-nirvana-en-egypte-la-france-aux-oubliettes-850137.html
February 12, 2020 | International, Land
The service is already slowing production of Oshkosh's Joint Light Tactical Vehicle and now wants to find an alternative manufacturer —which could create logistical or legal headaches. Other Oshkosh programs are also ramping down. By SYDNEY J. FREEDBERG JR. PENTAGON: As the Army moves billions into new high-tech weapons, truck-maker Oshkosh is feeling the pinch. The 2021 budget request not only decreases spending on three Oshkosh vehicles, the 10-wheel FHTV, the 6-wheel FMTV, and 4×4 JLTV: It also calls for a new competition the following fiscal year for JLTV, the Joint Light Tactical Vehicle originally meant to replace the Humvee. That's especially worrying for the Wisconsin company, because JLTV is the youngest program of the three and the most important for the company's long-term future. But then-Army Secretary Mark Esper — now Secretary of Defense — has publicly criticized JLTV as overly specialized for the kind of counterinsurgency conflicts the Pentagon is no longer focused on. While the Army insists it will still buy the planned total of 49,099 trucks, eventually, it keeps slowing down the annual rate and extended the deadline to complete production, which now won't end until 2042. (That leaves the Humvee in service, at least with some units, indefinitely). Why recompete? “We do that to drive the price down,” said Deputy Assistant Army Secretary John Daniels this morning, when my colleague Jen Judson asked about the proposal. But any new competition would be two fiscal years from now and Daniels declined to give any details. The only other information about the plan is buried on page 102 of the fifth volume of the Army's newly released procurement request for 2021, which also includes projections for 2022 and beyond. Under JLTV, the “justification book” says that: “Current contract options may be exercised through 30 November 2023 assuming contractual quantity headspace is still available. Current funding indicates headspace quantity of 16,901 may be achieved in FY 2021, with competitive follow on contract award anticipated in FY 2022. A split procurement will occur between the existing Oshkosh contract and the new competitively awarded contract based on the approved acquisition strategy. The Program Office continues to gather insight from industry partners to better understand their position to ensure strong competition for the follow on contract.” In plain English, this means Oshkosh's current contract to build Joint Light Tactical Vehicles runs though fall 2023. Since production will continue for decades, the Army will have to award a new contract to buy more JLTVs for itself, the other services and allies. But when it comes time to award that follow-on contract, the service doesn't want Oshkosh to be its only option: It wants at least one competitor to drive down costs. https://breakingdefense.com/2020/02/army-seeks-new-jltv-competition-in-2022