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October 6, 2022 | International, Land

US Army eyes new ways to evaluate autonomous vehicles

Winners from a competition will deliver the first prototypes by 2028.

https://www.c4isrnet.com/unmanned/robotics/2022/10/06/us-army-eyes-new-ways-to-evaluate-autonomous-vehicles/

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  • U.S. Air Force Signs Predictive Maintenance Enterprise Agreement with U.K.-Based SDL

    November 5, 2019 | International, Aerospace

    U.S. Air Force Signs Predictive Maintenance Enterprise Agreement with U.K.-Based SDL

    The U.S. Air Force is to install sensors on the military service's fleet of aircraft to manage millions of pieces of information and streamline maintenance under a predictive maintenance enterprise agreement signed with the U.K.-based SDL this month. SDL said that the agreement will support maintenance and operations personnel with diagnostic checklists and repair procedures and that the predictive maintenance system will interact with other Air Force systems, such as health monitoring, materials management and maintenance management systems. Other high-profile clients using SDL in non-aviation applications include Amazon [AMZN], Nike [NKE], and Ikea. Under the enterprise agreement with the Air Force, SDL is to provide the SDLContenta Publishing Suite for Technical Order (TO) creation, management and delivery, which includes supporting the translation of technical information into predictive maintenance and analysis data across all Air Force assets. Thomas Labarthe, SDL's chief revenue officer, said that the Air Force “is a diligent organization, looking to streamline processes and gain maximum efficiencies across its global operations.” As the Air Force's enterprise technical data solution, SDL is to work closely with the Air Force “to deliver efficiencies across its operations,” Labarthe said. SDL said that the Air Force identified the SDL solution as “the only system” that could meet the service's enterprise requirements, as the Air Force's inventory of technical orders is produced from a variety of source formats, including FrameMaker, Standard Generalized Markup Language (SGML), Hypertext Markup Language (HTML), eXtensible Markup Language (XML) and S1000D. The Air Force Technical Order Authoring and Publishing (TOAP) system is to help manage technical maintenance content in support of all Air Force programs, including the new T-X trainer aircraft program, and various programs aligned under the Air Force Nuclear Weapons Center. https://www.defensedaily.com/u-s-air-force-signs-predictive-maintenance-enterprise-agreement-u-k-based-sdl/air-force/

  • SCAF et éthique

    May 19, 2020 | International, Aerospace

    SCAF et éthique

    Airbus et l'institut Fraunhofer FKIE créent un groupe d'experts sur l'utilisation responsable des nouvelles technologies. L'humain doit pouvoir conserver en toutes circonstances le contrôle du système de combat aérien futur (SCAF) quand il sera opérationnel. Dans le cadre du projet de système de combat aérien futur (SCAF), Airbus et l'institut allemand de communication, traitement de l'information et ergonomie Fraunhofer FKIE, basé à Bonn, ont créé un groupe d'experts sur l'utilisation responsable des nouvelles technologies en vue de définir et de proposer des « garde-fous » éthiques et juridiques internationaux pour le plus grand projet de défense européen. Mis en place initialement en Allemagne en 2019, ce groupe d'experts est actuellement composé de représentants des ministères allemands de la Défense et des Affaires étrangères, ainsi que de diverses fondations, universités et think tanks. « Le SCAF représente une énorme avancée à bien des égards. Il s'agit du plus grand projet de défense européen des décennies à venir et, à ce titre, il favorisera la collaboration des nations partenaires. Avec le SCAF, nous allons intensifier nos efforts pour développer les nouvelles technologies qui composeront ce système de systèmes aérien de sixième génération », a déclaré Dirk Hoke, CEO d'Airbus Defence and Space. « Ce programme offre de nouvelles perspectives dans le domaine des politiques de sécurité et contribue à renforcer le rôle de l'Europe dans le monde. Mais il soulève aussi certaines questions éthiques et juridiques sur lesquelles nous devons nous pencher. » Le programme SCAF est un système de systèmes en réseau d'une grande complexité, avec pour élément central un avion de combat de nouvelle génération. Cette plateforme avec pilote coopérera avec des drones d'appui appelés « remote carriers », qui fourniront des capacités essentielles pour l'accomplissement des missions. Des architectures système évolutives et interopérables permettront d'intégrer au SCAF les plateformes existantes modernisées. Pour tirer le meilleur parti des capacités collaboratives des plateformes avec et sans pilote, un « Air Combat Cloud » fusionnera en temps réel de gros volumes de données, associés à l'analyse militaire et à l'intelligence artificielle. Les technologies développées dans le cadre de ce projet devraient, en outre, avoir d'importantes retombées bénéfiques pour de futures applications civiles. Le professeur Reimund Neugebauer, Président de l'institut Fraunhofer-Gesellschaft e. V., a déclaré : « Le SCAF est sur le plan technologique le programme de défense le plus vaste et le plus ambitieux jamais réalisé en Europe. L'un des enjeux essentiels qui occupera notre groupe consiste à veiller à ce que le système réponde aux besoins des missions du XXIe siècle à l'échelle mondiale, tout en garantissant un contrôle total de l'humain sur le système, à tout moment et en toutes circonstances. C'est la première fois dans l'histoire de la République fédérale d'Allemagne, qu'un projet de défense majeur s'accompagne dès le départ d'un débat intellectuel sur la mise en œuvre des principes éthiques et juridiques de base – ‘conformité éthique et juridique dès la conception'. » Un site web a été créé afin de garantir un maximum de transparence dans les travaux du groupe d'experts : www.fcas-forum.eu. Tous les membres participent aux travaux à titre bénévole et s'engagent uniquement en leur 'me et conscience. https://www.aerobuzz.fr/breves-defense/scaf-et-ethique/

  • US Navy awards major contract to Huntington Ingalls for its newest class of amphibious vessels

    August 3, 2018 | International, Naval

    US Navy awards major contract to Huntington Ingalls for its newest class of amphibious vessels

    By: David B. Larter WASHINGTON — The U.S. Navy awarded shipbuilder Huntington Ingalls a $165.5 million contract to procure long lead-time materials for the LPD-17 Flight II, according to a contract dated Aug. 2 and released Friday. The amphibious transport dock, designated LPD-30, is the first of the 13-ship LPD-17 Flight II class that will replace the current dock landing ships. The program, which was until April known as LX(R), is expected to be built exclusively at HII's yard in Pascagoula, Mississippi. “This is a significant milestone as we embark toward a new flight of LPDs,” Ingalls Shipbuilding President Brian Cuccias said in a statement. “The Flight II LPDs will be highly capable ships meeting the requirements and needs of our Navy-Marine Corps team. We look forward to delivering this series of affordable LPDs to our nation's fleet of amphibious ships.” The Navy is anticipating awarding a detailed design and construction contract either late in 2018 or early 2019. The Navy's cost goal for the program is $1.64 billion for the first ship and $1.4 billion for each subsequent ship, according to the Congressional Research Service. LPD-30 is going to come equipped with Raytheon's Enterprise Air Surveillance Radar, an upgrade over the AN/SPS-48 currently on the LPD-17 class. https://www.defensenews.com/breaking-news/2018/08/03/us-navy-awards-huge-contract-to-huntington-ingalls-for-its-newest-class-of-amphibious-vessels

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