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November 19, 2021 | International, Aerospace

The DoD Small Business and Technology Partnerships Office announces the opening of the following Broad Agency Announcement (BAA) topic:

The DoD Small Business and Technology Partnerships Office announces the opening of the following Broad Agency Announcement (BAA) topic:

Air Force STTR AF21S

IMPORTANT DATES:

  • November 17, 2021: Topic opens, begin submitted proposals in DSIP
  • December 1, 2021: Topic Q&A opens to questions
  • January 20, 2022: Topic Q&A closes to new questions at 12:00 pm ET
  • February 3, 2022: Topic closes, full proposals must be submitted in DSIP no later than 12:00 p.m. ET

Full topic and instructions are available at the links provided above.

Customer Support Guide

To ensure your firm is best prepared throughout the lifecycle of the DoD SBIR/STTR proposal process, we have compiled some notable do's and don'ts for your convenience:

On the same subject

  • Le ministère des Armées se félicite de l’amélioration de la disponibilité de ses aéronefs

    January 11, 2022 | International, Aerospace

    Le ministère des Armées se félicite de l’amélioration de la disponibilité de ses aéronefs

    En décembre 2017, la réforme du Maintien en condition opérationnelle aéronautique (MCO Aéro) entérinait la création de la Direction de la Maintenance aéronautique (DMAé), sous l'autorité directe du Chef d'état-major des armées (CEMA). Sa t'che vise à simplifier la chaîne du MCO Aéro en regroupant tous les marchés de maintenance relatif à un type d'aéronef précis dans un contrat dit « verticalisé », lequel est ensuite notifié à un prestataire unique, avec une obligation de résultats à la clé. En mai dernier, la DMAé avait indiqué que 82 Rafale étaient disponibles en février 2021, contre 70 un an plus tôt. Des progrès avaient également été constatés pour les 67 hélicoptères d'attaque Tigre de l'Aviation légère de l'armée de Terre (ALAT), 31% d'entre eux ayant été considérés « disponibles » en 2020, contre 26% en 2017. Cependant, les points de référence ne sont pas les mêmes qu'en mai 2021. Ainsi, selon ces dernières, 55% des 98 Rafale en dotation au sein de l'armée de l'Air et de l'Espace (AAE) au premier juillet 2021 auront finalement été disponibles (contre 53% en 2018, sur une flotte de 102 appareils). Avec les prélèvements devant être effectués sur la flotte de Rafale de l'AAE afin d'honorer les commandes passées par la Grèce et la Croatie, l'amélioration de la disponibilité des appareils restants est un impératif. Opex360 du 10 janvier

  • Pentagon Plans to Cut Procurement, Boost R&D in 2020

    March 20, 2019 | International, Aerospace, Naval, Land, C4ISR, Security, Other Defence

    Pentagon Plans to Cut Procurement, Boost R&D in 2020

    By Jon Harper The president's fiscal year 2020 budget request for the Defense Department would reduce procurement of existing systems while increasing research-and-development spending as the Pentagon pursues new technology to take on advanced adversaries. The Trump administration is asking for $718 billion for the Pentagon, including a whopping $164 billion in overseas contingency operations funding, also known as OCO, and $9.2 in “emergency spending” for border wall construction and post-hurricane reconstruction efforts, according to budget documents released March 12. The documents note that $98 billion of the OCO funding is for base budget needs. Putting base money in OCO accounts, which aren't subject to 2011 Budget Control Act caps, is a long standing gimmick that the executive branch and Congress have used in recent years to get around military spending limits. The proposed topline would be see a $33 billion boost relative to what was enacted in fiscal year 2019, a gain of 4.9 percent in nominal terms and 2.8 percent real growth when accounting for inflation. The Army would see the largest budget increase of $12.5 billion. The Air Force and Department of the Navy — which includes the Marine Corps — would see gains of $11.8 billion and $9.9 billion, respectively. Defense-wide accounts would decrease by $930 million. The administration is asking for a total of $750 billion in defense spending, which includes nuclear weapons programs and various projects carried out by the Department of Energy and other agencies. That is $34 billion, nearly five percent, more than was enacted in 2019. Officials said the 2020 budget request reflects a renewed focus on great power competition with adversaries such as Russia and China. “The national defense strategy has made it very clear that to preserve the peace, we must be prepared for the high-end fight against peer competitors,” David Norquist, the Pentagon's acting deputy secretary of defense, told reporters during a briefing at the Pentagon. “Future wars will be waged not just in the air, on the land or at sea, but also in space and cyberspace, dramatically increasing the complexity of warfare. This budget reflects that challenge.” It includes the largest research, development, test and evaluation funding request in 70 years, Norquist noted. “We have increased ... RDT&E and we have decreased procurement to reflect our focus on modernization,” Deputy Undersecretary of Defense (Comptroller) Elaine McCusker said. Under the budget blueprint, RDT&E funding would grow by more than $9 billion to $104.3 billion, nearly a 10 percent boost relative to 2019, according to budget documents. That includes $12.4 billion for the Army, $46.1 billion for the Air Force, $20.4 billion for the Department of the Navy and $25.4 billion for defense-wide projects. Spending on emerging technologies highlighted in the budget documents include: $3.7 billion for “unmanned/autonomous projects to enhance freedom of maneuver and lethality in contested environments;” $927 million in artificial intelligence/machine learning investments for initiatives like the new Joint Artificial Intelligence Center and advanced image recognition; $2.6 billion for hypersonic weapons development; and $235 million for directed energy capabilities to support implementation of directed energy for base defense, enable testing and procurement of multiple types of lasers, and increase R&D for high-power density applications. Meanwhile, total procurement across the department would decrease by $4.2 billion, or about three percent relative to 2019, to $143.1 billion. The decrease is largely driven by reductions in procurement quantities for the F-35 joint strike fighter, C-130 cargo aircraft, AH-64 Apache helicopter and KC-46 tanker, according to budget documents. The Army would see a $1.3 billion cut in procurement, while the Army and Department of the Navy procurement accounts would essentially stay flat with only $66 million and $64 million growth, respectively. Defense-wide programs would face a $3.1 billion decrease. Cyber capabilities would see $9.6 billion in spending across the department to support offensive and defensive cyber operations, cybersecurity technology and cloud computing initiatives. That is an increase of about 10 percent over 2019, according to Army Lt. Gen. Anthony Ierardi, director of force structure, resources and assessment on the Joint Staff. For procurement and RDT&E, space systems — including launch, satellites and support — would receive $11.9 billion, a $2.6 billion jump. About $72 million would resource the initial establishment of a new United States Space Force that President Donald Trump is calling for, according to budget documents. Total spending on the space enterprise would total $14.1 billion, a 15 percent increase relative to 2019, Ierardi said. Aircraft programs would receive $57.7 billion, a $2.5 billion increase compared to 2019. That would including 78 F-35s, which are being acquired by the Air Force, Navy and Marine Corps — a decrease of 15 joint strike fighters compared to the number procured last year. The budget also includes $1.1 billion for eight F-15EX fighters, a souped-up version of legacy F-15 platforms. Ground systems would receive $14.6 billion, about $1.3 billion less than 2019. That includes $1.6 billion for more than 4,000 joint light tactical vehicle that the Army and Marine Corps are buying. Shipbuilding and maritime systems would receive $34.7 billion, a $1.6 billon bump. Missiles and munitions investment would total $21.6 billion, a $900 million increase. High priority munitions such as the joint air-to-surface missiles, long range anti-ship missile, standard missile-6, joint direct attack munition, Hellfire and small diameter bomb are fully funded at the maximum production rate, budget documents noted. Missile defense and defeat systems would get $11.6 billion in acquisition accounts, a $400 million drop. However, there will be a total of $13.6 billion for these types of capabilities once spending on related initiatives are factored in, McCusker said. Nuclear programs would receive $31 billion in funding including $14 billion for next-generation systems such as the B-21 bomber, Columbia-class submarine and ground-based strategic deterrent. Command, control, communications, computers and intelligence systems would get $10.2 billion, a $200 million increase. Science and technology efforts would grow $400 million to a total of $14.1 billion for initiatives such as AI, offensive and defensive hypersonic capabilities, directed energy and quantum sciences. Mission support activities would receive $70.9 billion. In a move that is certain to be controversial, the budget request includes $3.6 billion for border wall construction, as well as another $3.6 billion to backfill construction projects that were delayed in 2019 because money was reprogrammed for Trump's promised border wall after he declared a national emergency, McCusker said. Analysts have attacked the idea of including money in the Pentagon budget to build barriers on the U.S.-Mexico border. American Enterprise Institute defense analysts Mackenzie Eaglen and Rick Berger said the border wall funding was “inappropriately included,” adding that the “real budget” for defense would be about $743 billion excluding the $7.2 billion for wall funding and backfilling delayed military construction projects. “That's basically just growth with inflation from 2019, and it continues a flat spending trajectory for years to come,” they said in a note to reporters. Looking longer term over the course of the future years defense program, the Defense Department topline would see relatively slow nominal growth, decreasing to $713 billion in fiscal year 2021, before increasing to $727 billion in 2022, $742 billion in 2023 and $747 billion in 2024, according to budget documents. Eaglen and Berger also criticized the Pentagon's focus on R&D while cutting procurement. “This strategy continues years of cutting existing weapons programs for the promise of future technological breakthroughs,” they said. “The military not only requires more advanced weapons to compete with Russia and China, but also needs immediate recapitalization for decades-old equipment. Carrying out the national defense strategy requires both military capacity and capability.” http://www.nationaldefensemagazine.org/articles/2019/3/12/pentagon-plans-to-cut-procurement-boost-rd-in-2020

  • AIR2030: A la rencontre du consortium Eurofighter et du Typhoon (3/5)

    October 25, 2018 | International, Aerospace

    AIR2030: A la rencontre du consortium Eurofighter et du Typhoon (3/5)

    Alexis Pfefferlé Que produire en Suisse ? Mercredi 17 octobre 2018, 0800, Lausanne. Troisième journée BtoB et troisième introduction du Président du Groupe romand pour le matériel de Défense et de Sécurité (GRPM). « On ne vient pas en Suisse pour produire des choses simples et pas chères, on vient produire en Suisse des biens complexes ou pour dépasser des challenges techniques » C'est direct mais le ton est donné. Pour détendre l'atmosphère, l'introduction est ponctuée par une petite plaisanterie bienvenue car, on le sait bien à Berne, le rire, c'est bon pour la santé. D'European Fighter Aircraft à Typhoon Troisième journée BtoB et dernier avion européen en lice pour le programme AIR2030, l'Eurofighter-Typhoon. Produit d'une coopération unique en Europe et dans le monde, l'Eurofighter –Typhoon est un biréacteur de 4ème génération + né du souhait, au début des années 80, de plusieurs pays de fabriquer en coopération un avion multi-rôles européen dans un contexte de guerre froide. Partenaire au début, la France quitte rapidement le programme en 1985 pour développer son propre chasseur, le Rafale, lequel a fait l'objet de la journée BtoB du 16 octobre dont le compte rendu est disponible ici. Les « Eurofighters » ont tour à tour pris différents noms, d'abord EFA (European Fighter Aircraft) puis Eurofighter, puis Eurofighter 2000 pour enfin prendre le nom d'Eurofighter Typhoon. L'exemple de la coopération européenne et industrielle La présentation du jour se veut ambitieuse. En effet, l'Eurofighter Typhoon est aujourd'hui produit par un consortium industriel composé de quatre entreprises principales rattachées au quatre pays piliers du programme, AIRBUS pour l'Allemagne, BAE SYSTEMS pour le Royaume-Uni, LEONARDO pour l'Italie et EUROJET pour l'Espagne. Les différents pays / industries se partagent la production selon les investissements de leur pays dans le programme. Nous avons donc 33 % pour l'Allemagne, 33 % pour le Royaume-Uni, 21 % pour l'Italie et 13 % pour l'Espagne. Les quatre sociétés vont se succéder sur scène en l'espace d'une petite heure. Nous démarrons avec une introduction par le représentant d'AIRBUS. La force du programme Eurofighter c'est l'expérience industrielle et la coopération maitrisée. Les chiffres sont impressionnants : 623 avions commandés dont près de 500 actuellement en utilisation dans 5 forces aériennes européennes, 9 pays utilisateurs au total, 100'000 places de travail et plus de 400 sociétés impliquées dans 180 lieux de production différents. Toutefois, comme pour le Rafale, l'Eurofighter Typhoon est un programme mature avec peu ou pas de place pour une compensation directe dans le cadre du programme lui-même. Cependant, le consortium a fait ses devoirs avant de venir en Suisse et les exemples de coopération possibles ne vont pas manquer. Les quatre piliers On enchaine donc avec LEONARDO. Le groupe italien a décidé de mettre l'accent sur son expérience en matière d'affaires compensatoires. En chiffres, LEONARDO c'est 40 ans d'expérience dans les affaires compensatoires dans près de 30 pays, 100 projets en cours dans 12 pays différents et près de EUR 3mia à compenser dans les 15 prochaines années. Pour LEONARDO, l'EUROFIGHTER en Suisse c'est prendre part à un grand projet européen et pouvoir s'offrir un accès privilégié au marché international au travers des entreprises qui composent le consortium. C'est au tour du représentant de BAE SYSTEMS d'intervenir. Il insiste sur la taille du groupe, 3ème mondial, plus de 80'000 employés dans 40 pays et 80 pays clients. Pour son représentant, le groupe peut ouvrir à la Suisse les portes de marchés très intéressants comme les Etats-Unis ou le Golfe. BAE SYSTEMS met en avant les domaines du groupe à forte croissance et dans lesquels la Suisse pourra jouer un rôle de premier plan : Le cyber, l'électronique, surtout dans le domaine civil/commercial avec AIRBUS, et l'espace. Avec « la nouvelle philosophie suisse en matière de satellites » (petits satellites utilisés en réseaux) ils viennent chercher chez nous la technologie du futur. Touché, l'assemblée est flattée. Nous passons sans transition à l'espagnole EUROJET. Pour son représentant, la force d'EUROJET c'est sa capacité à travailler en équipe. EUROJET travaille sur l'EUROFIGHTER, l'A400 ou encore l'hélicoptère tigre, ces projets ont apporté au groupe l'expérience de la coopération internationale et de la coordination. Intégrer la Suisse ne sera pas un problème nous dit-on. S'en suit une présentation technique du moteur de l'Eurofighter. Comme mes voisins, je ne comprends pas tout mais je crois comprendre que pour son créateur, c'est un excellent moteur. Après cet interlude technico-ibérique, c'est au tour du représentant d'AIRBUS de conclure. En premier lieu quelques chiffres sur le groupe : EUR 59mia de chiffre d'affaire en 2017, 12'000 sous-traitants qui se partagent EUR 50 mia de commandes et 129'442 employés. Précis, allemand, efficace. Il précise qu'AIRBUS a 7'265 avions en commande dont 1'019 commandés en 2017. Vous cherchez un partenaire solide et pérenne ? Vous l'avez trouvé. En second lieu, comme pour BAE SYSTEMS, le représentant d'AIRBUS confirme que les secteurs qui montent et dans lesquels ils cherchent des partenaires sont le cyber, l'espace, l'urban mobility ou encore les drones. Autant de secteurs qui, très justement, aiguisent depuis quelques années l'appétit de l'industrie suisse et des EPF. Enfin, et c'est le premier constructeur à le soulever, AIRBUS souligne que remplir CHF 6mia en offset c'est une t'che difficile. Les partenaires d'EUROFIGHTER ne veulent pas acheter pour acheter ou simplement faire leur marché. La présentation se conclut en ces termes : Le consortium souhaite une vraie collaboration bilatérale avec la Suisse (!). L'Europe n'aura de cesse de nous surprendre. https://blogs.letemps.ch/alexis-pfefferle/2018/10/22/air2030-a-la-rencontre-du-consortium-eurofighter-et-du-typhoon-3-5/

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