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August 5, 2021 | International, Naval

Navy Questions Future Viability of Super Hornets; Recommends Against New Buy - USNI News

NATIONAL HARBOR, Md. — If Congress mandates the Navy keep buying the current F/A-18E/F Super Hornets, the airframes will be in the fleet into the 2050s. But by then, the fourth-generation fighters likely couldn’t stand up to future threats, a service official said Tuesday. Rear Adm. Andrew Loiselle, who leads the chief of naval operation’s …

https://news.usni.org/2021/08/03/navy-questions-future-viability-of-super-hornets-recommends-against-new-buy

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  • iBASEt s’associe à Amazon Web Services pour lancer une plateforme de fabrication Cloud dédiée au marché de l’Aérospatiale et de la Défense

    June 17, 2019 | International, Aerospace, Other Defence

    iBASEt s’associe à Amazon Web Services pour lancer une plateforme de fabrication Cloud dédiée au marché de l’Aérospatiale et de la Défense

    POSTED BY: AEROMORNING La plateforme conçue par iBASEt et hébergée gr'ce au Cloud Amazon offre une infrastructure de fabrication moderne, une amélioration de l'évolutivité et une réduction du coût de possession LE BOURGET (France), le 13 juin 2019 – iBASEt, fournisseur de solutions logicielles industrielles (MES/MMO, MRO, gestion de qualité et fournisseurs) annonce sa collaboration avec Amazon, dans le cadre du programme Usine intelligente d'AWS. Objectif : le lancement sur AWS d'une suite logicielle de fabrication numérique créée par iBASEt, basée sur le Cloud et dédiée aux fabricants du secteur de l'aérospatiale et de la défense. En coopération avec AWS, iBASEt fournit aux constructeurs de l'aérospatiale et de la défense une plateforme permettant d'exploiter des services natifs afin de créer et déployer rapidement toutes sortes d'applications et de gérer leurs mises à jour plus efficacement. Cette solution offre aux constructeurs du marché de l'Aérospatiale et de la Défense une visibilité et un contrôle accrus de leurs opérations avec un coût de possession réduit, une plus grande sécurité, une meilleure gestion des performances, une résolution des problèmes, des mises à jour logicielles automatiques et une mise en œuvre simplifiée, dans un secteur à la fois complexe et fortement réglementé. Sung Kim, directeur de la technologie chez iBASEt explique : « En travaillant avec AWS, sur la plateforme commerciale, nos clients bénéficieront d'un environnement Cloud capable d'accroître l'efficacité et le contrôle de leurs opérations de fabrication, mais aussi de leur continuité numérique. Conférant une puissante infrastructure, le Cloud permet d'exploiter toute une gamme de services natifs afin d'adapter différentes technologies de façon homogène, reliant les opérations et la gestion de la maintenance dans un flux de données intégré à la chaîne de valeur et au cycle de vie du produit ». Josef Waltl, directeur du segment mondial des logiciels industriels chez Amazon Web Services déclare : « Nous nous réjouissons de compter iBASEt dans notre réseau de partenaires AWS. La société iBASEt rejoint ainsi une liste de partenaires APN (AWS Partner Network) stratégiques, spécialisés dans les logiciels industriels. Ensemble, et au bénéfice des constructeurs de l'Aérospatiale et de la Défense, nous allons pouvoir conjuguer la puissante plateforme d'iBASEt dédiée aux processus de fabrication modernes aux avantages d'AWS Cloud. La solution de fabrication d'iBASEt tirera parti des meilleures pratiques d'AWS en matière de sécurité et de haute disponibilité, dans un environnement Cloud qui offre un déploiement rapide reposant sur des processus automatisés ». Le programme Usine intelligente d'Amazon aide les entreprises à se concentrer sur l'optimisation de leurs opérations de fabrication, sans se soucier de l'infrastructure nécessaire. Cette approche repose sur les services Cloud AWS IoT, l'Edge Computing (ou traitement des données à la périphérie), les data lake ainsi que des outils d'analyse avancés. L'objectif est d'améliorer les opérations de fabrication en capturant, harmonisant, analysant, visualisant et exécutant les silos de données de l'usine. Résultat : une amélioration des principaux indicateurs de performance tels que la qualité, la production et le taux de rendement global. AWS accompagne également les industriels dans l'utilisation de l'intelligence artificielle et de l'apprentissage automatique pour établir des analyses prédictives en temps réel. iBASEt a récemment annoncé la signature d'un accord avec la société aérospatiale Lockheed Martin (NYSE : LMT). En effet, le constructeur américain a choisi la suite logicielle de fabrication numérique d'iBASEt comme système d'exécution de la fabrication pour sa division aéronautique, laquelle conçoit et construit des avions militaires. Salon du Bourget iBASEt sera présent au 53ème Salon International de l'Aéronautique et de l'Espace du 17 au 23 juin 2019 stand B86. Le Salon du Bourget, événement centenaire, est le plus grand et le plus ancien salon aéronautique et spatial au monde. Depuis son lancement, le salon a été au cœur de l'évolution du marché mondial de l'aéronautique, dont il est devenu au fil des ans le plus important lieu de rencontre. A propos d'iBASEt iBASEt est l'un des principaux fournisseurs de solutions logicielles pour les industries complexes et hautement réglementées, telles que l'aérospatiale et la défense, les dispositifs médicaux, le nucléaire, l'équipement industriel, l'électronique et la construction navale. Le logiciel iBASEt de fabrication numérique rationalise et intègre les systèmes de gestion des opérations et d'exécution de production (MES/MOM), de maintenance, réparation et révision (MRO) et de gestion de qualité pour la production et de fournisseurs (EQMS). iBASEt est utilisé par plusieurs organisations industrielles leaders dans le cadre de leurs projets de fabrication numérique de produits. http://www.aeromorning.com/blog/ibaset-sassocie-a-amazon-web-services-pour-lancer-une-plateforme-de-fabrication-cloud-dediee-au-marche-de-laerospatiale-et-de-la-defense/

  • Ligado Exemplifies Broken US Spectrum Management: Industry Experts

    September 14, 2020 | International, Aerospace, C4ISR

    Ligado Exemplifies Broken US Spectrum Management: Industry Experts

    "There's a lot of inefficiencies in the process. But it's basically a fight, with each community pressing its case to its own regulatory body," says Jennifer Warren, Lockheed Martin's vice president for technology, policy and regulation. By THERESA HITCHENSon September 11, 2020 at 2:19 PM WASHINGTON: The FCC's controversial decision to let Ligado proceed with its 5G wireless network over fierce DoD objections is just one more example of the broken state of the US regime for managing spectrum, industry experts say. “There's a lot of inefficiencies in the process. But it's basically a fight, with each community pressing its case to its own regulatory body,” Jennifer Warren, Lockheed Martin's vice president for technology, policy and regulation, told the Secure World Foundation (SWF) Summit for Space Sustainability this morning. This has led a little-known but highly influential government advisory panel to recommend a series of options for overhauling the US regulatory system — including the creation of a new agency — to empower a single entity to decide how to balance skyrocketing demands for bandwidth as availability dwindles. “[T]he United States' current approach for managing the use of spectrum is no longer effectively serving the needs of the entire stakeholder community and would benefit from reform,” the Commerce Spectrum Management Advisory Committee (CSMAC) says in a recent report. “Moreover, with the increased use of spectrum by all stakeholders, we agree that issues around allocations, spectrum-sharing and band adjacencies will need to be handled with both speed and skill to ensure that the US is making the most of its critical national resources.” CSMAC, created by the Commerce Department in 2004, comprises spectrum policy experts outside the government. The report, said Warren, who was one of the authors, was designed to kick start what many in industry see as an urgent debate about how US spectrum policies can accommodate a rapidly changing technological environment — particularly the emergence of 5G networking, which has the potential to revolutionize global communications. Currently, two different US government bodies have regulatory control of spectrum by different users with very different priorities. The FCC governs use of spectrum by the commercial telecommunications industry (both terrestrial and space-based). The Commerce Department's National Telecommunications and Information Administration (NTIA) governs access to bandwidth for government agencies, including DoD. This bifurcation was established by the 1934 Communications Act and remains in place despite massive upheaval in technology and spectrum use since then. The Ligado case underscores that, despite a 2003 memorandum of understanding between FCC and NTIA that pledges them to coordinate, there is no requirement that they reach consensus, Warren explained. Indeed, there isn't even a requirement that a disputed decision by the FCC, such as on Ligado, must be escalated for adjudication. Instead, the FCC has “unilateral decision-making power.” Indeed, the CMSAC report stresses that: “There are no statutory federal or non-federal bands. All such federal, non-federal, and shared band allocations result from agreements between NTIA and the FCC.” As Breaking D has reported extensively, DoD, the Intelligence Community, the Transportation Department, the FAA and even the Agriculture Department — not to mention congressional defense committee leaders — have charged that the Ligado plan will create serious interference to GPS receivers used both by commercial/civil users and US troops. Those concerns have been echoed by a number of commercial users groups, from airline pilots to construction workers to farmers. Not only does the current regulatory system block rational decisions on spectrum sharing among types of users, it also creates problems for the United States in its negotiations with other countries on spectrum usage at the International Telecommunication Union (ITU), Kimberly Baum, vice president of regulatory affairs at Echostar Corp., told SWF. The ITU is responsible for setting rules about how spectrum is used by whom at the international level via its Radio Regulations and frequency allocation tables — something that particularly affects satellites that usually serve more than one nation. Every three to four years, ITU holds a World Radiocommunication Conference (WRC), the next of which is scheduled for 2023, where the 193 member nations propose changes to spectrum usage. The State Department is charged with bringing the US position on changes, developed by the FCC and NTIA, to Geneva. Baum, who also is co-chair of the Satellite Industry Association's (SIA) regulatory working group, explained that because the NTIA and FCC each works with its own constituents, sometimes for years, to craft those WRC proposals, differences between them are not resolved until the last minute — if at all. And this loses the time the US needs to try to convince other countries to back its views. (Indeed, as Breaking D readers know, a number of US lawmakers and policy experts are worried that internal US disarray on spectrum management rules for 5G is effectively ceding power at the ITU to China.) “I would love to see a concerted effort to make decisions that meaningfully accommodate multiple services and technologies in a more fair, thoughtful way,” Baum said. Any changes to the current regulatory system would require congressional action to rewrite the Communications Act, and re-allocate statutory authorities, said Warren. A next step, she said, might be for the Government Accountability Office (GAO) to do a study of the issues and make recommendations to Congress. https://breakingdefense.com/2020/09/ligado-exemplifies-broken-us-spectrum-management-industry-experts

  • In row with Turkey, US searching for alternative F-35 component vendors

    May 13, 2019 | International, Aerospace

    In row with Turkey, US searching for alternative F-35 component vendors

    Ashley Roque, Washington, DC - Jane's Defence Weekly Pentagon leaders are searching for alternative vendors to manufacture several F-35 Joint Strike Fighter components in the case Washington and Ankara are unable to resolve their dispute over latter's plan to field the S-400 air defence system. Ellen Lord, the US Department of Defense's undersecretary of defence for acquisition and sustainment, spoke with reporters on 10 May about a host of topics including the ongoing quarrel with Turkey stemming from its plan to field the Russian-built S-400 system over the US-built Patriot system. "We have been very clear that the F-35 and the S-400 are incompatible," Lord told reporters. "We have, for some time now, been working to look at alternative sources of supply for the F-35 supply chain that is inside Turkey right now," she later added. https://www.janes.com/article/88442/in-row-with-turkey-us-searching-for-alternative-f-35-component-vendors

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