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April 15, 2024 | International, Naval

AUKUS sub design deemed ‘mature’ as nations debate top technologies

The SSN-AUKUS submarine design the U.K. and Australia will build is "mature" and should be completed in the next year or two.

https://www.defensenews.com/naval/2024/04/15/aukus-sub-design-deemed-mature-as-nations-debate-top-technologies/

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    January 15, 2019 | International, Aerospace, Naval, Land, C4ISR, Security

    US lawmaker links small defense firms in Maryland

    By: Joe Gould WASHINGTON — A Maryland congressman is launching a local consortium on Tuesday to link small and large aerospace and defense firms and educational institutions in the Pentagon's backyard — so the companies can solve common problems like workforce shortages. The Pentagon has identified the aging workforce as a challenge to country's defense industry, and it's playing out in Rep. Anthony Brown's district, which is near NASA Goddard Space Flight Center, a major space research laboratory, and Fort Meade, the home of U.S. Cyber Command. “When I think about the workforce shortages, it's not just the computer science engineer in high demand at Northrop's Linthicum facility, it's the welder down at Huntington Ingalls,” said Brown, D-Md., and a House Armed Services Committee member, told Defense News. “There has to be a public-private partnership.” After months of meeting with representatives of the defense industry, local economic development corporations, local school systems and institutions of higher education, Brown is launching the Maryland Defense and Aerospace Consortium as a means of spurring academia and industry collaborate — and to burnish the National Capitol Region's reputation as an A&D hub. The panel, made up of representatives from the Defense Department, industry, career and technical education organizations, and local universities, is meant to start a conversation and ultimately solve national security problems. The inaugural meeting of Maryland Defense and Aerospace Consortium, set for Tuesday on Capitol Hill, is due to host Army Undersecretary Ryan McCarthy. Full article: https://www.defensenews.com/news/pentagon-congress/2019/01/14/us-lawmaker-links-small-defense-firms-in-maryland

  • Raytheon to challenge Lockheed’s takeover of Aerojet, CEO says

    February 18, 2021 | International, Aerospace

    Raytheon to challenge Lockheed’s takeover of Aerojet, CEO says

    Raytheon Technologies plans to challenge Lockheed Martin’s proposed $4.4 billion takeover of Aerojet Rocketdyne with the U.S. government, says CEO Greg Hayes.

  • Dassault Aviation poursuit sa collaboration avec l'ISAE-SUPAERO sur la chaire de recherche « Conception et Architecture de Systèmes Aériens Cognitifs »

    March 23, 2022 | International, Aerospace, C4ISR

    Dassault Aviation poursuit sa collaboration avec l'ISAE-SUPAERO sur la chaire de recherche « Conception et Architecture de Systèmes Aériens Cognitifs »

    DÉFENSE Dassault Aviation poursuit sa collaboration avec l'ISAE-SUPAERO sur la chaire de recherche « Conception et Architecture de Systèmes Aériens Cognitifs » Suite à de premiers résultats prometteurs, Dassault Aviation et l'ISAE-SUPAERO annoncent le renouvellement de leur partenariat pour trois années supplémentaires pour la chaire de recherche et de formation « Conception et Architecture de Systèmes Aériens Cognitifs » (CASAC). Cette chaire, créée en 2016, vise à repenser la relation entre les équipages et les systèmes utilisés dans l'aviation. Les principaux axes de recherche concernent « la neuroergonomie, l'autonomie décisionnelle des systèmes automatisés et l'ingénierie système ». La chaire a pour objectif « d'étudier différents aspects de la collaboration entre l'homme et la machine. L'enjeu est de rendre les opérations aériennes civiles et militaires plus sûres, plus robustes et plus efficaces, tout en garantissant une maîtrise complète aux équipages », précise Dassault Aviation. « Dassault Aviation se sent tout particulièrement concerné par les problématiques d'interaction Homme-Machine car l'aviation militaire est très exigeante en raison de la diversité et de l'imprévisibilité des missions, qui induisent une gestion tactique complexe. L'enjeu est de fournir à l'Humain tous les services lui permettant d'assurer la responsabilité de cette gestion. C'est pour cela que nous collaborons avec l'ISAE-SUPAERO afin d'identifier les phénomènes qui vont jouer sur la performance de la collaboration entre les équipages et leurs machines », affirme Jean-Louis Gueneau, coordinateur des aspects scientifiques de la chaire chez Dassault Aviation. Zone-Bourse.com du 22 mars

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