March 16, 2024 | International, C4ISR
EU sprinkles $560 million over defense firms to grow ammunition output
Most of the money will go toward the production of explosives and powder, officials in Brussels said.
June 26, 2020 | International, Aerospace
June 26, 2020 - Taufkirchen, 26 June 2020 – Airbus has been awarded a contract for the development, supply and integration of 115 Eurofighter ESCAN Radars for the German and Spanish Eurofighter fleet.
It marks the so far largest order for the world's most modern electronically scanned array radar, Captor-E. The contract signature followed the approval by both governments in recent weeks.
The contract foresees the delivery and integration of 110 Captor-E radars for Germany and an initial batch of 5 radars for Spain to be delivered by 2023. The new sensor will equip Tranche 2 and Tranche 3 Eurofighters as well as new aircraft. Whereas the Airbus sites in Manching, Germany and Getafe, Spain will act as overall integration Hub, the development and building of the radar will be subcontracted to a consortium under the leadership of Hensoldt and Indra and by participation of further Eurofighter partner companies.
“The contract for the Captor-E radar is a main achievement to equip Eurofighter with sensors that ensure todays dominance of the aircraft also in the threat scenarios of tomorrow”, said Dirk Hoke, CEO of Airbus Defence and Space. “With Eurofighter, Germany and Spain are investing in a strong backbone of European air defence and in the leading project of the European defence industry.”
Eurofighter Captor-E is the world's most advanced electronically scanned array radar for fighter aircraft. The design of the front fuselage airframe allows Eurofighter to deliver the largest electronically scanned array for increased detection and tracking ranges, advanced Air-to-Surface capability and enhanced electronic protection measures. The large antenna surface also allows a wider field of regard than any other platform pushing the aircraft's performance and guaranteeing its role as a valuable asset within the Future Combat Aircraft System environment.
The signed contract will also give an additional push to the export tenders Eurofighter is currently bidding for.
@AirbusDefence #Eurofighter #ESCAN #DefenceMatters
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March 16, 2024 | International, C4ISR
Most of the money will go toward the production of explosives and powder, officials in Brussels said.
July 24, 2024 | International, Land
The order for multirole missiles will replenish munitions previously donated to Ukraine
February 17, 2021 | International, Aerospace
Une réunion à huis clos s'ouvre en région parisienne avec les patrons des grands groupes de défense dans l'espoir de déminer les nombreux points de désaccords qui pèsent encore sur le projet de système de combat aérien du futur (SCAF). Répartition du travail, leadership, droits de propriété intellectuelle, la France, l'Allemagne et l'Espagne rebattent les cartes. Par Anne Bauer Publié le 17 févr. 2021 à 13:47Mis à jour le 17 févr. 2021 à 16:39 La réunion a démarré mercredi matin à huis clos, en banlieue parisienne. Ses participants ? Les patrons des principaux groupes de défense européens (Dassault, Airbus Defense and Space, Safran, MTU) et le délégué général pour l'armement, Joël Barre, accompagné de ses homologues allemand et espagnol. Personne ne sait quand la réunion finira. Après des semaines de vaines discussions sur le partage des t'ches sur le s ystème de combat aérien du futur (SCAF) , qui doit prendre la relève des Rafale et des Eurofighters dans les années 2040, il s'agit d'une dernière tentative de conciliation. Avec fumée blanche ou non à la sortie. Lors du dernier conseil de défense franco-allemand qui s'est tenu le 5 février dernier, le président français, Emmanuel Macron, et la chancelière allemande, Angela Merkel, ont répété leur volonté de faire aboutir les deux grands projets industriels lancés en 2017, le SCAF et le MGCS (char du futur), le premier sous leadership français, le second sous leadership allemand. La chancelière a néanmoins reconnu que « le projet d'avion du futur, dont le leadership a été confié à Dassault, se heurte à des questions de leadership, de partage des t'ches et de droits de propriété intellectuelle ». Bref, en clair, qu'il était dans l'impasse. https://www.lesechos.fr/industrie-services/air-defense/exclusif-reunion-de-la-derniere-chance-pour-le-futur-avion-de-chasse-europeen-1291157