15 janvier 2019 | International, C4ISR

With China looming, intelligence community backs AI research

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The U.S. government wants to boost its artificial intelligence capabilities or risks being left behind by the private sector and China.

In the last two years, that's meant new AI initiatives from the Pentagon, the Defense Advanced Research Projects Agency and the intelligence community. Now, the Intelligence Advanced Research Projects Activity is requesting information about research efforts on “cutting-edge machine learning techniques.” IARPA posted the formal request for information Dec. 4. The deadline for industry to submit information is Jan. 17.

“Of specific interest is the respondent's knowledge of, and experience implementing, current, cutting-edge machine learning techniques,” the intelligence community's research arm said. Respondents are required to have top secret clearances to work on the project, according to the IARPA listing.

In addition to its deep learning program, IARPA leaders want information about research into “future computing systems” that can self-learn. Such a move could have implications for improving government cybersecurity.

“The need for real-time (or near-real-time) analysis of massive amounts of heterogeneous data in this new era of explosive data growth has dramatically broadened the application space for advanced computers,” IARPA said. “The current volume and variety of data are already beginning to exceed the ability of today's most advanced classical systems to deliver optimal solutions.”

Most cyber threat detection platforms use some form of artificial intelligence to create warning indicators, according to public and private sector officials. However, the U.S. government is behind the private sector when it comes to use of AI, said James Yeager, the public sector vice president at cybersecurity firm Crowdstrike.

“There is, by design, a more staggered type of approach to some of these advances in technology in the public sector, and as a result, the government is going to be behind the private sector,” Yeager said.

IARPA has a “very high-risk-but-high-reward approach to solving complex problems. They take a lot of time and take a lot of resources,” said Yeager. “But If they can come out of that research project with a silver bullet, it is going to benefit everyone.”

Andrew Laskow, a senior manager at Blue Prism, which provides AI products to federal government and defense agencies, said that in the U.S. government many people are “looking to AI for problems that they cannot solve.”

“There is still a misunderstanding at the highest levels of what AI can and cannot do,” Laskow said.

Public and private sector officials warn that AI-backed threat network indicators can overload users and create too many warnings.

Michael McGeehan, head of business development at Blue Prism, described intelligent automation being broken down into the “thinking side” and the “execution side.”

The artificial intelligence platform is the “thinking side” that makes decisions and is analogous to the human brain. On the other hand, robotic processing automation is the “execution side” that carries out tasks, like an arm or a leg.

https://www.fifthdomain.com/dod/2019/01/12/with-china-looming-intelligence-community-backs-ai-research

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  • UN GROUPEMENT INDUSTRIEL MENÉ PAR AIRBUS DÉCROCHE UN CONTRAT DE 150 MILLIONS AUPRÈS DE LA DGA

    5 mars 2019 | International, Aérospatial, Naval, C4ISR

    UN GROUPEMENT INDUSTRIEL MENÉ PAR AIRBUS DÉCROCHE UN CONTRAT DE 150 MILLIONS AUPRÈS DE LA DGA

    (AOF) - La Direction générale de l'armement (DGA) vient de confier à un groupement industriel mené par Airbus et composé de Naval Group et Rohde & Schwarz, le contrat RIFAN 2.1. Ce contrat a été signé pour une durée maximale de 8 ans et un montant maximum de 150 millions d'euros. Le contrat consiste à maintenir et adapter l'actuel Réseau IP de la Force Aéronavale étape 2 (RIFAN 2) aux besoins de la Marine nationale dans les années à venir, à y intégrer de nouveaux b'timents et à traiter les obsolescences des matériels et logiciels. Il permettra ainsi d'intégrer dans le réseau RIFAN 2 les frégates de défense et d'intervention (FDI), futures frégates de premier rang de la Marine nationale, ainsi que les futurs pétroliers-ravitailleurs du programme BRF (b'timent ravitailleur de forces). Les adaptations du réseau porteront tant sur son architecture centrale que sur la mise à jour du système de surveillance et de détection des incidents de cyber-sécurité. 63 b'timents sont équipés du réseau RIFAN 2 : du porte-avions et frégates aux b'timents de soutien et patrouilleurs basés outre-mer, ainsi que des sous-marins. Le programme vise à doter la force navale française, d'un véritable réseau sécurisé à haut-débit. Il est conçu pour échanger entre les navires à la mer et les centres de commandement à terre, des données de différents niveaux de classification allant de " non protégé " jusqu'aux niveaux " secret ". Le réseau permet de transmettre aussi bien les données issues des applications spécifiques à la conduite des opérations aéronavales que celles dédiées à la gestion quotidienne et logistique de la vie à bord, comme celles des systèmes d'information des états-majors de thé'tre embarqués pour la durée d'une opération. RIFAN 2 comprend également une capacité de gestion globale du réseau et de surveillance des incidents de cyber-sécurité. Cette supervision s'exerce à la fois depuis un centre de gestion et de contrôle à terre, que localement à bord des navires, conférant ainsi une certaine autonomie aux équipages afin d'assurer le meilleur emploi du réseau en fonction de la situation opérationnelle. AOF - EN SAVOIR PLUS Les points forts de la valeur - Numéro un européen et numéro deux mondial de l'industrie aéronautique, spatiale et de défense, né de la fusion en 2000 du français Aerospatiale Matra, de l'espagnol Casa et de l'allemand Dasa ; - Activité de 67 Mds€ répartie entre l'aéronautique civile avec Airbus pour 75 %, défense & espace pour 16 % et Airbus Helicopters pour 9 % ; - Excellente visibilité pour un secteur en croissance annuelle de 3 %, bénéficiant de fortes barrières à l'entrée et d'un bon « pricing power » ; - Famille d'avions civils la plus complète du marché, de l'A380 et l'A350 (long-courrier) à l'A330 (15 heures de vol) et l'A320 (10 heures) et numéro un mondial des hélicoptères (47 % du marché civil en termes de livraisons) ; - Carnet de commandes record de 997 Mds€, donnant une visibilité de près de 15 ans de chiffre d'affaires, provenant de l'Asie-Pacifique (29 %), d'Europe (22 %), d'Amérique du nord (20 %), du Proche-Orient (12 %) et d'Amérique latine (7 %) ; - Acquisition sans sortie de cash de 50,01% de C-Series, programme de l'avionneur canadien Bombardier, qui renforce la position d'Airbus Group face à Boeing ; - Trésorerie importante alimentée par les avances sur commandes et retour à un flux de trésorerie élevé, gr'ce à une bonne maîtrise des besoins en fonds de roulement ; - Vers une hausse du taux de distribution aux actionnaires. Les points faibles de la valeur - Retards de livraisons pesant sur l'autofinancement ; - Incertitudes judiciaires avec risques de pénalités entre 1 et 6 MdsE ; - Ralentissement des cadences des programmes A380 et A400M ; - Forte concurrence à venir dans le spatial de la part de Space X. Comment suivre la valeur - Performances étroitement liées à la santé des compagnies aériennes ; - Sensibilité aux parités de change, 60 % des ventes étant facturées en dollars américains pour une base de coûts majoritairement en euros ; - Poursuite du plan « Vision 2020 », initié en 2009 et visant à un équilibre entre l'aviation commerciale et les autres activités, à un doublement à 25 % de la part des services dans le chiffre d'affaires, à un renforcement à l'international avec 40 % des approvisionnements hors Europe ; - Capacité à redresser le programme C-Series et, dans les usines européennes, à diminuer le nombre d'avions retenus au sol pour problèmes techniques ; - Confirmation de l'accélération du rythme de livraison des A320neo ; - Après l'autorisation des autorités européennes pour l'A330-900, attente de celle des autorités américaines ; - Capital réparti depuis juin 2013 entre l'Etat français (11, % via la Sogepa), l'état allemand (11,1 % via GZbv) et l'état espagnol (4, % via SEPI), réunis par un pacte d'actionnaires. Aéronautique - Défense Le secteur aéronautique est soumis à une profonde mutation. A la recherche de relais de croissance et d'une amélioration de leur rentabilité, les acteurs ne se concentrent plus seulement sur leur cœur de métier (design et assemblage des avions) mais se tournent également vers les services. Ces derniers recouvrent aussi bien le service après-vente (maintenance et réparation des appareils) que la transformation d'avions de ligne en avions-cargos, ou la formation des équipages et des mécaniciens, l'aménagement des cabines et l'optimisation des appareils. Cette évolution amène les avionneurs à revoir complètement la conception de leur métier : ils ne livrent plus un produit mais un usage. Selon Boeing, le chiffre d'affaires des services à l'aviation commerciale pourrait ainsi dépasser celui des avions neufs pour atteindre 8.800 milliards de dollars d'ici à 2037. https://www.capital.fr/entreprises-marches/un-groupement-industriel-mene-par-airbus-decroche-un-contrat-de-150-millions-aupres-de-la-dga-1330006

  • DARPA Explores New Computing Architectures to Deliver Verifiable Data Assurances

    17 janvier 2019 | International, C4ISR, Sécurité

    DARPA Explores New Computing Architectures to Deliver Verifiable Data Assurances

    Program seeks to create new software and hardware architectures that provide physically provable assurances around data security and privacy Whether a piece of information is private, proprietary, or sensitive to national security, systems owners and users have little guarantees about where their information resides or of its movements between systems. When a user enters information on a phone, for example, it is difficult to provably track that the data remains on the phone or whether it is uploaded to a server beyond the device. The national defense and security communities are similarly left with few options when it comes to ensuring that sensitive information is appropriately isolated, particularly when it's loaded to an internet-connected system. “As cloud systems proliferate, most people still have some information that they want to physically track – not just entrust to the ether,” said Walter Weiss, DARPA program manager. “Users should be able to trust their devices to keep their information private and isolated.” Keeping a system completely disconnected from all means of information transfer is an unrealistic security tactic. Modern computing systems must be able to communicate with other systems, including those with different security requirements. Today, commercial and defense organizations often leverage a series of air-gaps, or breaks between systems, to keep the most sensitive computing devices and information secure. However, interfaces to such air-gapped systems are typically added in after the fact and are exceedingly complex, placing undue burden on systems operators as they implement or manage them. To create scalable solutions that provide safe, verifiable methods of tracking information and communications between systems, DARPA launched the Guaranteed Architecture for Physical Security (GAPS) program. The goal of GAPS is to develop hardware and software architectures that can provide physically provable guarantees around high-risk transactions, or where data moves between systems of different security levels. DARPA wants to ensure that these transactions are isolated and that the systems they move across are enabled with the necessary data security assertions. The intended outputs of this program are hardware and software co-design tools that allow data separation requirements to be defined during design, and protections that can be physically enforced at system runtime. GAPS is divided into three research areas that will address: 1) the creation of hardware components and interfaces; 2) the development of software co-design tools; and, 3) the integration of these components and tools, as well as their validation against exemplar Department of Defense (DoD) systems. The new hardware components and interfaces are designed to provide system designers with a library of hardware tools to securely isolate data during transactions. The software co-design tools could someday allow developers to easily employ GAPS hardware components without requiring changes to their existing development processes and frameworks. Finally, the integration and validation of the hardware and software architectures on DoD systems could be used to demonstrate the capability and maturity of the GAPS approach for the kinds of problems DoD system integrators currently face, and expect to see in the future. Commercializing the resulting technologies is also an objective of the program. The verifiable security properties created under GAPS may also help create safer commercial systems that could be used for preserving proprietary information and protecting consumer privacy. GAPS is part of the second phase of DARPA's Electronics Resurgence Initiative (ERI) - a five-year, upwards of $1.5 billion investment in the future of domestic, U.S. government and defense electronics systems. Under ERI Phase II, DARPA is exploring the development of trusted electronics components, including the advancement of electronics that can enforce security and privacy protections. GAPS will help address the DoD's unique requirements for assured electronics while helping to move forward ERI's broader mission of creating a more robust, secure and heavily automated electronics industry. DARPA will hold a Proposers Day on January 23, 2019 from 9:00am to 2:30pm (EST) at the DARPA Conference Center, located at 675 North Randolph Street, Arlington, Virginia 22203, to provide more information about GAPS and answer questions from potential proposers. For details on the event, including registration requirements, please visit: http://www.cvent.com/events/gaps-proposers-day/event-summary-34cbadc0ab2248bb860db3df8223a2f6.aspx. A Broad Agency Announcement that fully describes the GAPS program structure and objectives can be found here: https://www.fbo.gov/index?s=opportunity&mode=form&id=cfecfe762954149924ec59c95ec6a7b8&tab=core&_cview=1. https://www.darpa.mil/news-events/2019-01-16

  • Navy creating unmanned, AI operations hub within US Southern Command

    4 avril 2023 | International, Naval, C4ISR

    Navy creating unmanned, AI operations hub within US Southern Command

    The service said that, following the success of Task Force 59 in the Middle East, it would bring unmanned and AI operations to Central and South America.

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