27 décembre 2023 | International, Sécurité

What’s old is new again: How to boost NATO’s air defenses in Europe

Opinion: Early European investments to expand industrial capacity for air defense systems are already benefiting Ukraine.

https://www.defensenews.com/opinion/2023/12/27/whats-old-is-new-again-how-to-boost-natos-air-defenses-in-europe/

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    Interview du général François Lecointre, chef d’État-Major des armées

    Selon le général Lecointre, en 2030, les « tensions seront encore plus fortes qu'aujourd'hui avec des risques de dérapages supérieurs ». Il anticipe « une réorganisation de l'ordre du monde, structurée autour de la compétition entre les États-Unis et la Chine ». Dans cette compétition, « la France et les Européens doivent représenter une voie d'équilibre en s'appuyant sur des partenaires stratégiques ». Pour le général, « le prochain pas en avant de l'Europe passera par la défense ». Parmi les espaces de confrontation, le général François Lecointre cite notamment l'espace : « nos activités militaires ne peuvent pas se passer de l'espace pour les communications, l'observation ou le positionnement. Un enjeu majeur consistera à préserver notre liberté de manœuvre dans l'espace face aux développements chez certaines puissances, en particulier la Chine et la Russie, de capacités de perturbation, d'entrave voire de destruction de moyens spatiaux ». Le Figaro, 22 et 23 mai

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    Lee Hudson January 13, 2021 The U.S. Air Force has awarded Boeing a $1.6 billion contract modification for 12 KC-46A tanker aircraft and anticipates the work will wrap up in April 2023. The order for 12 aircraft is the sixth production lot, which means Boeing is now on contract for 79 KC-46As. The first KC-46 was delivered to the Air Force in January 2019. The funding for the Lot 6 deal is from the fiscal 2020 budget. The company is still awaiting a contract modification for 15 aircraft that are funded in fiscal 2021. “The investments Boeing is making in the KC-46 today will benefit generations of service members,” Jamie Burgess, Boeing KC-46 tanker vice president and program manager, said in a Jan. 12 statement. “I believe the partnership between Boeing and the Air Force will also produce additional KC-46 innovations that will carry the warfighter well into the future.” This year will mark a major decision point for the program because the Air Force expects to decide on a new projection method for the remote vision system (RVS), a technology akin to virtual or augmented reality. To correct a “rubber-sheeting” effect that distorts the image on a visual display used by the boom operator during refueling operations, the Air Force is considering a liquid-crystal display screen or a “collimated mirror design” for the RVS projection method. Once a projection design is selected, a laboratory will build a system to test each new component. Doing ground testing will give the team confidence before installing the new equipment on the actual aircraft. https://aviationweek.com/defense-space/aircraft-propulsion/boeing-wins-16-billion-us-air-force-kc-46-order?elq2=57a289d9235b4bbf82af3324d06072f1

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