11 février 2021 | International, Aérospatial, Naval, Terrestre, C4ISR, Sécurité

The Week In Defense, Feb. 11-18, 2021

New York Senator Investigates Fatal UH-60 Crashes Sen. Kirsten Gillibrand (D-N.Y.), a member of the Senate Armed Services Committee, is asking the Pentagon to launch a formal investigation into four fatal Sikorsky UH-60 crashes to determine whether there is a systemic problem with the helicopter...

https://aviationweek.com/defense-space/budget-policy-operations/week-defense-feb-11-18-2021

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  • Les nouveaux jets coûteraient 18 milliards

    1 juin 2020 | International, Aérospatial

    Les nouveaux jets coûteraient 18 milliards

    Les coûts d'achat et d'entretien des nouveaux avions de combat ont été révélés dans la presse dominicale. Les nouveaux avions de combat coûteraient 18 milliards de francs au total, selon une estimation du Département fédéral de la défense (DDPS). En plus des coûts d'acquisition de 6 milliards de francs, près de 12 milliards viennent s'ajouter pour la maintenance des jets pendant toute la durée de leur utilisation. Ces chiffres publiés par la «SonntagsZeitung» ont été confirmés par l'Office fédéral des armements (ArmaSuisse). Pour les articuler, Berne s'est appuyée sur vingt ans d'exploitation de la flotte d'avions de chasse F/A-18 actuellement en service. «En règle générale, les coûts d'exploitation calculés sur trente ans devraient être environ deux fois plus élevés que le coût d'achat», a déclaré le porte-parole d'ArmaSuisse. Comme ni le type d'avions ni leur nombre ne sont encore déterminés, des calculs plus précis ne sont pas encore possibles. Le Conseil fédéral devrait faire son choix début 2021. Cette estimation de Berne a été précédée de discussions politiques sur les coûts des jets pendant tout leur cycle de vie. Dans certains cas, des montants beaucoup plus élevés que les 18 milliards de francs ont été articulés. Les opposants à l'achat de nouveaux avions de combat ont parfois estimé les dépenses à environ 24 milliards de francs. Ils se sont appuyés en partie sur des calculs effectués par les autorités allemandes et canadiennes. Votation fin septembre Le Conseil fédéral et le parlement prévoient d'acheter de nouveaux avions de chasse pour 6 milliards de francs à partir de 2025. Il s'agit de remplacer la flotte actuelle d'avions F/A-18 et Tiger. Les Suisses voteront le 27 septembre prochain après que le Groupe pour une Suisse sans armée (GSsA), le PS et les Verts ont lancé un référendum. Les Helvètes ne se prononceront pas sur le type d'avion, ni sur le nombre de jets, entre 36 et 40, qui seront achetés. Actuellement, une deuxième série d'offres est en cours. Au printemps dernier, quatre fabricants ont fait voler leurs engins dans le ciel suisse lors d'une démonstration. Quatre jets restent dans la course: le Rafale français (Dassault), l'Eurofighter allemand (Airbus) et, côté américain, le successeur du F/A-18, le Super Hornet de Boeing, et le F-35A de Lockheed-Martin. https://www.tdg.ch/les-nouveaux-jets-couteraient-18-milliards-574000585177

  • US Army needs another year to pick protection system for Stryker

    23 avril 2019 | International, Terrestre

    US Army needs another year to pick protection system for Stryker

    By: Jen Judson WASHINGTON — The U.S. Army plans to take another year to pick an Active Protection System for its Stryker combat vehicle, according to the military deputy to the Army acquisition chief. The service is already fielding the Rafael-made Trophy APS on its Abrams tank and has picked IMI's Iron Fist for the Bradley Fighting Vehicle — both as interim systems until the Army can develop an advanced future system — but it had to go back to square one when its attempt to outfit Stryker with Herndon, Virginia-based Artis LLC's Iron Curtain system failed. The Army put out a request for possible systems to be qualified as an interim solution on the Stryker. Officials ultimately chose a Rafael and DRS team and a Rheinmetall and UBT team to participate in a live-fire rodeo last November to see if either system might work. But while it was believed a decision would come soon after, Lt. Gen. Paul Ostrowski testified at an April 2 Senate Armed Services Airland Subcommittee hearing that it would take another year to make a decision. “We have two companies that are in the process of competing for [APS on Stryker]. One is a venture between ... Rafael and DRS and the other is Rheinmetall and UBT, so we are in the process of going through that,” Ostrowski said. “It's going to take about a year, quite frankly, in order to put those systems on the vehicles, characterize them and make a determination as to whether or not to move forward with either one of the two vendors.” Ostrowski added the service had asked each team to provide blueprints and to build their non-developmental APS systems to fit on Stryker. “They are in the process of doing that build,” he said. “And once the build is put on the vehicle, it's then a matter of testing in order to ensure that it works,” Ostrowski said, which is not unlike the process the Army went through to characterize and qualify APS systems on both Abrams and Bradley. Israeli company Rafael and DRS submitted its Trophy VPS — a lighter version of Trophy — for the rodeo. Germany-based Rheinmetall partnered with Unified Business Technologies, based in Michigan, and submitted its Active Defense System — now renamed StrikeShield. During the rodeo, participants did not perform a full installation of their systems on the vehicle. Instead, they set up test rigs in front of Strykers or hung their system off a Stryker in the evaluation. Following the rodeo, the idea was to select one, possibly two systems, to begin some sort of installation characterization on a platform deemed most appropriate for the APS system, Col. Glenn Dean, the Army's Stryker program manager who is also in charge of the interim APS effort, told Defense News in October 2018. Meanwhile, Ostrowski said the Army bought 88 Iron Fist systems for Bradley in 2019 and planned to buy another 36 in the FY20 budget. The service is on a path to field four brigades of Abrams with Trophy by FY21. The Army is also developing its own Modular Active Protection System, which is seen more like a digital integrated backbone that will be designed with an open-system architecture so that vendors can bring radars, optical sensors and hard- or soft-kill effectors and plug them in, according to Ostrowski. The important thing is “to get a capability out there first. . . . Now it's just a matter of moving beyond that,” he said. https://www.defensenews.com/land/2019/04/02/us-army-needs-another-year-to-pick-protection-system-for-stryker/

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