22 juillet 2021 | Local, Naval

The Pros and Cons of Replacing Canada’s Aging Submarine Fleet

The Royal Canadian Navy is actively considering how to replace its aging submarine fleet in what promises to ...

https://www.theepochtimes.com/the-pros-and-cons-of-replacing-canadas-aging-submarine-fleet_3911826.html

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  • CAE en voie de révolutionner la formation des pilotes, des équipages et des professionnels de la santé en investissant 1 milliard $ CA en innovation sur cinq ans

    9 août 2018 | Local, Aérospatial

    CAE en voie de révolutionner la formation des pilotes, des équipages et des professionnels de la santé en investissant 1 milliard $ CA en innovation sur cinq ans

    CAE a annoncé aujourd’hui qu’elle investira 1 milliard $ CA en innovation au cours des cinq prochaines années pour demeurer à l’avant-garde du secteur de la formation. L’un des principaux objectifs de l’investissement est de financer le projet Intelligence numérique, un projet de transformation numérique visant à développer la prochaine génération de solutions de formation pour l’aviation, la défense et sécurité, et les soins de santé. En partenariat avec le gouvernement du Canada et le gouvernement du Québec, le projet permettra à CAE de continuer à jouer un rôle clé pour améliorer la sécurité du transport aérien, la préparation aux missions des forces de défense et la capacité du personnel médical à sauver des vies. Les autres avantages consistent notamment à réduire l’empreinte environnementale en aviation et à répondre à la demande mondiale en équipages. Le gouvernement du Canada et le gouvernement du Québec investiront, au total, un montant de près de 200 millions $ CA au cours des cinq prochaines années (150 millions $ CA pour le Canada et 47,5 millions $ CA pour Québec). Le premier ministre du Canada Justin Trudeau et le premier ministre du Québec Philippe Couillard se sont joints à la haute direction et aux employés de CAE pour l’annonce, qui souligne l’un des plus importants investissements en innovation dans le secteur de la formation en aviation à l’échelle mondiale. « En tant que puissance en innovation, CAE est à l’avant-garde du secteur de la formation et utilise la technologie numérique depuis des années. Cet investissement stratégique fera passer notre entreprise au niveau supérieur », a déclaré Marc Parent, président et chef de la direction de CAE. « En utilisant de nouvelles technologies, telles que l’intelligence artificielle, les mégadonnées, la réalité augmentée, ainsi que plusieurs autres, et en les appliquant à la science de l’apprentissage, nous révolutionnerons l’expérience de formation des pilotes, des équipages et des professionnels de la santé, en plus d’améliorer la sécurité. Nous nous engageons à investir 1 milliard $ CA au cours des cinq prochaines années afin d’aider CAE, le Québec et le Canada à se positionner en tant que chefs de file en technologie numérique. » Le projet Intelligence numérique transformera les produits et services de CAE afin de tirer profit des technologies numériques, qui s’étendent des mégadonnées à l’intelligence artificielle, en passant par l’infonuagique, la cybersécurité et la réalité augmentée/virtuelle. CAE développera sa prochaine génération de technologies de formation pour l’aviation, la défense et sécurité, et les soins de santé, tout en utilisant son vaste réseau de formation et son écosystème de données. Le projet comprend trois principaux secteurs d’activités : le développement d’une technologie numérique évoluée, la transformation numérique de la formation et de l’expérience utilisateur, ainsi que les installations d’innovation et de collaboration de CAE. CAE mènera le projet Intelligence numérique au Canada en utilisant ses laboratoires de recherche et développement, ainsi que ses installations d’essais et d’intégration. Dans le cadre du projet, CAE développera un campus d’innovation dans son établissement de Montréal en transformant ses espaces de travail, ses laboratoires et ses processus afin de permettre une meilleure innovation et collaboration. Au cours du projet Intelligence numérique, CAE collaborera et développera conjointement des solutions technologiques avec des petites et moyennes entreprises de partout au Canada et qualifiera plus de 150 nouveaux fournisseurs novateurs au pays. CAE collaborera également avec plus de 50 institutions postsecondaires et centres de recherche. Le projet devrait créer et maintenir des milliers d’emplois hautement spécialisés à CAE au Canada et au sein de la chaîne d’approvisionnement établie au Canada de CAE. CAE emploie approximativement 4 000 personnes dans 18 établissements au Canada et plus de 5 000 dans le reste du monde. Les investissements des gouvernements sont sujets à la finalisation des ententes. Article complet: https://www.cae.com/fr/nouvelles-et-evenements/communique-de-presse/cae-poised-to-revolutionize-pilot-aircrew-and-healthcare-professional-training-by-investing-c1-billion-over-five-years-in-innovation/

  • Transport Canada adds Dash 8 to surveillance program fleet

    31 janvier 2020 | Local, Aérospatial, Naval

    Transport Canada adds Dash 8 to surveillance program fleet

    Canada’s National Aerial Surveillance Program (NASP) is getting a boost through a new addition to its aircraft fleet. On Jan. 30, Minister of Transport Marc Garneau announced that Transport Canada has acquired a lower-time de Havilland Canada Dash 8-100. This aircraft will undergo modifications over the next two years to equip it for maritime patrol operations. Currently, NASP aircraft carry cameras that can covertly monitor vessels from five miles away and at 20,000 feet altitude. They are also equipped with technology that can live stream video from the aircraft to personnel on the ground, in offices and to people’s phones. Through the Government of Canada’s Oceans Protection Plan and the Whales Initiative, NASP aircraft detect oil spills and other marine pollution, monitor ships and track endangered whale movements. Aerial surveillance is a vital tool to monitor the designated shipping zones for endangered North Atlantic right whales, located in the Gulf of St. Lawrence, and in Arctic operations such as verifying vessel pollution detected by satellites. “Transport Canada’s National Aerial Surveillance Program is an essential piece of our government’s efforts to keep Canada’s coasts and inland waters safe and clean. I am pleased to support this work through the procurement of a new Dash 8 aircraft to enhance surveillance capacity under the program, leading to a cleaner environment and a safer shipping industry,” said Anita Anand, Minister of Public Services and Procurement. Transport Canada is also building a new NASP complex in Iqaluit, Nunavut, to support northern operations. In 2018-2019, the National Aerial Surveillance Program set a record for the number of hours flown, with a total of 4,152 hours of surveillance over 27,520 vessels for an average of 6.63 vessel over- flights per hour. https://www.skiesmag.com/press-releases/transport-canada-adds-dash-8-to-surveillance-program-fleet

  • U.S. approves Canada's purchase of used Australian fighter jets

    24 septembre 2018 | Local, Aérospatial

    U.S. approves Canada's purchase of used Australian fighter jets

    DAVID PUGLIESE, OTTAWA CITIZEN The sign-off from the Americans for the 25-jet purchase was needed because the aircraft were built in the U.S. with U.S. technology. The U.S. government has approved Canada’s purchase of used F-18 fighter jets from Australia, paving the way for the deal to be completed by the end of the year. The sign-off from the Americans was needed because the aircraft were built in the U.S. with U.S. technology. Dan Le Bouthillier of the Department of National Defence said Friday negotiations with Australia over the sale of the 25 used fighter jets is on-going. “Should all negotiations and approvals move forward as planned, aircraft would start arriving in Canada in 2019, and the project remains on track to achieve this milestone,” he said. “The delivery plan, including mode of delivery, will be finalized once negotiations are complete and the aircraft being purchased are selected.” In June, Postmedia reported that Canada had boosted the number of used Australian fighter jets it is purchasing to 25 from 18 but that the deal still hinged on approval from the U.S. government. Although U.S.-Canada relations have hit a slump, with President Donald Trump vowing to punish Canadians because of ongoing trade disputes, DND officials hope the situation won’t affect approvals for the fighter jet sale to proceed. The Liberal government originally announced it would buy 18 used Australian F-18 jets to augment the Royal Canadian Air Force’s CF-18s until new aircraft can be purchased in the coming years.  But it has added seven more used Australian F-18 aircraft to the deal. Those extra aircraft will be stripped down for parts or used for testing. The exact cost of purchasing the 25 aircraft, along with weapons and other equipment, is not yet known, Procurement Minister Carla Qualtrough pointed out earlier this year. The Liberal government has set aside up to $500 million for the project. Earlier this year, Pat Finn, the Department of National Defence’s assistant deputy minister of materiel, said the government has received what’s called a letter of cost proposal on the impending sale. “The Australians have now gone to the U.S. State Department for the transfer under ITAR,” Finn explained to MPs on the Commons defence committee at the time. Finn indicated the DND wants to have the deal in place by the end of this year. “The idea of firming this up in the fall of 2018 was for the start of delivery of the two first aircraft to be next summer, and then quickly beyond it,” he added. The federal government has confirmed the Australian aircraft will be operating alongside the RCAF’s other CF-18s at Bagotville, Que., and Cold Lake, Alta.  “The aircraft will be employed at 3 Wing Bagotville and 4 Wing Cold Lake,” a government official noted. “DND is currently reviewing infrastructure requirements to accommodate the additional aircraft. Any modifications are expected to be minimal as the supplemental jets are of similar age and design to the CF-18.” The Liberal government had planned to buy 18 new Super Hornet fighter jets from U.S. aerospace giant Boeing. But last year Boeing complained to the U.S. Commerce Department that Canadian subsidies for Quebec-based Bombardier allowed it to sell its C-series civilian passenger aircraft in the U.S. at cut-rate prices. As a result, the Trump administration brought in a tariff of almost 300 per cent against the Bombardier aircraft sold in the U.S. In retaliation, Canada cancelled the deal to buy the Super Hornets. That project would have cost more than US$5 billion. https://theprovince.com/news/politics/u-s-approves-canadas-purchase-of-used-australia-fighter-jets-deal-to-be-completed-by-end-of-year/wcm/f39380f7-98e9-45a2-8a7b-525c3eda6901

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