11 février 2022 | International, Aérospatial

RCAF instructor launches program to teach Indigenous youth to fly - Skies Mag

RCAF captain and flight instructor at 3 Canadian Forces Flying Training School, Joshua Cordery, launched the Eagle's Wings flight school in 2020 with the goal of teaching teenagers to both pilot an aircraft and develop self-confidence.

https://skiesmag.com/news/rcaf-instructor-launches-program-teach-indigenous-youth-fly-eagles-wings/

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  • Air Force introduces hypersonic flight research vehicle

    9 octobre 2018 | International, Aérospatial

    Air Force introduces hypersonic flight research vehicle

    By: Kyle Rempfer The Air Force has officially named the hypersonic flight research vehicle it is testing. The vehicle, dubbed X-60A, is being developed by Generation Orbit Launch Services Inc., under contract to the Air Force Research Laboratory's Aerospace Systems Directorate and High Speed Systems Division. X-60A is an air-dropped liquid rocket, purpose-built for hypersonic flight research. This is the first Air Force Small Business Innovative Research program to receive an experimental “X” designation, Wright-Patterson Air Force Base's public affairs office announced in a press release Thursday. The Air Force Research Laboratory hopes the X-60A program will increase the frequency of flight testing while also lowering the cost of developing hypersonic technologies. “The X-60A is like a flying wind tunnel to capture data that complements our current ground test capability,” said Col. Colin Tucker, military deputy, Office of the Deputy Assistant Secretary of the Air Force for science, technology, and engineering. “We've long needed this type of test vehicle to better understand how materials and other technologies behave while flying at more than 5 times the speed of sound," Tucker added. "It enables faster development of both our current hypersonic weapon rapid prototypes and evolving future systems.” X-60A is envisioned as a way to provide the Air Force, other U.S. Government agencies and private industry with a platform to more rapidly develop technologies. Rather than relying simply on ground test facilities to simulate hypersonic flight, an actual flight research vehicle will provide real conditions for researchers to gauge. The testing will likely help in the Air Force's quest for hypersonic missiles. The service has already issued two contracts to Lockheed Martin to develop hypersonic weapons: the Air-Launched Rapid Response Weapon and the Hypersonic Conventional Strike Weapon program. Full article: https://www.airforcetimes.com/news/2018/10/08/air-force-introduces-hypersonic-flight-research-vehicle

  • Japan Details 2019-23 Defense Plan Costs

    15 janvier 2019 | International, Aérospatial, Naval, Terrestre, C4ISR, Sécurité

    Japan Details 2019-23 Defense Plan Costs

    SYDNEY—Nine Northrop Grumman E-2D Hawkeye airborne early warning aircraft that Japan plans to buy over the coming five fiscal years will cost an average of ¥26.2 billion ($242 million) each, the defense ministry estimates. The figure compares with the $223 million that the U.S. Navy paid for each of five E-2Ds ordered in fiscal 2018. Four Boeing KC-46A Pegasus tankers will cost an average of ¥24.9 billion ($229 million) each, the ministry said in a document summarizing the expense of equipment included in an acquisition plan for fiscal 2019-23. The U.S. Air Force is paying a unit price of $201 million for Pegasus tankers in fiscal 2019. Full article: http://aviationweek.com/defense/japan-details-2019-23-defense-plan-costs

  • « Le Tigre Mark 3 n'aura pas d'équivalent au niveau mondial » : entretien avec Bruno Even, CEO d’Airbus Helicopters

    8 mars 2022 | International, Aérospatial

    « Le Tigre Mark 3 n'aura pas d'équivalent au niveau mondial » : entretien avec Bruno Even, CEO d’Airbus Helicopters

    Dans une interview accordée à La Tribune, le CEO d'Airbus Helicopters, Bruno Even, revient sur les enjeux du contrat du Tigre Mark 3, récemment notifié à Airbus Helicopters et ses partenaires. « C'est une très bonne nouvelle au niveau politique, industriel et opérationnel. Le lancement de ce programme est important pour l'Europe de la défense, notamment sous son angle politique. On voit bien l'importance du Tigre, qui a été et est l'un des programmes emblématiques de la coopération européenne, pour une Europe de la défense forte et pour son industrie. Ce programme appuie par ailleurs l'évolution actuelle importante, qui est le renforcement de la souveraineté de l'Europe et de ses pays membres ». Il rappelle que « Airbus Helicopters a près de deux tiers de la charge de travail sur le développement de cette nouvelle version du Tigre. Au niveau de notre supply chain, Thales (avionique), Safran (viseurs et chaîne optronique) et MBDA (armements) seront nos principaux fournisseurs sur le Tigre Mark 3 ». Au niveau opérationnel, le Tigre Mark 3 « n'aura pas d'équivalent au niveau européen », se félicite-t-il. « Au niveau mondial, il y a encore l'Apache mais le Tigre Mark 3, avec ses futures capacités, sera un hélicoptère d'attaque, qui dans la haute intensité n'aura pas d'équivalent au niveau mondial que ce soit en termes de connectivité (Man Machine Teaming) mais aussi en termes de connectivité tactique et d'échanges de données sur le champ de bataille et, enfin, en termes de capacités de feu et d'armement. Nous développons avec Thales une nouvelle avionique, qui va alléger la charge de travail du pilote pour lui permettre de se concentrer sur ses missions, et avec Safran des nouveaux systèmes de mission et de détection (optronique). C'est pour cela que sur le plan opérationnel et dans un monde incertain, ce nouvel hélicoptère continuera d'être sur le champ de bataille l'ange gardien de nos soldats ». La Tribune du 8 mars

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