2 octobre 2019 | Local, Aérospatial

Pratt and Whitney awarded $2.19B for F-35 engines

BySommer Brokaw

Oct. 1 (UPI) -- Pratt & Whitney has been awarded more than $2 billion in a contract modification to a previously awarded contract for F-35 strike fighter jet propulsion system.

The $2.1B contract, announced Monday by the Department of Defense, calls for the production and delivery of F135 propulsion systems for the Lockheed Martin F-35 Lightning II fighter jet, including 112 F135-PW-100s for the Air Force, 46 F135-PW-600s for the Marine Corps, and 25 F-135-PW-100s for the Navy.

The company also will deliver non-U.S. Department of Defense participants and foreign military sales customers with long lead components, parts and materials associated with 129 F135-PW-100s and 19 F135-PW-600s propulsion systems under the contract modification.

Work will be performed mostly in East Hartford, Conn., where Pratt and Whitney, a division of United Technologies, is based, and remaining work will be performed in Indianapolis, Ind., and Bristol, Britain. Work on the contract is expected to be finished in February 2023.

Pratt & Whitney has been chronically late in delivering engines for the F-35 program and was placed under a previously unreported "Corrective Action Request" last year by the the Defense Contract Management Agency, citing "poor delivery performance" for a batch of engines.

Mark Woodbury, DCMA spokesman, said at the time that the company needed to demonstrate that it has delivered on its promise to solve the problems that led to DCMA's request for action.

The $428 billion F-35 program is expected next year to enter full-rate production, which is the most lucrative phase of weapons program for contractors.

A source close to the program told Military.com the fighter jet will not complete its already-delayed formal operational test phase this fall because of a setback in the testing process.

The setback involved an unfinished phase of Joint Simulation Environment, according to the source.

The JSE projects weather, geography and range, allowing test pilots to prove the aircraft's "full capabilities against the full range of required threats and scenarios," according to a 2015 Director, Operational Test & Evaluation report.

Pratt & Whitney was awarded a $3.4 billion contract in June for F-35 engines, in that case 233 propulsion systems, more than half of which are for foreign military sales customers and non-Department of Defense participants in the program.

The F-35 Lightning II is a single-seat, single-engine fighter aircraft with a range of more than 1,350 miles with internal fuel, according to the U.S. Air Force. It was introduced to the Air Force in 2016.

https://www.upi.com/Defense-News/2019/10/01/Pratt-and-Whitney-awarded-219B-for-F-35-engines/7751569946503/

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Gr'ce à ce processus concurrentiel, le gouvernement du Canada pourra obtenir le bon chasseur à un juste prix et générer des retombées économiques optimales pour les Canadiens. Le gouvernement veillera à ce que les fabricants et les industries canadiennes de l'aérospatiale et de la défense soient consultés au cours du processus. Les propositions feront l'objet d'une évaluation rigoureuse qui portera sur le coût, les exigences techniques ainsi que les retombées économiques. Comme il importe de faire affaire avec des partenaires de confiance, l'évaluation des propositions comprendra aussi un volet sur l'incidence des soumissionnaires sur les intérêts économiques du Canada. S'il est établi à l'évaluation des propositions qu'un soumissionnaire nuit aux intérêts économiques du Canada, ce soumissionnaire sera nettement désavantagé. Ce nouveau volet de l'évaluation ainsi que les lignes directrices sur son application comme outil d'approvisionnement courant seront définis par la tenue des consultations appropriées. De plus, la Politique des retombées industrielles et technologiques s'appliquera à ce marché, c'est-à-dire que le fournisseur retenu sera tenu d'investir au Canada une somme égale à la valeur du contrat. D'ici à ce que les chasseurs qui remplaceront en permanence la flotte actuelle soient en place et opérationnels, le Canada doit s'assurer que les Forces armées canadiennes disposent de l'équipement dont elles ont besoin pour continuer de mener à bien leurs missions, ainsi que respecter ses obligations internationales. Par conséquent, le gouvernement du Canada entend procéder à l'achat de 18 chasseurs supplémentaires auprès du gouvernement de l'Australie. 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