18 juin 2021 | International, Aérospatial
Another Boeing-Airbus tanker war is coming soon
The Air Force wants to buy as many as 160 KC-Y tankers after it's finished with KC-46 production. Both Airbus and Boeing are ready to compete.
12 février 2024 | International, Naval
The order has an estimated value of $11 million (€10.2 million).
18 juin 2021 | International, Aérospatial
The Air Force wants to buy as many as 160 KC-Y tankers after it's finished with KC-46 production. Both Airbus and Boeing are ready to compete.
25 septembre 2019 | International, Aérospatial, C4ISR, Sécurité
By: Jaleah Dortch WASHINGTON — Northrop Grumman has created four new operating sectors — Aeronautics Systems, Defense Systems, Mission Systems and Space Systems — the company announced in a news release. Aeronautics System will serve as a manned and unmanned air system provider. Defense Systems will be a broad provider of critical technology services, modernization and sustainment. It will handle battle command systems, directed-energy technology, tactical weapons and information systems, and focus on solutions for national security, the military and civilian customers. Mission Systems will cover cybersecurity and software-defined systems for defense and intelligence applications. Space Systems will provide space and launch systems that served national security, civil and commercial customers. “This new operating structure allows us to take full advantage of our company's portfolio by aligning businesses that have shared markets, customers and technologies," said Kathy Warden, the head of Northrop. The company also announced the planned retirement of two executives: Patrick Antkowiak, corporate vice president as well as chief strategy and technology officer; and Christopher Jones, corporate vice president and president of the Technology Services division. https://www.defensenews.com/industry/2019/09/20/northrop-launches-new-divisions-focused-on-space-cyber-unmanned-tech
14 avril 2022 | International, Aérospatial, Naval, Terrestre, C4ISR, Sécurité
L'Express détaille dans un dossier les perspectives stratégiques pour l'industrie française face aux réarmements en Europe et à la suite d'un rapport parlementaire sur l'état de nos forces armées face à une guerre de haute intensité à horizon 2030. L'idée est d'envisager un budget à la hauteur, le nombre des avions de combat (dans l'Armée de l'Air et de l'Espace et la Marine) étant passé par exemple, de 686 en 1991 à 254 unités en 2021. Si la loi de programmation militaire engage 295 Md€ sur sept ans, la marche reste haute face au conflit en Ukraine. Comme le rappelle le Président-directeur général de Dassault Aviation, Eric Trappier, « La guerre en Europe est un choc. La menace est à nos portes. Il faut réagir vite. C'est la fin des dividendes de la paix ». Suivant l'exemple français, l'Allemagne et la Suède amorcent un réarmement, comme en témoigne le nouvel investissement de 100 Md€ allemand dans sa défense. Le défi pour le secteur industriel est grand, Eric Trappier appelle « l'actionnariat privé à rentrer dans les activités de défense puisque l'Etat ne peut pas tout », comme il l'a martelé fin mars face aux parlementaires. Le danger reste la vulnérabilité de la chaîne de sous-traitance et le risque de perte en compétence, alors que les cycles de fabrication sont longs. « Pour être prêt dans un an, il faut démarrer maintenant", presse Marc Darmon, Directeur général adjoint de Thales. L'Express du 14 avril