25 mars 2024 | International, Aérospatial

Japan relaxes military export curbs for planned jet fighter

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  • Germany to equip new coastal patrol vessels with BAE Systems’ 57mm guns

    4 septembre 2019 | International, Naval

    Germany to equip new coastal patrol vessels with BAE Systems’ 57mm guns

    BAE Systems has been selected by the vessel contractor to provide the German federal police force, Bundespolizei, with three 57mm naval guns for its three new 86m Offshore Patrol Vessels (OPVs) built by Fassmer shipyard. BAE Systems has been selected by the vessel contractor to provide the German federal police force, Bundespolizei, with three 57mm naval guns for its three new 86m Offshore Patrol Vessels (OPVs) built by Fassmer shipyard. The gun systems, known as the Bofors 57 Mk3, will support the maritime arm of the Bundespolizei that monitors the country's North Sea and Baltic coastlines. The 57 Mk3 is a flexible, highly versatile gun system designed to react quickly for close-to-shore operations. “The Bofors 57 Mk3 is a versatile naval gun with firepower and range that exceeds expectations when compared with similar, medium calibre naval gun systems. That's how our 57 millimeter system has earned its reputation as the deck gun of choice for ships operating in coastal environments,” said Ulf Einefors, director of marketing and sales for BAE Systems' weapons business in Sweden. “This contract expands the number of European nations deploying the 57 Mk3 and reflects the growing interest we're seeing in the region, where we look forward to supporting new opportunities in the near future.” The 57 Mk3 naval gun is also in use with the allied navies and coast guards of eight nations, including Canada, Finland, Mexico, and Sweden, as well as the United States, where it is known as the Mk110 naval gun. This contract also includes accompanying fire control systems as well as systems integration support. Work is expected to begin immediately and will be performed at the BAE Systems facility in Karlskoga, Sweden. The first unit is scheduled for delivery in 2020. https://www.baesystems.com/en/article/germany-to-equip-new-coastal-patrol-vessels-with-bae-systems--57mm-guns

  • Rafale: Vers un nouveau contrat en Inde ?

    7 octobre 2020 | International, Aérospatial, Sécurité

    Rafale: Vers un nouveau contrat en Inde ?

    Yannick Genty-Boudry L'Indian Air Force étudie la possibilité d'acquérir deux escadrons de Dassault Rafale supplémentaires. Inde: 36 Rafale de plus ? Lors de sa conférence de presse annuelle du lundi 4 octobre, l'Air Chief Marshal Bhadauria a déclaré que l'Indian Air Force étudiait la possibilité de commander 2 escadrons supplémentaires d'avions de combat Dassault Rafale. Même si pour le moment la priorité serait consacrée à l'acquisition des 83 LCA MK1A nationaux, Bhadauria a indiqué que dans un second temps l'Indian Air Force devra se prononcer soit vers la poursuite du programme MRFA (Multi-Role Fighter Aircraft) qui oppose plusieurs compétiteurs pour la livraison de 114 avions de combat, soit vers l'acquisition en gré à gré de 36 Rafale supplémentaires. Choix politique Mais même dans l'hypothèse de la poursuite de MRFA, le Rafale resterait le grand favori. Non seulement pour des raisons opérationnelles, puisqu'en en 2023 les 36 Rafale acquis par Delhi en 2016 seront totalement déployés au sein de l'IAF, mais surtout financières. Les prochains appareils proposés seront en effet moins coûteux que lors de la première acquisition dans la mesure où en 2016 l'IAF avait exigé des modifications lourdes de l'appareil, nécessitant une enveloppe de 1,7 Geur pour mener à bien les travaux de R&D, d'intégration, et de certification associés. Aussi, il est fortement probable que les aviateurs indiens cherchent à capitaliser sur cet investissement. Menace nucléaire En outre, en cas d'urgence opérationnelle le gouvernement indien recourt fréquemment aux acquisitions en gré à gré, et surtout lorsqu'il s'agit d'appareils déjà déployés dans les forces et construits localement. Un scénario qui s'est encore reproduit l'été dernier avec l'acquisition auprès des russes de 12 SU-30 MKI et de 21 Mig-29 d'occasion. Or une nouvelle menace inquiète particulièrement le gouvernement indien depuis quelques semaines. En raison des tensions dans l'Himalaya, Pékin a récemment déployé sur la base de Kachgar située à 625 km de Leh, la capitale du Ladakh indien, 6 bombardiers lourds H-6 de nouvelle génération capables de délivrer à distance de sécurité des missiles de croisière KD-20, mais aussi prochainement des missiles balistiques à charge nucléaire. Cette capacité qui menace déjà une grande partie des centres stratégiques indiens, n'en est pourtant qu'à ses prémisses puisque la Chine est en train de reconstituer, précisément au travers de ces bombardiers, une triade nucléaire. Une triade sans commune mesure avec ce dont elle disposait lors de la guerre froide. Or de tous les avions en compétition sur le marché indien, seul le Rafale a depuis son origine été spécifié pour répondre à un tel défi. Nous reviendrons longuement sur les nouvelles capacités nucléaires de l'armée de l'air chinoise dans le numéro d'Air&Cosmos qui sera publié le 15 octobre prochain. https://www.air-cosmos.com/article/rafale-vers-un-nouveau-contrat-en-inde-23701

  • Air Force hopes to train 1,500 new pilots each year by 2022 to help solve shortage

    11 octobre 2018 | International, Aérospatial

    Air Force hopes to train 1,500 new pilots each year by 2022 to help solve shortage

    By: Stephen Losey The Air Force hopes to be able to train 1,500 new pilots each year by fiscal 2022 as part of its effort to solve its troubling shortage of aviators. Air Force Secretary Heather Wilson said at a Senate Armed Services readiness and management support subcommittee hearing Wednesday that the Air Force trained 1,160 new pilots in fiscal 2017, and expects to train 1,311 in fiscal 2019, before expanding further. The Air Force has taken several steps to try to improve air crew's quality of life and quality of service, and solve problems that might be leading some to choose to leave the Air Force. Wilson highlighted efforts to reduce operating tempos, revitalize squadrons and restore support staffs so air crew can concentrate on flying, as well as generous incentive pay and bonuses. The Air Force is also working on testing a “fly-only” technical track for interested airmen, and giving air crew greater input on assignments. But, Wilson said, “retention efforts alone will not solve the aircrew shortage," leading the Air Force to beef up its training capacity. Increased pilot training capacity could become even more important as the Air Force seeks to increase its number of operational squadrons from 312 to 386 by the end of 2030. Wilson told lawmakers that restoring readiness must be a top priority of the Air Force. The service is focusing on fixing readiness in the 204 operational squadrons that would be most important in a high-end fight. By the end of 2020, she said the Air Force hopes 80 percent of those units will have the right number of properly trained and equipped airmen. And two years after that, Wilson hopes 80 percent of all 312 operational squadrons will be ready. The Air Force has already made significant progress in cutting the maintainer shortage, Wilson said. Two years ago, the Air Force was short 4,000 maintainers, but by December, that gap is expected to be completely eliminated. But the Air Force's work on maintenance isn't done. Wilson said these new, green maintainers must be seasoned until they have enough experience to do more complicated or unsupervised work. Full article: https://www.airforcetimes.com/news/your-air-force/2018/10/10/air-force-hopes-to-train-1500-new-pilots-each-year-by-2022-to-help-solve-shortage

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