5 août 2021 | Local, Aérospatial, Naval, Terrestre, C4ISR, Sécurité

IDEAS -- L’appel à propositions du Banc d’essai Énergie Verte est maintenant ouvert!

Un concours est actuellement ouvert pour IDeaS jusqu'au 7 septembre. IDeaS permet aux entreprises de développer des produits innovants afin de répondre aux défis de nos forces canadiennes. Les différents programmes permettent le développement et même la commercialisation d'innovations.

 

Le texte en français suit.

 

The Green Heat: Low Carbon Energy Generation for Heating Existing Buildings Test Drive call for proposals is open!

 
 

 

 

Lowering our carbon footprint is a significant matter for governments world-wide. The Government of Canada is committed to reducing its absolute Scope 1 and Scope 2 Green House Gas (GHG) emissions by at least 90% below 2005 levels by 2050. Currently, 60 percent of the energy requirements in DND facilities is for space heating, of which 90 per cent is generated from the burning of fossil fuels. Given that DND has more than 10,000 buildings in its portfolio, the need to address the GHG emissions of these buildings is essential. The challenge is in finding ways to convert these buildings to low carbon heating without requiring a major building retrofit, which would be cost prohibitive.

 

DND and CAF are looking to Test Drive creative energy generation solutions to pair up with existing heating systems to help lower our carbon footprint. Specifically, the Department of National Defence and the Canadian Armed Forces (DND/CAF) are seeking a large-scale, low carbon energy generation/transfer system for heating existing buildings by integrating with their current hydronic heat distribution systems. A test building has been selected in Kingston, Ontario, for a Design-Build team to design and install an innovative system, in order to assess the effectiveness and the costs of these integrated technologies, with the aim of reducing the energy demand and carbon footprint of DND/CAFs infrastructure portfolio. The potential funding for the Design-Build contract component of the project has been established in the range of $5,500,000.

 

See the full Call for Proposals that was issued July 27, 2021, and explore how you can support environmental progress.

 

The deadline for application is September 7, 2021.

 

Interested in knowing more about this test drive? Please reach out to the Test Drive & Sandbox Team: IDEaSSandboxes-EnvironnementsprotegesIDEeS@forces.gc.ca

 

The IDEaS Team

 

 
 

 

 

 

 

L'appel à propositions du Banc d'essai Énergie Verte : Production d'énergie à faibles émissions de carbone pour le chauffage de b'timents existants est ouvert!

 
 

 

 

Réduire notre empreinte carbone est une question importante pour les gouvernements du monde entier. Le gouvernement du Canada s'est engagé à réduire ses émissions absolues de gaz à effet de serre (GES) de portée 1 et de portée 2 d'au moins 90 % par rapport aux niveaux de 2005 d'ici 2050. À l'heure actuelle, 60 % des besoins énergétiques des installations du MDN sont destinés au chauffage des locaux , dont 90 pour cent sont générés par la combustion de combustibles fossiles. Étant donné que le MDN compte plus de 10 000 b'timents dans son portefeuille, le besoin de s'attaquer aux émissions de GES de ces b'timents est essentiel. Le défi consiste à trouver des moyens de convertir ces b'timents au chauffage à faible émission de carbone sans nécessiter une rénovation majeure du b'timent, ce qui serait prohibitif.

Le ministère de la Défense nationale et les Forces armées canadiennes (MDN/FAC) cherchent à tester des solutions créatives de production d'énergie à jumeler avec les systèmes de chauffage existants pour aider à réduire notre empreinte carbone. Plus précisément, le MDN et les FAC recherchent un système de production/transfert d'énergie à grande échelle et à faible émission de carbone pour chauffer les b'timents existants en s'intégrant à leurs systèmes de distribution de chauffage hydronique actuels. Un b'timent d'essai a été sélectionné à Kingston, en Ontario, afin qu'une équipe de conception-construction conçoive et installe un système novateur, afin d'évaluer l'efficacité et les coûts de ces technologies intégrées, dans le but de réduire la demande d'énergie et l'empreinte carbone du portefeuille d'infrastructures du MDN et des FAC. Le financement possible pour le volet conception-construction du projet a été établi à environ 5 500 000 $.

Examinez la demande de propositions complète qui fut publiée le 27 juillet 2021, et explorez comment vous pourriez contribuer au progrès environnemental.

 

La date d'échéance pour appliquer est le 7 septembre 2021.

 

Ça vous intéresse d'en savoir plus sur ce banc d'essai? Communiquez avec l'équipe: IDEaSSandboxes-EnvironnementsprotegesIDEeS@forces.gc.ca

 

L'équipe IDEeS

 

 
 

 

Sur le même sujet

  • Matt Gurney: Supporting local industry shouldn't be the first consideration in military procurement

    17 décembre 2020 | Local, Aérospatial, Naval, Terrestre, C4ISR, Sécurité

    Matt Gurney: Supporting local industry shouldn't be the first consideration in military procurement

    Rather than worrying about where things are built, a better question is: will Canadian soldiers be properly equipped? That's all that matters Matt Gurney Dec 16, 2020 • Last Updated 22 hours ago • 5 minute read It is almost a truism in Canadian public policy: We are terrible at military procurement. You hear that often. I've said it often. But it really isn't true. We only think we're terrible at military procurement because we are confused about what we're trying to do. Our military procurements are not about actually procuring equipment for the military. They're about creating jobs and catapulting huge sums of money into key ridings across the country. Once you shift your perspective and look at it that way, you realize very quickly that our military procurement system is amazing. It bats a thousand. The problem isn't with the system. We've just labelled it badly. If it were called the Domestic Defence Industry Subsidy Program instead of our military procurement system, we'd all be hailing it as a shining example of a Canadian public policy triumph. This is terrible. It has cost us the lives of our soldiers, and probably will again. But it's undeniable. Canadian politicians, Liberals and Conservatives alike, have long had the luxury of seeing defence as a cash pool, not a solemn obligation. And they sure have enjoyed that pleasure. Two recent stories by my colleague David Pugliese for the Ottawa Citizen have explored this theme: Our efforts to replace our fleet of frigates with 15 newer, more powerful ships is turning predictably complicated. The 15 new combat ships are part of a major overhaul of the Canadian fleet, which was neglected for many years and now must be modernized all at once. In February of 2019, the government chose American defence giant Lockheed Martin to produce the ships in Canada, using a British design. (How Anglosphere of us.) Companies that weren't selected to be part of the construction or fitting out of the ships are unhappy, Pugliese noted, and aren't bothering to hide it, even though they've abandoned their legal challenges. The sniping has continued, though, with spurned industry figures talking to the media about problems with the program. Jody Thomas, deputy minister of the Department of National Defence, reportedly told industry leaders to knock it off. “There's too much noise,” she reportedly said, adding that it was making the job of getting the new fleet built “very difficult.” Some of Thomas's irritation is undoubtedly the automatic hostility to scrutiny, transparency and accountability that's far too common for Canadian officials — our bureaucrats are notoriously prone to trying to keep stuff tucked neatly out of public view. But some of what Thomas said is absolutely bang-on accurate: Defence industry companies know full well that the government mainly views military procurement as a jobs-creation program, so are understandably put out to not get what they think is their fair share. Some Canadian companies have designed and developed critical communication and sensor gear for modern warships, Pugliese noted. This gear was developed with taxpayer assistance and has proven successful in service with allied fleets, but was not chosen for the new Canadian ships. And this is, the companies believe, a problem. Why aren't Canadian ships using Canadian-made gear? It's a good question, until you think about it for a moment. Then you realize that the better question is this: will the Canadian ships be properly equipped? That's it. That's all that matters. Will the new ships be capable of doing the things we need them to do? If yes, then who cares where we got the gear? And if no, well, again — then who cares where we got the gear? The important thing isn't where the comm equipment and sensors were designed and built. It's that the systems work when our ships are heading into harm's way. Assuming we have many viable options to choose from, then there are plenty of good ways of making the choice — cost, proven reliability, familiarity to Canadian crews, and, sure, even whether it was made in Canada. But supporting the local industry needs to be the last thing on the list. This stuff is essential. The lives of our sailors may depend on it working when needed. Cost matters, too, of course, because if the gear is too pricey, we won't have enough of it, but effectiveness and reliability are first. Treating military procurement as just another federal jobs-creation program is engrained in our national thinking But we talk about them last. Because we value it least. There probably is some value in preserving our ability to produce some essential military equipment here in Canada. The scramble earlier this year to equip our frontline medical workers with personal protective equipment is instructive. In a war, whether against a virus or a human enemy, you can't count on just buying your N-95 masks, or your torpedoes and missiles, from your normal suppliers. Unless Canada somehow gets itself into a shooting war without any of our allies in our corner, any time we are suddenly scrambling to arm up, our much larger allies are probably also scrambling to arm up, and they'll simply outbid us. (See again our current efforts to procure vaccines for an example of this unfolding in real time.) But we aren't at war now, and we can buy the damn ships from anyone. To the government's credit, it seems to be doing this; the pushback against the program seems mostly rooted in the government's decision to let the U.S.-British consortium chosen to build the new ships equip them as they see fit. The program may well derail at some point — this is always a safe bet with Canadian shipbuilding — but insofar as at least this part of the process goes, we're doing it partially right. Yes, we're insisting on building the ships here, but we aren't getting picky about the equipment that goes into them. That's probably wise. But that's about as far as the wisdom goes. Treating military procurement as just another federal jobs-creation program is engrained in our national thinking. It would have been good if COVID had knocked a bit of sense into us and forced us to, at long last, grow up a bit. But no dice. Oh well. Maybe next time. https://nationalpost.com/opinion/matt-gurney-supporting-local-industry-shouldnt-be-the-first-consideration-in-military-procurement

  • Irving misreads the National Shipbuilding Strategy: analysis

    15 août 2018 | Local, Naval

    Irving misreads the National Shipbuilding Strategy: analysis

    DAVID PUGLIESE, OTTAWA CITIZEN Irving seems to be upset about Davie's ongoing efforts to win work under the National Shipbuilding Strategy. In a new deal with the federal government, Davie will refit existing icebreakers that are to be owned by the federal government. This is part of federal efforts to shore up Canada's icebreaking capability. At an event last week to announce the contract, Steven MacKinnon, Parliamentary Secretary to the Minister of Public Service and Procurement Canada and Member of Parliament (Gatineau, Quebec) also stated that Davie Shipyard in Levis, Quebec will have opportunities to bid and win work under the National Shipbuilding Strategy. That has sparked concern from Irving which issued on Monday a statement that it is worried MacKinnon's remarks “signal the possible redirection of shipbuilding work out of Atlantic Canada.” During the new conference MacKinnon said Davie could be in line for work under the shipbuilding strategy. “Davie had, has had, and will continue to have opportunities under the national shipbuilding strategy to bid, to win work, and the quality of the work that's done in this shipyard speaks for itself,” he said. Full Article: https://ottawacitizen.com/news/national/defence-watch/irving-misreads-the-national-shipbuilding-strategy-analysis

  • Le gouvernement du Canada investit dans la modernisation de la flotte d’hélicoptères CH‑146 Griffon de l’Aviation royale canadienne

    28 janvier 2019 | Local, Aérospatial

    Le gouvernement du Canada investit dans la modernisation de la flotte d’hélicoptères CH‑146 Griffon de l’Aviation royale canadienne

    Le 26 janvier 2019 – Ottawa (Ontario) – Défense nationale/Forces armées canadiennes Comme l'indique la politique de défense du Canada Protection, Sécurité, Engagement, le gouvernement du Canada fait des investissements en vue de renouveler l'équipement et de prolonger sa durée de vie pour faire en sorte que les hommes et les femmes de l'Aviation royale canadienne (ARC) disposent de l'équipement nécessaire pour remplir les missions principales des Forces armées canadiennes (FAC). À cette fin, au nom du ministre de la Défense nationale Harjit S. Sajjan, M. Andy Fillmore, secrétaire parlementaire du ministre du Patrimoine canadien et du Multiculturalisme, a annoncé aujourd'hui que Bell Helicopter Textron Canada Limited allait entreprendre des travaux de conception en vue de prolonger la durée de vie utile de la flotte canadienne de 85 hélicoptères CH-146 Griffon jusqu'à au moins 2031. La première phase de cette prolongation de la durée de vie est la phase de définition, au cours de laquelle Bell Helicopter Textron Canada Limited, le fabricant d'équipement d'origine, élaborera des changements de conception en vue d'améliorer les systèmes d'avionique, les moteurs et les écrans d'habitacle des hélicoptères, et intégrera des systèmes de détection. Ces travaux de définition, d'une valeur pouvant atteindre 90 millions de dollars (taxes comprises), seront réalisés dans le cadre du contrat de soutien existant pour la flotte de CH‑146, qui a été attribué à Bell Helicopter Textron Canada Limited en 2011. La portée globale du projet de prolongation limitée de la durée de vie du Griffon est évaluée à environ 800 millions de dollars (taxes comprises). Le Griffon, l'hélicoptère utilitaire polyvalent du Canada, est essentiel aux opérations des FAC, tant au pays qu'à l'étranger. Il est utilisé pour remplir de nombreuses fonctions, notamment le transport tactique des troupes, les missions de surveillance, d'escorte et de reconnaissance, l'évacuation des blessés, les secours en cas de catastrophe, l'appui aérien des opérations spéciales et les opérations de recherche et sauvetage. La modernisation de la flotte d'hélicoptères CH-146 lui permettra de continuer de contribuer de manière importante au succès de toute la gamme de missions et d'opérations des FAC. Citations « Dans le cadre de notre politique de défense Protection, Sécurité, Engagement, nous fournissons aux hommes et aux femmes des Forces armées canadiennes l'équipement dont ils ont besoin pour accomplir les t'ches importantes que nous leur confions. Une capacité d'hélicoptères de transport tactiques est absolument essentielle au succès de toutes les opérations militaires. Gr'ce à ces améliorations, nous nous assurons que nos militaires pourront continuer de compter sur cet hélicoptère qui a fait ses preuves pendant les nombreuses années à venir. » Harjit S. Sajjan, ministre de la Défense nationale « Nous veillons à ce que les femmes et hommes qui servent fièrement notre pays au sein des Forces armées canadiennes aient l'équipement dont ils ont besoin pour accomplir leur important travail, tant au Canada qu'à l'étranger. En investissant dans l'entretien de l'équipement militaire, nous créons également de bons emplois pour la classe moyenne et nous assurons la croissance des entreprises canadiennes. » Carla Qualtrough, ministre des Services publics et de l'Approvisionnement et de l'Accessibilité « Je suis fier d'annoncer la modernisation des hélicoptères CH-146 Griffon. Ce projet profite à l'industrie canadienne et à nos hommes et nos femmes en uniforme en contribuant à créer des emplois de qualité tout en garantissant que le personnel de l'ARC dispose de l'équipement nécessaire pour mener à bien les opérations. » Andy Fillmore, secrétaire parlementaire du ministre du Patrimoine canadien et du Multiculturalisme « La prolongation de la durée de vie de la flotte de CH-146 Griffon assurera la longévité de la capacité d'hélicoptères tactiques de l'ARC. Ces hélicoptères se sont avérés extrêmement performants au fil des années, et gr'ce à ces améliorations, ils continueront d'être un atout précieux qui permettra à notre personnel de mener à bien des missions et des opérations à long terme. » Lieutenant‑général A.L. Meinzinger, commandant de l'Aviation royale canadienne Faits en bref Des hélicoptères CH-146 Griffon sont actuellement déployés dans le cadre de l'opération PRESENCE au Mali, servant d'escorte armée aux hélicoptères CH-147 Chinook pendant les opérations d'évacuation médicale et assurant le transport les troupes et des fournitures. Des hélicoptères Griffon sont également déployés dans le cadre de l'opération IMPACT en Irak, servant au transport des soldats canadiens, de l'équipement et des approvisionnements à l'appui de la mission d'instruction des FAC. Les hélicoptères CH-146 Griffon ont assuré un appui‑feu rapproché et le transport tactique pendant la participation des FAC en Afghanistan, ce qui a permis de réduire l'exposition du personnel des FAC aux menaces terrestres, comme les embuscades, les mines terrestres et les dispositifs explosifs de circonstances. L'hélicoptère CH-146 est inspiré de l'hélicoptère Bell 412 accessible sur le marché, et présente des caractéristiques uniques aux Forces armées canadiennes. Les hélicoptères canadiens CH-146 Griffon ont été mis en service de 1995 à 1997. Les hélicoptères Griffon sont exploités par les escadrons tactiques d'hélicoptères et les escadrons d'opérations spéciales d'aviation de l'ensemble du pays. L'hélicoptère CH-146 peut transporter jusqu'à 15 personnes (deux pilotes, un mécanicien de bord et 12 passagers). Il a une masse maximale totale de près de 5 400 kilogrammes, et peut atteindre une vitesse de 260 kilomètres à l'heure. Le projet de Prolongation limitée de la durée de vie du Griffon (PLVG) permettra de prolonger la durée de vie de la flotte jusqu'à 2031 au moins, jusqu'à ce que le projet d'acquisition de la nouvelle génération d'hélicoptères utilitaires polyvalents soit élaboré et mis en œuvre. Une fois la phase de définition achevée, un contrat distinct devrait être attribué de façon à permettre la mise en œuvre en 2022. Liens connexes CH-146 Griffon https://www.canada.ca/fr/ministere-defense-nationale/nouvelles/2019/01/le-gouvernement-du-canada-investit-dans-la-modernisation-de-la-flotte-dhelicopteres-ch146-griffon-de-laviation-royale-canadienne.html

Toutes les nouvelles