13 mai 2024 | Local, Naval

House Armed Services Committee adds second Virginia submarine in FY25

The panel aims to keep submarine construction on track by paying for part of a second boat in fiscal 2025, which the Navy planned to nix.

https://www.defensenews.com/congress/budget/2024/05/13/house-armed-services-committee-adds-second-virginia-submarine-in-fy25/

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  • Le Canada annonce la prochaine étape dans le cadre du processus concurrentiel d'acquisition de chasseurs

    23 juillet 2019 | Local, Aérospatial

    Le Canada annonce la prochaine étape dans le cadre du processus concurrentiel d'acquisition de chasseurs

    GATINEAU, QC, le 23 juill. 2019 /CNW/ - Le Canada s'assure que les membres des Forces armées canadiennes disposent de l'équipement dont ils ont besoin pour faire leur travail. Dans le cadre de sa Politique de défense « Protection, Sécurité, Engagement », le gouvernement fera l'acquisition de 88 chasseurs évolués pour fournir la capacité dont les Forces armées canadiennes ont besoin et pour assurer la sûreté et la sécurité des Canadiennes et des Canadiens et respecter ses obligations internationales. Il s'agit du plus important investissement dans l'Aviation royale canadienne en plus de 30 ans. Gr'ce à cet investissement, le gouvernement livrera les avions qui répondent aux besoins du Canada, tout en assurant un bon rapport qualité-prix pour la population canadienne. Cet investissement appuiera la croissance de la main-d'œuvre hautement spécialisée du Canada dans les industries de l'aérospatiale et de la défense pour les décennies à venir, d'un océan à l'autre. Aujourd'hui, le gouvernement du Canada a franchi une étape importante. À la suite d'une vaste mobilisation de l'industrie et des fournisseurs admissibles au cours des 18 derniers mois, la demande de propositions officielle a été remise aux fournisseurs admissibles. Les fournisseurs ci-après ont jusqu'au printemps 2020 pour présenter leurs propositions initiales au Canada : Suède--SAAB AB (publ) -- Aeronautics Royaume-Uni et Irlande du Nord -- Airbus Defense and Space GmbH (avec MBDA UK Limited, L3 Technologies MAS et CAE Canada) États-Unis--Lockheed Martin Corporation (Lockheed Martin Aeronautics Company) (avec Pratt and Whitney) États-Unis--The Boeing Company (avec Peraton Canada Corp., CAE Inc., L3 Technologies MAS Inc., GE Canada et Raytheon Canada Limited Services and Support Division) Le Canada offrira à tous les soumissionnaires deux occasions de démontrer qu'ils peuvent présenter un plan pour répondre aux exigences du Canada en matière de sécurité et d'interopérabilité. L'offre de sécurité doit être soumise à l'automne 2019 et, à la suite des commentaires du Canada, les soumissionnaires pourront modifier et soumettre à nouveau cette offre dans le cadre de la proposition initiale au printemps 2020. Les soumissionnaires auront également l'occasion de combler les lacunes de leurs propositions en ce qui concerne les critères obligatoires. Plutôt que d'être rejetés d'emblée parce qu'ils ne satisfont pas aux exigences obligatoires, les soumissionnaires recevront une rétroaction du Canada afin qu'ils puissent corriger les aspects non conformes. Cette approche a déjà été utilisée dans le cadre d'autres grands approvisionnements fédéraux et s'est avérée efficace pour maintenir un niveau élevé de concurrence. Tous les soumissionnaires seront assujettis aux mêmes critères d'évaluation, et les propositions seront évaluées rigoureusement en fonction des exigences de mérite technique (60 %), des coûts (20 %) et des retombées économiques (20 %). Dans le cadre de cet approvisionnement, on attribue l'une des pondérations les plus élevées aux retombées économiques pour le Canada dans l'histoire du pays. Tous les fournisseurs seront tenus de présenter un plan sur des retombées économiques correspondant à la valeur du contrat proposé; les points maximums étant accordés uniquement aux fournisseurs proposant des garanties contractuelles. Ce processus concurrentiel ouvert et transparent est observé par un surveillant de l'équité indépendant afin d'assurer des règles du jeu équitables pour tous les soumissionnaires éventuels. Le rapport provisoire du surveillant de l'équité sur le processus de qualification et de mobilisation des fournisseurs a révélé que les activités étaient menées de façon équitable. Le surveillant de l'équité a fait la déclaration suivante à Services publics et Approvisionnement Canada : « En tant que surveillant de l'équité du Projet de capacité future en matière d'avions chasseurs, nous avons supervisé le projet durant toute l'étape de qualification et de mobilisation, y compris l'élaboration de la demande de propositions, et nous n'avons relevé aucune lacune en matière d'équité. Nous sommes d'avis que le processus a été mené de façon équitable. Les décisions ont été prises objectivement et sans favoritisme personnel ni influence indue, et le processus englobaient les éléments d'ouverture, de compétitivité, de transparence et de conformité. » L'évaluation des propositions, y compris des propositions révisées, devrait permettre de sélectionner un soumissionnaire au début de 2022. La livraison du premier aéronef est prévue dès 2025. Le gouvernement du Canada continuera de faire progresser ce projet important pour assurer la sécurité de la population canadienne au cours des prochaines décennies. Citations « Notre gouvernement tient sa promesse de remplacer la flotte d'avions chausseurs du Canada au moyen d'un processus concurrentiel ouvert et transparent. Aujourd'hui, on franchit une étape importante dans le cadre du processus qui fournira aux femmes et aux hommes de l'Aviation royale canadienne les aéronefs dont ils ont besoin pour assurer la sûreté et la sécurité des Canadiens, au juste prix et dans le plus grand intérêt économique du Canada. » L'honorable Carla Qualtrough Ministre des Services publics et de l'Approvisionnement et de l'Accessibilité « L'acquisition de la future flotte de 88 chasseurs est une étape essentielle que notre gouvernement s'est engagé à mener à bien dans la politique Protection, Sécurité, Engagement. Gr'ce à cet investissement, l'Aviation royale canadienne aura le nécessaire pour protéger la population canadienne. Il est essentiel que nous obtenions le bon équipement qui servira nos femmes et nos hommes en uniforme pour les décennies à venir. » L'honorable Harjit S. Sajjan Ministre de la Défense nationale « Des retombées économiques concrètes et durables pour les Canadiens sont une priorité de ce projet. Il s'agit d'une occasion unique de soutenir la croissance de la main-d'œuvre hautement spécialisée du Canada dans les industries de l'aérospatiale et de la défense. Nous sommes persuadés que les Canadiens profiteront pleinement de ce processus d'approvisionnement gr'ce aux investissements, à la recherche et au développement ainsi qu'à de bons emplois pour les décennies à venir. » L'honorable Navdeep Bains Ministre de l'Innovation, des Sciences et du Développement économique Les faits en bref Depuis le lancement de ce processus en décembre 2017, le gouvernement du Canada a consulté de façon soutenue les industries canadiennes de l'aérospatiale et de la défense afin que celles-ci soient bien positionnées pour participer à ce processus d'approvisionnement. L'attribution du contrat est prévue pour le début de 2022, et la livraison du premier avion de remplacement est attendue dès 2025. La transition vers une nouvelle flotte de chasseurs exigera le maintien en activité des CF-18 actuels jusqu'à ce que la nouvelle flotte atteigne sa pleine capacité opérationnelle. L'intégration de chasseurs australiens additionnels aide à garantir que les Forces armées canadiennes ont l'équipement nécessaire pour continuer de remplir leurs missions et obligations internationales. Liens connexes Projet de capacité future en matière d'avions de chasse Chasseurs Suivez-nous sur Twitter Suivez-nous sur Facebook SOURCE Services publics et Approvisionnement Canada Renseignements: Marielle Hossack, Attachée de presse, Cabinet de l'honorable Carla Qualtrough, 819-997-5421; Relations avec les médias, Services publics et Approvisionnement Canada, 819-420-5501, media@pwgsc-tpsgc.gc.ca Related Links www.tpsgc-pwgsc.gc.ca https://www.newswire.ca/fr/news-releases/le-canada-annonce-la-prochaine-etape-dans-le-cadre-du-processus-concurrentiel-d-acquisition-de-chasseurs-873316293.html

  • Prime Minister Trudeau Appoints General Wayne Eyre to the Position of Chief of the Defence Staff

    29 novembre 2021 | Local, Aérospatial, Naval, Terrestre, C4ISR, Sécurité

    Prime Minister Trudeau Appoints General Wayne Eyre to the Position of Chief of the Defence Staff

  • After The Shock: Implications For M&A In The Aerospace & Defense Market

    29 juin 2020 | Local, Aérospatial

    After The Shock: Implications For M&A In The Aerospace & Defense Market

    By Adil Khan, Jim Adams and Steve Beckey Forbes; KPMG Contributor Jun 23, 2020 The current economic disruption—coming on the heels of the 737MAX suspension—has varying impact across A&D segments. The impact on commercial aerospace has been immediate and extensive, while the defense sector has largely remained unscathed. However, it is hard to see how it will remain so, given the extensive fiscal measures being taken. What will this mean for M&A in A&D? Some trends are beginning to emerge that will affect the entire deal life-cycle (from deal strategy through integration and value creation). Yet, as in other times of economic disruption, new opportunities will emerge, which leads us to believe that the slowdown of M&A activity will be short-lived. As we enter this next phase, deal makers who adapt quickly to the realities of the new industry landscape could be well positioned to maximize value. Pre COVID-19 environment Not too long ago, commercial aerospace was booming, with year-over-year ramp ups in build rates and record backlogs. There were expectations of another golden decade — further extending the unprecedented 14-year “super up-cycle”, defying the long-standing cyclicality of the sector. However, in 2019, the historic correlation between GDP, air-traffic growth, carrier profitability, orders and build rates was suddenly disrupted. GDP and airline profitability levels remained relatively healthy, but new orders and build rates dropped as the industry grappled with the 737MAX shock, as well as a slowdown in the twin-aisle segment. Other undercurrents also emerged — slowdowns in world trade from escalating tariff tensions, weakness in high-growth geographic markets such as China and India, and declining consumer confidence. In contrast, U.S. defense spending was on the rise, averaging 4 percent1 annual growth over the past 5 fiscal years; the $738 billion FY2020 defense bill2 ensured this momentum would continue. The government services sector was also set to benefit from continued funding increases to modernize IT infrastructure and address evolving national security challenges. With general confidence in the long-term fundamentals of the sector and a favorable budgetary environment, players in certain A&D segments pursued M&A to build scale. Others “re-realized” that content matters and initiated vertical and horizontal integration strategies to capture more value and drive cost competitiveness, or acquired targeted niche capabilities and emerging technologies. We also saw the emergence of Super Tier I's through scale-driving consolidation aimed at broadening capabilities and potentially exerting greater influence on OEMs. Deal volume in the A&D sector reached record levels — almost doubling over the last 5 years and outpacing the broader M&A market by 40 percent.3 Valuations remained elevated on the strength of high bidder interest, limited supply of attractive assets, high A&D stock valuations (which outperformed the S&P 500 by 8 percent),4 as well as healthy balance sheets and strong cash positions. TEV/EBITDA multiples for A&D transactions averaged 11x,5 outpacing increases in the overall M&A market. Although, deal volumes moderated in the second half of 2019, amid elevated uncertainty about defense spending heading into a presidential election year, the overall outlook remained optimistic. COVID-19 impact COVID-19 caused a precipitous collapse in air traffic. With travel restrictions and stay-at-home orders, carriers around the globe made unprecedented cuts to capacity, idled fleets, and began deferring or canceling new aircraft deliveries. Also, the MRO (maintenance, repair, and overhaul) and aftermarket segments, which had benefited from the prolonged 737MAX grounding and high fleet utilization, suddenly faced stiff headwinds. Thus far, the defense industrial base has not experienced a COVID-19 demand shock. There is no noticeable disruption in appropriations or major delays and cancellation of military programs. However, as in the commercial sector, defense contractors are actively monitoring their supply base and taking steps to preserve liquidity, minimize supply chain disruption, and taking measures to comply with CDC and local government guidelines. The range of scenarios for defense spending is bookended by two scenarios: an elevated national security threat that would preserve or accelerate funding, or a reordering of budget priorities to fund social and other mandatory programs, resulting in sequestration-type measures, similar to 2011. With these developments, volatility in the financial markets, lack of access to financing, alternative more pressing liquidity needs by corporates and most importantly, uncertainty in the marketplace, deal flow in A&D has come to an immediate standstill. Several “in-flight” processes have been halted, new deals in the pipeline have been deferred, and even some announced transactions terminated. Access to the new public offering market is effectively closed. The gap in expected valuations between buyers and sellers has widened considerably, due to disparate perceptions of the extent of economic disruption caused by COVID-19; contrasting views on reopening of the economy and the pace of return to normal; and diverse perspectives on what the post-COVID-19 new reality looks like. This has rendered financial forecasts and pre-COVID-19 market perspectives obsolete. Further, the extent and nature of unusual and non-recurring events6 impacting financials, present considerable challenges for deal makers to form a credible view of normalized earnings and cash flows. With the lack of reliable projections, it is nearly impossible to form a credible view on valuations let alone bridge this gap. Additionally, although M&A teams have attempted to navigate through practical challenges with offsite due diligence, virtual facility tours, video conferences, etc., adapting to a virtual M&A environment, especially for cross-border deals, has been challenging. Developments to watch as economies reopen Given the health concerns, changes in social behaviors (some of which may be slow to reverse) and anticipated lead-time to an effective vaccine, a V-shape recovery in air traffic appears increasingly unlikely. As governments move from combating coronavirus to reopening economies, the pace and extent of the economic recovery is expected to vary significantly around the world. Further, some long-lasting or permanent developments may trigger some dramatic shifts in the sector: KPMG Implications for M&A trends and outlook KPMG Although we probably do not expect to see M&A activity return to the pre-crisis levels immediately, we expect M&A activity to drive realignment of the industry landscape in the post COVID-19 environment. Implications for M&A Capabilities As we enter the next phase, deal makers will need to adapt to the realities that impact how deals get done. Examples include: KPMG While the challenges are intimidating, the opportunities will be vast, and those who move quickly and decisively are likely to be rewarded for years to come. Those who take this unique opportunity to prepare and are ready to act will stand ready to reshape the A&D industry. 1. 2019 DoD Comptroller Data (Green Book) 2. Department of Defense 3. CapIQ, Institute for Mergers, Acquisitions, and Alliances 4. Year return, S&P A&D index vs S&P 500 5. Trailing 12-month average to June 2019 and avg. 16x for deals >$500M in value; CapIQ, Dacis Company reports and Press releases 6 Worker furloughs, facility shut-downs, loss of business or order cancellation, idled or underutilized facilities, CARES Act funding, changes to performance-based compensation structures or payouts, health and sanitization related measures, IT infrastructure investments to adapt to remote working environment, deferral of payroll taxes, carryback of NOLs, increased interest expense tax deduction, etc KPMG Contributor

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