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May 1, 2019 | International, Naval

VT Halter Marine Nabs $1.9 Billion Contract To Build Polar Security Cutters

The Coast Guard and Navy on Tuesday awarded VT Halter Marine a potential $1.9 billion contract to begin detailed design and eventually construction on up to three Polar Security Cutters (PSCs) for the Coast Guard, the first new heavy polar icebreakers for the service...

https://www.defensedaily.com/vt-halter-marine-nabs-1-9-billion-contract-build-polar-security-cutters/homeland-security/

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  • WEBINAIRE SUR LA CYBERSÉCURITÉ

    October 10, 2023 | International, Security

    WEBINAIRE SUR LA CYBERSÉCURITÉ

    WEBINAIRE SUR LA CYBERSÉCURITÉ Bien se renseigner sur les certifications en cybersécurité : Un guide pour les professionnels en aérospatiale et en défense   La certification CMMC est déjà une obligation pour agir comme fournisseur du DOD américain. Le gouvernement du Canada a récemment annoncé que les entreprises en défense devront obtenir une certification équivalente pour livrer leurs produits au ministère de la Défense nationale. Cette formation vous permettra de répondre à toutes vos questions sur la certification CMMC, ainsi que sur la nouvelle certification canadienne en cybersécurité.   Pourquoi participer? Que vous soyez au début de votre parcours vers la conformité CMMC ou que vous cherchiez à approfondir votre compréhension, ce webinaire offre des informations essentielles pour guider votre entreprise vers la réussite. Nos experts en cybersécurité vous fourniront des connaissances pratiques et des conseils concrets pour aborder la certification CMMC de manière proactive. PREMIÈRE PARTIE —  9h00 à 10h45   La cybersécurité en évolution : l’importance du CMMC La Certification CMMC (Cybersecurity Maturity Model Certification) est en train de remodeler le paysage de la cybersécurité pour les entreprises travaillant avec le Département de la défense (DoD) des États-Unis. Que vous soyez un sous-traitant, un fournisseur ou un contractant direct, cette certification est désormais cruciale pour continuer à accéder aux opportunités lucratives dans le domaine de la défense.     » PRÉSENTÉ EN FRANÇAIS PAR DEUX EXPERTS EN CYBERSÉCURITÉ    Karim Ganame, PhD, GCIH, GCIA, CISSP, Fondateur et Chef de la cybersécurité, StreamScan AI inc. Avec plus de 20 ans d'expérience dans le domaine de la cybersécurité, M. Ganame est un chercheur, un enseignant, un conférencier renommé et un leader expérimenté dans le domaine de la cybersécurité et de l'IA. Expert reconnu en matière de cybersécurité au Québec, il est l'un des rares RP (Registered Practitioners) au Canada en matière de CMMC (Cybersecurity Maturity Model Certification). Après avoir occupé des postes d’expert en cybersécurité chez Rona et Bell, M. Ganame a fondé StreamScan, une firme de consultation en cybersécurité, dans le but de fournir aux entreprises la protection et la surveillance informatique dont elles ont réellement besoin. Au cours de la dernière décennie, il a dirigé le développement de la technologie de surveillance réseau exclusive, le CDS, ainsi que le service de détection et de réponse gérées de StreamScan.         Karine Brisson, Directrice de la stratégie de croissance et des ventes : Aérospatiale, Défense, Infrastructures Critiques et CMMC 2.0, StreamScan AI inc. Passionnée et dynamique, Karine possède une solide expérience dans le secteur industriel, qui l'a conduite à se spécialiser auprès des fabricants et des infrastructures critiques, afin de les sensibiliser à l'importance de la cybersécurité. Elle demeure constamment à l'affût des dernières avancées technologiques et nourrit une passion inextinguible pour la conception de circuits imprimés (PCB), la microélectronique et la programmation. Dotée de compétences remarquables en cybersécurité, en entrepreneuriat et en marketing numérique, Karine contribue à la stratégie de croissance et de vente de StreamScan dans les domaines de l'aérospatiale, de la défense, des infrastructures critiques et du CMMC 2.0.       » APERÇU DE QUE VOUS APPRENDREZ : L’importance actuelle de la cybersécurité ; Les distinctions entre les différentes normes et certifications en cybersécurité ; Les fondements du CMMC et son impact sur votre entreprise ; Les différents niveaux de certification et leurs implications ; La distinction entre les données FCI (Federal Contract Information) et CUI (Controlled Unclassified Information) ; Les domaines clés de la cybersécurité couverts par CMMC ; Les étapes cruciales pour atteindre la conformité ; Les parties prenantes à impliquer dans le processus ; Le déroulement de l’audit ; Les coûts à prendre en compte ; Les avantages stratégiques et les opportunités commerciales liées à la certification.   DEUXIÈME PARTIE — 11h00 à 12h30     Ce webinaire informatif de 90 minutes est conçu pour en apprendre davantage sur le Programme Canadien pour la Certification en Cybersécurité qui sera mis en œuvre par le ministère des Services publics et approvisionnements Canada, et sur l'exigence imminente de certification en cybersécurité obligatoire du gouvernement du Canada pour les contrats de défense.     » APERÇU DE QUE VOUS APPRENDREZ : Les objectifs du gouvernement du Canada pour le PC-CCS ; Les caractéristiques du programme ; Le processus d'accréditation pour les évaluateurs potentiels ; Le processus d'évaluation de la conformité et à quoi s'attendre ; La norme de Cybersécurité Industrielle Canadienne du programme.     » FORMATION DONNÉE PAR DES CONFÉRENCIERS DU GOUVERNEMENT CANADIEN INCLUANT :     Joanne Lostracco Ministre à l'Ambassade du Canada aux États-Unis et Directrice Générale de l'Approvisionnement en Défense pour les Services publics et l'Approvisionnement Canada (SPAC) à Washington. Joanne Lostracco a récemment été nommée Ministre à l'Ambassade du Canada aux États-Unis et Directrice Générale de l'Approvisionnement en Défense pour les Services publics et l'Approvisionnement Canada (SPAC) à Washington, D.C. Elle est spécialiste du commerce et des relations Canada-États-Unis, avec une vaste expérience dans les matières de matériel de défense et de gouvernance. Dans son nouveau rôle, Mme Lostracco supervise la gestion de toutes les acquisitions de Ventes Militaires Étrangères (FMS) pour le Canada, travaillant en étroite collaboration avec les départements de la Défense, de l'État et du Commerce des États-Unis, afin d'exécuter un programme actuellement évalué à 7,8 milliards de dollars américains, fournissant des biens et des services en soutien aux Forces armées canadiennes pour la mise en œuvre de [Strong, Secure, Engaged] et de la Stratégie nationale de construction navale.     INFORMATIONS CLÉS   » QUAND : mardi le 24 octobre 2023 » HORAIRE : 9h00 à 12h30 » MODALITÉS : Formation gratuite donnée en français » PARTICIPATION : Virtuelle » À QUI S’ADRESSE CE WEBINAIRE : Entreprises actuelles ou potentielles travaillant avec le DoD Responsables de la sécurité de l'information Cadres supérieurs et décideurs » DES QUESTIONS? Contactez Sylvain Lefrançois, Directeur Défense et sécurité d'Aéro Montréal en répondant directement à ce message ou en écrivant à l'adresse sylvain.lefrançois@aeromontreal.ca  PLACES LIMITÉES (25 places encore disponibles)  + INSCRIVEZ-VOUS       380, rue Saint-Antoine Ouest Bureau 3120 Montréal QC H2Y 3X7 T : 514 987-9330 www.aeromontreal.ca      ENVOYER À UN AMI   SITE WEB           

  • Infantry Squad Vehicle is a cramped ride, but US Army says it meets requirements

    January 26, 2021 | International, Land

    Infantry Squad Vehicle is a cramped ride, but US Army says it meets requirements

    By: Jen Judson WASHINGTON — The U.S. Army's new Infantry Squad Vehicle is a cramped ride and offers limited protection from certain threats, according to a recent report from the Pentagon's chief weapons tester, but it still meets the service's requirements in tests and evaluations, the product lead told Defense News. The ISV “key requirements are being met and we are increasing soldier operational readiness by providing an operationally relevant vehicle that can transport small tactical units to a dismount point faster and in better physical and mental condition for the fight,” said Steven Herrick, the Army's product lead for ground mobility vehicles within the Program Executive Office Combat Support and Combat Service Support. The vehicle was designed for easy transport to operational environments with the infantry's current rotary and fixed-wing transport platforms. The key performance parameters required that the vehicle's weight not exceed 5,000 pounds and that it fit inside a CH-47 Chinook cargo helicopter. Those requirements “force dimensional requirements only allowing the vehicle to be a certain height, width and length,” he said. The requirements led to a vehicle that makes it hard for soldiers with all their gear needed for a 72-hour mission to comfortably fit inside and be able to access rucksacks on the move. The Army assessed three vendors in developmental testing from December 2019 through January 2020. The service chose General Motors Defense to supply the vehicle to the force, with the company beating out an Oshkosh Defense and Flyer Defense team as well as an SAIC and Polaris team. All offerings were capable of carrying a nine-soldier infantry squad with weapons and equipment during movement, the director of operational test and evaluation said in the report. But the Pentagon also noted the ISV “has not demonstrated the capability to carry the required mission equipment, supplies and water for a unit to sustain itself to cover a range of 300 miles within a 72-hour period.” The Army, however, has assessed the ISV requirement and solution set is in alignment, Herrick said. The DOT&E report, he said, “indicates a desire to include more equipment than a standard nine-soldier squad would carry on a 72-hour mission.” This lack of space, the report stated, “may create a logistics and operational burden” and might limit the type of missions and duration for ISVs. The soldiers that participated in the touch point evaluating the vehicles were asked to bring their Advanced Combat Helmet and Improved Outer Tactical Vest with plates; individual weapon; night vision devices; and ruck with three days' worth of supplies, Herrick said. “All vendors' ISVs are cramped and soldiers cannot reach, stow, and secure equipment as needed, degrading and slowing mission operations,” the report explained. During tests “soldiers on all ISVs could not readily access items in their rucksacks without stopping the movement, dismounting, and removing their rucksacks from the vehicle.” The soldier touch point took into account soldier comfort, visibility and ability to execute the mission, Herrick said. This was all factored into the Army's decision to choose GM Defense's vehicle. “Additionally, no current or planned combat or tactical vehicle allows access to rucksacks while moving to support operator safety,” Herrick noted. “Crew spaces on the ISV are designed to allow mission performance of specific duty tasks.” Units also lacked reliable communication capability, according to the report, using hand-held or manpack radios between 62 and 300 miles. The ISV does not have a mounted radio requirement. “Communication between the squad leader, soldiers, and the platoon leader was intermittent and not reliable,” the report found. Because of the concept of the ISV providing an effective aid to insert soldiers into combat operations, the requirements support just what the soldier carries, so there is no mounted requirement yet, Herrick said. That requirement could be added as a growth capability later. The DOT&E report also noted that the ISV doesn't have an underbody and ballistic survivability requirement, which could mean the unit would be susceptible to certain threats, but the ISV's speed as well as its small, low profile might help deal with those issues. Adding protection to the vehicle would sacrifice the speed the squad needs to rapidly inject itself into operations. Overall, GM Defense's vehicle had the highest reliability among the three vendors, demonstrating 585 mean miles between operational mission failures. The Army's user requirement is 1,200 mean miles for that situation. Herrick noted that reliability and maintainability testing was not scheduled or conducted by Army Test and Evaluation Command or the program office, so the calculations used in the DOT&E report were “not supported by traditional [reliability and maintainability] RAM elements, such as scoring conferences and time for the vendor to implement changes.” The mileage accumulated and referenced in the report was “not meant to evaluate RAM by the Army, but rather to provide the program office and contractor an initial insight on the capability of the system over 500 miles,” Herrick added. The vehicle's RAM testing is scheduled to begin this month, he added.. The service wasn't able to evaluate every aspect of the vehicle before moving into production, but it plans to test the vehicle's ability to be carried by a Chinook during its initial operational test and evaluation this year. Now that the Army has chosen the GM Defense vehicle, it has already initiated developmental testing that will lead to an initial operational test and evaluation in August 2021 at Fort Bragg, North Carolina. That testing began in November 2020. https://www.defensenews.com/land/2021/01/25/infantry-squad-vehicle-is-a-cramped-ride-but-army-says-it-meets-requirements/

  • Army looking for software, not hardware for electronic warfare

    October 16, 2018 | International, C4ISR

    Army looking for software, not hardware for electronic warfare

    By: Mark Pomerleau Army leaders say they are looking for more software-centric solutions that would more quickly detect and understand signals in the electromagnetic spectrum, a move away from traditional hardware solutions that perform the same task. In the electronic warfare space, some nations, such as Russia and China, have been able to take advantage of advancements in software capabilities that allow them to rapidly changes signals and signatures, which makes defense and signal classification more difficult. As a result,“we're trying to get away from a hardware solution and go to more of a software solution so that way as that threat evolves we're able to more quickly address it,” Col. Kevin Finch, program manager for Electronic Warfare and Cyber at Program Executive Office Intelligence, Electronic Warfare and Sensors, told C4SIRNET sister site Defense News in an interview during the AUSA annual meeting in early October. “That's been one of our main thrusts.” Nations such as China are “masters of changing their signals,” Jerry Parker, senior vice president of C4ISR and electronic warfare at defense contractor CACI, said at the same conference. “Every day we're seeing new [radio frequency] signatures coming from them for a myriad of things, whether it's a new RF link for communications, a new RF link for controlling [an unmanned aircraft system],” he said. Parker said CACI wants to develop a more open architecture system for the government and other contractors to be able to create their own software based capabilities. This is similar to the iPhone model in which a single hardware box can host a variety of software applications developed my numerous third party organizations. This way, Parker said, companies and the government don't have to build a new platform every time a new signal emerges. https://www.c4isrnet.com/electronic-warfare/2018/10/15/army-looking-for-software-not-hardware-for-electronic-warfare

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