Back to news

May 18, 2023 | International, C4ISR

Space Force may seek new bidders for future deep-space radars

The service wants to see if any companies besides Northrop Grumman can meet its schedule for future phases of the Deep Space Advanced Radar Capability.

https://www.c4isrnet.com/battlefield-tech/space/2023/05/18/space-force-may-seek-new-bidders-for-future-deep-space-radars/

On the same subject

  • Pour le chef d’état-major des armées, la France doit pouvoir « gagner la guerre avant la guerre »

    October 5, 2021 | International, Aerospace, Naval, Land, C4ISR, Security

    Pour le chef d’état-major des armées, la France doit pouvoir « gagner la guerre avant la guerre »

    DÉFENSE Pour le chef d'état-major des armées, la France doit pouvoir « gagner la guerre avant la guerre » Le général Thierry Burkhard, nouveau chef d'état-major des armées (CEMA), doit présenter, mercredi 6 octobre, sa vision stratégique pour les années à venir devant les députés de la Commission de la défense de l'Assemblée nationale. Après l'avoir fait valider au sommet de l'Etat, il en a dévoilé des éléments à la presse. Il estime que la France doit être capable de « gagner la guerre avant la guerre », en avançant sur des domaines tels que l'influence et la lutte informationnelle (lutte informatique d'influence, ou LII). « Avant, les conflits s'inscrivaient dans un schéma « paix-crise-guerre ». Désormais, c'est plutôt un triptyque « compétition-contestation-affrontement », a détaillé le général. « La compétition est devenue l'état normal, que ce soit dans le champ économique, militaire, culturel ou politique et les conflits dits périphériques appartiennent à cette compétition. On a vécu vingt ans durant lesquels la logique était l'engagement sur le terrain, mais aujourd'hui ce n'est plus l'unique solution », a-t-il insisté. La France doit être en mesure de conduire des guerres « hybrides », comme ses adversaires. « Le terme hybride a une connotation négative, mais c'est ce que nous faisons déjà en combinant des actions de nature différente », explique le général. L'enjeu de l'hybridité est « de freiner voire d'empêcher l'autre de décider en faisant planer sur lui une incertitude », a-t-il résumé. Le Monde et Le Figaro du 5 octobre

  • Space Force developing plan for maneuverable GEO satellite services

    September 23, 2024 | International, Land

    Space Force developing plan for maneuverable GEO satellite services

    The Space Force plans to establish an initial pool of vendors for the Maneuverable GEO program next year.

  • General Atomics develops MQ-9 Reaper automatic take-off and landing enhancements

    July 6, 2020 | International, Aerospace

    General Atomics develops MQ-9 Reaper automatic take-off and landing enhancements

    by Pat Host General Atomics Aeronautical Systems Inc (GA-ASI) in March and April 2020 demonstrated three expanded automatic take-off and landing capability (ATLC) enhancements for its MQ-9A Reaper medium-altitude, long-endurance (MALE) unmanned aerial vehicle (UAV). One improvement enables the aircraft to land at an alternate, or divert, airfield in which no ground control station (GCS) is present while also under satellite communication (satcom) control, GA-ASI announced on 25 June. With the divert landing enhancement, the remote pilot can enter the new landing area co-ordinates to automatically land at the selected location. The pilot can also overfly and self-survey the divert airfield's runway using the Reaper's multispectral electro-optical/infrared (EO/IR) sensor to obtain co-ordinates for an automatic landing. Once uploaded to the MQ-9A's mission profile, the Reaper's aircrew enables the ATLC system, which allows the aircraft to automatically manoeuvre itself into a landing pattern and make the automatic landing. This enhancement will enable operational Reapers to land at alternate airfields on their own because of poor weather, changing mission requirements, or damaged runways, GA-ASI president David Alexander said in a 25 June statement. GA-ASI demonstrated this aerial runway survey capability on 23-24 April at GA-ASI's Gray Butte flight operations facility near Palmdale, California, a company spokesman said on 29 June. The second enhancement expands the cross-wind limits of the MQ-9A. The third improvement increases the maximum landing weight for normal and emergency landings. The heavyweight landings were demonstrated throughout March and April at the Southern California Logistics Airfield in Victorville, California. https://www.janes.com/defence-news/news-detail/general-atomics-develops-mq-9-reaper-automatic-take-off-and-landing-enhancements

All news