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July 16, 2024 | International, Naval

Royal Marines refurbish all-terrain vehicles ahead of new FATVs - Army Technology

The UK Royal Marines expand its existing fleet of ATVs while also refurbishing its existing littoral vehicles that are up to 20-years-old.

https://www.army-technology.com/news/royal-marines-refurbish-all-terrain-vehicles-ahead-of-new-fatvs/

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    April 1, 2021 | International, Aerospace

    MBDA : forte résilience en 2020

    DÉFENSE MBDA : forte résilience en 2020 MBDA a fait preuve d'une forte résilience en 2020. Le chiffre d'affaires a atteint 3,6 milliards d'euros, avec une répartition à 50/50 entre les clients nationaux et export. Les prises de commandes ont atteint 3,3 milliards d'euros, le carnet de commandes s'établissant désormais à 16,6 milliards d'euros. Éric Béranger, PDG de MBDA, a déclaré : « Ces résultats soutiennent nos perspectives de croissance. MBDA est au cœur de la souveraineté de nos nations domestiques et de leurs alliés, et nous continuerons de leur proposer des solutions au meilleur niveau mondial, indispensables à la défense de leur sécurité nationale et à la préservation de leur autonomie stratégique ». Parmi les principales nouvelles commandes remportées en 2020, figurent le contrat d'amélioration des capacités du missile Brimstone 3 et la commande de production du missile Spear pour la Royal Air Force, la rénovation mi-vie de l'Aster pour la France ainsi que le lancement du développement du nouveau missile de combat MHT pour l'hélicoptère Tigre, le contrat pour le nouveau missile anti-navire Teseo MK2/E pour l'Italie et le contrat avec Rheinmetall portant sur un nouveau démonstrateur d'effecteur laser à haute énergie pour la marine allemande. Les principales commandes à l'exportation comprennent un package armement naval pour un client étranger, ainsi que pour le Sénégal. La France et l'Italie viennent de notifier à MBDA la conception de la nouvelle génération du SAMP/T, le seul système de défense antimissile balistique réalisé en Europe. Autre échéance importante, le lancement attendu cet été du programme de missiles anti-navire et de croisière, baptisés FMAN/FMC, destinés à remplacer les missiles anti-navires Exocet (France) et Harpoon (Grande-Bretagne) et de croisière Scalp/Storm Shadow. Enfin, MBDA est en charge avec Airbus de concevoir les effecteurs (drones, missiles, objets volants) du Système aérien de combat du futur (SCAF). Ensemble de la presse du 1er avril

  • Aurora and Lockheed Martin enter Phase I of DARPA’s CRANE programm
  • Naval Group prints first propeller for powering French warship

    January 14, 2021 | International, Naval

    Naval Group prints first propeller for powering French warship

    By: Christina Mackenzie PARIS — France's Andromède mine-hunting ship is now being propelled by a 3D-printed propeller designed and manufactured by Naval Group, the company announced on Wednesday. Emmanuel Chol, director of Naval Group's Nantes-Indret site where the propeller was made, said, “It is the largest metal 3D-printed thruster ever to have been manufactured and the first propeller resulting from this technology, embarked on board a military ship and manufactured for use beyond just sea trials.” Weighing 1 metric ton, the propeller is made of five 200 kg (441 pounds) blades which were manufactured using a wire arc additive manufacturing (WAAM) procedure, less well known than other metal 3D printing techniques but better suited for large-scale applications. It works by melting metal wire heated by an electric arc. The process is controlled by a robotic arm. The French subsidiary of the Japanese group Yaskawa provided the robots and manufacturing tools for this project. Naval Group worked with Bureau Veritas to guarantee that the testing, inspection and certification requirements (like corrosion, fatigue, shock resistance) were met so that the Fleet Support Services organization and the DGA French procurement agency could authorize the trial of the blades on a military ship. The propeller was transferred from the manufacturing site to Brest in October 2020 where it was mounted on the propeller shaft of the Andromède. The ship is one of France's 10 Tripartite mine hunters built in the 1980s, eight of which – including the Andromède – will not be retired for another decade. Sea trials in December were successful, so now the mine-hunter can return to normal operations, equipped with its printed propeller. Eric Balufin, director of Naval Group's site in Brest says “the assembly of this 3D-printed propeller shows great promise for the future. This new technology will enable us to considerably reduce technical constraints, and therefore allow for new manufacturing solutions for complex geometrical shapes which cannot be produced through conventional processes.” https://www.defensenews.com/global/europe/2021/01/13/naval-group-prints-first-propeller-for-powering-french-warship/

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