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June 19, 2019 | International, Aerospace

Northrop to build 3D-printed scramjet engine for Raytheon hypersonic weapon

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LE BOURGET, France — Raytheon has partnered with Northrop Grumman on its air-breathing hypersonic weapon, which will be powered by a Northrop-made scramjet made entirely of 3D-printed parts, the company announced Tuesday.

Raytheon and Northrop's weapon is one of the competitors in the U.S. Defense Advanced Research Projects Agency's HAWC project, short for Hypersonic Air-Breathing Weapon Concept.

The companies' offering — which comprises Northrop's scramjet engine and Raytheon's air vehicle — is ready to make its first flight, said Tom Bussing, vice president of Raytheon's advanced missile system segment.

“We have a flight test planned for the near future where we will begin flying this particular class of weapon system,” he said during a briefing at Paris Air Show. While the exact schedule is classified, Bussing noted that the companies have already conducted “significant” ground tests

“The combustor, everything that we do now is done by additive manufacturing, so its driving affordability into the hypersonic boost missile's scramjet engine. We are also looking at ways to reduce the weight so we can have more fuel, more payload,” he said.

The entirety of Northrop's scramjet is 3D printed using advanced materials, said John Wilcox, the company's vice president of advanced programs and technology.

“There gets to be points where you have to weld additive manufactured parts, but right now even the full combustor [is printed],” he said. “We think we're the first to ever 3D print a full combuster for an air-breathing scramjet engine. That's what's going to drive the affordability for air-breathing scramjet missiles.”

According to Raytheon, scramjet engines use high vehicle speeds to then compress air moving into its inlets before combusting it. The process allows a vehicle to maintain hypersonic speeds — more than five times the speed of sound — over longer periods of time.

The Raytheon-Northrop team is competing against Lockheed Martin for the final HAWC contact.

https://www.defensenews.com/digital-show-dailies/paris-air-show/2019/06/18/northrop-to-build-3d-printed-scramjet-engine-for-raytheon-hypersonic-weapon/

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    Denmark, U.S. reach defence agreement

  • L’Alliance, navire de recherche de l’Otan, teste des drones sous-marins dans le grand Nord

    July 3, 2018 | International, Naval

    L’Alliance, navire de recherche de l’Otan, teste des drones sous-marins dans le grand Nord

    (B2 – En mer de Norvège) Alors qu'il naviguait entre l'Islande et la Norvège, nous avons pu embarquer quelques heures à bord du Nato Research Vessel (NRV) Alliance. Ce navire original, qui embarque des spécialistes de différents pays de l'Otan, teste des drones sous-marins dans les eaux glacés de l'Arctique. « Nous amenons la science à la mer », résume le docteur Catherine Warner, l'Américaine qui dirige le Centre de recherche et d'expérimentation maritime (CMRE) dont dépend le bateau. Bardé d'antennes, de sonars et de machines expérimentales, ce b'timent fait la fierté de l'Otan. Les officiels en visite à bord y voient une preuve de la capacité des Alliés à développer de nouvelles solutions pour répondre aux besoins des militaires. Les drones sous-marins ou gliders Si le NRV Alliance est susceptible de travailler sur tous les domaines identifiés comme prioritaires par les marines de l'Otan (lutte anti-sous-marines, lutte-anti-mines, renseignement...), ses travaux sont actuellement concentrés sur les drones sous-marins, appelés gliders en anglais. Des engins qui pourraient révolutionner de nombreuses missions. NB : Le NRV Alliance et ses drones participent régulièrement à des manoeuvres de l'Otan, comme l'exercice de renseignement interalliés Unified Vision 2018. Lire ici. Plus endurants que les hommes ? Ces drones séduisent au sein de l'Otan. C'est un haut gradé, riche d'une expérience dans le renseignement militaire maritime, qui en résume tout l'attrait : « Un équipage humain a besoin de retourner au port pour dormir, manger et voir sa famille. Ces robots peuvent rester des mois en mer. » Peu coûteux, discrets, polyvalents, endurants et autonomes, ces engins sont au cœur des expérimentations menées par les 25 scientifiques à bord. Ceux qu'ils utilisent actuellement, des Slocum G3 de l'Américain Teledyne, cartographient les fonds marins et font des relevés de températures et de courants. Des informations cruciales pour repérer et surveiller les mouvements de sous-marins, par exemple. Multiusages Le potentiel des gliders intéresse dans des domaines divers. Ces engins ont été testés dans la lutte anti-mines, avec des robots capables de patrouiller, de reconnaître des menaces et de les signaler à l'homme qui pourra ensuite intervenir. Un moyen intéressant de palier à une flotte européenne de navires de lutte anti-mines de plus en plus vieillissante et coûteuse à remplacer. Dans un autre registre, des drones pourraient mailler les fonds de certains points stratégiques pour surveiller les mouvements de sous-marins adverses. D'ici quelques années, si des puissances étaient capables de bloquer ainsi certains axes clefs, la dissuasion nucléaire pourrait se voir impactée et devrait se réinventer dans sa composante navale. C'est l'un des intérêts du grand Nord, où transitent régulièrement des sous-marins nucléaires. De l'aveu d'un haut gradé de l'Otan, spécialiste en matière de renseignement, ces drones sous-marins sont à l'heure actuelle presque indétectables. Les sous-marins remis en cause L'arrivée de ces submersibles risque de remettre en question tout le fonctionnement sous-marin. D'autant plus qu'ils sont très majoritairement automatisés : vu la difficulté pour assurer les communications sous l'eau, il n'est pas possible de les piloter en permanence. L'homme se contente donc en réalité de suivre les mouvements sur des écrans, ne donnant que quelques ajustements pour les remontées régulières en surface. Une évolution stratégique qui rappelle au docteur Catherine Warner un autre grand changement au sein de l'US Air Force, où elle s'occupait de plusieurs programmes de drones : « Les sous-mariniers sont pour l'instant sceptiques. Comme pour les pilotes de l'US Air Force lorsque les Predator sont arrivés à l'époque. Mais aujourd'hui, ils ont pleinement intégré l'intérêt de ces drones et ils ont accepté de travailler dessus. » Un navire presque unique Conçu sur mesure Le NVR Alliance est un navire conçu sur mesure pour les besoins de l'Otan, dans les ateliers de l'Italien Fincantieri. Livré en 1988, il embarque une multitude d'équipements de recherche qui en font un laboratoire en pointe dans le domaine des études maritimes. Il dispose des dernières technologies dans les domaines océanographique, acoustique, météorologique ainsi que de son propre atelier pour réparer ou modifier le matériel. « La force de ce navire, explique un scientifique à bord, c'est qu'il permet d'aller tester des idées dehors, en conditions réelles. » Le b'timent peut de fait aller naviguer dans les eaux polaires. Le tout avec des conditions de vie à bord qui restent très confortables : la quasi-totalité des chercheurs dispose de cabines individuelles ! L'Alliance au sein de l'Otan Le NRV Alliance est, avec le CRB Leonardo, l'un des deux navires détenus en propre par l'Otan. Rattaché au Centre de recherche et d'expérimentation maritime (CMRE) de La Spezia (Italie), il est chargé de tester des technologies au profit des Alliés. Le b'timent a longtemps été opéré par des marins allemands, jusqu'en 2015. Pour simplifier la logistique dans son port d'attache, il a été transféré aux mains de la marine italienne qui a rapidement séduit les scientifiques à bord avec sa botte secrète : la pizza en guise de casse-croûte nocturne ! Des pionniers pas toujours suivis Les équipes du NVR Alliance travaillent en collaboration avec des industriels et des universités. Ils développent souvent leurs propres solutions aux problématiques identifiées. Ils ont par exemple acheté un drone Bluefin au Français Thales, dans lequel ils ont intégré leurs propres équipements. Le fabricant a pu bénéficier des retours et progresse ainsi dans son développement, gr'ce aux essais de l'Otan. Côté autorité publique, l'enthousiasme n'est pas toujours aussi présent. De l'aveu du docteur Catherine Warner, les découvertes à bord ne sont pas toujours suivies par les États commanditaires qui hésitent à poursuivre les investissements. https://www.bruxelles2.eu/2018/07/03/lalliance-navire-de-recherche-de-lotan-teste-des-drones-sous-marins-dans-le-grand-nord/

  • NIWC Atlantic is Named First DoD Entity to Join Amazon Web Services Academy

    July 24, 2019 | International, Naval

    NIWC Atlantic is Named First DoD Entity to Join Amazon Web Services Academy

    By Diane Owens, Naval Information Warfare Center (NIWC) Atlantic Public Affairs CHARLESTON, S.C. (NNS) -- Certified cybersecurity instructors at Naval Information Warfare Center (NIWC) Atlantic's Cyber Education and Certification Readiness Facility (CERF) in Charleston are collaborating with Amazon Web Services (AWS) to train active duty military members and civilian employees in cloud computing. The training is part of the first Department of Defense (DoD) AWS academy and is offered to all branches of service. AWS Academy is a pathway for students and educators to gain AWS cloud computing skills and knowledge via AWS-authorized curriculum; the courses prepare students to pursue industry-recognized AWS certifications. “This is a tremendous honor and an incredible opportunity to lead the way in cloud computing education for DoD employees,” said Andrew Mansfield, NIWC Atlantic technical director. “Cloud computing is a key component of the next generation of IT and is critical to maintaining the military's technological advantage. It represents significant change – end-to-end.” CERF instructors met stringent requirements for certification as part of NIWC Atlantic's commitment to develop and retain a credentialed workforce. “The CERF team is providing active duty military members and civilian employees foundational opportunities to learn about and stay abreast of emerging technology domains such as cloud,” said Mansfield. Wesley Jones, NIWC Atlantic CERF instructor, taught the first one-week, face-to-face portion of the AWS Academy Cloud Foundations course to Marine Corps active duty members and civilian employees at the Pentagon June 10 – 14. The instructors used AWS-provided coursework including lectures, self-assessments and hands-on lab projects. In addition to classroom training, AWS Academy provides students with one-year online access to remote curriculum that supplements classroom training. Jones also distributed a step-by-step checklist he developed for self-study to help students pass the related AWS certification exam. He plans to track and encourage class members as they obtain certification. “The students loved the class; everyone was amped up,” Jones said. “Because I'm a government employee, it put them at ease. We were able to discuss and apply classroom concepts used in government projects during class.” The CERF has also partnered with AWS Educate, which makes a free online IT sandbox – Amazon Console – available to students for classroom labs and scenarios they create on their own. The students' sandbox and fresh expertise deploy and test networks, systems and applications relevant to their customers' requirements. “Bringing the instructor to the classroom to avoid having students travel to vendor training is convenient – and it's a huge cost avoidance,” said Jeff Hays, NIWC Atlantic Marine Corp team lead. “Classroom networking is also extremely beneficial; it allows students to discuss specific challenges from the perspective of a DoD environment and facilitates sharing experiences. You don't get that at vendor training.” NIWC Atlantic instructors Jones, Kamau Buffalo and Fred Bisel are working diligently to pass additional certification exams so they can teach more AWS courses as they are released. “The instructors are stars,” said Bisel. “They teach part-time and have other jobs as members of various integrated products teams – many involving cloud computing. Most of their certification study and classroom preparation occurs after business hours -- and they're also staying abreast of innovations that affect material in existing classes. It's a continuous learning process and they're highly motivated.” The second AWS Academy course for Marine Corps members took place at the Marine Corps Information Technology Center in Kansas City, Missouri, in July. To inquire about DoD cloud computing training, contact Bisel at earl.bisel@navy.mil. As a part of Naval Information Warfare Systems Command, NIWC Atlantic provides systems engineering and acquisition to deliver information warfare capabilities to the naval, joint and national warfighter through the acquisition, development, integration, production, test, deployment, and sustainment of interoperable command, control, communications, computer, intelligence, surveillance, and reconnaissance, cyber and information technology capabilities. Get more information about the Navy from US Navy Facebook or Twitter. For more news from Space and Naval Warfare Systems Command, visit www.navy.mil/local/spawar/. https://www.navy.mil/submit/display.asp?story_id=110327

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