Back to news

June 30, 2024 | International, Land

Next-gen helo engines delivered to Sikorsky for Black Hawk integration

Sikorsky has received two Improved Turbine Engine Program engines and will begin integrating them into UH-60 Black Hawks in the coming months.

https://www.defensenews.com/land/2024/06/28/next-gen-helo-engines-delivered-to-sikorsky-for-black-hawk-integration/

On the same subject

  • FAA issues guide to Tactical BVLOS waivers to assist first responders with emergency drone operations

    August 24, 2020 | International, Aerospace, C4ISR, Security

    FAA issues guide to Tactical BVLOS waivers to assist first responders with emergency drone operations

    To support the approval of “Tactical Beyond Visual Line of Sight” operations, the US Federal Aviation Administration (FAA) has issued a guide to TBVLOS waivers, aimed at first responders with emergency drone operations. The FAA introduced TBVLOS to support drone operations which take place away from busy locations and where the safety case can be supported by factors such as a particular location or application. In a time of extreme emergencies to safeguard human life, first responders require the capability to operate their unmanned aircraft (UAS) beyond visual line of sight (BVLOS) to assess the operational environment such as a fire scene at a large structural fire, to conduct an aerial search on a large roof area for a burglary in progress, or to fly over a heavily forested area to look for a missing person (see diagram below for a visual perception). To support public UAS operators acting in an active first responder capacity, the FAA may approve “First Responder Tactical Beyond Visual Line of Sight” (TBVLOS) waivers to 14 CFR 91.113(b). These temporary BVLOS flights are flown to both reduce risk to first responders and to ensure the safety of the communities they serve. The FAA will issue in advance, upon receipt of a complete and accurate application, a 14 CFR 91.113(b) waiver that will allow temporary UAS TBVLOS operations within specific conditions and requirements. These requirements are listed in the guidance document, along with the application and approval process. The guide can be accessed here: https://www.faa.gov/uas/public_safety_gov/public_safety_toolkit/media/TBVLOS_Waiver_Final.pdf For more information visit: www.faa.gov/uas https://www.unmannedairspace.info/latest-news-and-information/faa-issues-guide-to-tactical-bvlos-waivers-to-assist-first-responders-with-emergency-drone-operations/

  • Austal USA to build sail-powered uncrewed ships in partnership with Saildrone

    August 31, 2022 | International, Naval

    Austal USA to build sail-powered uncrewed ships in partnership with Saildrone

    Work on yard's first Saildrone Surveyor to start this fall

  • L’annonce d’un réarmement massif en Europe est-elle un tournant pour l’industrie française ?

    April 14, 2022 | International, Aerospace, Naval, Land, C4ISR, Security

    L’annonce d’un réarmement massif en Europe est-elle un tournant pour l’industrie française ?

    L'Express détaille dans un dossier les perspectives stratégiques pour l'industrie française face aux réarmements en Europe et à la suite d'un rapport parlementaire sur l'état de nos forces armées face à une guerre de haute intensité à horizon 2030. L'idée est d'envisager un budget à la hauteur, le nombre des avions de combat (dans l'Armée de l'Air et de l'Espace et la Marine) étant passé par exemple, de 686 en 1991 à 254 unités en 2021. Si la loi de programmation militaire engage 295 Md€ sur sept ans, la marche reste haute face au conflit en Ukraine. Comme le rappelle le Président-directeur général de Dassault Aviation, Eric Trappier, « La guerre en Europe est un choc. La menace est à nos portes. Il faut réagir vite. C'est la fin des dividendes de la paix ». Suivant l'exemple français, l'Allemagne et la Suède amorcent un réarmement, comme en témoigne le nouvel investissement de 100 Md€ allemand dans sa défense. Le défi pour le secteur industriel est grand, Eric Trappier appelle « l'actionnariat privé à rentrer dans les activités de défense puisque l'Etat ne peut pas tout », comme il l'a martelé fin mars face aux parlementaires. Le danger reste la vulnérabilité de la chaîne de sous-traitance et le risque de perte en compétence, alors que les cycles de fabrication sont longs. « Pour être prêt dans un an, il faut démarrer maintenant", presse Marc Darmon, Directeur général adjoint de Thales. L'Express du 14 avril

All news