Back to news

April 14, 2020 | Local, Aerospace, Naval, Land, C4ISR, Security

FUNDING for Innovators who can help fight COVID-19 / Financement pour les innovateurs pouvant contribuer à la lutte contre COVID-19

Today we launched our Testing Stream (formerly the Build in Canada Innovation Program) Call for Proposals aimed at Canadian innovators who have a prototype that can help Canada combat COVID-19 or similar future outbreaks.

This call for proposals is a special edition of our Testing Stream and will be open for a limited time to support the Government of Canada's collective efforts in combating COVID-19.

We are calling on innovators across the country who have an innovative solution ready to be tested by the federal government and its provincial, territorial and municipal partners to submit a proposal.


You could land a sale of up to $550K, and if your innovation is deemed to be a game changer in the fight against COVID-19, under exceptional circumstances we may provide additional funding to test your innovation.

This funding opportunity is open for a LIMITED time onlyApply before April 21, 2020.

We are also planning the launch of a Testing Stream open Call for Proposals for any type of innovative prototype in Spring-Summer 2020.

You may also be interested in three COVID-19 R&D funding challenges we recently launched:

APPLY ONLINE

Aujourd'hui, nous avons lancé notre appel à propositions pour le volet de mise à l'essai (anciennement le Programme d'innovation construire au Canada - PICC) destiné aux innovateurs canadiens qui disposent d'un prototype pouvant aider le Canada à lutter contre COVID-19 ou d'autres épidémies futures similaires.

Cet appel à propositions est une édition spéciale de notre volet de mise à l'essai, et sera ouvert pour une durée limitée, afin de soutenir les efforts collectifs du gouvernement du Canada dans la lutte contre COVID-19.

Nous invitons les innovateurs de tout le pays qui disposent d'une solution innovante prête à être testée par le gouvernement fédéral et ses partenaires provinciaux, territoriaux et municipaux à soumettre une proposition.

Vous pourriez décrocher une vente allant jusqu'à 550 000 $, et si votre innovation est considérée comme un facteur de changement important dans la lutte contre COVID-19, nous pouvons dans des circonstances exceptionnelles, vous fournir un financement supplémentaire pour tester votre innovation.

Cette opportunité de financement est ouverte pour une durée LIMITÉE seulement - Posez votre candidature avant le 21 avril 2020.

Nous prévoyons également le lancement d'un appel à propositions ouvert pour tout type de prototype innovant, au printemps-été 2020.

Vous pourriez également être intéressé par trois opportunités de financement sous forme de défis visant la R&D que nous avons récemment lancée :

APPLIQUEZ EN LIGNE

On the same subject

  • NEW DEADLINE EXTENTION: IDEaS fifth Call for Proposals for six Competitive Projects challenges closes October 5, 2021 // NOUVELLE DATE LIMITE PROLONGÉE : Le cinquième appel de propositions IDEeS pour les six défis de projets compétitifs se prend fin l

    September 23, 2021 | Local, Aerospace, Naval, C4ISR, Security

    NEW DEADLINE EXTENTION: IDEaS fifth Call for Proposals for six Competitive Projects challenges closes October 5, 2021 // NOUVELLE DATE LIMITE PROLONGÉE : Le cinquième appel de propositions IDEeS pour les six défis de projets compétitifs se prend fin l

    NEW DEADLINE EXTENTION: IDEaS fifth Call for Proposals for six Competitive Projects challenges closes October 5, 2021 The deadline to apply for the CFP5 challenges has been extended to Tuesday, October 5, 2021. The Department of National Defence (DND) is hoping for more applications to help find the best technology to solve its newest challenges covering a wide scope of DND/CAF needs from real-time surveillance, rotary blade maintenance, antennas, and greenhouse gas reduction: • Worth a thousand sources: A fused picture for continental surveillance • We Sea You: Digital tracking and accounting on navy vessels • Erosion from Motion: Reducing wear and tear on rotary blades • Wireless is where it's at: Secure and Seamless Wireless Network Onboard Ships • High Bandwidth, Low Profile: Next generation point-to-point communication solutions for the field • Less GHGs on the Seas: Practical solutions to measure and record energy consumption Apply now or share the news! To learn more about what our Program offers, visit the IDEaS website. The IDEaS Team NOUVELLE DATE LIMITE PROLONGÉE : Le cinquième appel de propositions IDEeS pour les six défis de projets compétitifs prend fin le 5 octobre 2021 La date limite pour postuler aux défis ADP5 a été prolongée au mardi 5 octobre 2021. Le ministère de la Défense nationale (MDN) espère recevoir un plus grand nombre de soumissions afin de trouver la meilleure technologie pour résoudre ses nouveaux défis couvrant un large éventail de besoins du MDN/FAC de la surveillance en temps réel, l'entretien des pales rotatives, les antennes et la réduction des gaz à effet de serre : • Une image vaut mille sources: image fusionnée pour la surveillance continentale • On vous voit: Suivi et comptabilité numérique sur les navires de la marine • Érosion due au mouvement: Réduire l'usure des pales de la voilure tournante • Le sans-fil est là où il se trouve: Réseau sans fil sécurisé et transparent à bord des navires • Large bande passante, courte portée: Solutions de communication point à point de nouvelle génération pour le terrain • Moins de GES en mer: des solutions pratiques pour mesurer et enregistrer la consommation d'énergie Appliquez dès maintenant ou passez le mot! Pour en savoir plus sur ce que propose notre programme, visitez le site Web IDEeS. L'équipe IDEeS IDEaS website.

  • Préparer une soumission gagnante en maximisant le contenu canadien - webinaire

    December 6, 2021 | Local, Naval

    Préparer une soumission gagnante en maximisant le contenu canadien - webinaire

    Saviez-vous que tous les contrats dans le cadre la Stratégie nationale de construction navale (SNCN) seront assujettis à la politique des retombées industrielles et technologiques (RIT) ? Cette politique demande aux partenaires du gouvernement du Canada et à leurs fournisseurs de maximiser la valeur du contenu canadien dans le cadres de contrats pour lesquels l'exception relative à la sécurité nationale (ESN) s'applique. Vous aimeriez en savoir davantage sur cette politique et sur les implications pour Davie et ses fournisseurs ? L'Association des fournisseurs de Chantier Davie Canada vous invite à participer en grand nombre au Webinaire sur ce sujet le mardi 7 décembre 2021 dès 11h30. Marcel Poulin de Davie vous présentera en détail la politique et sera disponible pour répondre à vos questions sur l'implication des RIT pour votre entreprise. FORMULAIRE D'INSCRIPTION https://us02web.zoom.us/meeting/register/tZUodeGsrz8tH9wqPdZIOF61oZNGS2WXmt3C

  • Saab offers two aerospace centres in Gripen E proposal for Canada’s Future Fighter

    December 17, 2020 | Local, Aerospace

    Saab offers two aerospace centres in Gripen E proposal for Canada’s Future Fighter

    By Garrett Reim14 December 2020 Saab is offering to open two new aerospace centres as part of its Gripen E proposal for Canada's Future Fighter Capability Project. The aerospace facilities, the Gripen Centre and the Aerospace Research & Development Centre, would be based in the greater Montreal region, the company announced at Aero Montreal's International Aerospace Innovation Forum 2020 on 14 December. Mission system software and hardware development, as well as integration, for the proposed Royal Canadian Air Force (RCAF) Gripen E would be done at the Gripen Centre. The Aerospace Research & Development Centre would focus on a variety of aerospace technologies, including automation, artificial intelligence and “greening” technologies. That work may or may not be directly related to the Gripen E. Rather, the research and development would focus on next-generation aerospace technologies more generally. Saab is also in talks with undisclosed local universities about partnerships related to the aerospace centres, it says. Saab has only about 50 people working in Canada currently, across various businesses such as maritime traffic management and army training and simulation work. However, between the two aerospace centres, the company anticipates at least 3,000 people being directly employed. The RCAF is looking to buy 88 advanced fighters to replace its fleet of Boeing CF-18 Hornets. Canada's Department of National Defence estimates acquisition of the aircraft, related equipment and entry into service will cost C$15-19 billion ($11.8-14.9 billion). A contract is scheduled to be awarded in 2022 after evaluation by the RCAF. The air force wants the first jets received as soon as 2025. The new fleet is expected to fly beyond 2060. In addition to Saab, the RCAF received bids in July from Boeing, which is offering its F/A-18E/F Super Hornet, and Lockheed Martin, which is offering F-35 Lightning II stealth fighters. Canada is also part of the F-35 Joint Strike Fighter programme, spending more than $500 million on the effort since 1997, an investment that has allowed Canadian companies to secure C$1.8 billion in contracts from the project. However, Ottawa has not yet committed to buying F-35s, hence the acquisition competition. Politicians objected to F-35s in part due to the high cost of early examples of the stealth fighter. The cost of the F-35A has fallen to $77.9 million per unit, though operating costs remains high, at $35,000 hourly. Lockheed has promised to lower that figure to $25,000 hourly by 2025. For its part, Saab has proposed that Canada's IMP Aerospace & Defence would handle in-country production of the Gripen E, and provide support over the lifetime of the fleet. The company says initial aircraft would be produced in Sweden to meet Ottawa's goal of first fighter delivery in 2025. It is still evaluating how many aircraft could be made in Canada, but says it aims to “maximise” the number. The rest of the Saab Gripen for Canada team would include CAE, which is to provide training and mission systems; Peraton Canada, which is to supply avionic and test equipment, as well as component maintenance, repair and overhaul, and material management; and GE Aviation, which is set to provide and sustain the fighters' turbine engines. https://www.flightglobal.com/fixed-wing/saab-offers-two-aerospace-centres-in-gripen-e-proposal-for-canadas-future-fighter/141602.article

All news