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November 19, 2021 | International, C4ISR, Security

DoD SBIR/STTR Component BAA Pre-Release: Army SBIR BAA 21.4, Topics A214-045 through A214-51

The DoD Small Business and Technology Partnerships Office announces the pre-release of the following Broad Agency Announcement (BAA) topics:

Army SBIR 21.4

IMPORTANT DATES:

  • November 16, 2021: Topics pre-release
  • November 16, 2021: Topic Q&A opens to questions
  • November 30, 2021: Topics open, begin submitted proposals in DSIP
  • December 21, 2021: Topic Q&A closes to new questions at 12:00 pm ET
  • January 4, 2022: Topics close, full proposals must be submitted in DSIP no later than 12:00 p.m. ET

Full topics and instructions are available at the links provided above.

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  • La France va adapter son « secret-défense » pour mieux échanger avec ses alliés

    February 16, 2018 | International, Aerospace, Naval, Land, C4ISR

    La France va adapter son « secret-défense » pour mieux échanger avec ses alliés

    Le niveau de classification « confidentiel défense » sera supprimé d'ici à fin 2019. LE MONDE | 30.01.2018 à 16h17 • Mis à jour le 31.01.2018 à 11h15 | Par Nathalie Guibert Le « secret-défense » occupe une place centrale dans la démocratie française : 400 000 personnes habilitées dans l'appareil d'Etat en 2017, 4 000 officiers de sécurité dans les entreprises et les administrations, 5 millions de documents classifiés et un accès parcimonieux imposé aux archives historiques. Il va être réformé d'ici à fin 2019, a annoncé le secrétariat général pour la défense et la sécurité nationale (SGDSN) mardi 30 janvier, en dévoilant ces chiffres. Cet organe dépendant du premier ministre publie son deuxième rapport sur le sujet en espérant en faire « la pédagogie auprès du Parlement et de l'opinion ». Une concertation interministérielle est en cours pour satisfaire deux priorités : « Faciliter les échanges de données avec les pays alliés en alignant les niveaux de classification » et « améliorer la protection de l'information classifiée dématérialisée face à la menace cyber ». Les grands alliés de la France, les Etats-Unis et le Royaume-Uni en tête, ont des classifications équivalentes et la réforme aura pour but de faciliter les échanges de renseignement bilatéraux, mais aussi dans l'OTAN et au sein de l'Union européenne (UE), qui ont édicté des cadres communs. De trois à deux niveaux de classification Paris a signé 41 accords généraux de sécurité avec des Etats étrangers, rappelle le SGDSN. Dans le cadre des exportations d'armement, le volet protection du secret est majeur : il a fait l'objet d'un long travail pour aboutir à un accord gouvernemental particulier entre la France et l'industriel Naval Group (ex-DCNS) dans le cadre de la vente de sous-marins à l'Australie. Les autorités de Canberra s'étaient vivement inquiétées après des fuites de données sur le précédent contrat de vente de navires à l'Inde. l s'agit également de simplifier les procédures, afin « d'éviter une inflation inutile de données classifiées », assure le secrétaire général, Louis Gautier, alors que chercheurs, juges d'instruction et associations de défense des droits de l'homme critiquent aujourd'hui les excès du secret-défense. Des trois niveaux de classification – « confidentiel défense », « secret défense » et « très secret défense » – seul les deux derniers subsisteront. Dans les faits, la grande majorité des informations, classées « confidentiel défense » seront intégrées au niveau supérieur « secret défense » (10 % des documents aujourd'hui). Au sein du « très secret », une classification spéciale « X secret » sera apposée sur les informations les plus sensibles, accessibles à des groupes très restreints de personnes (moins d'une dizaine) et bénéficiant de réseaux de transmission particuliers. Entrent dans la classification la plus haute la plupart des documents opérationnels (opérations militaires, de chiffrement, cyber-opérations), ainsi que les données de recherche présentant un risque de prolifération pour des armes de destruction massive et les informations de la dissuasion nucléaire. Faciliter l'accès aux archives historiques Ainsi, « une note informant le président de la République du mode d'action et du pays responsable d'une attaque informatique contre une entreprise, qui pouvait relever du “confidentiel” sera à l'avenir “secret défense” ; le planning de sortie des sous-marins nucléaires sera classé “très secret” ; et les plans de renouvellement des armes nucléaires sera “X secret” », illustre un spécialiste du SGDSN. Le gouvernement « réfléchit » par ailleurs à un moyen de faciliter l'accès aux archives historiques, avec un système d'ouverture semi-automatisé lorsque les dates de prescription (50 ans ou 100 ans selon les cas) sont atteintes. La mandature de François Hollande a été marquée par un « effort de déclassification », assure encore le SGDSN, avec 3 672 documents déclassifiés par le ministère de l'intérieur, 2 569 par celui des armées, et 38 par celui de l'agriculture pour l'année 2016. Le SGDSN cite la promesse d'ouvrir les archives de l'Elysée sur le génocide du Rwanda. Mais cet engagement de 2015 n'a pas été suivi d'effets, avait dénoncé dans Le Monde en août 2017 un collectif d'historiens et d'avocats. Le président de la République Emmanuel Macron a pour sa part promis en novembre 2017 lors de sa visite au Burkina Faso de déclassifier la part française des archives relatives à l'ancien président Thomas Sankara, assassiné lors d'un putsch dans ce pays en 1987. Une dizaine de procédures sont en cours devant la justice pénale pour compromission du secret-défense, dont deux concernent des officiers du ministère des armées. http://www.lemonde.fr/politique/article/2018/01/30/la-france-va-adapter-son-secret-defense-pour-mieux-echanger-avec-ses-allies_5249279_823448.html

  • Space Force to open launch business to a third provider

    July 14, 2023 | International, Aerospace

    Space Force to open launch business to a third provider

    The move would expand competition for national security space launch, a field dominated by SpaceX and United Launch Alliance.

  • Economics Of Rocket Reuse Still Up In The Air

    April 16, 2020 | International, Aerospace

    Economics Of Rocket Reuse Still Up In The Air

    Irene Klotz The first Falcon 9 rocket to land successfully after dispatching a payload into orbit stands on permanent display outside SpaceX headquarters in Hawthorne, California, a testament to the perseverance of founder, CEO and chief engineer Elon Musk, who wants a fleet of fully reusable spaceships to reduce the cost of colonizing Mars. The vision is shared by fellow tech entrepreneur Jeff Bezos, whose Kent, Washington-based Blue Origin space company is developing a series of reusable vehicles, beginning with the New Shepard suborbital passenger transport system. The New Shepard made 12 uncrewed flight tests over the last five years, with more to come before commercial flights begin. Bezos also has pumped $2.5 billion into developing the New Glenn, a reusable system powered by seven BE-4 methane-fueled engines designed to carry nearly 50 tons to low Earth orbit. “That is the smallest orbital vehicle we are planning to build and launch,” says Clay Mowry, Blue Origin vice president of sales, marketing and customer experience. But the first BE-4s to power a rocket to orbit may not be aboard the New Glenn. United Launch Alliance (ULA) is buying the engines to power the first stage of its Vulcan rocket, an expendable booster—at least for now—which, like the New Glenn, is slated to debut next year. At some point, ULA may decide to recover and reuse just the BE-4 engines, a pair of which will fly on each Vulcan. The idea is for the engine compartment to disengage after launch and fall back through the atmosphere protected by an inflatable hypersonic shield. A helicopter would be positioned to snag the engine section midair as it makes a parachute descent. ULA calls the approach its Sensible Modular Autonomous Return Technology, or SMART. “It does not impact, in any significant way, the overall performance of the launch vehicle because you don't have to save fuel to fly home with,” ULA CEO Tory Bruno tells Aviation Week. “You still get to burn up all your fuel, separate your engine, which is the most expensive piece, and recover it.” “We have not really changed our assessment over the last couple of years because we have yet to see the other forms of reusability—flyback or propulsive return to Earth—demonstrate economic sustainability on a recurring basis,” Bruno says. “It's pretty darn hard to make that actually save money. . . . We've seen nothing yet that changes our analysis on that.” SpaceX currently is the only launch company reflying orbital rockets. SpaceX launched its final version of the workhorse Falcon 9 booster, called the Block 5, in May 2018. Within two months, the company was flying Block 5s exclusively. The upgrade includes higher-thrust Merlin engines, stronger landing legs and dozens of upgrades to streamline recovery and reuse. Block 5s were designed to fly 10 times with minimal maintenance between flights, and up to 100 times with refurbishment. SpaceX President and Chief Operating Officer Gwynne Shotwell says the company no longer expects to need to fly a Falcon 9 more than 10 times. “We don't have to ramp up our production, at least for boost phases, like we thought we were going to,” Shotwell said on March 10 at the Satellite 2020 conference in Washington. “From a reliability perspective, we want to know the limits of Falcon 9, so we'll push them, but . . . some government customers want new vehicles—I think over time, they will come to flight-proven vehicles as well,” she added. “But if I have to build a couple of new ones every year, or 10 new ones a year, that adds to the fleet, and I don't know that I'll have to push a rocket more than 10 [flights.]” With regard to how much the company has been able to cut costs by reflying rockets, Shotwell would only say, “We save a lot of money.” As a privately held company, those operating expenses are not publicly available, but the Block 5 flight record is. So far, SpaceX has flown 14 Block 5 core boosters over 31 missions, including two Falcon Heavy flights, which use three cores apiece. Of those 14 boosters with flight history, five remain part of the operational fleet. The rest were expended—several after multiple missions—due to payload performance requirements or unsuccessful landings. One booster was intentionally destroyed as part of a Crew Dragon capsule launch abort flight test. SpaceX's fleet leader flew five times before failing to land on a drone ship stationed off the Florida coast on March 18. SpaceX has not said if the botched landing was related to a premature engine shutdown during the final phases of ascent. The rocket's remaining eight Merlin engines compensated for the shutdown, and the payload—a batch of 60 SpaceX Starlink broadband satellites—reached its intended orbit. While it continues to fly the Falcon 9 and Falcon Heavy for NASA, national security and commercial missions, SpaceX is developing a fully reusable, human-class deep-space transportation system called Starship at its own expense. Another company testing the waters of reusability is Rocket Lab, which builds and flies the Electron small-satellite launcher. “For a long time, I said we weren't going to do reusability,” Rocket Lab CEO Peter Beck said in August 2019, when he announced the new initiative. “This is one of those occasions where I have to eat my hat.” Electrons do not have the performance for a propulsive return like SpaceX's Falcons do, so Rocket Lab is pursuing a midair, helicopter recovery system to snare the booster's first stage. The intent is not to reduce costs per se but to increase flight rates without having to boost production. The company currently is producing one Electron rocket about every 30 days. “We need to get that down to one a week,” Beck says. “We view [rocket reuse] as sort of a journey,” ULA's Bruno adds. “We're going to start with the engines because we're pretty sure we can save money with that and pass those savings on right away. As we learn more by doing, we'll continue to assess other valuable parts of the rocket, and we may discover that we can do that there as well.” “There is one funny thing about reusability,” he adds. “As you make your rocket less expensive, and you make parts of your rocket less expensive, it's harder to close a business case on reuse because the thing you're recovering isn't as valuable. There's a balance there.” https://aviationweek.com/shows-events/space-symposium/economics-rocket-reuse-still-air

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