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February 20, 2020 | International, Aerospace

Air Force, Lockheed Martin, Collins Aerospace upgrade U-2

The U.S. Air Force, Collins Aerospace Systems, and Lockheed Martin Skunk Works recently completed flight testing and deployment of the latest variant of the Collins Aerospace Senior Year Electro-Optical Reconnaissance System (SYERS) sensor, SYERS-2C, on the U-2. With this milestone, the entire U-2 fleet has upgraded electro-optical/infrared sensor capability which provides increased optical performance and highly accurate long-range tracking for threat detection in a wider range of weather conditions.

Kevin Raftery, vice president and general manager, Intelligence, Surveillance, and Reconnaissance (ISR) and Space Solutions for Collins Aerospace, said, "The U-2 has been the cornerstone of the Air Force's ISR inventory and with upgrades like SYERS-2C, the system can continue to provide increasingly valuable multi-intelligence information to the warfighter for years to come."

The 10-band, high spatial resolution SYERS-2C sensor can find, track, and assess moving and stationary targets. Developed with open mission systems standards to enable command, control, and data exchange with 5th-generation platforms, the sensor has become a critical asset to theater commanders bringing advantages to joint operations across the battlespace.

Irene Helley, U-2 program director, Lockheed Martin Skunk Works, adds, "This milestone continues our commitment to increase the flexibility of the aircraft using open mission systems to support the multi-domain battlespace."

Flying 24/7 around the world at record-high operational rates, the U-2 Dragon Lady can rapidly reconfigure, collect, analyze, and share data with disparate systems across the battlespace.

https://www.aerospacemanufacturinganddesign.com/article/air-force-lockheed-martin-collins-aerospace-upgrade-u2/

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  • Paris Air Forum : comment l’État assure la sauvegarde de la BITD

    June 23, 2021 | International, Aerospace, Land, C4ISR

    Paris Air Forum : comment l’État assure la sauvegarde de la BITD

    La sauvegarde de la BITD française a été abordée lors du Paris Air Forum. Récemment, les ventes des sociétés Photonis et Fichou ont fait l'objet d'un veto de la part de l'État français de projets de rachat respectivement par un groupe américain et par un groupe indien, rappelle La Tribune. La direction générale de l'armement (DGA) et la direction générale des entreprises (DGE) ont ensuite orienté leur vente vers des acheteurs « connus favorablement » par les services de l'Etat, soit respectivement le fonds d'investissement HLD, pour Photonis, et le groupe HEF, pour Fichou. La DGA joue un rôle clé parmi les outils dont la France s'est dotée pour contrôler les investissements étrangers et protéger les 4 000 entreprises de sa base industrielle et technologique de défense (BITD) : « Nous avons traité 138 dossiers d'investissements financiers étrangers » en 2020, souligne François Mestre, chef du service des affaires industrielles et de l'intelligence économique à la DGA. Par ailleurs, « nous avons formé cent cadres de la DGA à conduire des audits dans les sociétés. Ils ont ausculté 1 200 entreprises de la BITD pour avoir une vision de leur état ». Une démarche qui a été suivie de 130 procédures de remédiation, détaille-t-il. Le Service de l'information stratégique et de la sécurité économique au ministère de l'Économie (SISSE) est par ailleurs doté d'un dispositif de protection économique. La Tribune du 23 juin

  • Le Rafale de Dassault bientôt à nouveau en piste en Inde

    April 6, 2018 | International, Aerospace

    Le Rafale de Dassault bientôt à nouveau en piste en Inde

    (Boursier.com) — L'Inde a fixé au 6 juillet prochain la date-butoir pour la soumission initiale des offres de renouvellement de sa flotte de jets de combat. Le pays veut s'équiper de 110 appareils mono et biplaces qui doivent être produits localement, a fait savoir l'armée de l'air. L'occasion pour Dassault Aviation de proposer à nouveau son Rafale, que Delhi a déjà commandé à 36 exemplaires en 2016, après un très long processus entamé en 2001. Initialement, l'Inde devait commander 126 Rafale, mais le contrat avait finalement été réduit à 36 appareils après plusieurs volte-face des autorités. Make in India Dassault a depuis joué la carte de la séduction en mettant les bouchées double dans le cadre de l'initiative gouvernementale "Make in India", qui vise à faire profiter à l'industrie locale des grands contrats signaux avec des groupes étrangers. Une usine a vu le jour en coentreprise avec Reliance à Nagpur, pour fabriquer des pièces à destination du contrat Rafale initial. Le groupe français a également exhorté ses sous-traitants à investir dans le pays, pour accroître ses chances d'obtenir un nouveau contrat. Le premier Rafale à voler pour l'Inde devrait être livré en 2019, 18 ans après que le pays eut décidé de moderniser sa flotte d'avions de combat. https://www.boursier.com/actions/actualites/news/le-rafale-de-dassault-bientot-a-nouveau-en-piste-en-inde-761709.html

  • Here’s what we know about Turkey’s newly launched homemade frigate

    January 26, 2021 | International, Naval

    Here’s what we know about Turkey’s newly launched homemade frigate

    By: Burak Ege Bekdil ANKARA, Turkey — Turkey on Jan. 23 launched its first locally built frigate, the I-class TCG Istanbul, advancing a program that involves the production of four corvettes and four frigates. Under the MILGEM program, Turkey manufactured and delivered four Ada-class corvettes to the Navy. The Istanbul is the first of the four I-class frigates. The Istanbul was built under a 2019 contract awarded by the government procurement agency SSB to STM, a government-controlled defense company. The warship will be used in advanced air defense, naval warfare and patrolling missions, and it will support underwater warfare missions. It will be delivered to the Navy in 2023. “The MILGEM program dates back to early 2000s. But it is delivering critical platforms just when needed, i.e., when Turkey needs hard power to support its assertive foreign policy in the eastern Mediterranean,” defense analyst Ozgur Eksi said. Turkey and its traditional Aegean rival Greece came close to military conflict several times during 2020 due to their disputes over continental shelf, airspace, territorial waters, demilitarization of Greek islands and islets, air traffic centers, and exclusive economic zones in addition to the broader territorial disputes around Cyprus. The I-class frigates will feature weapons systems including a locally made 16-cell MDAS vertical launching system (a total of 64 surface-to-air missiles yet to be specified); four-by-four SSM launch canisters for the Atmaca weapon; an Aselsan-made 76mm Gokdeniz close-in weapon system; two Aselsan-made 25mm machine guns; and a HIZIR torpedo countermeasures system. The ship class' specifications are: Dimensions: Length: 113.2 meters; Beam: 14.4 meters; Draught: 4.05 meters Displacement: 3,000 tons Speed: Max: 29-plus knots; Economic: 14 knots Range with economic speed: About 5,700 nautical miles Main Propulsion: CODAG, two MTU 20V 4000 M93L diesel engines (driving two shafts) and a LM2500 gas turbine (in CODAG configuration) Power generation: Four diesel generators Platforms: Capacity to carry two S70 Seahawk helicopters (one in the hangar and one on the platform); Two rigid hull inflatable boats Endurance: Minimum 15 days of operational capability without replenishments https://www.defensenews.com/naval/2021/01/25/heres-what-we-know-about-turkeys-newly-launched-homemade-frigate

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