18 mai 2018 | International, Aérospatial

Un engagement de longue haleine pour une entreprise à l’OTAN

La persévérance et une stratégie à long terme ont porté leurs fruits pour une entreprise canadienne du secteur de la défense et de la technologie spatiale, qui a remporté un contrat de 15 millions de dollars pour créer un nouveau système de commandement et de contrôle des opérations maritimes à l'OTAN.

MDA a signé un accord avec l'OTAN en décembre 2017 pour soutenir le projet TRITON de l'alliance militaire. Le contrat offre des possibilités de débouchés importants à l'OTAN et dans plusieurs de ses pays membres, ce qui démontre la valeur de la persévérance dans la poursuite du travail avec l'organisation.

« C'est un engagement de longue haleine », déclare M. Mike Greenley, président du groupe MDA, une filiale de Maxar Technologies, qui est une société ouverte cotée au Canada et aux États-Unis anciennement connue sous le nom de MacDonald, Dettwiler and Associates. MDA a commencé à s'intéresser au contrat TRITON il y a près de 10 ans, quand elle a appris que l'OTAN voulait remplacer et mettre à jour le système de commandement et de contrôle, ou C2, dans ses centres d'opérations maritimes. « C'est un gros effort. Nous avions une équipe qui travaillait sur ce projet depuis plusieurs années. »

Fondée en 1969 et comptant aujourd'hui 1 900 employés dans plusieurs centres à travers le Canada, MDA est surtout connue pour ses innovations en robotique spatiale, comme le développement du Canadarm (bras canadien). L'entreprise a également des activités dans les domaines des antennes satellites, de la surveillance et du renseignement, des systèmes maritimes et de défense et de l'imagerie radar géospatiale.

L'OTAN, ou l'Organisation du Traité de l'Atlantique Nord, est une alliance de défense militaire conclue à Washington en 1949 qui regroupe plusieurs nations nord-américaines et européennes dans la région de l'Atlantique Nord. Le Canada est un membre fondateur de l'OTAN, dont le siège est à Bruxelles.

Selon M. Greenley, le contrat de trois ans pour le projet TRITON, qui relève de l'Agence OTAN d'information et de communication (NCIA) à Bruxelles, fait appel à la connaissance du secteur maritime que MDA possède et à son expertise fondamentale en cartographie numérique pour présenter une « image maritime » permettant de déceler les mouvements des navires en mer, de les suivre et de les analyser. Ce projet aidera l'OTAN et ses pays membres à améliorer leur connaissance de la situation et leurs processus décisionnels.

Il était essentiel que l'OTAN reconnaisse les capacités de MDA sur le terrain, note-t-il, mais l'entreprise a également dû « tenir bon » pendant longtemps afin d'être retenue à la suite de son offre.

« C'est la preuve qu'une entreprise canadienne peut s'imposer dans un processus concurrentiel intégral et ouvert et remporter un contrat pour un programme de l'OTAN », indique M. Greenley. Il ajoute que les entreprises européennes ont moins de difficulté à participer aux concours de l'OTAN que n'en ont les entreprises d'outre-mer. « Il n'y a pas beaucoup de récits d'entreprises canadiennes dont la soumission a été retenue là-bas. »

M. Kevin Scheid, directeur général de la NCIA, a déclaré dans un communiqué que « l'Agence est heureuse de pouvoir travailler avec une entreprise canadienne qui apporte à l'OTAN la profondeur et l'étendue de l'expérience canadienne en matière de commandement et de contrôle maritime pour le projet TRITON. »

Mme Kerry Buck, représentante permanente du Canada auprès de l'OTAN, a déclaré ce qui suit : « L'OTAN est au cœur de la politique de sécurité nationale du Canada. Nous sommes fiers que l'OTAN mette à profit la technologie et l'expertise canadiennes pour contribuer à l'amélioration des communications et soutenir l'interopérabilité au sein de l'OTAN. »

Le lieutenant-colonel Jim Bates, ancien expert national, ou NATEX, pour le Canada à la NCIA, affirme que « MDA a fait tout ce qu'il fallait pour obtenir le contrat TRITON ». M. Bates est retourné à Ottawa en 2017 pour occuper un poste au Quartier général de la Défense nationale. Il considère que l'exemple de MDA est une « excellente étude de cas » pour les entreprises canadiennes qui souhaitent collaborer avec l'OTAN.

M. Bates a pris conscience de l'intérêt de MDA pour le contrat TRITON quand il est arrivé à l'OTAN, en 2012. « MDA suivait ce projet depuis les premiers jours, se souvient-il. L'entreprise envoyait régulièrement des représentants à l'OTAN pour qu'ils rencontrent les principales parties prenantes. Elle a recherché et saisi d'autres occasions de plus petits contrats à l'OTAN avant de mettre la main sur le contrat TRITON. Elle avait donc un pied dans la porte et a pu vendre ses services et son expertise au personnel de l'OTAN. Elle a fait bonne impression. »

L'entreprise est restée en contact permanent avec M. Bates pour obtenir des renseignements commerciaux. Des représentants de MDA ont assisté à toutes les conférences annuelles de l'industrie de la NCIA, lors desquelles ils ont pu discuter avec le personnel de l'Agence et acquérir une excellente compréhension du processus d'approvisionnement de l'OTAN.

« Lorsque nous avons soumissionné, nous n'avons eu aucune surprise », déclare M. Bates, ajoutant que ce n'est pas toujours le cas. « Les entreprises, grandes et petites, ont beaucoup de difficulté à décider si elles devraient soumissionner », car elles savent qu'elles devront déployer des efforts considérables sans aucune garantie. « Lors de mon passage à l'OTAN, j'ai remarqué que les entreprises canadiennes avaient tendance à suivre les offres de l'OTAN, mais soumissionnaient rarement. Or, on ne peut pas gagner si on ne soumissionne pas... MDA était confiante quant au contrat TRITON et elle l'a obtenu. »

Selon M. Greenley, il est important de présenter la bonne solution technique au bon prix quand on fait des affaires avec l'OTAN et ses pays membres. « À l'OTAN, toute l'équipe doit être à l'aise avec votre approche. »

Il ajoute que, selon lui, il est « très probable » que de futurs contrats liés au projet TRITON prévoient l'ajout de fonctions et de caractéristiques aux systèmes C2 de l'OTAN, et que les pays membres de l'OTAN adoptent la solution TRITON de MDA pour leurs propres centres d'opérations maritimes.

« Nous avons toutes les raisons de croire que ce contrat amènera de solides retombées contractuelles, affirme M. Greenley. Pour notre entreprise, ce contrat pourrait facilement devenir une relation de travail continue qui durera une décennie ou plus. »

Il attribue le succès de MDA dans l'obtention du contrat aux représentants canadiens à Bruxelles en poste aux différents niveaux de la mission du Canada à l'OTAN, ainsi que dans les principaux pays membres. « Pour obtenir ce contrat, nous avons eu l'aide des bonnes personnes, qui étaient au bon endroit, au bon moment. »

MDA exporte régulièrement ses produits et services, et elle a commencé à exercer ses activités à l'étranger, explique M. Greenley. Les activités de développement commercial de l'entreprise sont soutenues par le Service des délégués commerciaux du Canada (SDC), ainsi que par Exportation et développement Canada et la Corporation commerciale canadienne.

« Nous utilisons la gamme complète des outils d'exportation à la disposition des Canadiens, dit-il. Pour réussir dans le commerce international, votre entreprise doit avoir une bonne solution; elle doit aussi pouvoir compter sur l'appui de l'ensemble du gouvernement et être établie dans un pays acheteur. »

MDA fera appel au SDC pour promouvoir sa technologie TRITON auprès des pays membres de l'OTAN qui cherchent à remplacer et à mettre à jour leurs propres systèmes C2, indique M. Greenley. « Nous allons certainement travailler fort dans les pays de l'OTAN, et le SDC nous aidera en encourageant ces pays à adopter notre solution. »

M. Gregory Rust, délégué commercial principal à la tête du programme commercial de l'ambassade du Canada à Bruxelles, a déclaré : « L'une des choses que j'ai observées en suivant le processus de passation de contrats de l'OTAN au fil des années est qu'il est important de persévérer et de faire preuve de patience et de minutie. »

M. Rust affirme que MDA avait toutes ces qualités essentielles, et que le SDC « était là pour appuyer les intérêts actuels de l'entreprise en lui offrant les principaux services ».

Selon Mme Jane Li, première secrétaire de la Délégation conjointe du Canada auprès de l'OTAN et représentante du Canada au Comité des investissements de l'OTAN, qui supervise le Programme OTAN d'investissement au service de la sécurité, il est important d'être proactif dans ses efforts en vue de déterminer et de comprendre les besoins de l'OTAN.

« La patience est aussi un atout », dit-elle, ajoutant que, comme c'est le cas pour de nombreuses grandes organisations, il faut du temps pour apprendre à connaître l'OTAN et son fonctionnement, et l'OTAN a besoin de temps pour comprendre ce que l'industrie a à offrir. « Il est nécessaire d'adopter une vision à long terme. »

MDA a choisi une telle approche et « a passé beaucoup de temps à travailler dans ce sens », précise-t-elle. Il est important de « saisir rapidement et souvent les débouchés qui se présentent. Suivre les occasions de soumissionner et demander à recevoir des invitations à cet égard vous permettront de mieux comprendre les besoins de l'OTAN et de vous familiariser avec ses processus, ce qui, par la suite, pourrait vous aider à augmenter vos chances de réussite. »

Maintenant que MDA a remporté le contrat TRITON, « nous voulons poursuivre nos relations d'affaires avec l'OTAN », affirme M. Greenley, mais ce ne sera pas plus facile pour autant d'obtenir des contrats avec l'OTAN.

« Il faut beaucoup de temps pour qu'un programme à l'OTAN soit organisé et mis en œuvre, il est donc difficile de persévérer », dit-il. La distance qui nous sépare de Bruxelles et l'investissement supplémentaire nécessaire pour assurer une présence là-bas constituent des difficultés supplémentaires pour les entreprises canadiennes.

Le Canada se joint à d'autres pays où les gouvernements et les entreprises forment des partenariats pour décrocher des contrats de l'OTAN, ce qui est logique compte tenu des revenus que ces contrats de l'OTAN peuvent rapporter, dit-il. « Nous commençons à prendre des initiatives pour nous assurer d'obtenir notre juste part ».

M. Greenley conseille aux entreprises qui veulent obtenir des contrats de l'OTAN de ne pas sous-estimer le temps que peut prendre le processus. « Je ne mettrais pas un projet de l'OTAN dans mon plan d'activités de base, dit-il. Ne tenez pas pour acquis que le projet va se réaliser. Il faut plutôt le voir comme une occasion de croissance commerciale stratégique et marginale. »

Il précise qu'il est important de faire preuve d'un « engagement soutenu » auprès du SDC et de travailler avec la délégation canadienne à l'OTAN ainsi que les pays membres. « Par définition, l'OTAN est fondée sur la participation et la collaboration de nombreux participants, explique-t-il. Il faut utiliser les relations du Canada avec plusieurs pays de l'OTAN pour établir une base de soutien pour votre solution. »

M. Greeley espère que le succès de MDA « permettra à d'autres entreprises au Canada de voir qu'il est possible de décrocher un contrat et d'être ajoutées à la liste des programmes de l'OTAN au Canada ». Pendant l'exécution du contrat TRITON, « nous allons travailler fort pour profiter pleinement de cette occasion », ajoute-t-il.

Ce récit qui nous vient de Bruxelles, en Belgique, est un exemple de la façon dont les délégués commerciaux situés dans plus de 160 villes du monde aident les entreprises canadiennes à réussir.

http://deleguescommerciaux.gc.ca/canadexport/0002899.aspx?lang=fra

Sur le même sujet

  • Rohde and Schwarz to supply SOVERON®HR for the Portuguese Army

    14 octobre 2022 | International, C4ISR

    Rohde and Schwarz to supply SOVERON®HR for the Portuguese Army

    Both companies will enhance their cooperation by supplying the SOVERON®HR handheld software defined radio as part of the Dismounted Soldier Communications System

  • German shipbuilders push for government favor against European rivals

    31 août 2018 | International, Naval

    German shipbuilders push for government favor against European rivals

    By: Sebastian Sprenger COLOGNE, Germany – German shipbuilding advocates are pressing the government to insulate the military surface ship sector from international competition in a bid to boost the industry segment here. At issue are thousands of jobs in northern Germany, plus, proponents contend, a capability sector so critical to national security that it deserves an exemption from European acquisition requirements. The campaign is expected to pick up steam as a key naval program, the MKS-180 multirole frigate, proceeds toward a second call for offers by the German Ministry of Defense later this year. Up for grabs is a $4 billion deal to build an initial batch of four ships. The two contenders are a Dutch-led team headed by Damen Shipyards and one led by German Naval Yards Kiel, which is owned by a French-Lebanese investor. Both bids have German firms as partners: Lürssen's subsidiary Blohm+Voss in the case of Damen, and ThyssenKrupp Marine Systems with GNYK. Daniel Günther, the minister-president of Germany's northernmost state Schleswig-Holstein, which includes the city of Kiel, was the latest to demand special treatment for German shipyards. Günther told the German press agency DPA he is rooting for the German Naval Yards bid because his state, which hosts both shipyards comprising the team, stands to benefit from the work. “It's important for me that the contract goes to Schleswig-Holstein, and that's why I use all opportunities to lobby for it in Berlin – though it's still on the companies to put together a good offer,” he was quoted as telling the German press agency DPA. Full article: https://www.defensenews.com/global/europe/2018/08/30/german-shipbuilders-push-for-government-favor-against-european-rivals

  • Contract Awards by US Department of Defense - February 25, 2020

    27 février 2020 | International, Aérospatial, Naval, Terrestre, C4ISR, Sécurité

    Contract Awards by US Department of Defense - February 25, 2020

    ARMY Palantir USG Inc., Palo Alto, California (W56KGY-20-D-0005); and BAE Systems Information and Electronic SYS INT INC, San Diego, California (W56KGY-20-D-0006), will compete for each order of the $823,263,105 firm-fixed-price contract to upgrade/replace components found in the Distributed Common Ground System-Army. Bids were solicited via the internet with six received. Work locations and funding will be determined with each order, with an estimated completion date of Feb. 24, 2027. U.S. Army Contracting Command, Aberdeen Proving Ground, Maryland, is the contracting activity. Northrop Grumman Systems Corp., Herndon, Virginia, was awarded a $42,088,702 hybrid (cost-no-fee, cost-plus-fixed-fee, cost-plus-incentive-fee, firm-fixed-price, fixed-price-incentive) modification (P00054) to contract (W58RGZ-17-C-0014) for contractor logistics support services for government-owned fixed-wing fleet performing Special Electronic Mission Aircraft missions. Bids were solicited via the internet with three received. Work will be performed in Herndon, Virginia, with an estimated completion date of Aug. 31, 2020. Fiscal 2020 operations and maintenance, Army funds in the amount of $42,088,721 were obligated at the time of the award. U.S. Army Contracting Command, Rock Island Arsenal, Illinois, is the contracting activity. Leidos Inc., Reston, Virginia, was awarded a $19,653,151 modification (P00023) to contract W52P1J-18-C-0002 to provide Class V munitions supply support for all ammunition stocks accounted for by 1st Sustainment Command (Theater) to U.S. military/government components, Department of Defense agencies, and, as required, coalition forces in the Central Command Area of Responsibility. Work will be performed in Kuwait City, Kuwait, with an estimated completion date of Feb. 28, 2021. Fiscal 2020 operation and maintenance, Army funds in the amount of $19,653,151 were obligated at the time of the award. U.S. Army Contracting Command, Rock Island Arsenal, Illinois, is the contracting activity. Unisys Corp. Federal Systems, Reston, Virginia, was awarded a $14,029,965 cost-no-fee, firm-fixed-price contract for an 18-month bridge to continue support for the Army Enterprise Service Desk. Bids were solicited via the internet with one received. Work will be performed in Augusta, Georgia, with an estimated completion date of Sept. 25, 2021. Fiscal 2020 operations and maintenance, Army funds in the amount of $14,029,965 were obligated at the time of the award. U.S. Army Contracting Command, Rock Island Arsenal, Illinois, is the contracting activity (W52P1J-20-C-0010). A. WBE-CCI JV One LLC,* Itasca, Illinois, was awarded an $11,877,000 firm-fixed-price contract for construction of a pre-engineered metal hangar with conventional construction for adjacent support shop, administrative and non-destructive inspection testing spaces. Bids were solicited via the internet with four received. Work will be performed in Klamath Falls, Oregon, with an estimated completion date of March 9, 2021. Fiscal 2018 military construction, Army National Guard funds in the amount of $11,877,000 were obligated at the time of the award. U.S. Property and Fiscal Office, Salem, Oregon, is the contracting activity (W50S8Z-20-C-0001). PAS MRO Inc.,* Irvine, California, was awarded a $9,787,000 firm-fixed-price contract to overhaul UH-60 tip caps. Bids were solicited via the internet with eight received. Work locations and funding will be determined with each order, with an estimated completion date of Feb. 25, 2025. U.S. Army Contracting Command, Redstone Arsenal, Alabama, is the contracting activity (W58RGZ-20-D-0026). NAVY Deloitte Consulting LLP, Arlington, Virginia; Boston Consulting Group Federal Corp., Bethesda, Maryland; Whitney, Bradley & Brown Inc., Reston, Virginia; Mid-Atlantic Technical and Executive Consulting LLC,* Arlington, Virginia; and CACI Inc., Federal, Chantilly, Virginia, are awarded a cumulative not-to-exceed $249,000,000 indefinite-delivery/indefinite-quantity (IDIQ) contracts for the Navy's System-Level Cost Analysis with Total Ownership Cost Analysis initiative. The competitive ordering period for both firm-fixed-price or cost-plus-fixed-fee type orders shall not exceed five years. Work will be performed at contractor and vendor facilities as determined on individual orders and is expected to be completed by February 2025. Fiscal 2020 operations and maintenance (Navy) funding in the amount of $15,000 will be obligated at time of award to fulfill the minimum guarantees of the IDIQs and will not expire at the end of the current fiscal year. This contract was competitively procured via the Federal Business Opportunities website, with seven offers received. The Naval Sea Systems Command, Washington, District of Columbia, is the contracting activity (N00024-20-D-2425, N00024-20-D-2431, N00024-20-D-2432, N00024-20-D-2433, and N00024-20-D-2434). BAE Systems Land & Armaments L.P., Sterling Heights, Michigan, is awarded a $113,548,696 modification to exercise options for the fixed-price-incentive (firm target) contract line item numbers 4001 and 4005 portions of a previously awarded contract (M67854-16-C-0006). This modification is for the purchase of 26 amphibious combat vehicles and other associated production costs. Work will be performed in York, Pennsylvania (60%), Aiken, South Carolina (15%), San Jose, California (15%), Sterling Heights, Michigan (5%), and Stafford, Virginia (5%), and is expected to be completed in April 2022. Fiscal 2020 procurement (Marine Corps) funds in the amount of $113,548,696 will be obligated at the time of award and will not expire at the end of the current fiscal year. The contract was based on full and open competition with the solicitation publicized on the Federal Business Opportunities website with five offers received. The option contract line item numbers were included within that contract and are being exercised in accordance with Federal Acquisition Regulation 52.217-7 option for increased quantity-separately priced line item. The Marine Corps Systems Command, Quantico, Virginia, is the contracting activity (M67854-16-C-0006). Vertex Aerospace LLC, Madison, Mississippi, is awarded a $23,925,125 modification (P00005) to a previously awarded firm-fixed-price, cost contract (N00421-19-D-0031). This modification exercises the option to provide contractor owned and operated aircraft to Navy fleet customers, foreign military sales customers, and contractors as well as Department of Defense and other government agencies in support of the Contracted Air Services (CAS) program. The CAS program provides airborne threat simulation capabilities to train shipboard and aircraft squadron weapon systems operators and aircrew on how to counter potential enemy electronic warfare and electronic attack operations in today's electronic combat environment. Work will be performed in Virginia Beach, Virginia (50%); Coronado, California (40%); and Kauai, Hawaii (10%), and is expected to be completed in February 2021. No funds are being obligated at time of award; funds will be obligated on individual orders as they are issued. The Naval Air Warfare Center, Aircraft Division, Patuxent River, Maryland, is the contracting activity. L3Harris Technologies Inc., Palm Bay, Florida, is being awarded a $14,693,123 modification to exercise priced options to a previously awarded firm-fixed-price contract issued by the Naval Information Warfare Systems Command. This modification increases the value of the basic contract by $14,693,123; the new total value is $61,180,747. This modification provides for the exercise of firm-fixed-price options for Commercial Broadband Satellite Program Unit Level Variant (ULV) hardware production units. ULV provides terminal-to-shore, space and terrestrial connectivity to significantly increase throughput for commercial satellite communication and provides redundancy for military satellite communications. Work will be performed in Palm Bay, Florida, and is expected to be completed by August 2020. Fiscal 2019 shipbuilding and conversion (Navy), and fiscal 2019 and fiscal 2020 other procurement (Navy) funds in the amount of $14,693,123 will be obligated at the time of award and will not expire at the end of the fiscal year. The Naval Information Warfare Systems Command, San Diego, California, is the contracting activity (N00039-14-C-0041). DCS Corp., Alexandria, Virginia, is awarded a $10,649,613 modification (P00027) to a previously awarded cost reimbursable, cost-plus-fixed-fee contract (N00421-17-C-0043). This modification provides for the planning and execution of test efforts for aircraft and weapons components through a Milestone C decision to include developmental and operational test and evaluation efforts associated with modifications to existing commercial-off-the-shelf and non-developmental items, which require engineering, design, integration, test and evaluation. This modification also provides contractor services support in administration, engineering and management functions in support of the Naval Test Wing Atlantic, Naval Air Systems Command and the Naval Air Warfare Center Aircraft Division. Work will be performed in Patuxent River, Maryland, and is expected to be completed in February 2021. Working capital (Navy) funds in the amount of $3,062,000 and fiscal 2020 operations and maintenance funds in the amount of $812,739 will be obligated at time of award, $812,739 of which will expire at the end of the current fiscal year. The Naval Air Warfare Center, Aircraft Division, Patuxent River, Maryland, is the contracting activity. Progeny Systems Corp.,* Manassas, Virginia, is awarded a $9,913,382 cost-plus-fixed-fee delivery order (N68335-20-F-0068) against basic ordering agreement (N68335-18-G-0039). This delivery order provides for continued maturation of the Expeditionary Mission Planning System. Work will be performed in Manassas, Virginia (65%) and Middletown, Virginia (35%), and is expected to be completed in February 2022. Fiscal 2019 research, development, test and evaluation (Navy) funds in the amount of $9,100,000 will be obligated at time of award, all of which will expire at the end of the current fiscal year. The Naval Air Warfare Center, Aircraft Division, Lakehurst, New Jersey, is the contracting activity. Vigor Marine LLC, Portland, Oregon, is awarded a $9,329,088 firm-fixed-price contract for the maintenance, repair and preservation of Caisson Six. Work will be performed in Seattle, Washington, and is expected to be completed by December 2020. Fiscal 2020 operations and maintenance (Navy) funding in the amount of $9,329,088 will be obligated at time of award and will expire at the end of the current fiscal year. This contract was not competitively procured in accordance with 10 U.S. Code 2304(c)(1) (only one responsible source and no other supplies or services will satisfy agency requirements). The Puget Sound Naval Shipyard and Intermediate Maintenance Facility code 400, Bremerton, Washington, is the contracting activity (N4523A-20-C-1053). Raytheon Co., Missile Systems, Tucson, Arizona, was awarded a $7,992,944 cost plus fixed fee modification to previously awarded contract (N00024-17-C-5405) for design agent engineering and technical support services for the Phalanx Close-In Weapon System, SeaRAM, and Land-based Phalanx Weapon System. Work will be performed in Tucson, Arizona, and is expected to be completed by January 2022. Fiscal 2020 weapon procurement (Navy) funding in the amount of $7,992,944 will be obligated at time of award and will not expire at the end of the current fiscal year. In accordance with 10 U.S. Code 2304(c)(1), this contract was not competitively procured; only one responsible source and no other supplies or services will satisfy agency requirements. Phalanx Close-In Weapon System is a fast-reaction terminal defense against low and high-flying, high-speed maneuvering anti-ship missile threats that have penetrated all other defenses. The Naval Sea Systems Command, Washington Navy Yard, District of Columbia, is the contracting activity. Awarded Feb. 24, 2020. The Boeing Co., St. Louis, Missouri, is awarded a $7,373,400 firm-fixed-price delivery order (N00019-20-F-0573) against basic ordering agreement (N00019-16-G-0001). This delivery order procures 30 A1 G-Model kits and 66 A3 E-Model kits in support of F/A-18E/F and EA-18G modifications. Work will be performed in El Segundo, California (86%); St. Louis, Missouri (6%); San Antonio, Texas (6%); and Mesa, Arizona (2%), and is expected to be completed in October 2023. Fiscal 2019 ($3,701,400) and fiscal 2020 ($3,672,000) aircraft procurement (Navy) funds in the amount of $7,373,400 will be obligated at time of award, none of which will expire at the end of the current fiscal year. The Naval Air Systems Command, Patuxent River, Maryland, is the contracting activity. AIR FORCE Tapestry Solutions Inc., San Diego, California, has been awarded a $28,390,620 for F-15 mission planning software development and maintenance. This contract provides for the F-15 software development of the v6.1 Mission Planning Environment and supports the F-15 Organizational Flight Program Suite 9.1 through sustainment of the previously-fielded v5.0 Mission Planning Environment for the Air Force and foreign country specific releases for the foreign military sales (FMS) client nations as well as the in-test v6.0 Mission Planning Environment. The foreign military sales effort allows continued support to incorporate requirements to provide country specific versions of Air Force Mission Planning Environment updates in accordance with each country specific FMS Letters of Acceptance between the U.S. government and the foreign government. The Mission Planning Environment updates will be fielded outside the continental U.S. to the foreign military sales costumers with current Letters of Acceptance in place with the U.S. government. Work will be performed in Maryland Heights, Missouri, and is expected to be complete by July 31, 2023. This contract involves foreign military sales to Canada, Saudi Arabia, Singapore, Korea and Qatar. Plans to include Japan and other countries are to be anticipated. This award is the result of a sole-source acquisition. Fiscal 2020, 2021, 2022 and 2023 and include operations and maintenance and research and development funds in the amount of $387,876 are being obligated at the time of award. Hanscom Air Force Base, Massachusetts, is the contracting activity (FA8730-20-C-0001). L3Harris Technologies Inc., Colorado Springs, Colorado, has been awarded a $22,990,454 cost reimbursement and cost-plus-incentive-fee contract for Transition-On and Ground Based Electro-Optical Deep Space Surveillance Upgrade Technical Maturation and Risk Reduction on the Maintenance of Space Situational Awareness Integrated Capabilities (MOSSAIC) acquisition. MOSSAIC will provide sustainment services for current and future ground-based Space Situational Awareness (SSA) sensors, SSA Command and Control systems, and Space Battle Management Command and Control capabilities in the Space and Missile System Center Space Domain Awareness Division Special Programs - Ground portfolio. Additionally, MOSSAIC provides for sustainment of and modernization of associated test and integration infrastructure capabilities supporting the Space Domain Awareness Division Special Programs - Ground portfolio. The MOSSAIC contract scope will also include modifications and upgrades for all MOSSAIC systems, it sustains or will sustain, to maintain operational performance and evolve system capabilities to meet new mission needs, as necessary. The location of performance is Colorado Springs, Colorado, and Dahlgren, Virginia. This awarded work is expected to be completed by Nov. 30, 2020. This award is a result of a competitive acquisition solicited on BetaSam and two offers were received. Fiscal 2020 operations and maintenance funds in the amount of $1,804,531 and fiscal 2020 research and development funds in the amount of $6,000,000 are being obligated at the time of award. The Space and Missile System Center Directorate of Contracting, Peterson Air Force Base, Colorado Springs, Colorado, is the contracting activity (FA8823-20-C-0004). Call Henry Inc., Titusville Florida, has been awarded a $10,096,797 predominantly fixed-price incentive modification (P00075) to previously awarded contract FA4610-18-C-0005, to exercise option year three. This modification provides management and support, maintenance and repair, operations, other services and minor alteration related to launch operations support. This modification brings the total cumulative face value of the contract to $60,535,156. Work will be performed at Vandenberg Air Force Base, California, and is expected to be completed by June 30, 2021. Fiscal 2020 operations and maintenance funds in the amount of $3,200,000 will be obligated at the time of award. The 30th Contracting Squadron, Vandenberg Air Force Base, California, is the contracting activity. *Small business https://www.defense.gov/Newsroom/Contracts/Contract/Article/2094196/source/GovDelivery/

Toutes les nouvelles