5 novembre 2019 | Local, Aérospatial, Naval, Terrestre, C4ISR, Sécurité

Troy Crosby named new Assistant Deputy Minister of Materiel at DND

DAVID PUGLIESE, OTTAWA CITIZEN

Troy Crosby has been appointed Assistant Deputy Minister of Materiel at the Department of National Defence. His appointment is effective Nov. 11.

The ADM Materiel position opened up in August when Pat Finn decided to retire.

At that time, Crosby (pictured above) assumed the role of Acting ADM(Materiel).

In addition, Rear Admiral Simon Page will retire from the Royal Canadian Navy and will be appointed Chief of Staff Materiel. Page will start in that position starting Dec. 16th.

https://ottawacitizen.com/news/national/defence-watch/troy-crosby-named-new-assistant-deputy-minister-of-materiel-at-dnd

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    11 octobre 2018 | Local, Aérospatial

    Les gouvernements du Canada et du Manitoba renforcent l'industrie de l'aérospatiale

    WINNIPEG, le 10 oct. 2018 /CNW/ - Le Manitoba possède la troisième grappe en importance sur le plan de l'aérospatiale au Canada, comptant plus de 50 entreprises du domaine de l'aérospatiale qui possèdent leur administration centrale ou d'importants centres d'activités dans la province, et qui offrent à la classe moyenne plus de 4 600 emplois bien rémunérés. Aujourd'hui, l'honorable Navdeep Bains, ministre de l'Innovation, des Sciences et du Développement économique et ministre responsable de Diversification de l'économie de l'Ouest Canada (DEO), de concert avec Scott Johnston, membre de l'Assemblée législative du Manitoba pour St. James, ont annoncé une aide financière de 10 millions de dollars destinée à quatre projets visant à promouvoir l'innovation, le perfectionnement des compétences et la croissance au sein de l'industrie de l'aérospatiale du Manitoba. Le gouvernement du Canada et la Province du Manitoba ont uni leurs efforts pour trouver des initiatives conçues pour assurer l'avenir de l'aérospatiale au Manitoba. Ensemble, ces initiatives permettent d'aborder des pressions nouvelles et émergentes sur le plan de la concurrence, tout en appuyant une stratégie de croissance portant sur les défis que représente le besoin d'innover, de maintenir des compétences technologiques et d'améliorer la productivité. Quatre projets bénéficieront des investissements suivants : Composites Innovation Centre : 1,8 million de dollars pour établir un espace de collaboration à la Smart Factory du Collège Red River pour concevoir, démontrer et valider de nouveaux produits et procédés composites de pointe dans le domaine de l'aérospatiale. Magellan Aerospace Limited : 5 millions de dollars pour intégrer une conception, une production et des technologies accrues à l'industrie de l'aérospatiale du Manitoba, renforçant l'avantage concurrentiel du Manitoba en tant que leader dans la chaîne d'approvisionnement mondiale dans le domaine de l'aérospatiale. West Canitest R&D Inc. (WestCaRD) : 1,6 million de dollars pour élargir la portée des capacités de mise à l'essai de moteurs du GE Aviation Test, Research and Development Centre, solidifiant la position de Winnipeg en tant qu'emplacement de choix pour mettre à l'essai les moteurs de GE. Composites Innovation Centre : 1,6 million de dollars pour administrer et verser le Manitoba Aerospace Fund visant à appuyer la commercialisation de produits, l'innovation des procédés et les activités de prospection de clientèle de petites et moyennes entreprises dans le secteur de l'aérospatiale du Manitoba. Ces projets mèneront à la création d'emplois bien rémunérés, introduiront de nouvelles capacités de conception de produits et technologies de fabrication, faciliteront l'introduction de technologies novatrices de fabrication composée et élargiront les capacités de mise à l'essai de moteurs. Faits en bref La fabrication constitue le plus important secteur industriel de Winnipeg. Le Manitoba figure au troisième rang parmi les carrefours de l'aérospatiale les plus importants au Canada, employant plus de 4 600 personnes. Cet investissement créera approximativement 70 emplois et fera croître l'économie régionale gr'ce à un accroissement des ventes à l'échelle mondiale. Citations « L'investissement de notre gouvernement dans l'industrie de l'aérospatiale canadienne s'appuie sur notre plan ambitieux de transformer les forces économiques du Canada en réussites mondiales. Ces projets appuient une grappe économique clé au Manitoba et dans l'Ouest canadien, grappe qui continuera de créer de bons emplois pour la classe moyenne de demain. » - L'honorable Navdeep Bains, ministre de l'Innovation, des Sciences et du Développement économique et ministre responsable de Diversification de l'économie de l'Ouest Canada « Le secteur de l'aérospatiale du Manitoba est compétitif à l'échelle mondiale et constitue un élément important de notre économie provinciale. Nous continuons d'appuyer le développement, dans le secteur, d'une main-d'œuvre de pointe, et nous sommes heureux d'avoir fait de ces projets des priorités dans l'établissement de la prochaine génération d'expertise en fabrication de pointe ici au Manitoba. » - Scott Johnston, membre de l'Assemblée législative du Manitoba pour St. James, au nom de Blaine Pedersen, ministre de la Croissance, de l'Entreprise et du Commerce du Manitoba « Nous sommes heureux de bénéficier de l'aide de Diversification de l'économie de l'Ouest Canada dans le cadre du lancement d'un projet de développement technologique collaboratif qui rassemble nos partenaires de l'industrie, de la recherche et du milieu universitaire. Nous sommes fiers aussi de soutenir l'objectif du Manitoba Aerospace Fund consistant à accroître la compétitivité industrielle ainsi que notre empreinte économique sur le secteur de l'aérospatiale. Avec ces fonds, nous comptons unir nos efforts pour accroître nos capacités à faire du Manitoba, et du Canada, des leaders dans le domaine de l'aérospatiale. » - Doug McCartney, président et directeur général, Composites Innovation Centre « Magellan est à la fois heureuse et reconnaissante de poursuivre son partenariat avec Diversification de l'économie de l'Ouest Canada dans le but d'investir dans le renforcement du secteur de la fabrication de pointe de Winnipeg. Le partenariat avec DEO annoncé aujourd'hui contribuera directement aux technologies et à la formation requises pour livrer les biens manufacturés spécialisés pour la prochaine génération de produits de l'aérospatiale. » - Dan Pashniak, directeur général, Magellan Aerospace, Winnipeg "WestCaRD se réjouit de l'aide financière accordée par le gouvernement du Canada destinée à la mise à l'essai avancée de moteurs d'aéronefs, à la recherche et au développement à Winnipeg. Des occasions d'emplois de grande qualité sont créées et maintenues directement gr'ce aux essais de mise au point, tandis que d'autres occasions sont générées indirectement par la recherche-développement de pointe nécessaire pour concevoir, entretenir et exploiter de nouvelles générations d'aéronefs encore plus efficaces, sécuritaires et respectueux de l'environnement. Cet investissement dans l'avenir braque les projecteurs sur le Manitoba, soulignant ainsi la vigueur économique de son secteur de l'aérospatiale, et il constitue un brillant exemple de la collaboration entre le gouvernement et l'industrie visant à assurer la santé et le mieux-être économiques à long terme du Canada et du Manitoba." - Bob Hastings, directeur général, WestCaRD SOURCE Diversification de l'économie de l'Ouest du Canada https://www.newswire.ca/news-releases/les-gouvernements-du-canada-et-du-manitoba-renforcent-lindustrie-de-laerospatiale-696617531.html

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    5 novembre 2019 | Local, Aérospatial, Naval, Terrestre, C4ISR, Sécurité

    A new Defence Procurement Agency – Would it solve anything?

    By Brian Mersereau Defence Watch Guest Writer During the recent federal election, the issue of considering a new Defence Procurement Agency or DPA surfaced again. The Liberals made such an organization part of their defence platform this time around as part of their plan to improve military procurement. While positive outcomes could result from a new organizational structure, simply installing one will not in and of itself create an efficient procurement model. It most certainly will not address in any substantive manner why taxpayers pay far too much to acquire the defence capabilities Canada needs to protect our sovereign interests in a world that has become increasingly unstable in recent years. It appears that, in many cases, Canada pays more per unit of capability to satisfy its defence needs than most of its allies. Unfortunately, though quite logically, this phenomenon has effectively shrunk the size of our armed forces as the number of platforms we can afford to acquire continues to dwindle due to high costs. While this approach can create short-term jobs, they are ultimately unsustainable since there is no international market for our higher-priced solutions. This is not the direction in which Canada should be headed. Before Canada decides to move ahead with a new procurement agency, it should assemble a “smart persons” panel or forum to thoroughly review the existing system and establish the mandate and objectives of whatever type of organization results from said review. Such a review group must be composed of people from the public and private sector with significant experience, not skewed with staff whose procurement experience primarily consists of exposure to the Canadian “way”. During this review, the panel must examine various issues which are currently perceived to be an impediment to the efficiency of Canada's procurement system. Based on my own years of experience on both the buy and sell sides of the procurement equation, the following areas merit some serious thought: Organizational Structure The fewer individuals, departments and oversight committees with their fingers in the “procurement pie”, the quicker and more coherently things will get done. Even at today's interest rates, time really is money for all involved in the process. Adding more time to a schedule for another management review quite often has a negative impact. While I understand governance and oversight committees have their place, their overinvolvement can produce negative outcomes if mandates are not absolutely clear and if individuals on these committees have limited experience with respect to the issue at hand. Risk Canada's ongoing method for defence procurement is that it will not assume any risk on their side of a contract. If Canada insists the private sector must accept all risk, the private sector will so oblige – but at a significant price and to the detriment of schedules and timelines. As contract prices necessarily increase, so do governments costs to manage the contract. In reality, the most efficient procurement solution for Canada would see some elements of risk managed by the buyer, rather than entirely borne by the seller. More consideration needs to go into balanced risk-sharing formulas. Process Canada has an extremely hands-on procurement process for major systems during the competitive phase, as well as during the implementation of the contract. Even in this digital age, Canada hamstrings its own progress with the sheer degree of detail and bureaucracy it requires; unbelievably, freight trucks are still required to deliver proposals. It seems as though, on occasion, the buyer thinks it knows more about designing and engineering the defence systems Canada needs than the actual designers and engineers for whom it is a primary occupation. Requirements of little or no consequence are painstakingly spelled out in the greatest of detail. Such an approach has a tremendous impact on the amount of time consumed by both the buyer and seller, again driving up costs and extending schedules. Less “hand holding” by the customer must be seriously considered. Sole Source In the procurement world, “sole source” is often viewed as a dirty phrase. Frequently, Canada attempts to run competitions in scenarios where the chances of achieving any meaningful savings or benefits related to competition are low at best. This takes years and drives costs higher at no measurable gain for the buyer. The parameters of when and under what circumstances Canada should move directly to a sole source should be thoroughly reviewed. Significant resources are being wasted managing nearly meaningless processes. Skills Canada's internal skill set for managing large, complex defence procurements does not appear to be adequate. As a result, it turns more and more often to the expertise of external third parties in order to keep up with large private sector firms at the negotiation table from a knowledge and experience standpoint. While there will always be a need for some third-party expertise, project managing many external suppliers in the negotiation phase – each of whom have their own agendas – only further complicates the already convoluted procurement process. Canada would be much better off with an enhanced internal core staff. If Canada takes the time to review the appropriateness of some form of DPA model, it must cast the net wider and review other critical aspects of the procurement process – or else any organizational changes will inevitably succumb to the systematic inertia of the overall process. A failure to do so means Canada will continue struggling mightily to stand-up the level of defence and security necessary to secure its citizens in an increasingly turbulent world. https://ottawacitizen.com/news/national/defence-watch/a-new-defence-procurement-agency-would-it-solve-anything

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    13 mars 2024 | Local, Terrestre

    Darren Fisher and Andy Fillmore to hold a media availability on defence innovation in Halifax Regional Municipality

    On Friday, March 15, 2024, Darren Fisher, Member of Parliament for Dartmouth–Cole Harbour, and Andy Fillmore, Member of Parliament for Halifax, will hold a media availability on defence innovation in the Halifax Regional Municipality. They will make an announcement on behalf of the Honourable Bill Blair, Minister of National Defence.

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