10 octobre 2018 | International, C4ISR

The Army finally knows what it needs to help GPS-denied troops

By:

The Army is nearing the finalization of its first set of requirements for a vehicle-based assured position, navigation and timing solution.

The six- to seven-page capabilities requirements document is waiting signature from Army leadership, Willie Nelson, director of the assured-PNT cross-functional team, said Oct. 9 at the Association of the United States Army annual meeting in Washington, D.C.

Nelson described this feat as a somewhat watershed moment for the Army because the service has been trying for years to compete a requirements document. Previously, the approach was trying to come up with a systems-of-systems approach for the entire Army that ended up being too big and too expensive.

Now, the approach is to break off smaller chunks to be more manageable. This includes a mounted requirement, which is completed and awaiting signature, a dismounted requirement, which is also nearly complete, as well as others.

The program managers are now using rapid equipping contracting vehicles to get after solutions in this space immediately.

Nelson also said the plan for engaging industry is to ask for specific solutions within each of the position, navigation and timing sectors as opposed to only something that addresses all the above.

“I break it down because I think everybody has an area within that. Maybe you've got a specialty area where you've got a unique or innovative capability that can help in one of these areas, we're all ears,” he said.

The Army is planning an industry day in Austin, Texas, for February or March where it plans to provide industry with technical and program or record roadmaps in the the mounted, dismounted and aerial spheres of assured-PNT realm.

https://www.c4isrnet.com/digital-show-dailies/ausa/2018/10/09/the-army-finally-knows-what-it-needs-to-help-gps-denied-troops

Sur le même sujet

  • Rafale: Vers un nouveau contrat en Inde ?

    7 octobre 2020 | International, Aérospatial, Sécurité

    Rafale: Vers un nouveau contrat en Inde ?

    Yannick Genty-Boudry L'Indian Air Force étudie la possibilité d'acquérir deux escadrons de Dassault Rafale supplémentaires. Inde: 36 Rafale de plus ? Lors de sa conférence de presse annuelle du lundi 4 octobre, l'Air Chief Marshal Bhadauria a déclaré que l'Indian Air Force étudiait la possibilité de commander 2 escadrons supplémentaires d'avions de combat Dassault Rafale. Même si pour le moment la priorité serait consacrée à l'acquisition des 83 LCA MK1A nationaux, Bhadauria a indiqué que dans un second temps l'Indian Air Force devra se prononcer soit vers la poursuite du programme MRFA (Multi-Role Fighter Aircraft) qui oppose plusieurs compétiteurs pour la livraison de 114 avions de combat, soit vers l'acquisition en gré à gré de 36 Rafale supplémentaires. Choix politique Mais même dans l'hypothèse de la poursuite de MRFA, le Rafale resterait le grand favori. Non seulement pour des raisons opérationnelles, puisqu'en en 2023 les 36 Rafale acquis par Delhi en 2016 seront totalement déployés au sein de l'IAF, mais surtout financières. Les prochains appareils proposés seront en effet moins coûteux que lors de la première acquisition dans la mesure où en 2016 l'IAF avait exigé des modifications lourdes de l'appareil, nécessitant une enveloppe de 1,7 Geur pour mener à bien les travaux de R&D, d'intégration, et de certification associés. Aussi, il est fortement probable que les aviateurs indiens cherchent à capitaliser sur cet investissement. Menace nucléaire En outre, en cas d'urgence opérationnelle le gouvernement indien recourt fréquemment aux acquisitions en gré à gré, et surtout lorsqu'il s'agit d'appareils déjà déployés dans les forces et construits localement. Un scénario qui s'est encore reproduit l'été dernier avec l'acquisition auprès des russes de 12 SU-30 MKI et de 21 Mig-29 d'occasion. Or une nouvelle menace inquiète particulièrement le gouvernement indien depuis quelques semaines. En raison des tensions dans l'Himalaya, Pékin a récemment déployé sur la base de Kachgar située à 625 km de Leh, la capitale du Ladakh indien, 6 bombardiers lourds H-6 de nouvelle génération capables de délivrer à distance de sécurité des missiles de croisière KD-20, mais aussi prochainement des missiles balistiques à charge nucléaire. Cette capacité qui menace déjà une grande partie des centres stratégiques indiens, n'en est pourtant qu'à ses prémisses puisque la Chine est en train de reconstituer, précisément au travers de ces bombardiers, une triade nucléaire. Une triade sans commune mesure avec ce dont elle disposait lors de la guerre froide. Or de tous les avions en compétition sur le marché indien, seul le Rafale a depuis son origine été spécifié pour répondre à un tel défi. Nous reviendrons longuement sur les nouvelles capacités nucléaires de l'armée de l'air chinoise dans le numéro d'Air&Cosmos qui sera publié le 15 octobre prochain. https://www.air-cosmos.com/article/rafale-vers-un-nouveau-contrat-en-inde-23701

  • $14 Billion Contract Marks Start of New Push to Build US F-16 Fighters for Partner Nations

    20 mai 2021 | International, Aérospatial

    $14 Billion Contract Marks Start of New Push to Build US F-16 Fighters for Partner Nations

    The U.S. Air Force has awarded a $14 billion contract to Lockheed Martin to build new F-16 Fighting Falcon fighter jets for five countries through 2026.

  • This is Knight’s Armament’s new machine gun suppressor

    19 juillet 2019 | International, Autre défense

    This is Knight’s Armament’s new machine gun suppressor

    Knight's Armament Company of Titusville, Florida, unveiled a new suppressor at this year's Special Operations Forces Industry Conference where members of the SOF community get to interact with vendors and industry partners to preview and try out the latest and greatest in special operations kit and gear. KAC's suppressor is designed primarily to be used with the company's premier belt-fed Light Assault Machine Gun platform, chambered for 5.56 NATO and marketed more towards the SOF and private military contractor communities than to conventional infantry forces. True to its name, the LAMG is indeed very light, weighing only 8.6 pounds unloaded. In comparison, the M249 Squad Automatic Weapon weighs in at 17 pounds unloaded. According to KAC, one of the LAMG's biggest selling points is its ability to put down a high volume of fire with a low cyclic rate of just around 575-625 rounds per minute, allowing the end user to maintain a greater degree of control over the weapon and concentrate accurate fire on target. The suppressor, delivered in kit form, mounts to a threaded barrel included in the kit, and makes heavy use of a unique Pressure Reduction Technology system, which vents the gasses from each shot forward, preventing the gas from venting backwards into the shooter's face. Additionally -- and probably its best feature -- the PRT system allows the LAMG to keep its factory cyclic rates during sustained fire without any major dips. The LAMG is currently available to defense buyers, which means that the new suppressor will likely only be targeted towards military sales. At the moment, US SOCOM doesn't list the LAMG in its belt-fed arsenal, though it's possible that there are foreign SOF units that make use of KAC's innovative light machine gun platform, and might potentially avail of a sustained fire suppressor. https://www.militarytimes.com/off-duty/gearscout/irons/2019/07/09/this-is-knights-armaments-new-machine-gun-suppressor/

Toutes les nouvelles