22 février 2021 | International, Aérospatial

Steady F-35 Price Reductions Likely at an End - Air Force Magazine

Unit prices aren't likely to decrease much, if at all, in the next three lots of F-35 production—now being negotiated, says Lockheed Martin.

https://www.airforcemag.com/steady-f-35-price-reductions-likely-at-an-end/

Sur le même sujet

  • Guillaume Faury livre un entretien sur l’Europe de la Défense et le SCAF

    14 avril 2022 | International, Aérospatial

    Guillaume Faury livre un entretien sur l’Europe de la Défense et le SCAF

    Reconduit le 12 avril à la tête d'Airbus, Guillaume Faury revient sur l'urgence de se doter d'un système européen de sécurité et de défense et de lancer de grands programmes en coopération à l'image du SCAF. Le projet, lancé en 2017 par la France et l'Allemagne et rejoint par l'Espagne, doit succéder aux avions de combat Rafale et Eurofighter Typhoon à l'horizon 2040. Guillaume Faury revient sur les rivalités nationales autour du projet : « Il n'y aura pas de SCAF national, aucun pays européen n'en a les moyens, que ce soit en ingénierie ou en financement. Nous avons donc une responsabilité historique. Nous avons besoin d'un partenaire fort comme Dassault Aviation dans le système de combat aérien ». Un des enjeux du SCAF est de garantir l'interopérabilité pour répondre aux impératifs militaires européens discutés et définis à l'OTAN. L'entretien rappelle la nécessité de se doter d'un système de sécurité et de défense commun et de lancer de grands programmes en coopération. « Si nous avons des leaders mondiaux comme MBDA dans les missiles ou Airbus Helicopters, c'est que nous avons aussi mis nos forces en commun. Je pense que nous pouvons faire de même dans bien d'autres domaines de la défense, y compris dans la partie spatiale. » insiste Guillaume Faury. Une des préoccupations principales du moment concerne le risque de rupture d'approvisionnement du titane, la Russie étant l'un des plus importants producteurs. Le dirigeant d'Airbus reste néanmoins rassurant, si l'aéronautique en est le plus gros consommateur, le titane ne représente qu'un petit montant d'achat. Le Monde du 14 avril

  • Can data be shared among US, Chinese and Russian aircraft? Sudan did it.

    21 novembre 2018 | International, Aérospatial

    Can data be shared among US, Chinese and Russian aircraft? Sudan did it.

    By: Agnes Helou BEIRUT — Sudan has been flying military aircraft of Russian and Chinese origin alongside American fighter jets — and sharing data among them, according to the chief of staff of the Sudanese Air Force. “Sudanese engineers have been able to make an adaptation between Eastern and Western platforms," Lt. Gen. Pilot Salah Eldin Abdelkhaliq Saeed said at the second Manama Airpower Symposium this month. "They have even entered American, Russian and Chinese radars in one command-and-control center. We have provided all our platforms with a unified Sudanese surveillance system and Sudanese communication devices.” Russian fighters operating in Sudan include the Mig-29, Mig-23, Su-24 and Su-25, as well as the AN-26, AN-30, AN-32, AN-12 and Ilyushin Il-76 Russian military transport aircraft. Sudan is also operating the Chinese A-5, PT-6, FTC-2000 and K-8 aircraft, in addition to American C-130s, French Puma helicopters and German Bo 105 helicopters. Saeed noted that many of the European and American military aircraft cannot be operated by the Sudanese Air Force because there are no spare parts for the platforms, and Sudan lacks the maintenance capabilities to update them. This is especially caused by U.S. sanctions on Sudan that prevent the African country from cooperating with some American and European companies. The U.S. lifted some sanctions on Sudan in October 2017, but Sudan remains on a list of state sponsors of terrorism. The restrictions on that list “include restrictions on U.S. foreign assistance" and "a ban on defense exports and sales,” according to the U.S. State Department. https://www.defensenews.com/industry/techwatch/2018/11/20/can-data-be-shared-among-us-chinese-and-russian-aircraft-sudan-did-it

  • No title found

    26 mai 2022 | International, Aérospatial

    No title found

    Engines can make or break a business aircraft, as Cessna and Dassault discovered a few years ago. The exhibition halls display a range of established, reliable types of turbofan, intermingled with newer types yet to prove themselves in the hard slog of daily use. There is always scope for innovation, hence the appearance of some promising electric powerplants. Whether their likes will dominate the EBACE booths in a decade’s time is a matter for a "happy hour" debate after the show closes.  

Toutes les nouvelles