22 janvier 2024 | International, Aérospatial

Norway increasing ammunition production with $190m investment - Army Technology

Ammunition production from Norway will receive a $190m boost intended to ramp up supply of the critical military stock.

https://www.army-technology.com/news/norway-increasing-ammunition-production-with-190m-investment/

Sur le même sujet

  • Vente d'armes : Airbus envisage de porter plainte contre Berlin

    6 mai 2019 | International, Aérospatial

    Vente d'armes : Airbus envisage de porter plainte contre Berlin

    Par Bruno TREVIDIC La décision du gouvernement allemand de suspendre les exportations d'armes à l'Arabie saoudite a déjà coûté à Airbus plus de 190 millions d'euros. L'embargo allemand sur les ventes d'armes à l'Arabie saoudite a coûté très cher à Airbus et le groupe d'aéronautique et défense envisage désormais de présenter la facture à Berlin. Selon un article du « Spiegel » publié vendredi, Airbus envisagerait de porter plainte devant les tribunaux allemands, contre la décision du gouvernement fédéral. « Nous nous réservons la possibilité d'engager un recours », a confirmé un porte-parole du groupe. Un impact de 190 millions d'euros Lors de la présentation des résultats du premier trimestre , le 30 avril, les dirigeants d'Airbus avaient chiffré à 190 millions d'euros, l'impact financier de la suspension des licences d'exportation de matériel militaire à l'Arabie saoudite. Une somme à laquelle s'ajouterait une partie des 83 millions d'euros « liés à l'écart de comptabilisation des paiements avant livraisons et aux réévaluations bilancielles ». De quoi expliquer partiellement la forte baisse du résultat net d'Airbus au premier trimestre. Un contrat de 2,5 milliards d'euros Pour le groupe européen, la potion est d'autant plus amère que le principal contrat avec l'Arabie saoudite visé par cet embargo allemand ne porte pas véritablement sur des ventes d'armes. Il s'agit d'un contrat signé dès 2009 pour un système complet de sécurisation des 9.000 km de frontières du royaume, associant tous les moyens de détection et de surveillance, d'une valeur totale d'environ 2,5 milliards d'euros, et qui devait être partiellement fabriqué sur le site Airbus de Donauwörth, près de Munich. D'où l'envie d'aller en contester la légalité devant les tribunaux allemands. Exportations impopulaires Toutefois d'autres programmes militaires auxquels le groupe Airbus participe sont également concernés par le gel des exportations d'armes à Ryad, parmi lesquelles les avions de combat Eurofighter Typhoon, l'avion de ravitaillement en vol A330 MRTT, des hélicoptères, des missiles MBDA... A tel point que plusieurs des partenaires européens de l'Allemagne, au premier rang desquels la France , se sont émus de cette situation. Sans effet jusqu'à présent sur le gouvernement d'Angela Merkel, qui sait l'impopularité des ventes d'armes au sein de son opinion publique. La décision de Berlin de stopper les ventes d'armes à l'Arabie saoudite avait été annoncée en octobre dernier, suite à l'émotion suscitée par l'assassinat du journaliste Jamal Khashoggi au consulat d'Arabie saoudite à Istanbul. A l'époque, Berlin avait toutefois évoqué une mesure provisoire. Mais depuis, ce moratoire a déjà été prolongé à trois reprises, rendant de plus en plus improbable la réalisation des contrats. Bruno Trévidic https://www.lesechos.fr/industrie-services/air-defense/vente-darmes-airbus-envisage-de-porter-plainte-contre-berlin-1016128

  • For DoD cyber, 2019 is the year of doing

    31 janvier 2019 | International, C4ISR

    For DoD cyber, 2019 is the year of doing

    By: Mark Pomerleau Following a year of cyberspace strategizing, 2019 will be all about implementing rules and tools, according to the Department of Defense's top uniformed cyber policy adviser. Appearing Jan. 29 before the Senate Armed Services Subcommittee on Cybersecurity, Brig. Gen. Dennis Crall said the department knows where it needs to head following last year's DoD cyber strategy (the first in three years) and now is the time to show results. “This is the year of outcomes and that's what we're focused on — delivering the capabilities and improvements that we've discussed for some time,” he told the committee, adding that the strategy process allowed them to take a look at some departmental gaps and get after them. The strategy actually has actionable lines of effort and there are things they can do to measure progress, he said. The document lays out five objectives and five areas of interest under its strategic approach. The five objectives include: Ensuring the joint force can achieve its missions in a contested cyberspace environment; Strengthening the joint force by conducting cyberspace operations that enhance U.S. military advantages; Defending U.S. critical infrastructure from malicious cyber activity that alone, or as part of a campaign, could cause a significant cyber incident; Securing DoD information and systems against malicious cyber activity, including DoD information on non-DoD-owned networks; and Expanding DoD cyber cooperation with interagency, industry, and international partners. The five areas of interest under the guise of its strategic approach include building a more lethal joint force; competing and deterring in cyberspace; strengthening alliances and attracting new partners; reforming the department; and cultivating talent. The strategy also notes DoD must take action in cyberspace during day-to-day competition to preserve U.S. military advantages and defend U.S. interests. The focus will be on nation states that can pose strategic threats to the United States, namely China and Russia. “We will conduct cyberspace operations to collect intelligence and prepare military cyber capabilities to be used in the event of crisis or conflict,” the document says. Dana Deasy, the department's chief information officer, told the same committee that the threat from Russia and China is so acute he is briefed weekly from U.S. Cyber Command and the National Security Agency on them. This allows him to understand their offensive and defensive posture relative to the DoD. “Suffice to say that these are very strong, capable adversaries, but at the same time we have some strong, capable abilities ourselves,” he said. Cyber Command has now assembled a full force of cyberwarriors and received limited acquisition authority to start equipping them. However, there is much more work to be done. In fact, aside from individual tools, the force is still in need of a training range where cyberwarriors can do individual and collective training, as well as mission rehearsal, similar to rifle ranges or national training centers in the physical world. The Persistent Cyber Training Environment, being run by the Army for the joint force, will get after this; however, it is still in the prototype phase with a limited capability delivered to users. Additionally, the force needs a large-scale command-and-control platform that will house tools, provide commanders global situational awareness of forces and enable forces to plug into operations from remote locations. This is the goal of Unified Platform, which is also still in the prototype phase, though officials have said a limited product could be delivered as early as the spring. https://www.fifthdomain.com/dod/2019/01/30/for-dod-cyber-2019-is-the-year-of-doing

  • Booz Allen unveils $100M venture capital fund to back tech startups

    15 juillet 2022 | International, C4ISR, Sécurité

    Booz Allen unveils $100M venture capital fund to back tech startups

    Booz Allen hopes to fund four to six emerging firms each year with its new venture capital fund, and reinvest money raised from those investments in future companies.

Toutes les nouvelles