11 janvier 2023 | International, Naval

Navy frustration building over late weapons, ship deliveries

The commander of U.S. Fleet Forces Command said industry needs to start delivering ordnance on time.

https://www.defensenews.com/naval/2023/01/11/navy-frustration-building-over-late-weapons-ship-deliveries/

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    17 décembre 2019 | International, Aérospatial, Naval, Terrestre, C4ISR, Sécurité

    Défense : la lente remontée des investissements des armées européennes

    L'Agence européenne de défense confirme une remontée des investissements dans la défense mais s'inquiète de l'absence persistante de coopération européenne et de la faiblesse toujours plus prononcée de la recherche militaire. Par Anne Bauer Toute statistique compilée, les dépenses militaires de l'Europe s'inscrivent en hausse pour la cinquième année consécutive. Mais l'Agence de défense européenne met en évidence de nombreuses fragilités dans cette reprise. Elle estime à 223 milliards d'euros la dépense militaire des Etats membres en 2018, contre 615 milliards aux Etats-Unis . Cette somme correspond à 1,4 % du PNB des Etats de l'Union, loin des 2 % promis à l'Otan mais aussi dans le cadre de la nouvelle politique européenne de défense. Pour rappel, la plupart des pays européens appartiennent à l'Otan - à l'exception de la Suède, la Finlande, l'Irlande, Chypre, l'Autriche et Malte. Modernisation des équipements Après cinq années consécutives de hausse, le budget militaire des Européens rejoint tout juste son niveau d'avant la crise financière de 2007-2008. Celle-ci avait entraîné des coupes budgétaires sévères, qui se sont traduites par une chute de 11 % des budgets des armées entre 2007 et 2013. La part des salaires des soldats étant incompressibles, les coupes ont été les plus sévères dans les dépenses consacrées aux équipements de défense (-22 %). Il a fallu que les crises au Proche-Orient et sur le flanc est en Ukraine remettent en lumière la misère des armées européennes et que les Etats promettent de consacrer au moins 20 % de leurs moyens à la modernisation des outils de combat. En 2018, l'objectif a été pratiquement atteint avec 44,5 milliards d'euros d'investissements. Mais au lieu de saluer cette remontée, l'Agence sonne l'alerte. Coopération européenne : l'urgence Elle s'inquiète de l'avenir de l'industrie de défense en soulignant une chute toujours importante des budgets alloués à la recherche et l'innovation, tombés de 3 milliards d'euros en 2006 à 2,1 milliards l'an dernier. Les engagements pris pour renforcer l'Europe de la défense sont encore loin d'être entrés dans les moeurs. Alors que les pays européens ont promis de coopérer entre eux pour un minimum de 35 % de leurs équipements, chacun continue à privilégier des fournisseurs nationaux, sans se soucier de la compétitivité de leur industrie de défense. En 2018, l'Agence européenne de défense a ainsi calculé que 17,8 % des dépenses d'équipements seulement (6,4 milliards d'euros) relèvent de programmes européens. Un chiffre qui n'atteint même pas 10 % dans la recherche et l'innovation ! Premières attaques sur le fonds européen de défense Cet état des lieux plaide pour la mise sur pied rapide du nouveau Fonds européen de défense , destiné à rationaliser les investissements des uns et des autres. Président de Dassault Aviation et de l'Association européenne des industries aéronautiques et de défense (ASD), Eric Trappier admettait la semaine dernière sa « surprise » devant les premières tentatives de sabotage de ce futur fonds. Alors que la Commission sortante en accord avec le gouvernement français plaidait pour un fond doté de 13 milliards d'euros de budget, les négociations sur le futur budget européen ont démarré sur une copie avec un fond de défense doté de 6 milliards seulement. https://www.lesechos.fr/industrie-services/air-defense/defense-la-lente-remontee-des-investissements-des-armees-europeennes-1156958

  • Can a new Franco-German export agreement clear the air for Europe’s future fighter?

    13 novembre 2019 | International, Aérospatial

    Can a new Franco-German export agreement clear the air for Europe’s future fighter?

    By: Sebastian Sprenger COLOGNE, Germany — French and German officials celebrated the signing of a new defense export agreement last month as a watershed moment, but political and industrial mistrust remains a wild card for the Future Combat Air System program — an envisioned sixth-generation fighter jet. The export pact, which entered into force in late October with the formal exchange of government notes, is meant to streamline a contentious process that has clouded bilateral defense cooperation for some time. Namely, the agreement dictates that joint government programs, like FCAS fighter jet, be free from interference by partner nations when it comes to eventual exports. The clause is mainly aimed at Germany, where politicians and lawmakers tend to scrutinize weapons deliveries to countries with known or suspected human rights abuses more heavily than their French colleagues. The situation has grown more tense since the October 2018 death of journalist Jamal Khashoggi, who Western officials believe was murdered by order of Saudi Arabia. Germany has since frozen all exports to the kingdom, prompting an outcry from France, where companies had to stall deliveries of equipment to Saudi Arabia in all cases where even a small number of components originated from Germany. The new agreement ensures “nobody can throw a wrench” into the other's export planning, says Matthias Wachter, chief defense analyst at the Federation of German Industries lobbying group. Having such a guarantee in writing is good news for FCAS and its ground-focused sister project, the Franco-German future main battle tank known as the Main Ground Combat System, he added. The language of the export pact is reminiscent of the 1971 Schmidt-Debré agreement, named for the German and French defense ministers at the time and panned in the left-leaning Spiegel magazine as an “embarrassing pact” when reporters found out about the then-secret understanding a year later. Fast-forward almost 50 years, and defense cooperation remains a thorny subject between the two countries destined to spearhead Europe's envisioned military autonomy in the coming decades. And there are also long-standing cultural differences that linger. There is a perception among some German lawmakers, for example, that cooperation with Paris inevitably means ceding power to French influence to the point that Germany plays only second fiddle, according to Wachter. That sentiment has led appropriators to craft a package deal for FCAS that would release funding for the next phase — building subcomponent demonstrators — only when there are assurances that Germany's tank makers, namely Rheinmetall, play a prominent role in the Main Ground Combat System effort. With armored vehicles traditionally being a strong suit for German industry, some here have privately complained about the 50-50 division of responsibility. “It's an emotional issue here in Germany,” Wachter said. Once the money begins to flow for an additional set of contracts early next year, there is a litany of questions yet to be sorted out. The fate of intellectual property rights, for example, remains unsorted, according to the analyst. In addition, as of late October, there was no agreement on Spain's industrial work share. Spain is something of a junior partner in the FCAS project, though officials in Madrid have said they expect equal treatment as a full member of the trinational project team. The Spanish government in the summer designated defense electronics company Indra as the national lead for the fighter program. The move angered Airbus, where officials were hoping to give their Spanish subsidiary a role that would satisfy Madrid's demands for industrial participation. Another potential point of contention has to do with military requirements for the future fighter. Perhaps the most prominent issue is that French officials want a carrier-capable jet, which Germany does not need. https://www.defensenews.com/air/2019/11/11/can-a-new-franco-german-export-agreement-clear-the-air-for-europes-future-fighter/

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