18 décembre 2023 | Local, Sécurité

Minister Blair meets with Poland’s Deputy Prime Minister and Defence Minister Władysław Kosiniak-Kamysz

Sur le même sujet

  • Eurosatory 2018: Rheinmetall Canada unveils production-ready Mission Master Cargo unmanned ground vehicle

    12 juin 2018 | Local, Terrestre

    Eurosatory 2018: Rheinmetall Canada unveils production-ready Mission Master Cargo unmanned ground vehicle

    Rheinmetall Canada has unveiled a newly named Mission Master Cargo unmanned ground vehicle (UGV), which is a new version of the Multi-Mission UGV that was first revealed at IDEX in February 2017. The platform is designed for direct support of dismounted troops and is available in a cargo and casualty evacuation version, and a surveillance and reconnaissance version. The new UGV was revealed during Eurosatory 2018 in Paris, and Rheinmetall Canada spoke to Jane's prior to the event. Modules can be swapped in and out as required, so the UGV can fulfil mission sets including logistics support; weaponised; chemical, biological, radiological, and nuclear and explosives (CBRNE); and communications relay. “The end user can buy either a surveillance module, CBRN module or fire suppression module and clip it onto the vehicle itself with no modification required. The software can integrate and interact with any of those mission modules that are already embedded into every single UGV,” Alain Tremblay, vice-president of business development for Rheinmetall Canada, told Jane's. In the weaponised role, the platform is fitted with a remote weapon station featuring a 12.7 mm machine gun. Live fire testing was done at the end of 2017 on a military base in Canada to trial how the UGV could lock onto a target, the target then be confirmed by operators, and the platform fire by itself up to a range of 800 m. Tremblay noted that any type of remote weapon station, regardless of the manufacturer, can be fitted to the platform. “The open architecture of the software allows anything to be mounted, even a Russian type missile which has a different architecture system to the western world,” he said. “Early next year we are going to be starting to work on a medium calibre 20 mm remote weapon station for the same platform which is actually not that difficult to do. http://www.janes.com/article/80789/eurosatory-2018-rheinmetall-canada-unveils-production-ready-mission-master-cargo-unmanned-ground-vehicle

  • Une entreprise de l'île de Vancouver fait progresser l'innovation dans le secteur de l'aérospatiale et les technologies de lutte contre les incendies

    12 octobre 2018 | Local, Aérospatial, Sécurité

    Une entreprise de l'île de Vancouver fait progresser l'innovation dans le secteur de l'aérospatiale et les technologies de lutte contre les incendies

    L'investissement obtenu permettra à l'entreprise de créer jusqu'à 15 nouveaux emplois de haut calibre à l'échelon local et de décrocher des occasions d'affaires internationales PORT ALBERNI, BC, le 11 oct. 2018 /CNW/ - Les Canadiens bénéficieront d'une industrie de l'aérospatiale plus dynamique et de meilleures technologies aériennes de lutte contre les incendies de forêt, en partie gr'ce au nouvel investissement accordé à une entreprise de la Colombie-Britannique qui se spécialise dans la fabrication d'avions bombardiers d'eau. Aujourd'hui, la ministre des Services publics et de l'Approvisionnement et de l'Accessibilité et présidente du Comité spécial du Cabinet chargé des efforts fédéraux de rétablissement après les feux de forêt de 2017 et de 2018 en Colombie-Britannique, l'honorable Carla Qualtrough, a annoncé, au nom du ministre de l'Innovation, des Sciences et du Développement économique, l'honorable Navdeep Bains, l'octroi d'un investissement remboursable de près de 3,4 millions de dollars à Coulson Aircrane Ltd., une petite compagnie dans le domaine de l'aviation établie à Port Alberni, en Colombie-Britannique. Cet investissement contribuera à créer de bons emplois pour la classe moyenne et à consolider la place de Coulson au sein de la chaîne d'approvisionnement de l'industrie de l'aérospatiale. Le projet favorisera la collaboration avec des établissements postsecondaires, permettra aux travailleurs d'acquérir des compétences clés et sera une source de nouvelle propriété intellectuelle pour le Canada. Ce financement aidera Coulson à mener à bien son projet inédit de recherche-développement (R-D) mettant en jeu la conversion d'appareils Boeing 737 en avions à double usage -- à la fois bombardiers d'eau et transporteurs de passagers -- qui pourront servir à la lutte contre les incendies au Canada et ailleurs dans le monde. L'investissement est octroyé par l'entremise du Fonds stratégique pour l'innovation, un programme qui vise à attirer et à soutenir des investissements commerciaux d'envergure dans tous les secteurs de l'économie en encourageant la R-D qui accélère le transfert des technologies et la commercialisation de produits, de processus et de services novateurs, et facilite la croissance d'entreprises novatrices. Citations « L'appui offert par notre gouvernement à Coulson Aircrane démontre notre engagement à l'égard du secteur canadien de l'aérospatiale -- un secteur qui contribue énormément à l'économie nationale sur le plan de l'innovation et des emplois bien rémunérés. En investissant dans des projets novateurs comme celui de Coulson, nous créons de nouvelles occasions pour les Canadiens d'un océan à l'autre. C'est ce à quoi sert le Fonds stratégique pour l'innovation : investir dans l'innovation aujourd'hui pour les emplois de demain. » -- Le ministre de l'Innovation, des Sciences et du Développement économique, l'honorable Navdeep Bains « Les compagnies novatrices comme Coulson Aircrane ont un rôle crucial à jouer dans le plan de notre gouvernement pour favoriser la croissance économique et créer des emplois bien rémunérés de classe moyenne pour les Britanno-Colombiens. Cette entreprise est un chef de file mondial dans le domaine des avions bombardiers d'eau et un exemple parlant du travail de qualité supérieure qui est réalisé dans cette région par les gens hautement talentueux de la Colombie-Britannique. La mise au point de cette technologie novatrice permettra de mieux protéger nos forêts contre les incendies et d'accroître l'efficacité de la lutte contre les feux de forêt en assurant le transport simultané de personnel et de produits ignifuges. Il s'agit d'une démonstration remarquable du leadership du Canada dans une économie axée sur les technologies. » -- La ministre des Services publics et de l'Approvisionnement, l'honorable Carla Qualtrough « Coulson Aviation se réjouit de l'annonce faite par la ministre Qualtrough d'un appui du gouvernement du Canada à l'innovation au pays. Cet investissement a été capital pour notre projet de conversion des avions de ligne en avions-citernes, appareils qui seront utilisés aussi bien pour le transport de passagers que pour la lutte contre les incendies. Les travaux de conversion ont été réalisés ici, à l'aéroport de Port Alberni et représentent 140 000 heures de travail pour les membres de la collectivité. Nous sommes fiers du fait qu'à l'automne, les avions-citernes récemment modifiés pourront être mis en service et serviront à la lutte contre les incendies de par le monde. Et nous avons aussi entrepris la conversion d'un autre appareil. » -- Le président-directeur général du Coulson Group, Wayne Coulson Les faits en bref Coulson Aircrane est une entreprise familiale spécialisée dans le domaine de la lutte aérienne contre les incendies de forêt. L'entreprise travaille avec des organismes de lutte contre les incendies au Canada, aux États-Unis et en Australie. Le secteur canadien de l'aérospatiale englobe 700 entreprises, injecte directement près de 12,6 milliards de dollars dans le PIB du Canada et emploie plus de 85 000 Canadiens. Le Fonds stratégique pour l'innovation est un programme polyvalent qui prend en compte la diversité de l'innovation dans tous les secteurs de l'économie. Outre le Fonds stratégique pour l'innovation, des centaines de programmes et de services sont en place pour aider les entreprises à innover, à créer des emplois et à stimuler l'économie du Canada. Gr'ce à son interface utilisateur simple, la plateforme Innovation Canada permet aux entreprises de raconter leur histoire et d'accéder, en deux minutes environ, à l'information sur les programmes et les services qui leur conviennent le mieux. Suivez Innovation, Sciences et Développement économique Canada sur Twitter : @ISDE_CA SOURCE Innovation, Sciences et Développement économique Canada Renseignements : Nilani Logeswaran, Attachée de presse par intérim, Cabinet du ministre de l'Innovation, des Sciences et du Développement économique, 613-668-1794; Relations avec les médias, Innovation, Sciences et Développement économique Canada, 343-291-1777, ic.mediarelations-mediasrelations.ic@canada.ca https://www.newswire.ca/news-releases/une-entreprise-de-lile-de-vancouver-fait-progresser-linnovation-dans-le-secteur-de-laerospatiale-et-les-technologies-de-lutte-contre-les-incendies-696992471.html

  • Two federal ministers offer lifeline for Quebec’s Chantier Davie shipyard

    1 avril 2019 | Local, Naval

    Two federal ministers offer lifeline for Quebec’s Chantier Davie shipyard

    By Kevin Dougherty QUEBEC—Finance Minister Bill Morneau and Families, Children and Social Development Minister Jean-Yves Duclos offered hope on Friday that the Chantier Davie shipyard in Lévis, across the St. Lawrence from the provincial capital, would soon be busy working on federal shipbuilding contracts. Chantier Davie is well-placed to be awarded contracts to build three new federal ferries and is also a contender to win contracts to refit Canada's 12 naval frigates, noted Duclos, who is also MP for Québec riding, taking in the city's core. Morneau has been using a pause this week in Parliament to travel across Canada touting the benefits of the budget he presented March 19. He was asked after his chamber of commerce speech about specific commitments for the Quebec City region, such as Mayor Régis Labeaume's proposed tramway and the repainting of the rust-marred Quebec Bridge. “The money is there for the tramway,” Morneau said. There is also federal money to repaint the bridge, the finance minister added. But negotiations are continuing with the province. Asked about a proposal for more rapid, more frequent passenger rail service between Montreal and Quebec City, Morneau said, “We need to have more information.” Then he added, with a smile, “If we had more Liberals MPs (from the region), that would make it easier.” Last January, Liberal leader Justin Trudeau left his chamber of commerce audience in Quebec City cold, rejecting appeals to grant Davie a contract to build a new supply ship for the Royal Canadian Navy. “The navy doesn't need a second supply ship now,” Trudeau said, in reply to representatives of Davie's union and representatives of nearly 900 companies in Davie's supply chain. Chantier Davie, as Canada's oldest and largest shipyard has been known since a 2012 ownership change, is dependent on the boom-bust cycles of stop-and-go government contracts. In 2011, when the Conservative government was awarding billions of dollars in shipbuilding contracts, Davie, then bankrupt, was excluded, with all future navy and coast guard ships to be built by smaller shipyards, Irving Shipbuilding in Halifax and Seaspan in Vancouver. In 2015, before the federal election, Davie proposed to the Conservative government of Stephan Harper that it convert a German container ship into a supply ship for the navy. Ottawa was in a jam then after Canada's two outdated supply ships had been scrapped and the navy was relying on the Spanish and Chilean navy supply ships. Davie delivered the Asterix supply ship on time and on budget in 2017. Since that time, the company has been calling on Ottawa to order the Obelix, a twin supply ship to the Asterix for the navy. On Thursday, visiting Conservative leader Andrew Scheer said if he was prime minister, the Obelix would go ahead, winning applause from his chamber of commerce audience. Scheer also endorsed the “third link,” Premier François Legault's pet project, the plan, which is yet to reach the planning stage, to build a third bridge or tunnel across the St. Lawrence. Joël Lightbound, who with Duclos makes up the two-MP Liberal caucus in Quebec City, where the Conservatives dominate, deadpanned to reporters, “One more step and Mr. Scheer would have promised world peace and the return of the Nordiques.” On Friday, it was the turn of the two Liberal ministers. Asked by a reporter what commitments the Trudeau government was prepared to make for Davie, a major employer in the region, Morneau called Davie “important for our industry in Canada.” Morneau suggested that if reporters spoke to Davie representatives at the luncheon, “You will see the smiles on their faces.” Duclos added that Davie was “wrongfully harmed” by being excluded from the Harper government's National Shipbuilding Procurement Strategy. “There are things that the previous government did that our government cannot undo,” he added. In helping Davie, the federal government agreed to its offer to convert three icebreakers, built for cancelled offshore oil-drilling projects, for the Canadian Coast Guard. “You saw the three icebreakers we acquired a few months ago,” Duclos said. “The first icebreakers the government has acquired in 25 years.” Frédérik Boisvert, vice-president of Davie and one of the Davie representatives at the chamber of commerce luncheon, said the ferry and frigate refit contracts have not been awarded yet. But Davie is confident. “We're extremely well-positioned,” he said. “You can quote me on that, given that the other two shipyards are at full capacity.” The Morneau budget called for replacing the MV Madeleine, linking Quebec's Îles de la Madeleine with Prince Edward Island; the MV Holiday Island, running between P.E.I. and Nova Scotia; and building a new ferry for Marine Atlantic, linking Newfoundland to the continent. “They have to be built in Canada,” Boisvert said. “The two other shipyards are at full capacity so, logically, it's coming to us,” he said. “Maybe (there will be) an announcement before the end of June.” On the frigate refits, Davie is hoping to get contracts to refit at least four of the warships. “Negotiations are underway, and they should be wrapped up soon.” https://ipolitics.ca/2019/03/29/two-federal-ministers-offer-lifeline-for-quebecs-chantier-davie-shipyard/

Toutes les nouvelles