27 janvier 2023 | International, C4ISR

Following deficiency, Marines add comms capability to ACV variant

The command and control ACVs originally lacked sufficient long-range secure communications, which has since been added as the vehicles enter fielding.

https://www.c4isrnet.com/naval/2023/01/27/following-deficiency-marines-add-comms-capability-to-acv-variant/

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    By: Mike Yeo MELBOURNE, Australia — The U.S. Department of Defense has announced a contract award for 34 Insitu ScanEagle drones under the Foreign Military Sales program to partners in the Asia-Pacific region. Under the $47.9 million contract, announced May 31, the UAVs are for the governments of Malaysia, Indonesia, the Philippines and Vietnam. Respectively, they will take delivery of twelve, eight, eight and six ScanEagles. The manufacturer is a Boeing subsidiary. The announcement marks the first time that military equipment will be transferred to Vietnam following the end of a U.S. arms embargo imposed since the communist takeover there in 1975. It was fully lifted in 2016. The order also provides for spare payloads, spare and repair parts, support equipment, tools, training, technical services, and field service representatives. Work is expected to be completed in 2022. Defense News understands from multiple sources that the UAVs will be provided to these countries by the U.S. government, although there are conflicting reports on whether these will falls under the purview of the DoD's capacity-building program or the maritime security initiative announced in 2015. One of the key advantages of the ScanEagle is its ability to be launched by a pneumatic catapult unit and recovered by Insitu's Skyhook system, which means it can be operated from any patch of open space or from aboard a ship, negating the need for a runway. Sensor payloads available for the UAV include electro-optic, infrared and high-resolution video cameras that enable the operator to track stationary and moving targets. The UAVs will assist the recipient countries in improving maritime domain awareness over their territorial waters and exclusive economic zones. The contract announcement came on the same day that the DoD released its latest Indo-Pacific Strategy Report. The document lists as key priorities, among other things, building partner capacity and enhancing maritime domain awareness for third party partners in the region, as well as strengthening interoperability that includes increased information sharing between the U.S. and other like-minded countries in the region. All the recipient nations in this contract have interests in the South China Sea, with Indonesia being the only country among this group of four that does not claim ownership of any of the islands, features and rocks in the disputed Spratly or Paracel groups. https://www.defensenews.com/unmanned/2019/06/05/these-us-partners-in-the-asia-pacific-are-to-receive-scaneagle-drones/

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    The battle management squadron will start arriving at Robins in 2023 and become fully operational by October 2024.

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    Helsinki dispose de 11 milliards pour son nouvel avion

    Pascal Kümmerling Le gouvernement finlandais a fixé un plafond de 11 milliards de dollars américains pour l'achat du futur avion de combat a annoncé mercredi le ministère de la Défense. Le plafond financier comprendra le coût d'achat de nouveaux jets, de leurs armes et de divers systèmes au sol. Le projet vise à remplacer la flotte actuelle de 64 avions de combat F/A-18C/D « Hornet » achetés aux États-Unis au début des années 90. Le ministre finlandais de la Défense, Antti Kaikkonen, a déclaré que le nombre de nouveaux avions à acheter pourrait être supérieur ou égal au niveau actuel et espérait qu'il ne serait pas inférieur. Les bases du projet La Finlande ne veut pas sacrifier sa capacité d'engagement en temps de paix et doit pouvoir compter sur une dotation lui permettant un engagement sur de longs mois en cas de situation tendue au niveau international. Pour ce faire la Force aérienne veut un minimum de 64 nouveaux avions de combat multirôle, soit la même dotation qu'actuellement. Pour la Finlande il n'est pas question de sacrifier sa capacité d'action. L'avion doit pouvoir évoluer en réseau connecté avec les systèmes de défenses au sol et le reste de l'armée. A noter, que la Finlande estime que les coûts à l'heure de vol pourraient atteindre trois fois le montant du prix d'achat sur une période de 30 ans. Cette donnée sera prise en compte pour le choix final. Les aéronefs en compétition On retrouve une nouvelle fois les grands classiques du moment, avec le Lockheed-Martin F-35 «Lightning II», le Saab JAS-39 Gripen E MS21, l'Eurofighter «Typhoon II» T3A/B Block20 et le Dassault Rafale F3-R, ainsi que le Boeing F/A-18 E/F « Advanced Super Hornet ». Essais techniques La Finlande a observé avec intérêt les essais des quatre avions effectués ce printemps dans notre pays à Payerne. Le pays procédera également à des tests techniques qui seront effectués en Finlande cet hiver. Mais avant cela, le pays enverra des demandes d'offre plus détaillées aux candidats durant l'automne. Les dernières offres seront organisées en 2020. Le gouvernement finlandais fera son choix en 2021. Le Hornet en Finlande C'est en 1992 que la Finlande décida d'acquérir 64 F/A-18 C/D «Hornet» pour remplacer les bons vieux MiG-21 et Saab J-35 «Draken». A l'époque, les Hornet finlandais ne sont pas complètement équipés, notamment en matière de guerre électronique et d'avionique, ce qui avait permis à l'époque de faire baisser le prix d'achat. Mais dès le début des années 2000, la Finlande décida d'équiper ses « Hornet » des systèmes manquants. Depuis les « Hornet » finlandais ont reçu les missiles air-air à moyenne portée de type AIM-120 AMRAAM avec un système de système de visée plus performant et de doter ceux-ci, du système de guerre électronique AN/ALQ-67. Le groupe de travail du ministère de la Défense finlandais a recommandé que la flotte de F/A-18C/D puisse entrer en retraite durant la période 2025-2030. A signaler, que la Finlande considère que le coût d'un programme d'extension de vie des « Hornet » est à la fois risqué et prohibitif. https://blogs.letemps.ch/pascal-kuemmerling/2019/10/13/helsinki-dispose-de-11-milliards-pour-son-nouvel-avion/

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