7 juin 2023 | Local, Aérospatial, C4ISR

Bientôt disponible: nouveaux financements et prix pour le défi Contrer les systèmes aéronefs sans pilote

De nouveaux financements et prix seront disponibles pour les innovateurs à tous les stades de développement de la technologie anti-drone grâce au défi du programme Innovation pour la défense, l’excellence et la sécurité (IDEeS) Contrer les systèmes aéronefs sans pilote (CUAS), qui sera lancé cet été.

 

Vous avez un concept novateur pour ce défi, mais vous avez besoin de financement pour démarrer ou poursuivre votre développement ?

 

Avez-vous un prototype innovant qui sera bientôt prêt à faire la démonstration aux Forces armées
canadiennes ?

 

À l'été 2023, le programme IDEeS sollicitera des soumissions pour :

 

  1. De nouveaux concepts CUAS révolutionnaires qu’IDEeS financera pour le développement avec un maximum de 2,5 millions de dollars par innovateur et jusqu'à 11 millions de dollars au total disponibles, et ;
  2. Des prototypes CUAS prêts à être testés et démontrés lors de notre environnement protégé CUAS 2024.
  • Du 27 mai au 21 juin 2024, à Suffield, Alberta.
  • Maintenant, avec un total de 2 millions de dollars de prix attribués lors de l’environnement protégé, avec 1 million de dollars pour la première place,
    500 000 $ pour la deuxième place et 250 000 $ pour la troisième place.
  • Ouvert à toutes les technologies et concepts CUAS, avec un intérêt particulier pour les solutions cinétiques, laser, micro-ondes et autres solutions destructrices.

 

Cette approche simultanée de l’environnement protégé au niveau du développement de concepts de niveau de préparation inférieur et de démonstrations de niveau supérieur permet à des solutions innovantes à n'importe quel stade de développement de postuler et d'être éligibles à un financement potentiel.

 

De plus amples détails et la confirmation des montants de financement seront publiés avec l'appel de candidatures à l'été 2023. Sous réserve de confirmation, les candidatures se clôtureront début octobre 2023 avec des sélections d'innovateurs en novembre 2023 !

 

Visitez la page des environnements protégés du site Web IDEeS pour en savoir plus sur nos anciens environnements protégés CUAS 2019 et CUAS 2022.

 

L'équipe IDEeS

Sur le même sujet

  • Le gouvernement du Canada annonce un investissement dans la technologie de l'information pour l'Armée canadienne

    30 janvier 2019 | Local, C4ISR

    Le gouvernement du Canada annonce un investissement dans la technologie de l'information pour l'Armée canadienne

    Trois contrats pour renforcer les systèmes intégrés de technologie de l'information des Forces armées canadiennes OTTAWA, le 30 janv. 2019 /CNW/ - Le gouvernement du Canada fournit à ses militaires l'équipement dont ils ont besoin pour s'acquitter de leur travail et protéger la population canadienne, tout en générant des retombées économiques optimales pour celle-ci. Services publics et Approvisionnement Canada a attribué, au nom de la Défense nationale, trois contrats, dont la valeur totalise 621,5 millions de dollars, à l'entreprise General Dynamics Mission Systems-Canada. Ces contrats permettront d'assurer le soutien du système de commandement, contrôle, communication, informatique, renseignement, surveillance et reconnaissance (C4ISR) terrestres pendant plus de cinq ans. L'Armée canadienne dépend de ces systèmes de communication et d'information pour diriger les opérations terrestres et obtenir l'information requise à cette fin. Le soutien en question comprend ce qui suit : Soutien en ingénierie de cybersécurité : contrat d'une valeur d'au plus 56,5 millions de dollars pour le soutien de la protection des systèmes d'information et de données contre le vol et les dommages à l'information qu'ils contiennent. Soutien en génie et intégration : contrat d'une valeur d'au plus 367,25 millions de dollars pour assurer la pleine intégration du système de C4ISR terrestres. Soutien du logiciel de transition : contrat d'une valeur d'au plus 197,75 millions de dollars pour assurer un soutien logiciel servant à intégrer différents points de données, tels que les relevés de positions GPS, en un seul système qui favorisera la prise de décisions éclairées en temps opportun. Ensemble, les trois contrats permettront de maintenir plus ou moins 494 emplois hautement spécialisés à Ottawa(Ontario) et à Calgary (Alberta). Citations « Ces contrats sont un autre bel exemple de l'engagement de notre gouvernement à b'tir une force militaire plus souple et mieux équipée, tout en offrant des débouchés intéressants aux entreprises canadiennes. Les Forces armées canadiennes effectuent d'importantes missions au service de toute la population canadienne, elles ont besoin des plus récentes technologies pour mieux comprendre leur environnement d'opérations et détecter les menaces. » L'honorable Carla Qualtrough Ministre des Services publics et de l'Approvisionnement et de l'Accessibilité « Dans le cadre de notre politique de défense, Protection, Sécurité, Engagement, nous veillons à ce que nos femmes et nos hommes en uniforme soient bien équipés afin d'accomplir le travail important qu'on leur demande. Le système C4ISR terrestres est un élément fondamental utilisé par les troupes de l'Armée canadienne pour rester en contact les unes avec les autres, avec nos alliés et avec le quartier général. Ces contrats visent à s'assurer que l'Armée dispose de ce dont elle a besoin pour mener à bien ses opérations, maintenant et à l'avenir. » L'honorable Harjit S. Sajjan Ministre de la Défense nationale « Ces contrats de défense permettront de créer des emplois hautement spécialisés et de générer des retombées économiques pour la population canadienne, tout en appuyant les opérations de l'Armée canadienne. Ces investissements témoignent de notre engagement visant à réaliser les objectifs importants énoncés dans la politique Protection, Sécurité, Engagement. » Chandra Arya Député de Nepean « Notre gouvernement veille à ce que les Canadiens et les Canadiennes bénéficient du soutien nécessaire pour accéder à des emplois hautement spécialisés et profiter d'une économie prospère. Ces contrats vont permettre d'améliorer l'équipement des Forces armées canadiennes, d'accroître le perfectionnement des compétences et de développer les capacités industrielles clés dans le domaine de la cyberrésilience. » L'honorable Navdeep Bains Ministre de l'Innovation, des Sciences et du Développement économique Les faits en bref La capacité de C4ISR terrestres de l'Armée canadienne est un ensemble de systèmes tactiques hautement intégrés qui est composé de réseaux interconnectés de systèmes d'information et de communication numériques servant d'abord à soutenir les forces terrestres dans la conduite de leurs opérations. Ces contrats ont été attribués dans le cadre de processus d'approvisionnement justes, ouverts et transparents. La politique des retombées industrielles et technologiques s'applique à ces projets, ce qui créera des emplois et stimulera les capacités industrielles clés du Canada. Produits connexes Site Web du Programme des capacités de la Défense de la Défense nationale Avis d'appel d'offres - C4ISR terrestres - Soutien en ingénierie de cybersécurité Avis d'appel d'offres - C4ISR terrestres - Soutien en génie et intégration Avis d'appel d'offres - C4ISR terrestres - Soutien du logiciel de transition Stratégie d'approvisionnement en matière de défense Investir dans les Forces armées canadiennes Suivez-nous sur Twitter Suivez-nous sur Facebook SOURCE Services publics et Approvisionnement Canada https://www.newswire.ca/fr/news-releases/le-gouvernement-du-canada-annonce-un-investissement-dans-la-technologie-de-l-information-pour-l-armee-canadienne-817105473.html

  • Canadian Armed Forces equipment delivered late half the time, auditor general finds

    9 juillet 2020 | Local, Aérospatial, Naval, Terrestre, C4ISR, Sécurité

    Canadian Armed Forces equipment delivered late half the time, auditor general finds

    By Charlie Pinkerton. Published on Jul 8, 2020 10:32am Half of all late requests for military materials and equipment arrived in Canadian soldiers' hands more than two weeks behind schedule because of a problem-ridden supply chain that often forced the military to incur extra shipment costs, a new report from the Auditor General has found. “We concluded that National Defence often did not deliver on time the materiel the Canadian Armed Forces requested, and that it did not have the right controls in place to determine whether it avoided needless transportation costs,” said the report authored by Auditor General of Canada Karen Hogan, which was released on Wednesday. During the period of the audit, there were approximately 1 million requests for materiel — military materials and equipment — submitted and fulfilled by National Defence. The audit oversaw all materiel covered by the National Defence Act, with the exclusion of ammunition, bombs, missiles and large equipment like aircraft, vessels and vehicles. The Auditor General found that 50 per cent of all late materiel requests were delayed by at least 15 days and 25 per cent were at least 40 days late. Of the highest priority requests — of which there were about 86,000 observed — 60 per cent were late. Fifty per cent of all were at least six days late, and 25 per cent were at least 20 days late. The Auditor General found that 162,000 requests, about 16 per cent of all it tracked during its audit, were more than one year late, having been stalled at some point in the supply chain. The goal of National Defence's supply chain is to “fulfill materiel requirements in the most economical and timely manner possible,” the Auditor General's report says. It attempts to achieve this by keeping equipment nearby where it thinks it will eventually be used. However, most equipment bought by the military is initial delivered to Canadian Armed Forces supply depots in Edmonton and Montreal. They then supply regional warehouses, which supply smaller localized military units. Materiel is transferred at units' requests, which are made in a number of ways, but are defined as being of one of three levels of priority — high priority, essential and routine. “We found that National Defence's systems and processes often did not ensure the timely and efficient delivery of military supplies to the Canadians Armed Forces,” Hogan's report says. Stock shortages caused delays, National Defence poorly managed priorities and costs for transportation were bungled. Per it's report, the Auditor General made three recommendations. It suggested that National Defence review its materiel forecasting to ensure it sufficiently stocks items at the correct locations, that it improve its oversight of high-priority requests so that the categorization is only used when necessary, and that it provide clear guidance on how to select the proper mode of transportation for items to ensure that decisions about shipments are based on fully understanding how much it'll cost. In a statement released shortly after the Auditor General's report, Defence Minister Harjit Sajjan said he “welcome(s)” its findings and accepts all recommendations. Similar concerns were raised a few years ago by the Auditor General's office about National Defence's equipment supply. In the fall of 2016, it raised issues with the military's ability to properly account for its inventory. The same fiscal year, National Defence announced a 10-year inventory management plan to address the Auditor General's concerns. The Trudeau government also released its multi-decade defence policy in the spring of 2017. One of the focal points of Strong, Secure, Engaged was to ensure the military was properly equipped. “Providing (the women and men of the Canadian Armed Forces) the training, equipment and care they deserve is the most important objective of this policy,” reads a line from the opening paragraph of Sajjan's opening message in more than 100-page policy. Upon being re-elected, Sajjan was again reminded of his responsibility to “ensure the Canadian Armed Forces have the capabilities and equipment required to uphold their responsibilities,” in the mandate letter assigned to him by Trudeau. In an emailed statement to iPolitics, Conservative Defence Critic James Bezan said “effective and efficient supply chains are crucial to the operating capability of the Canadian Armed Forces.” “Our military heroes rely on these supply chains to defend Canadians at home and abroad. It is clear that more work needs to be done in order to make these supply chains better for our men and women and uniform,” Bezan said. “The delivery of supplies must be timely so that materiel reaches military members when they need it,” Hogan's recently released report said. Defence Minister Harjit Sajjan said in a statement Wednesday that the Canadian Armed Forces will enhance its data analytics capabilities and “rely on real data to ensure” the military has the right supply chain approach for its ever-evolving requirements and to help better anticipate future needs. “These steps will make sure that we have the right equipment, in the right quantities, at the right places to meet the challenges we ask our members to face now and in the future,” he said. https://ipolitics.ca/2020/07/08/canadian-armed-forces-equipment-delivered-late-half-the-time-auditor-general-finds/

  • Frigate design decision challenged in Federal Court, putting $60B program in limbo

    23 novembre 2018 | Local, Naval

    Frigate design decision challenged in Federal Court, putting $60B program in limbo

    Murray Brewster · CBC News Winning bid 'incapable of meeting three critical mandatory requirements,' says Alion Canada One of the losing bidders in the competition to design the navy's next generation of warships has asked the Federal Court to overturn the recent decision to award the contract to a group of companies led by Lockheed Martin Canada. Alion Science and Technology Corp. and its subsidiary, Alion Canada, asked for a judicial review on Friday — a challenge that could mean more delays to the $60 billion program. The company had pitched the Dutch-designed De Zeven Provinciën Air Defence and Command (LCF) frigate as their solution for the Canadian navy. It's asking the court to set aside an Oct. 19 decision to select Lockheed Martin Canada the preferred bidder and to prevent the federal government from entering into negotiations with the company, which has offered up the BAE Systems-designed Type 26 frigate. In their court filing, Alion officials argue that the winning bid was "incapable of meeting three critical mandatory requirements" of the design tender. Notably, they say the Type 26 cannot meet the mandatory speed requirements set out by the navy and that both Public Services and Procurement Canada and Irving Shipbuilding, the yard overseeing the construction, should have rejected the bid outright. Alion said it "submitted a fully-compliant and conforming bid at enormous expense" and argued it "has been denied the fair treatment (it was) owed." The court application also points out that the design tender was amended 88 times during the 22 months it was under consideration and that the changes "effectively diluted the [warship] requirements" and allowed the government and Irving to select "an unproven design platform." Rising cost estimates Over two years ago, the Liberal government said it wanted to select a "mature design" for the new frigates, rather than designing a warship from scratch. Former public works minister Judy Foote said it would be a faster, cheaper solution. Unlike its two competitors, the Type 26 has yet to enter service with the Royal Navy and competitors have privately knocked it as "paper ship." Navantia, a Spanish-based company, was the other failed bidder. It headed a team that included Saab and CEA Technologies and proposed the F-105 frigate design, a ship in service with the Spanish navy. The Liberal government plans to build 15 new warships and hoped to get construction underway in the early 2020s. The program, which has been beset with delays and rising cost estimates, is intended to replace the navy's aging Halifax-class frigates, the backbone of the nation's maritime fighting force. Federal procurement officials had hoped to nail down a complete design contract with Lockheed Martin by the winter. The court challenge now puts that timeline in doubt. It also has enormous implications for Irving, which has been concerned about a slowdown in warship production between the current Arctic Offshore Patrol Ship program and the frigate replacements, which are formally titled 'Canadian Surface Combatants'. No one at Public Works or Lockheed Martin was immediately available for comment on Wednesday. https://www.cbc.ca/news/politics/frigate-design-decision-challenged-in-federal-court-putting-60b-program-in-limbo-1.4915501

Toutes les nouvelles