6 novembre 2019 | Local, C4ISR

Barrett secures Canadian DND contract

Perth, Western Australia, November 6, 2019 – Barrett Communications have recently been awarded a multiyear contract to supply the Canadian National Defence Department (DND) with Very High Frequency (VHF) radio communications equipment. This new contract follows on from the earlier contract awarded to Barrett in 2016.

The Barrett PRC-2080+ VHF radio systems are designed for multi-role military applications providing rugged reliable field proven communications. The PRC-2080+ system is offered in hand portable, manpack, vehicle, base and rebroadcast system configurations, giving flexibility for its deployment in the field.

Andrew Burt, Barrett Communications CEO commented “We have many exciting developments and contracts coming from the America's right now. We are pleased to have secured this contract demonstrating the confidence the Canadian DND has in Barrett communications equipment.”

View source version on Barrett Communications: https://www.barrettcommunications.com.au/news/barrett-secures-canadian-dnd-contract/

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    Le Plan de mise en œuvre de la stratégie des sciences et technologies quantiques du ministère de la Défense nationale (MDN) et des Forces armées canadiennes (FAC), connu sous le nom de Quantum 2030, est une feuille de route pour faire en sorte que le MDN et les FAC soient bien préparés au potentiel perturbateur des technologies quantiques pour la défense et la sécurité au cours des sept prochaines années. Les technologies quantiques présentent un potentiel militaire : par exemple, pour le positionnement, la navigation et la synchronisation lorsque les systèmes mondiaux de positionnement (GPS) ne fonctionnent pas; pour des capteurs permettant de détecter les menaces chimiques, biologiques, radiologiques et nucléaires (CBRN); pour les communications sécurisées et le décodage; ainsi que pour les matériaux de pointe et la recherche médicale. La recherche et développement sur les technologies émergentes et les contre-mesures permettront au MDN et aux FAC de se préparer à être parmi les premiers utilisateurs, à travailler avec les Alliés et à conserver leur avance sur les adversaires potentiels. Le Plan de mise en œuvre comprend cinq appels à l’action pour le MDN et les FAC : Déterminer qui devrait utiliser les technologies quantiques au sein du MDN et des FAC; Former le personnel afin qu’il ait une compréhension de base du quantique, c’est-à-dire une littératie quantique; Harmoniser les investissements dans le domaine quantique à l’échelle du MDN et des FAC; Accéder à une technologie de pointe au moyen de programmes d’innovation; Faire appel à l’industrie et au milieu universitaire. Quantum 2030 établit quatre technologies quantiques prometteuses ayant des applications dans le domaine de la défense et de la sécurité et dresse un plan de sept ans pour développer des prototypes prêts à être mis à l’essai sur le terrain d’ici 2030. Radar à amélioration quantique Détection et télémétrie par ondes lumineuses (LiDAR) à amélioration quantique Algorithmes quantiques pour la défense et la sécurité Réseaux quantiques Le plan de sept ans se déroule en trois phases : recrutement et formation de personnel; développement scientifique; essais sur le terrain et démonstrations. Quantum 2030 s’appuie sur la Stratégie de sciences et technologies quantiques du MDN et des FAC, publiée en janvier 2021, et est conforme à la Stratégie quantique nationale du gouvernement du Canada, publiée en janvier 2023. Liens connexes : Stratégie de sciences et technologies quantiques du MDN et des FAC Stratégie quantique nationale https://www.canada.ca/fr/ministere-defense-nationale/organisation/rapports-publications/apercu-quantum-2030.html

  • Industry updates: New search and rescue aircraft to fly in Canada in mid-2020, second Offshore Fisheries Science Vessel delivered

    2 janvier 2020 | Local, Aérospatial, Naval, Sécurité

    Industry updates: New search and rescue aircraft to fly in Canada in mid-2020, second Offshore Fisheries Science Vessel delivered

    DAVID PUGLIESE, OTTAWA CITIZEN The month of December saw movement on two major defence and security related equipment programs. The RCAF announced it accepted the first Fixed Wing Search and Rescue aircraft from Airbus even as the military tried to work out issues with technical manuals for the C-295 plane. “We will continue to work with Airbus to ensure the acceptability of remaining work, including revision of technical manuals, completing training for the initial RCAF crews and conducting initial operational testing and evaluation in Spain in the first half of 2020,” explained Department of National Defence spokesman Jessica Lamirande. “The aircraft will be flying in Spain by the spring of 2020 with the completion of qualification work and training for RCAF personnel. It will only fly in Canada when it arrives in mid-2020.” Seaspan Shipyards announced Dec. 10 that it completed the delivery of CCGS Capt. Jacques Cartier, the Canadian Coast Guard's newest Offshore Fisheries Science Vessel or OFSV. It is the second OFSV delivered by Seaspan, which was her sister ship, the CCGS Sir John Franklin. These two ships are the first large vessels delivered under the National Shipbuilding Strategy. More than 600 Canadian firms were involved in the project, reported Esprit de Corps military magazine. Equipped to support Fisheries and Ocean scientists in the collection and analysis of data on Canada's marine ecosystems and the impacts of climate change, the vessel features a full suite of modern systems, including high-tech fishing trawls and four science labs — a wet lab, a dry lab, an ocean lab and a control lab, Seaspan noted. The OFSV also has a deployable drop keel, loaded with a wide array of sensors to support the vessel's research mandate. The CCGS Capt. Jacques Cartier will also support search and rescue operations and environmental response. A third OFSV under construction at Seaspan Shipyards is structurally complete and on schedule to be delivered in August 2020, Seaspan added. In the meantime, Collins Aerospace Systems used the Dubai Air Show to highlight the fact that the new C-295 aircraft come equipped with the firm's state-of-the-art Pro Line Fusion flight deck, Esprit de Corps military magazine reported. That will significantly advance the capabilities of C-295 operators, according to Collins Aerospace Systems. The selection marks the first fixed-wing search and rescue platform to include Pro Line Fusion among its standard equipment. The Pro Line Fusion flight deck designed for the C-295 includes Collins touchscreen displays to provide a more intuitive interface for pilots to interact and customize their information on the flight deck; night-vision goggle capability; Head-Up Displays that enable the pilot to keep their eyes up for enhanced situational awareness; Enhanced Vision System (EVS) sensor that allows pilots to see in low-visibility conditions; overlaid weather radar that shows a graphical depiction of weather along the flight plan for easy viewing; Integrated Terrain Awareness and Warning System that enables high-resolution 3D obstacle depiction and enhances mission safety, and fully integrated Mission Flight Management Systems supporting Search and Rescue patterns, Computed Air Release Points and High Altitude Release Points. L3Harris Technologies delivered two F/A-18 Hornet aircraft to NASA in November after successfully completing depot-level modifications and repair work. The two aircraft were delivered to NASA by L3Harris Canadian Fighter Center of Excellence in Quebec. Vertex Aerospace LLC selected L3Harris to work on the NASA F/A-18 Hornet aircraft in 2018. As part of the scheduled maintenance work, L3Harris addressed structural modifications, while maximizing the availability of the aircraft for operational use. The work involved structural modifications to eliminate flight and landing restrictions. L3Harris has specialized in developing and implementing F/A-18 structural modification and life extension solutions, having already completed structural programs for the Royal Canadian Air Force and the Royal Australian Air Force, and assisting other F/A-18 users, including the Swiss Air Force, the Finnish Air Force, and the U.S. Navy. https://ottawacitizen.com/news/national/defence-watch/industry-updates-new-search-and-rescue-aircraft-to-fly-in-canada-in-mid-2020-second-offshore-fisheries-science-vessel-delivered

  • Projet de Système d’aéronef télépiloté (SATP) - Webinaire

    15 juin 2020 | Local, Aérospatial

    Projet de Système d’aéronef télépiloté (SATP) - Webinaire

    UNE OCCASION D'EN APPRENDRE DAVANTAGE SUR LE PLUS GRAND APPROVISIONNEMENT EN MATIÈRE DE DÉFENSE AU CANADA RELATIF À DES SYSTÈMES TÉLÉCOMMANDÉS Renseignez-vous sur le Projet de Système d'aéronef télépiloté du gouvernement du Canada et sur la façon dont l'industrie canadienne et d'autres intervenants peuvent être mieux placés pour saisir les possibilités industrielles. Dans le cadre de la politique de défense du Canada, Protection, Sécurité, Engagement (PSE), le ministère de la Défense nationale s'est engagé à acquérir un système d'aéronef télépiloté (SATP). Ce projet permettra l'acquisition d'un SATP armé et à moyenne altitude, ainsi que de l'équipement, des armes, de l'infrastructure et du soutien en service connexes. La Politique des retombées industrielles et technologiques (RIT) s'appliquera à ce projet, exigeant que le fournisseur choisi réalise des investissements au Canada équivalant à la valeur de les contrats. Les fournisseurs qualifiés admissibles à présenter une soumission pour ce projet devront proposer des investissements industriels au Canada qui correspondent aux objectifs stratégiques de la proposition de valeur (PV). Systèmes Télécommandés Canada offre un webinaire oû un aperçu du projet de SATP sera présenté à l'industrie canadienne et à d'autres intervenants, y compris des renseignements clés sur les exigences du projet, le processus d'approvisionnement et les échéanciers. Le webinaire, en plus de décrire l'approche initiale de la PV, permettra à l'industrie canadienne et à d'autres intervenants de se familiariser avec la Politique des RIT. La façon dont les intervenants canadiens pourront fournir des commentaires et des suggestions pour peaufiner la PV de ce projet afin de générer des retombées économiques considérables pour le Canada sera également décrite. Des représentants du ministère de la Défense nationale, de Services publics et Approvisionnement Canada et d'Innovation, Sciences et Développement économique Canada participeront à cette présentation conjointe. De plus, le webinaire comprendra de brèves présentations de les deux fournisseurs qualifiés pour le projet, L3 Technologies MAS Inc. et General Atomics Aeronautical Systems, Inc. Date du webinaire : Le 22 juin, 2020 Séance en français, 14h30 (HAE) Séance en anglais : 13 h (HAE) Chaque séance devrait durer une heure. Lien d'inscription pour la séance en français: https://us02web.zoom.us/webinar/register/WN_XcA8YokRRw67fBL3A3dnKg Lien d'inscription pour la séance en anglais : https://us02web.zoom.us/webinar/register/WN_Fz7G5NglR-aWIw_aW1Pa7g Les liens vers les renseignements sur le projet se trouvent ici : SPAC - https://www.tpsgc-pwgsc.gc.ca/app-acq/amd-dp/air/snac-nfps/sdat-rpac-fra.html MDN - https://www.canada.ca/fr/ministere-defense-nationale/services/approvisionnement/projet-de-systeme-aeronefs.html ISDE - http://www.ic.gc.ca/eic/site/086.nsf/fra/accueil

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