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November 12, 2023 | International, Aerospace

US Air Force's new B-21 Raider "flying wing" bomber takes first flight | Reuters

The U.S. Air Force's B-21 "Raider" bomber shaped like a flying wing took its first flight on Friday, the next step in rolling out a new fleet of long-range nuclear-capable stealth bombers built by Northrop Grumman , according to a Reuters witness.

https://www.reuters.com/business/aerospace-defense/us-air-forces-new-b-21-raider-flying-wing-bomber-takes-first-flight-reuters-2023-11-10/

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    May 2, 2022 | International, Other Defence

    L’industrie d’armement allemand redore son blason mais craint un rationnement sur le gaz

    DÉFENSE L'industrie d'armement allemand redore son blason mais craint un rationnement sur le gaz Mardi 26 avril, la ministre de la Défense, Christine Lambrecht, a surpris ses homologues de l'OTAN réunis sur la base américaine de Ramstein, en Allemagne, en acceptant d'acheminer en Ukraine des chars Guepard, un matériel fabriqué par le constructeur Krauss-Maffei Wegmann (KMW). Par ailleurs, Olaf Scholz souhaite sanctuariser son plan de 100 Md€ sur 5 ans, en l'inscrivant dans la Loi fondamentale allemande, une proposition qui fait débat outre-Rhin. Parias de l'industrie, mal-aimées aussi bien dans la population que dans le monde politique, les entreprises d'armement allemandes, entièrement privées, sont revenues sur le devant de la scène depuis le déclenchement de la guerre en Ukraine. Dès le lendemain du discours d'Olaf Scholz, le patron du groupe KMW, Armin Papperger, avait surpris le secteur en proposant une liste d'équipements que son groupe pouvait livrer à la Bundeswehr ces prochaines années, pour un montant total de 42 Md€. Le tournant allemand en matière de Défense va-t-il permettre d'accélérer la formation d'une véritable industrie de défense européenne intégrée, dans laquelle les groupes allemands joueraient un rôle important ? Rien de moins sûr pour Christian Mölling, expert défense et sécurité à l'institut allemand de politique extérieure (DGAP) : « Le gros problème, c'est que l'Allemagne n'a pas encore effectué le basculement mental nécessaire au vu des circonstances ». Les projets de système d'armement commun dans l'air (FCAS) et sur terre (MGCS), en discussion depuis dix ans, ont peu avancé. La question est de savoir si ce dossier est susceptible d'effectuer une avancée décisive avec un couple franco-allemand Macron-Scholz, renforcé par les élections françaises. Autre préoccupation majeure de l'industrie lourde allemande : la crainte d'un rationnement sur le gaz en provenance de Russie. Des sociétés comme BASF, dans le secteur des hydrocarbures, verrait 40% de sa production se paralyser en cas d'arrêt brutal des livraisons ; le groupe sidérurgique ThyssenKrupp a, lui, annoncé la mise au chômage partiel de 1 300 salariés récemment. L'industrie allemande représente environ 37% de la consommation de gaz du pays, très dépendante des approvisionnements russes. Le Monde et les Echos du 29 avril

  • Navy Wants $12 Billion for Unmanned Platforms

    May 27, 2020 | International, Naval

    Navy Wants $12 Billion for Unmanned Platforms

    5/26/2020 By Jon Harper The Navy already plans to spend big on robotics platforms in the coming years. As operation and maintenance costs grow and defense budgets tighten, that trend could accelerate, analysts say. The sea service's future years defense program calls for about $12 billion for unmanned aircraft, surface vessels and underwater systems in fiscal years 2021 through 2025, according to Bloomberg Government. Senior officials have a stated goal of pursuing a 355-plus-ship fleet of manned vessels, but unmanned systems are “probably the future of the Navy,” Robert Levinson, senior defense analyst at Bloomberg Government, said during a recent webinar. About $7.9 billion in the future years defense program would go toward drones, including nearly $4.3 billion for the MQ-4C Triton maritime surveillance aircraft and nearly $1 billion for the MQ-25 Stingray aircraft carrier-launched tanker, according to his presentation slides. An additional $2.2 billion would be allocated toward unmanned surface vessels, or USVs, and $1.9 billion for unmanned underwater vessels, or UUVs. Navy plans call for spending $941 million on USVs and UUVs in 2021 alone, a 129 percent increase relative to 2019, according to the slides. Operations, maintenance and personnel costs could squeeze modernization accounts in the coming years, Levinson noted. The 2021 Navy budget request included $125.8 billion total for those categories. In comparison, the request included $57.2 billion for procurement and $21.5 billion for research, development, test and evaluation. “With this budget being especially flat, you're really seeing the tension particularly in the Navy of, ... ‘Do we spend money on buying new stuff? Or do we need to spend the money on maintaining the stuff we have?'” he said. “You can buy more ships and put more money [into that], but then you need more sailors and you need more training of the sailors,” he noted. The COVID-19 pandemic could exacerbate funding constraints and further incentivize investments in unmanned platforms, Levinson said. “The Navy is really in a tough spot” trying to achieve its force level goals, he added. However, unmanned vessels are generally expected to be less expensive to procure, operate and maintain than manned platforms, which make them attractive as the sea service invests in new capabilities, Levinson noted. Meanwhile, the Marine Corps plans to restructure its forces to take on advanced adversaries, with a heavier emphasis on robotic platforms. “That has huge implications going out into the future” for acquisitions, Levinson said. “The Marine Corps' restructuring that's been announced is probably the biggest in a generation.” https://www.nationaldefensemagazine.org/articles/2020/5/26/navy-wants-$12-billion-for-unmanned-platforms

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