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December 17, 2021 | Local, Aerospace

New Call for Countering Unmanned Aerial Systems Coming // Nouvel appel de propositions pour vaincre les systèmes aériens sans pilote à venir bientôt

New Call for Countering Unmanned Aerial Systems Coming

Sandboxes

In 2022, IDEaS will again be looking to the skies! After hosting a Sandbox in 2019 on Countering Unmanned Aerial Systems (CUAS), IDEaS will be inviting innovators to bring their ‘A' game in a new call for applications in the New Year. Come show us how your CUAS prototypes can solve the challenge and be integrated into the broader military command and control system. The original call sought technologies that could detect and/or defeat Micro and Mini Unmanned Aerial Systems, for which we are now seeking improved performance and integration. Visit the 2019 CUAS Results page to learn more on how the event unfolded and what we learned.

Stay tuned for the new call to launch in January 2022.

Stay tuned for opportunities to join and collaborate in Innovation Networks 5G research clusters!

Innovation Networks

In Fall 2021, IDEaS invited Canadian Innovators to submit a Letter of Intent for the development of research clusters (called Micro-nets) under the newest Innovation Networks challenge: Faster, Stronger, More Secure: Advancing 5G capabilities and concepts for Defence and Security. The focus of the Micro-nets will be to conduct research to address DND/CAF needs with applications for:​

  • Architectures for Defence and Security Operations;
  • Assured Performance and Security; or
  • Applications and Sensors.

Eligible Innovators screened in will be invited by the IDEaS Program to submit their Full Proposals over a period of 6 weeks.

IDEaS will be posting the list of all screened in applicants in January 2022, including their proposal title, and lead researcher. We encourage organizations to build their network and reach out to be part of these growing micro-nets.

Each funded micro-net will be eligible to receive up to $1.5M over 3 years to foster the development of a critical mass of researchers, highly qualified personnel, and expertise within the Canadian innovation community.

Please join our mailing list to be the first to hear of this opportunity for collaborate.

The IDEaS Team


Nouvel appel de propositions pour vaincre les systèmes aériens sans pilote à venir bientôt

En 2022, IDEeS regarde à nouveau vers le ciel ! Après avoir réalisé Sandboxesun Environnement protégé en 2019 pour en apprendre sur comment vaincre les systèmes aériens sans pilote (CUAS), IDEeS invitera les innovateurs à apporter leur savoir-faire dans un nouvel appel de propositions pour la nouvelle année. Venez nous montrer comment vos prototypes CUAS peuvent relever le défi et être intégrés dans un système de commandement et de contrôle militaire plus large. L'appel initial recherchait des technologies capables de détecter et/ou de vaincre les systèmes aériens micro et mini sans pilote, pour lesquels nous recherchons maintenant des performances et une intégration améliorées. Consultez la page des résultats CUAS 2019 pour en savoir plus sur le déroulement de l'événement et sur ce que nous avons appris.

Ne manquez pas le nouvel appel de propositions qui sera lancé en janvier 2022.

Les micro-réseaux 5G de Réseaux d'innovation commencent à prendre forme en janvier

Innovation NetworksÀ partir de janvier 2022, les candidats retenus au dernier défi des réseaux d'innovation 5G auront la possibilité de commencer à unir leurs forces pour créer leurs micro-réseaux de recherche proposés.

Les participants sélectionnés pour la phase de proposition du défi Plus rapide, plus fort, plus sécurisé : avancer les capacités et les concepts 5G pour la défense et la sécurité seront publiés sur le site Web d'IDEeS en janvier.

Le titre de la proposition, l'organisation et le chercheur principal seront partagés afin que les candidats puissent commencer le processus de collaboration pour construire leurs micro-réseaux.

Chaque micro-réseau financé sera admissible à recevoir jusqu'à 1,5 million de dollars (sur 3 ans) pour favoriser le développement d'une masse critique de chercheurs, de personnel hautement qualifié et d'expertise au sein de la communauté canadienne de l'innovation.

Les participants doivent soumettre leurs propositions complètes au programme IDEeS dans les 6 semaines suivant la réception de la notification de la réussite de leur candidature.

Inscrivez-vous à notre liste de distribution pour être averti lorsque la liste des participants sera disponible.

L'équipe IDEeS

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    September 19, 2019 | Local, Aerospace

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    Bombardier livre le premier de trois avions d'affaires Global 6000 pour la flotte de la Luftwaffe L'avion long-courrier Global 6000 répondra aux besoins de transport diplomatiques et parlementaires allemands Offrant une fiabilité de premier ordre, une technologie de pointe et le vol en douceur emblématique de Bombardier, l'avion Global 6000 est idéal pour les missions gouvernementales et le transport de personnalités Bombardier doit livrer deux autres avions au gouvernement allemand en 2019 MONTRÉAL, 17 sept. 2019 (GLOBE NEWSWIRE) — Bombardier a fièrement livré le premier de trois avions d'affaires Global 6000 destinés à être utilisés par la Luftwaffe, les forces aériennes de l'Allemagne. La Luftwaffe, exploitant de longue date d'avions Bombardier, utilisera les biréacteurs d'affaires Global 6000 pour répondre aux besoins de transport des secteurs politiques et parlementaires. « Bombardier est ravie que la Luftwaffe ajoute l'avion Global 6000 à sa flotte », a déclaré David Coleal, président de Bombardier Aviation. « Notre équipe des Avions spécialisés a b'ti des relations de longue date avec des gouvernements du monde entier qui ont confiance en la sécurité et en la performance de nos produits. » La division des Avions spécialisés de Bombardier offre des solutions sur mesure aux exploitants, avec un portefeuille diversifié d'avions qui peuvent assurer les missions de transport aérien les plus exigeantes et les plus critiques en diverses configurations. Les avions Global de Bombardier sont particulièrement intéressants en raison de leur ponctualité de départ, de leur vitesse, de leur agilité et de leur endurance excellentes, ainsi que de leurs coûts d'exploitation optimisés. Propulsés par des moteurs BR710 de Rolls-Royce, développés et construits par Rolls-Royce Deutschland à Dahlewitz, en Allemagne, l'avion Global 6000 a suffisamment d'autonomie pour des vols sans escale intercontinentaux, ce qui est idéal pour les besoins de transport des secteurs politiques et parlementaires. L'avion Global 6000 assure également un vol en douceur qui réduit la fatigue des grands voyages, tant pour les passagers que pour l'équipage, tandis que son poste de pilotage évolué Bombardier Vision est doté d'un affichage tête haute avec la vision améliorée et la vision synthétique, ce qui permet une meilleure expérience de pilotage. La livraison de l'avion resserre les importants liens entre Bombardier et l'Allemagne, où l'avionneur est le principal fournisseur d'avions d'affaires. Bombardier Transport, chef de file mondial de l'industrie ferroviaire, a son siège social à Berlin. http://www.lesailesduquebec.com/bombardier-livre-le-premier-de-trois-avions-daffaires-global-6000-pour-la-flotte-de-la-luftwaffe/

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    May 18, 2018 | Local, Naval

    Feds OK early start to construction of navy's new supply ships

    OTTAWA — The federal government has approved plans to start some work on the navy's new support ships in the coming months in a bid to keep delivery of the much-needed vessels from slipping farther behind schedule. Seaspan Shipyards is expected to begin cutting steel on some parts of the two vessels in Vancouver this summer during a lull in the construction of two science vessels for the Canadian Coast Guard, several sources told The Canadian Press. The science vessels will still be delivered first, but officials are hoping that the head start will result in the first Protecteur-class joint support ship, as the naval vessels are officially known, being delivered 2022. That would be a year earlier than the Department of National Defence's current estimate for the ship's completion, which was recently revealed in an annual report tabled in Parliament. Construction on the first vessel was supposed to start in 2016, with delivery slated for 2019, but the project has been plagued by delays and the government says its $2.3-billion budget is under review. The navy has been without a permanent support ship since 2015, when it was forced to retire its existing vessels due to an unexpected fire and corrosion issues, though it is leasing a temporary replacement, the MV Asterix. The Asterix is at the heart of the criminal case against Vice-Admiral Mark Norman, who has been charged with breach of trust for alleging leaking government secrets about the project to a Quebec shipyard in 2015. Norman has denied any wrongdoing and vowed to fight the charges in court. An official announcement about the plan to start work on the support ships, which are considered essential for supporting a modern navy on international operations, was expected this week but has been delayed. Seaspan, which is responsible for building the two support vessels as well as four science ships and a polar icebreaker for the coast guard, initially pitched the plan in a bid to prevent layoffs between construction of the science ships. National Defence publicly backed the proposal last month as a way to save time and it was touted in the department's annual report to Parliament, which was written before the federal government signed off on the plan. “Current discussions underway between Canada and the shipyard could also result in schedule compression opportunities being exploited,” the report reads, “including the potential to commence the early construction of some JSS components.” Yet the report also confirmed what many have feared: The project continues to experience delays. The department predicted last year that the first ship would be delivered in 2021; the new report says it will be delivered in 2023, though officials hope that the advance work will cut that time to 2022. The cause of the delays has been sharply contested by the government, National Defence, Seaspan and other industry players, with fingers pointed in all directions. Defence analyst David Perry of the Canadian Global Affairs Institute said while starting work soon on the support ships has merit, the ongoing delays point to much wider issues with regards to how the entire national shipbuilding plan is unfolding. “These mitigations keep talking about making something less late than it otherwise would be, not delivering them earlier than planned,” he said. “It's not really clear, but at a minimum, the Crown hasn't really demonstrated that they've reached any kind of stability in terms of the schedule.” http://thestarphoenix.com/pmn/news-pmn/canada-news-pmn/feds-ok-early-start-to-construction-of-navys-new-supply-ships-sources/wcm/cdc8e162-7d54-4493-90c2-6d883a7b03dd

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