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February 10, 2022 | International, Aerospace, Naval, Land, C4ISR, Security

Le portefeuille de participations financières de l'État dans l'aéronautique et la défense a été peu affecté par la crise sanitaire, selon la Cour des comptes

La Cour des comptes révèle, dans un rapport publié dimanche soir et consacré à la gestion des participations financières de l'État durant la crise sanitaire, que l''impact de celle-ci sur le patrimoine de l'État dans le secteur de l'aéronautique et de la défense a été très limité. Ce secteur « a bien résisté à la crise en se maintenant à une valeur globale de 8,4 Md€ », indique le rapport. L'évolution du portefeuille de participations financières de l'État dans l'aéronautique et la défense n'a baissé que de 46 M€, passant entre 2019 et 2020 de 8,466 Md€ à 8,420 Md€. Les sociétés du secteur aéronautique ont toutefois enregistré des baisses de leur chiffre d'affaires et de leur résultat opérationnel. La Cour des comptes observe la mobilisation de l'État pendant la crise pour préserver ses intérêts stratégiques dans certaines filières critiques : « Au-delà des entreprises à participation publique, l'État semble désormais élargir son action à la sauvegarde d'entreprise stratégiques dont il n'est pas actionnaire et à la garantie d'une autonomie plus grande dans certaines filières stratégiques, dans une logique de souveraineté économique », souligne le rapport.

La Tribune du 7 février

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    Posted on December 16, 2020 by Seapower Staff DAVENPORT, Iowa — Cobham Mission Systems' underwing mounted refueling buddy store was carried for the first time during a successful test flight of Boeing's MQ-25 test asset, known as T1, Cobham said in a Dec. 16 release. The test helped to validate the unmanned aircraft's aerodynamics when carrying existing refueling equipment. The flight marks a significant milestone in the development of MQ-25, the first operational, carrier-based unmanned aerial refueler for the U.S. Navy. The Navy's F/A-18 fleet currently operates the same Cobham 31-301 buddy store, when fulfilling this key aerial refueling role. “This marks a significant milestone for the development of unmanned aerial refueling and we are proud that Boeing's MQ-25 test aircraft carried Cobham's underwing mounted equipment on this test flight,” said Jason Apelquist, senior vice president for business development and strategy for Cobham Mission Systems. “It is encouraging to see how proven solutions are being leveraged to further new mission capability. We look forward to supporting next-generation technology and continue to work with our customers as a key partner to deliver the aerial refueling solution of the future.” The 2.5-hour flight was conducted by Boeing test pilots operating from a ground control station at MidAmerica St. Louis Airport in Mascoutah, Illinois, on December 9, 2020. Future flights will continue to test the aerodynamics of the aircraft and the 31-301 Series Buddy Store at various points of the flight envelope. Insights from the tests will inform the eventual progression to the extension and retraction of the hose and drogue used in refueling. https://seapowermagazine.org/cobhams-aerial-refueling-buddy-store-mounted-during-mq-25-test-flight

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