Back to news

September 28, 2022 | International, Other Defence

It's time for Congress to bring back 'Defense Valley'

Congress must ensure that our warfighters gain the most value possible from government and private sector technology development.

https://www.c4isrnet.com/industry/2022/09/28/forget-silicon-valley-its-time-for-congress-to-back-defense-valley/

On the same subject

  • France-Parly satisfaite des nouvelles fonctionnalités de l'A400M

    September 7, 2018 | International, Aerospace

    France-Parly satisfaite des nouvelles fonctionnalités de l'A400M

    PARIS, 6 septembre (Reuters) - La ministre française de la Défense Florence Parly s'est déclarée jeudi satisfaite des nouvelles fonctionnalités en cours de test sur l'avion de transport militaire A400M d'Airbus. “Nous sommes dans une phase extrêmement positive”, a-t-elle observé lors d'une rencontre avec l'Association des journalistes professionnels de l'aéronautique et de l'espace (AJPAE), disant attendre l'intégralité des fonctionnalités en 2021. Les retards successifs du programme A400M ont conduit les pays clients, comme la France, à réceptionner des appareils n'ayant pas toutes les fonctionnalités contractuelles, comme le largage de parachutistes par les portes latérales, des équipements électroniques de défense et le ravitaillement en vol d'hélicoptères. En mars, Reuters avait révélé que l'armée allemande avait dit dans un rapport confidentiel voir un “risque important” que l'A400M n'ait pas toutes les capacités tactiques requises après 2021, au moment du retrait de sa flotte de C-160 Transall. “Chaque étape que nous passons est une étape qui se franchit avec succès et donc ceci aide chacun à être un peu patient”, a ajouté Florence Parly. L'armée française avait annoncé au printemps la réception de son 14e A400M, avec un objectif de 25 unités en 2025 et une cible de 50 à terme. Le président exécutif d'Airbus Tom Enders a fait état fin juillet d'avancées dans les négociations avec les pays clients de l'A400M pour parvenir à un amendement du contrat d'ici la fin 2018. https://fr.reuters.com/article/frEuroRpt/idFRL5N1VS3VA

  • GKN Fokker and LM Aeronautics Collaborating on Future F-35 Long Term Agreement

    February 6, 2019 | International, Aerospace

    GKN Fokker and LM Aeronautics Collaborating on Future F-35 Long Term Agreement

    Manufacturing of the Flaperons, Inflight Opening Doors (IFOD), and Electrical Wiring and Interconnection Systems (EWIS) for the F-35 Follow-on agreement will cover a five year extension up to 2024 Continuous employment for approximately 600 employees At the roll-out event of the first operational Dutch F-35 in Fort Worth, Texas USA both GKN Fokker and Lockheed Martin Aeronautics confirmed via a protocol document the continuation of GKN Fokker's efforts on F-35 Lightning II Joint Strike Fighter specific to the manufacturing of Flaperons, Inflight Opening Doors (IFOD), Arresting Gear, and Electrical Wiring and Interconnection Systems (EWIS) content. Production will take place at GKN Fokker's sites in The Netherlands and Turkey with delivery taking place over the next five years. The protocol document was signed by Lockheed Martin's Vice President of F-35 Supply Chain Management, Drew Ruiz and by GKN Fokker's CEO John Pritchard. State Secretary of Economic Affairs Mona Keijzer, Royal Netherlands Air Force Commander-in-Chief, Lt. Gen. Dennis Luyt, and the Netherlands' Special Envoy for industrial participation, Maxime Verhagen all attended the ceremony. GKN Fokker has been a valued supplier on the F-35 program since 2002 and has produced and delivered the flaperons, inflight opening doors (IFOD), arresting gear, and designed and produced the electrical wiring interconnection system (EWIS) for all F-35 aircraft that are currently flying and in production. Source: GKN Aerospace http://www.asdnews.com/news/defense/2019/02/01/gkn-fokker-lm-aeronautics-collaborating-future-f35-long-term-agreement

  • Bridging the FLIT gap - Skies Mag

    February 14, 2024 | International, Aerospace

    Bridging the FLIT gap - Skies Mag

    With the current contracted fighter lead-in training program coming to an end in March 2024, and its replacement not expected to be ready until after 2030, the Air Force is turning to allies to help prepare its future fighter pilots.

All news