September 6, 2023 | International, Aerospace
Upgraded F-35 deliveries could slip to June 2024
The F-35 Joint Program Office says the upgraded jet is showing software troubles in flight tests, prompting it to push the schedule back.
December 5, 2019 | International, Naval
ByChristen McCurdy
Dec. 4 (UPI) -- Hungtington Ingalls of Newport News, Va., was awarded an $11.5 million contract for further repairs on the troubled USS Gerald Ford aircraft carrier.
The contract, announced Tuesday by the Department of Defense, funds the advance planning, design, documentation, engineering, procurement, ship checks, fabrication and preliminary shipyard work on the first-in-class carrier.
Work will be performed at Huntington Ingalls Newport News, Va., site and is expected to be completed by September 2020. The Pentagon has obligated $1 million at the time of the award that will expire at the end of the current fiscal year.
The Ford, intended to replace Nimitz-class carriers, has been plagued by cost overruns and delays, including problems with its 11 electromagnetic elevators -- just seven of which were operational at the end of October.
In recent months, the vessel completed a training evolution and sea trials, as well as an independent steaming exercise that included sailing more than 7,000 nautical miles, completing more than 1,000 cycles of the advanced weapons elevators and performed more than 200 advanced arresting gear simulations.
The carrier is expected to start compatibility testing early next year, and is now expected to be ready for deployment sometime before 2024.
September 6, 2023 | International, Aerospace
The F-35 Joint Program Office says the upgraded jet is showing software troubles in flight tests, prompting it to push the schedule back.
April 14, 2022 | International, Aerospace, C4ISR, Security
Former Defense Secretary Mark Esper has joined the Washington-based venture capital firm Red Cell Partners as a partner and chairman of its national security practice, the firm announced Wednesday.
May 6, 2022 | International, Aerospace
Le ministre d'Etat pour les acquisitions de Défense britannique, Jeremy Quin, avait annoncé, en décembre 2021, la volonté du gouvernement d'augmenter sa flotte d'avions de combat F-35. Le Maréchal de l'Air, Richard Knighton, a répondu dans une question écrite au parlement que 26 F-35B, dans la version STOVL (décollage court et atterrissage vertical), allaient être ajoutés, menant la flotte totale de F-35B anglais à 74 avions. La commande initiale britannique portait sur 48 exemplaires (ils ne seront plus que 47 après l'accident d'un exemplaire au décollage depuis le porte-aéronefs HMS Queen Elizabeth en janvier dernier) et le Royaume-Uni en aligne aujourd'hui 23. Des discussions seraient en cours avec Lockheed Martin pour le financement, alors que des fonds ont été débloqués pour ce futur achat mais aussi pour les infrastructures, l'entretien et les personnels associés. Sur les 74 appareils, une partie sera utilisée dans des unités de conversion opérationnelle afin d'entrainer les futurs pilotes anglais et une autre partie sera aussi immobilisée pour des entretiens. En ce qui concerne les 64 autres avions pour atteindre la flotte de 138 F-35B, « prévue » en 2006, ils sont toujours envisageables d'après le Maréchal de l'Air, mais il insiste sur le fait qu'une décision définitive sera prise au milieu de la décennie. Le délai s'explique par la volonté anglaise d'avancer sur le Futur Combat Air System et de choisir ensuite le nombre définitif de F-35B au sein de la Royal Air Force et de la Fleet Air Arm. Air & Cosmos et Le Journal de l'Aviation du 4 mai