Back to news

September 11, 2018 | International, C4ISR

DARPA’s new $2 billion initiative for next-level AI

By:

Leaders at the Defense Advanced Research Projects Agency announced Sept. 7 a $2 billion initiative, known as AI Next, that aims to substantially improve artificial intelligence research.

“With AI Next, we are making multiple research investments aimed at transforming computers from specialized tools to partners in problem-solving,” Steven Walker, the agency's director, said in a press release. “Today, machines lack contextual reasoning capabilities, and their training must cover every eventuality, which is not only costly, but ultimately impossible. We want to explore how machines can acquire human-like communication and reasoning capabilities, with the ability to recognize new situations and environments and adapt to them.”

As a result of the effort, DARPA leaders envision improving day-to-day processes, such as vetting for security clearances in a week or accrediting software systems for operational deployment in a day or less. DARPA said it plans to announce multiple broad agency announcements in the next year.

The announcement marks the second major artificial intelligence-related initiative in the last three months. In late June, the Department of Defense announced its Joint AI Center, which is expected to help provide a road map for the department's nearly 600 AI-related programs, including the controversial Project Maven program.

The funding is a parallel effort to the Department of Defense's Joint AI Center, known as JAIC, which is expected to cost about $1.7 billion in the coming years. That program is run through the DOD CIO's office and is expected to focus more on applications for artificial intelligence while the DARPA programs will concentrate on answering questions related to the “foundational science” related to AI.

DARPA has a history of working on AI project. It is currently funding about 20 AI related programs and said its initial funding on the topic dates back to the 1960s.

Leaders describe the new investment as working toward what they call the third wave of AI. The first wave focused on rule-based systems for narrow tasks and a second wave has been used to find statistical patterns in large data sets. But DARPA leaders are describing a third wave as one of “contextual adaptation.”

In a press conference at the conclusion of DARPA's D60 symposium, agency leaders said the new initiative would include a focus on explainable AI, in other words, how a machine arrived at its answer. They also said they expect a broader discussion of ethics related to artificial intelligence.

https://www.c4isrnet.com/it-networks/2018/09/10/darpas-new-2-billion-initiative-for-next-level-ai

On the same subject

  • AeroIndia 2019 : Lockheed Martin transforme son F-16 en F-21

    March 1, 2019 | International, Aerospace

    AeroIndia 2019 : Lockheed Martin transforme son F-16 en F-21

    Par Emmanuel Huberdeau, à Bangalore Comme ses concurents occidentaux et russes, Lockheed Martin se positionne pour le programme d'acquisition de 110 avions de combat lancé par l'armée de l'air indienne. Pour marquer les esprits, Lockheed Martin a décidé de proposer une nouvelle version du F-16 renommé pour l'occasion F-21. Selon Lockheed Martin ce F-21 bénéficie d'un ensemble de technologies développées pour les chasseurs de cinquième génération F-22 et F-35. Des innovations qui pourraient se retrouver dans le cockpit notamment avec un grand écran central. Extérieurement le F-21 se rapproche des dernières versions du F-16 vendues à l'export avec des réservoirs conformes et une épine dorsale. Notons que cet élément était plutôt présent sur les appareils biplaces jusqu'à présent alors que les maquettes et les vues d'artiste du F-21 représente un monoplace (Cet espace peut contenir des systèmes électroniques). Le F-21 est représenté avec une perche de ravitaillement rétractable. Il devrait pouvoir emporter les pods Sniper et Legion (IRST). Les vues d'artiste montrent un F-21 équipé de huit missiles AMRAAM et deux Sidewinder. Comme tous les prétendants à ce programme et pour répondre aux exigences indiennes, Lockheed Martin propose un partenariat avec l'industrie indienne afin que l'appareil soit produit localement. C'est Tata qui pourrait assembler l'avion. De nombreuses pièces et éléments devront aussi être produits localement pour satisfaire aux exigences du "Make in India". Dans cette compétition, le F-21 est face au Rafale, au Gripen E et au MiG-35, mais il a aussi un concurrent américain, le F/A-18E/F Super Hornet de Boeing. L'avionneur de Seattle a tenu a annoncer officiellement que son chasseur ne change pas de nom ! Boeing propose la version Block III du Super Hornet qui est en cours de développement pour l'US Navy. L'intégration d'équipements indiens est aussi proposée. Si le Super Hornet est sélectionné, il pourrait être produit dans une nouvelle usine du futur a annoncé Boeing qui a signé en 2018 un partenariat avec HAL. Comme le Rafale, le Super Hornet est également proposé à la Marine Indienne qui cherche à acquérir un chasseur embarqué. http://www.air-cosmos.com/aeroindia-2019-lockheed-martin-transforme-son-f-16-en-f-21-120705

  • La Suisse organise les essais d'évaluation pour son futur chasseur

    March 5, 2019 | International, Aerospace

    La Suisse organise les essais d'évaluation pour son futur chasseur

    Helen Chachaty Le processus de remplacement des F-5 Tiger et des F/A-18 Hornet de l'aviation de chasse helvète bat son plein. Suite au lancement de l'appel d'offres en juillet 2018, l'agence d'acquisition d'armement armasuisse a réceptionné le 25 janvier dernier les offres de cinq industriels : Airbus, Boeing, Dassault Aviation, Lockheed Martin et Saab. Le contrat est estimé à 6,5 milliards d'euros et prévoit la livraison de 30 à 40 appareils entre 2025 et 2030. Prochaine étape : l'évaluation des aéronefs proposés, sur simulateur, au sol et en vol. Si l'évaluation sur simulateur se tiendra « chez les candidats », les essais au sol et en vol seront effectués directement en Suisse, sur la base aérienne de Payerne, au sud-ouest de Berne, entre le mois d'avril et le mois de juin prochain. Ils comprendront un total de huit missions « avec un ou deux avions », « sur quatre journées de vol », ainsi qu'un vol de nuit. «Ces essais permettront de vérifier les capacités de avions et les données fournies dans les offres soumises », précise le Département fédéral de la défense, de la protection de la population et des sports(DDPS). Le calendrier des évaluations a également été publié par le DDPS. C'est l'Eurofighter d'Airbus qui ouvrira le bal en avril, suivi du F/A-18 Super Hornet de Boeing fin avril-début mai. Dassault Aviation présentera le Rafale entre la mi-mai et la fin du mois. Le F-35A de Lockheed Martin volera les deux premières semaines de juin, suivi immédiatement après du Gripen E de Saab. Une synthèse des données collectées sera ensuite réalisée, un second appel d'offres est prévu en 2020, le choix final devrait être fait en 2022. https://www.journal-aviation.com/actualites/41963-la-suisse-organise-les-essais-d-evaluation-pour-son-futur-chasseur

  • DoD SBIR 22.4 Annual BAA Topic Pre-Release: Army Topic Release 2 – A224-004, A224-005, and A224-006

    March 11, 2022 | International, Land

    DoD SBIR 22.4 Annual BAA Topic Pre-Release: Army Topic Release 2 – A224-004, A224-005, and A224-006

    The DoD Small Business and Technology Partnerships Office announces the pre-release of the following DoD SBIR 22.4 Annual Broad Agency Announcement (BAA) topics: Department of the Army A224-004: Advanced Tire Technology for Manned and Unmanned Systems A224-005: M997A3 Chassis Suspension Improvements A224-006: Variable Speed Engine Cooling Fan for Acoustic Detection Management Full topic descriptions and instructions are available on DSIP at https://www.dodsbirsttr.mil/submissions/login and at https://rt.cto.mil/rtl-small-business-resources/sbir-sttr/. IMPORTANT DATES: March 10, 2022: Topics pre-release March 24, 2022: Topics open, begin submitting proposals in DSIP April 12, 2022: Topic Q&A closes to new questions at 12:00 p.m. ET April 26, 2022: Topics close, full proposals must be submitted in DSIP no later than 12:00 p.m. ET Topic Q&A Topic Q&A is now available on the Topics and Topic Q&A page in DSIP. Proposers may submit technical questions through Topic Q&A page at https://www.dodsbirsttr.mil/submissions/login. During pre-release, proposers can contact TPOCs directly or submit questions via Topic Q&A. Once DoD begins accepting proposals on March 24, 2022, no further direct contact between proposers and topic authors is allowed. All questions and answers are posted electronically for general viewing. Topic Q&A will close to new questions on April 12, 2022 at 12:00 p.m. ET, but will remain active to view questions and answers related to the topics until the BAA close. Questions submitted through the Topic Q&A are limited to technical information related to improving the understanding of a topic's requirements. Any other questions, such as those asking for advice or guidance on solution approach, or administrative questions, such as SBIR or STTR program eligibility, technical proposal/cost proposal structure and page count, budget and duration limitations, or proposal due date WILL NOT receive a response. Refer to the Component-specific instructions given at the beginning of that Component's topics for help with an administrative question. Proposers are advised to monitor Topic Q&A during the BAA period for questions and answers and frequently monitor DSIP for updates and amendments to the topics.

All news