10 septembre 2023 | Local, Terrestre

'We could hear the burning': Canada's top soldier remembers the Battle of Medak Pocket | CBC News

Thirty years ago this week, Canadian soldiers on a peacekeeping mission fought a pitched battle against Croatian forces near the town of Medak in the former Yugoslavia. Today, military members marked the anniversary of the Battle of Medak Pocket with a low-key ceremony at the national peacekeeping memorial in Ottawa.

https://www.cbc.ca/news/politics/medak-pocket-wayne-eyre-yugoslavia-1.6961497

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  • Prime Minister Trudeau Appoints General Wayne Eyre to the Position of Chief of the Defence Staff

    29 novembre 2021 | Local, Aérospatial, Naval, Terrestre, C4ISR, Sécurité

    Prime Minister Trudeau Appoints General Wayne Eyre to the Position of Chief of the Defence Staff

  • Le gouvernement du Canada investit dans la modernisation de la flotte d’hélicoptères CH‑146 Griffon de l’Aviation royale canadienne

    28 janvier 2019 | Local, Aérospatial

    Le gouvernement du Canada investit dans la modernisation de la flotte d’hélicoptères CH‑146 Griffon de l’Aviation royale canadienne

    Le 26 janvier 2019 – Ottawa (Ontario) – Défense nationale/Forces armées canadiennes Comme l'indique la politique de défense du Canada Protection, Sécurité, Engagement, le gouvernement du Canada fait des investissements en vue de renouveler l'équipement et de prolonger sa durée de vie pour faire en sorte que les hommes et les femmes de l'Aviation royale canadienne (ARC) disposent de l'équipement nécessaire pour remplir les missions principales des Forces armées canadiennes (FAC). À cette fin, au nom du ministre de la Défense nationale Harjit S. Sajjan, M. Andy Fillmore, secrétaire parlementaire du ministre du Patrimoine canadien et du Multiculturalisme, a annoncé aujourd'hui que Bell Helicopter Textron Canada Limited allait entreprendre des travaux de conception en vue de prolonger la durée de vie utile de la flotte canadienne de 85 hélicoptères CH-146 Griffon jusqu'à au moins 2031. La première phase de cette prolongation de la durée de vie est la phase de définition, au cours de laquelle Bell Helicopter Textron Canada Limited, le fabricant d'équipement d'origine, élaborera des changements de conception en vue d'améliorer les systèmes d'avionique, les moteurs et les écrans d'habitacle des hélicoptères, et intégrera des systèmes de détection. Ces travaux de définition, d'une valeur pouvant atteindre 90 millions de dollars (taxes comprises), seront réalisés dans le cadre du contrat de soutien existant pour la flotte de CH‑146, qui a été attribué à Bell Helicopter Textron Canada Limited en 2011. La portée globale du projet de prolongation limitée de la durée de vie du Griffon est évaluée à environ 800 millions de dollars (taxes comprises). Le Griffon, l'hélicoptère utilitaire polyvalent du Canada, est essentiel aux opérations des FAC, tant au pays qu'à l'étranger. Il est utilisé pour remplir de nombreuses fonctions, notamment le transport tactique des troupes, les missions de surveillance, d'escorte et de reconnaissance, l'évacuation des blessés, les secours en cas de catastrophe, l'appui aérien des opérations spéciales et les opérations de recherche et sauvetage. La modernisation de la flotte d'hélicoptères CH-146 lui permettra de continuer de contribuer de manière importante au succès de toute la gamme de missions et d'opérations des FAC. Citations « Dans le cadre de notre politique de défense Protection, Sécurité, Engagement, nous fournissons aux hommes et aux femmes des Forces armées canadiennes l'équipement dont ils ont besoin pour accomplir les t'ches importantes que nous leur confions. Une capacité d'hélicoptères de transport tactiques est absolument essentielle au succès de toutes les opérations militaires. Gr'ce à ces améliorations, nous nous assurons que nos militaires pourront continuer de compter sur cet hélicoptère qui a fait ses preuves pendant les nombreuses années à venir. » Harjit S. Sajjan, ministre de la Défense nationale « Nous veillons à ce que les femmes et hommes qui servent fièrement notre pays au sein des Forces armées canadiennes aient l'équipement dont ils ont besoin pour accomplir leur important travail, tant au Canada qu'à l'étranger. En investissant dans l'entretien de l'équipement militaire, nous créons également de bons emplois pour la classe moyenne et nous assurons la croissance des entreprises canadiennes. » Carla Qualtrough, ministre des Services publics et de l'Approvisionnement et de l'Accessibilité « Je suis fier d'annoncer la modernisation des hélicoptères CH-146 Griffon. Ce projet profite à l'industrie canadienne et à nos hommes et nos femmes en uniforme en contribuant à créer des emplois de qualité tout en garantissant que le personnel de l'ARC dispose de l'équipement nécessaire pour mener à bien les opérations. » Andy Fillmore, secrétaire parlementaire du ministre du Patrimoine canadien et du Multiculturalisme « La prolongation de la durée de vie de la flotte de CH-146 Griffon assurera la longévité de la capacité d'hélicoptères tactiques de l'ARC. Ces hélicoptères se sont avérés extrêmement performants au fil des années, et gr'ce à ces améliorations, ils continueront d'être un atout précieux qui permettra à notre personnel de mener à bien des missions et des opérations à long terme. » Lieutenant‑général A.L. Meinzinger, commandant de l'Aviation royale canadienne Faits en bref Des hélicoptères CH-146 Griffon sont actuellement déployés dans le cadre de l'opération PRESENCE au Mali, servant d'escorte armée aux hélicoptères CH-147 Chinook pendant les opérations d'évacuation médicale et assurant le transport les troupes et des fournitures. Des hélicoptères Griffon sont également déployés dans le cadre de l'opération IMPACT en Irak, servant au transport des soldats canadiens, de l'équipement et des approvisionnements à l'appui de la mission d'instruction des FAC. Les hélicoptères CH-146 Griffon ont assuré un appui‑feu rapproché et le transport tactique pendant la participation des FAC en Afghanistan, ce qui a permis de réduire l'exposition du personnel des FAC aux menaces terrestres, comme les embuscades, les mines terrestres et les dispositifs explosifs de circonstances. L'hélicoptère CH-146 est inspiré de l'hélicoptère Bell 412 accessible sur le marché, et présente des caractéristiques uniques aux Forces armées canadiennes. Les hélicoptères canadiens CH-146 Griffon ont été mis en service de 1995 à 1997. Les hélicoptères Griffon sont exploités par les escadrons tactiques d'hélicoptères et les escadrons d'opérations spéciales d'aviation de l'ensemble du pays. L'hélicoptère CH-146 peut transporter jusqu'à 15 personnes (deux pilotes, un mécanicien de bord et 12 passagers). Il a une masse maximale totale de près de 5 400 kilogrammes, et peut atteindre une vitesse de 260 kilomètres à l'heure. Le projet de Prolongation limitée de la durée de vie du Griffon (PLVG) permettra de prolonger la durée de vie de la flotte jusqu'à 2031 au moins, jusqu'à ce que le projet d'acquisition de la nouvelle génération d'hélicoptères utilitaires polyvalents soit élaboré et mis en œuvre. Une fois la phase de définition achevée, un contrat distinct devrait être attribué de façon à permettre la mise en œuvre en 2022. Liens connexes CH-146 Griffon https://www.canada.ca/fr/ministere-defense-nationale/nouvelles/2019/01/le-gouvernement-du-canada-investit-dans-la-modernisation-de-la-flotte-dhelicopteres-ch146-griffon-de-laviation-royale-canadienne.html

  • exactEarth and MarineTraffic Announce Channel Partner Agreement

    13 juin 2019 | Local, C4ISR

    exactEarth and MarineTraffic Announce Channel Partner Agreement

    CAMBRIDGE, ON and ATHENS, Greece, June 13, 2019 /CNW/ - exactEarth Ltd. ("exactEarth") (XCT:TSX), a leading provider of Satellite-AIS data services, and MarineTraffic, a leading global provider of ship tracking and maritime intelligence, announce that they have entered into a three-year channel partner agreement (the "Agreement"). Under terms of the Agreement, MarineTraffic will deploy exactEarth's exactView RT data into its online maritime services products to help bring real-time, business-critical and actionable vessel information to maritime industry participants. exactView RT consists of 58 operational payloads and seven orbital spares that were designed and built by Harris Corporation and that are hosted onboard the Iridium NEXT constellation of satellites, which is owned and operated by Iridium Communications Inc. exactView RT's advanced maritime payloads cover the entire maritime VHF radio band and leverage the unique cross-linked architecture of the Iridium NEXT satellite constellation to deliver AIS and other vessel-based VHF data services from more than 500,000 vessels, anywhere on the globe, relaying that data securely to customers in real-time. MarineTraffic owns the world's preeminent ship-tracking website, which attracts approximately six million unique visitors per month. The company operates 2,000 AIS stations in more than 165 countries around-the-world, delivering the most comprehensive AIS coastal tracking facility available today. For companies in the maritime sector, MarineTraffic is a preferred tool for fleet management, alert and notification systems, vessel particulars, port statistics and actionable intelligence through API. "MarineTraffic is a leading provider of vessel movement information services and we look forward to contributing to their ongoing efforts to enhance their customer experience," said Peter Mabson, President & CEO of exactEarth. "This Agreement opens-up another channel for our Satellite-AIS data services and is a further positive indication of the response we have received from customers, prospects and partners regarding the real-time functionality of exactView RT. With its superior vessel detection, rapid update rate and reliability, exactView RT is becoming a "must-have" data source on major data platforms throughout the maritime industry." Argyris Stasinakis, Partner Business Development, MarineTraffic said, "The addition of exactEarth's high resolution, real-time AIS data means that MarineTraffic is now the go-to source for any professional seeking the most comprehensive view of shipping movements. Users of our platform exploiting our ocean coverage services will see enhanced functionality thanks to the higher frequency, coverage and less than one-minute latency delivered by the exactView RT satellite constellation. This means that our popular predictive services will be more accurate than ever before, allowing our customers to monitor and plan more precisely." About MarineTraffic With headquarters in Athens and international offices in the UK and Singapore, MarineTraffic is the global ship tracking and maritime intelligence provider. Leveraging AIS technology, MarineTraffic is at the forefront of a movement taking shipping into a new digital era. The company's range of services deliver increased transparency to the shipping markets through the provision of high-quality data for analysis, which supports forecasting and informed decision making. MarineTraffic receives analyses and stores millions of vessel positions every day. This data is collected through the world's most extensive network of AIS stations before being enriched to deliver business-critical information. Current positions and vessel's tracks are displayed on a Live Map, with historical positions, vessel details, port conditions and statistics being made available throughout the website. www.marinetraffic.com About exactEarth Ltd. exactEarth is a leading provider of global maritime vessel data for ship tracking and maritime situational awareness solutions. Since its establishment in 2009, exactEarth has pioneered a powerful new method of maritime surveillance called Satellite-AIS and has delivered to its clients a view of maritime behaviours across all regions of the world's oceans unrestricted by terrestrial limitations. exactEarth has deployed an operational data processing supply chain involving a constellation of satellites, receiving ground stations, patented decoding algorithms and advanced "big data" processing and distribution facilities. This ground-breaking system provides a comprehensive picture of the location of AIS equipped maritime vessels throughout the world and allows exactEarth to deliver data and information services characterized by high performance, reliability, security and simplicity to large international markets. For more information, visit www.exactearth.com Forward-Looking Statements This news release contains statements that, to the extent they are not recitations of historical fact, may constitute "forward-looking statements" within the meaning of applicable Canadian securities laws. Forward-looking statements may include financial and other projections, as well as statements regarding exactEarth's future plans, our ability to continue as a going concern, objectives or economic performance, or the assumptions underlying any of the foregoing, including statements regarding, among other things, expectations of our exactView RT offering relative to competitors, timing of the achievement of real-time global vessel tracking via our second-generation constellation, timing expectations with respect to launch of satellites, expectations of the exactView RT capabilities driving growth, growth opportunities for the Company in the maritime information services market and the cost and revenue share in connection with the Harris Agreement. exactEarth uses words such as "may", "would", "could", "will", "likely", "expect", "anticipate", "believe", "intend", "plan", "forecast", "project", "estimate" and similar expressions to identify forward-looking statements. Any such forward-looking statements are based on assumptions and analyses made by exactEarth in light of its experience and its perception of historical trends, current conditions and expected future developments, as well as other factors exactEarth believes are appropriate under the relevant circumstances. However, whether actual results and developments will conform to exactEarth's expectations and predictions is subject to any number of risks, assumptions and uncertainties. Many factors could cause exactEarth's actual results, historical financial statements, or future events to differ materially from those expressed or implied by the forward-looking statements contained in this news release. 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